Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
+2
Kildar
Ashi Valkoinen
6 posters
1 / 2 oldal
1 / 2 oldal • 1, 2
Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Üdv!
Írok egy pár sort a hadijátékról, hogy azok is képben lehessenek, akik esetleg lusták lennének megnézni a honlapot, vagy esetleg itt próbálnak meg először tájékozódni.
Történelem
A hadijátékot 2007 nyarán alapítottuk, Sohtemmel és Andrewval, az igény a fakardozásra megvolt baráti körben. Kezdetben, hogy jobban kinéző fegyvereink legyenek, hanyagoltuk a burkolásnak nevezett csodát, és az első év játékai (Fejvadászat #1-#4) burkolatlan fegyverekkel zajlottak. Ebből az időből volt tapasztalat bőven, sérülések és fegyverforgatás terén, és ezek akkor sem vesztek el, amikor 2008 tavaszán, alkalmazkodva a hazai LARP-os igényekhez mi is átváltottunk a burkolt fegyveres stílusra. Azóta eddig további két Hadijáték került megrendezésre (Fejvadászat #5-#6), a hetedik játék LARP volt, a következő pedig ismét Hadijáték volt.
A játékstílus
A játékban bizalom alapú harcrendszert használunk, amely igyekszik felülemelkedni az ÉP-számolós rendszeren. A találatok, mivel igen sok testtájon és erősséggel érhetik a harcolót, nincsenek leszabályozva, mindenki annyit sebződik, amennyit kijátszik. A sérülések eljátszása kötelező, a sérülések súlyosságát illetően pedig van egy irányadó leírásunk. Értelemszerűen az immortal játékosok elég kevés ideig fognak a játékban tartózkodni. A játékon teljes test a találati felület, de kötelező ajánlásként mondjuk, hogy ágyékra mindennemű, a fejre a szúrás típusú támadásokat el kell kerülni. Aki viszont véletlenül kap a fejére egyet, ne kezdjen el nyavalyogni, hogy fej volt, nem számít.
A harcmodor elég széles skálán változhat, vannak, akik szelídebben vívnak, és vannak, akik állandóan maximum erővel gyakják egymást, de általánosságban elmondható a bevállalós harci stílus. A pajzslappal való ütés és tolás engedélyezett, de csak az ellen, akivel ebbe kölcsönösen beleegyeztek.
A Hadijátékokon Unreal Tournament stílusú küzdelmek zajlanak, különböző céllal, de mindegyik játékmódban előny, ha valaki hatékonyan tud gyakni. A játékmódok közül csak ízelítőnek pár: Capture the Flag (CTF, ehhez van két háromkilós, négyméteres zászlónk is!), Farkasok (Deathmatch), csapatmeccsek...
Aki úgy gondolja, hogy kipróbálná magát Hadijátékon, szeretettel várjuk, viszont a középkori fegyverekhez a középkori ruha is elvárás! Amennyiben regisztrálsz a Hősök Csarnokába, pontjaidat játékról játékra gyűjtheted, amely alapján egy ranglistát is vezetünk.
A játék honlapja: http://ashi.web.elte.hu/fejv/
üdv, Ashi
Írok egy pár sort a hadijátékról, hogy azok is képben lehessenek, akik esetleg lusták lennének megnézni a honlapot, vagy esetleg itt próbálnak meg először tájékozódni.
Történelem
A hadijátékot 2007 nyarán alapítottuk, Sohtemmel és Andrewval, az igény a fakardozásra megvolt baráti körben. Kezdetben, hogy jobban kinéző fegyvereink legyenek, hanyagoltuk a burkolásnak nevezett csodát, és az első év játékai (Fejvadászat #1-#4) burkolatlan fegyverekkel zajlottak. Ebből az időből volt tapasztalat bőven, sérülések és fegyverforgatás terén, és ezek akkor sem vesztek el, amikor 2008 tavaszán, alkalmazkodva a hazai LARP-os igényekhez mi is átváltottunk a burkolt fegyveres stílusra. Azóta eddig további két Hadijáték került megrendezésre (Fejvadászat #5-#6), a hetedik játék LARP volt, a következő pedig ismét Hadijáték volt.
A játékstílus
A játékban bizalom alapú harcrendszert használunk, amely igyekszik felülemelkedni az ÉP-számolós rendszeren. A találatok, mivel igen sok testtájon és erősséggel érhetik a harcolót, nincsenek leszabályozva, mindenki annyit sebződik, amennyit kijátszik. A sérülések eljátszása kötelező, a sérülések súlyosságát illetően pedig van egy irányadó leírásunk. Értelemszerűen az immortal játékosok elég kevés ideig fognak a játékban tartózkodni. A játékon teljes test a találati felület, de kötelező ajánlásként mondjuk, hogy ágyékra mindennemű, a fejre a szúrás típusú támadásokat el kell kerülni. Aki viszont véletlenül kap a fejére egyet, ne kezdjen el nyavalyogni, hogy fej volt, nem számít.
A harcmodor elég széles skálán változhat, vannak, akik szelídebben vívnak, és vannak, akik állandóan maximum erővel gyakják egymást, de általánosságban elmondható a bevállalós harci stílus. A pajzslappal való ütés és tolás engedélyezett, de csak az ellen, akivel ebbe kölcsönösen beleegyeztek.
A Hadijátékokon Unreal Tournament stílusú küzdelmek zajlanak, különböző céllal, de mindegyik játékmódban előny, ha valaki hatékonyan tud gyakni. A játékmódok közül csak ízelítőnek pár: Capture the Flag (CTF, ehhez van két háromkilós, négyméteres zászlónk is!), Farkasok (Deathmatch), csapatmeccsek...
Aki úgy gondolja, hogy kipróbálná magát Hadijátékon, szeretettel várjuk, viszont a középkori fegyverekhez a középkori ruha is elvárás! Amennyiben regisztrálsz a Hősök Csarnokába, pontjaidat játékról játékra gyűjtheted, amely alapján egy ranglistát is vezetünk.
A játék honlapja: http://ashi.web.elte.hu/fejv/
üdv, Ashi
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Nos, akkor, mielőtt egészen elfelejtenénk a Hadijáték életérzést a tavaszi és nyári LARP-hegyek után:
Javaslom, hogy valamikor szeptemberben tartsunk Tatabányán egy hadijátékot, ami majd Fejvadászat #11 címen fog futni. (A kilencedik a Brit-Prehistória, a tizedik maga a nagyjáték lesz.)
Program a szokásos, szombat reggel gyülekező, terepre bandukolás, utána Team Deathmatch, CTF, párbajok, végül pedig a szokásos baráti beszélgetések, marhulások. Első körben a szept. 19 jó iránydátumnak (ez szombat), aztán meglátjuk.
Nyárra nyilván nincs értelme semmit szervezni, mert LARP-ok lesznek, és inkább oda megyünk. Akit esetleg úgy érdekel, hogy majd a távoli jövőben lesz egy lazább fakardozás, jelezze.
(EDIT: Vágtam egy-két OFF-t.)
Javaslom, hogy valamikor szeptemberben tartsunk Tatabányán egy hadijátékot, ami majd Fejvadászat #11 címen fog futni. (A kilencedik a Brit-Prehistória, a tizedik maga a nagyjáték lesz.)
Program a szokásos, szombat reggel gyülekező, terepre bandukolás, utána Team Deathmatch, CTF, párbajok, végül pedig a szokásos baráti beszélgetések, marhulások. Első körben a szept. 19 jó iránydátumnak (ez szombat), aztán meglátjuk.
Nyárra nyilván nincs értelme semmit szervezni, mert LARP-ok lesznek, és inkább oda megyünk. Akit esetleg úgy érdekel, hogy majd a távoli jövőben lesz egy lazább fakardozás, jelezze.
(EDIT: Vágtam egy-két OFF-t.)
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Egy kis újdonság
Kissé rendszereztem a Hadijátékkal kapcsolatos dokumentumokat, illetve kettő új is került a mostaniak mellé. A mostani álláspont szerint három-féle dokumentum van:
Az első és harmadik kupac a honlap "Szabálykönyvek" menüpontja alatt, a második adag pedig a "Felszerelés" menüpont alatt található meg.
LINK
Kissé rendszereztem a Hadijátékkal kapcsolatos dokumentumokat, illetve kettő új is került a mostaniak mellé. A mostani álláspont szerint három-féle dokumentum van:
- Szabálykönyvek: amelyeket ismerni kell, Általános Szabálykönyv, Mágiarendszer, Játékmódok. Mindhárom munkát Nirwastir grafikái díszítik.
- Felszerelés: felszereléskészítési útmutatók, ezek között most nincsen új.
- Egyéb dokumentumok: a Mágiarendszerben leírt varázslatok nyomtatható tekercsei, valamint egy újdonság: az általunk használt játéktér képes leírása, rövid történetekkel, eljutási segédlettel.
Az első és harmadik kupac a honlap "Szabálykönyvek" menüpontja alatt, a második adag pedig a "Felszerelés" menüpont alatt található meg.
LINK
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Erre majd érdemben reagálok holnap, a játékmódok a Fejvadászat Hadijáték szabálykönyvéből vannak.Augur a Combat Workshop topikban írta:Az utóbbi 3 játékmód nem rossz, már ötletet is merítettem belőle, ha nem gond. Az egyik, a túlélő, erősen hasonlít a lovagrendben játszott hadi játékhoz.
Éjszakai játékmódra ötlet:
Vámpír:
Játékosokat szétszórni egy területen, a játék előtt a játékmester kijelöl egy játékost, aki csak saját maga tudja, hogy kicsoda is valójában. Minden játékosnál lenne egy rejtett jelölő, hogy ő még ember (pl szalag a ruha ujja alatt). A vámpír az adott harcrendszer szabályai szerint megölt játékostól elveszi a jelölőt, ezután a játékos is vámpírrá válik, és így már ketten folytathatják a vadászatot. A vámpíroknak vigyázniuk kellene egymásra, tudniuk kell, hogy ki közülük való és ki nem, mert ha egymást ölik meg, az is számít.
A játék akkor ér véget, ha minden játékos vámpírrá változik vagy ha minden vámpír elpusztult.
éjszakai játékmód
Na, akkor pár szó a javasolt játékmódról:
A jelölő felesleges. Legfeljebb csak arra jó, hogy valaki ezzel bizonygassa, hogy "én még ember vagyok", de ez elvenné a játékélményt, hogy nem tudod, ki kicsoda. Mi van akkor, ha valaki rögtön megöli az első vámpírt? Mi van akkor, ha ember embert öl meg? A halottal mi történik? Azok az emberek, akik az elején elindulnak, egymással vagy egymás ellen is vannak?
Egyébként nem nagyon szoktunk embertől bármilyen módon eltérő "fajt" használni hadijátékon, de esetleg kiforrottabb szabályokkal ki lehetne próbálni.
A jelölő felesleges. Legfeljebb csak arra jó, hogy valaki ezzel bizonygassa, hogy "én még ember vagyok", de ez elvenné a játékélményt, hogy nem tudod, ki kicsoda. Mi van akkor, ha valaki rögtön megöli az első vámpírt? Mi van akkor, ha ember embert öl meg? A halottal mi történik? Azok az emberek, akik az elején elindulnak, egymással vagy egymás ellen is vannak?
Egyébként nem nagyon szoktunk embertől bármilyen módon eltérő "fajt" használni hadijátékon, de esetleg kiforrottabb szabályokkal ki lehetne próbálni.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
A fajosdi mondjuk a legkisebb probléma, egyértelmű hogy a két oldal csak "kozmetikai különbség", a nevek bármi másra kicserélhetőek. Nekem leginkább az a problémám vele, hogy a hadijátékra pörgős-darálós, ésvagy aktívan sunnyogós-taktikázós menetű játékmódok kellenek, itt meg az elején a "vámpír" oldalnak eléggé aktívan kellene alkalmaznia a rádumálást, ami lényegében már mini-larppá léptetné elő a dolgot, csak éppen háttér és ilyesmik nélkül - aminek meg annyira nem lesz frankó az eredménye.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Nem tudtam konkrétan, hogy hadijátékra kell az ötlet, csak megmozdult kicsit a fantázia az előző post alapján, így leírtam.
Az első vámpír megöléséhez elég nagy szerencse kell, mivel ha az emberek egymást öldösik, miközben van még vámpír esetleg rajtuk kívül, akkor a vámpírok dolgát könnyítenék meg, szóval az emberek részéről nem menne szerintem az ész nélküli öldöklés. Ki tudja, lehet, hogy a vámpír volt olyan ügyes, és 5 perc alatt 2-3 játékost elkapott, ergo lehet, hogy azt hinnék az emberek, hogy kiirtották őket, holott még ott rejtőzködnek közöttük.
A halottak (tipikusan a halott vámpírok) vagy földön maradnak a játék végéig, vagy feltartott fegyverrel kivonulnak a játéktérről, hogy ne akadályozzák a még benn levőket.
Az emberek közül mindenki a saját szakállára és túlélésére dolgozik, nem tudhatják ugye, hogy ki közülük az első vámpír, és ha a vámpírok jól dolgoznak, akkor a későbbiekben már egymásban sem bízhatnak. A sötétség itt a vámpírok javára dolgozik.
Ha ember embert öl, akkor a halott nem változik vámpírrá, véglegesen kiesik az adott játékból.
A probléma ott adódik, hogy a játékosok ha egyszer egymásra találtak, akkor nehéz lesz a vámpír(ok) dolga, mivel a játékosok simán, biztonságosan tarthatják egymástól az 5 lépés távolságot, ha 2-nél több játékos van még, és közülük legalább 2 ember, akkor a vámpír(ok) csak a saját felfedésükkel támadhatnak.
Na mind1, ha hadijátékra gyűjtöttetek ötletet, akkor majd én is inkább azon a vonalon indulok tovább...
Az első vámpír megöléséhez elég nagy szerencse kell, mivel ha az emberek egymást öldösik, miközben van még vámpír esetleg rajtuk kívül, akkor a vámpírok dolgát könnyítenék meg, szóval az emberek részéről nem menne szerintem az ész nélküli öldöklés. Ki tudja, lehet, hogy a vámpír volt olyan ügyes, és 5 perc alatt 2-3 játékost elkapott, ergo lehet, hogy azt hinnék az emberek, hogy kiirtották őket, holott még ott rejtőzködnek közöttük.
A halottak (tipikusan a halott vámpírok) vagy földön maradnak a játék végéig, vagy feltartott fegyverrel kivonulnak a játéktérről, hogy ne akadályozzák a még benn levőket.
Az emberek közül mindenki a saját szakállára és túlélésére dolgozik, nem tudhatják ugye, hogy ki közülük az első vámpír, és ha a vámpírok jól dolgoznak, akkor a későbbiekben már egymásban sem bízhatnak. A sötétség itt a vámpírok javára dolgozik.
Ha ember embert öl, akkor a halott nem változik vámpírrá, véglegesen kiesik az adott játékból.
A probléma ott adódik, hogy a játékosok ha egyszer egymásra találtak, akkor nehéz lesz a vámpír(ok) dolga, mivel a játékosok simán, biztonságosan tarthatják egymástól az 5 lépés távolságot, ha 2-nél több játékos van még, és közülük legalább 2 ember, akkor a vámpír(ok) csak a saját felfedésükkel támadhatnak.
Na mind1, ha hadijátékra gyűjtöttetek ötletet, akkor majd én is inkább azon a vonalon indulok tovább...
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Alapvetően a "játékmódok" a hadijátékosdira jellemzők, LARP üzemmódban feleslegesek a "játékmódok"
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Nem is LARP hoz gondoltam. Na jó, jobb megfogalmazást nem találok akkor, legyen hadijáték-játékmód
Gondolkoztam ilyeneken, hogy hagyományos "kepcsörfleg" meg "kingofdöhill" játszmákat játszani középkori fegyverekkel, de nem kötöttem össze őket a hadijátékokkal. Most már igen.
Gondolkoztam ilyeneken, hogy hagyományos "kepcsörfleg" meg "kingofdöhill" játszmákat játszani középkori fegyverekkel, de nem kötöttem össze őket a hadijátékokkal. Most már igen.
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Még most lefekvés előtt eszembe jutott egy ötlet, a fogolyszabadítósból kiindulva. Adott egy tábor őrökkel. A táborban kicsi (egy kézben könnyen elvihető) és nagy ládák (biztosan és gyorsan a méretüknél fogva csak két kézben cipelhetők). A fosztogató csapat célja ezek közül minél több megszerzése és elvitele a saját táborukba. Az őrök az útközben elejtett, letett ládákat (a fosztogató táborban lévőket nem) visszavihetik a saját táborukba.
Az őr csapat legalább másfélszer annyi legyen mint a fosztogató csapat, valamint itt is érvényes lenne a fosztogatókra fegyvermegkötés, de azért én inkább a bármilyen 1kezes fegyverre szavaznék. Ha használnak vérteket a játékban, azokból is csak a könnyebb fajtát használhatnák. Ezek a korlátozások főleg az miatt kellenének, hogy a fosztogatók ne az őrök kiirtására menjenek.
A játék véget ér, ha az egyik csapatból mindenki kinyúlt, vagy ha a fosztogatók meghatározott számú ládát elvittek a táborhelyükre.
Jó éjszakát!
Az őr csapat legalább másfélszer annyi legyen mint a fosztogató csapat, valamint itt is érvényes lenne a fosztogatókra fegyvermegkötés, de azért én inkább a bármilyen 1kezes fegyverre szavaznék. Ha használnak vérteket a játékban, azokból is csak a könnyebb fajtát használhatnák. Ezek a korlátozások főleg az miatt kellenének, hogy a fosztogatók ne az őrök kiirtására menjenek.
A játék véget ér, ha az egyik csapatból mindenki kinyúlt, vagy ha a fosztogatók meghatározott számú ládát elvittek a táborhelyükre.
Jó éjszakát!
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
http://ashi.web.elte.hu/fejv/szabalyok/hadijatek_jatekmodok_2.0.pdf
Itt megtalálsz minden, eléggé bejáratott rendszer. :D
Itt megtalálsz minden, eléggé bejáratott rendszer. :D
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Ezek tetszenek... A nappali játékmódok erősen emlékeztetnek egy unreális verseny (torna?) játékmódjaira... De nagyon tetszenek, valami hasonlót akartam már szervezni haveri társasággal... Csak eddig nem jött össze..
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Persze, mert az általános szabálykönyv elején le is írjuk, hogy UT stílusú a gameplay - csak középkori cuccokkal.
http://ashi.web.elte.hu/fejv/08.jpg
Ez még a hőskorszakból...
Meg a többi szabálykönyv itt: http://ashi.web.elte.hu/fejv/szabalyok/
Nyáron lehet, hogy tartanánk egy hadijátékot is, majd még meglátjuk, hogy alakulnak a szervezések (pl. Krulada).
http://ashi.web.elte.hu/fejv/08.jpg
Ez még a hőskorszakból...
Meg a többi szabálykönyv itt: http://ashi.web.elte.hu/fejv/szabalyok/
Nyáron lehet, hogy tartanánk egy hadijátékot is, majd még meglátjuk, hogy alakulnak a szervezések (pl. Krulada).
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Zsíros. Ha lehet, mennék. (Mellesleg a legtöbb általatok szervezett LARPra mennék, de ez most itt mellékes.. )
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Egyébként ha vasárnap reggel nem fog esni, egy kis fakardozás lehet, hogy lesz, akit ÉRDEKEL, az jelezzen a Hadijáték általános fórumán. 5-6 érdeklődő esetén kis kardozás, beszélgetés, tábortűz a program.
Remélem ezt a fórumot értetted az általános fórum alatt...
Érdekelne engem ez a program, csak a szablyámat meg kéne csinálnom.
Azon kívül mit kéne még hozni erre a játékra?
Árnybíró- Hozzászólások száma : 67
Age : 38
Tartózkodási hely : Tát és környéke
Registration date : 2009. Aug. 28.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Egyenruhát, enni-inni, fegyvert.
Kardozós, tűzgyújtós összejövetel.
Kardozós, tűzgyújtós összejövetel.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Érdekelt volna, de most nem vagyok olyan anyagi helyzetben, h egy félnapos kintlét miatt levonatozzak. :C
Eglar- Hozzászólások száma : 787
Age : 38
Tartózkodási hely : Szombathely// egyetemi időszkban BP
Registration date : 2008. Aug. 04.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Holnap nem kardozunk.
Várhatóan esni fog és kevesen is lennénk.
Várhatóan esni fog és kevesen is lennénk.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Amondó vagyok, hogy írjunk ki egy kora tavaszi fejvadászat, vagy csak egyszerűen terepépítést.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Éppen most tettem meg az Eseménynaptárban, a szokásos áprilisi első hétvége, mint Túlélő, immáron a harmadik évben kerülne megrendezésre. Természetesen terepépítéssel is összeköthető, írok a vadásztársaságnak is.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Ez esetben tradicionálisan "mezei" man-at-armsként megyek, csak addig meglesz az arming doubletem, sisakom meg már van
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Estére dobok egy vázlat programtervet, világ valószínűleg marad a Teldionaar-os.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Ha tereprendezéssel kötjük egybe, akkor lehetne esetleg egy olyasmi sztori, hogy mittom, épp erődöt építünk...
BTW man-at-armskodás engem is érdekel.
BTW man-at-armskodás engem is érdekel.
Spectre- Hozzászólások száma : 468
Tartózkodási hely : Magyarisztán banánköztársasága
Registration date : 2009. Mar. 14.
Re: Fejvadászat Hadijáték Információs Téma
Vagy összeköthetnénk a múltkorival, h X évvel azután, hogy kiirtották onnan szeeegény természetimádó szakadár szerzeteseket, és a terület művelés alá kerül, és épül a bányászfalu.
Eglar- Hozzászólások száma : 787
Age : 38
Tartózkodási hely : Szombathely// egyetemi időszkban BP
Registration date : 2008. Aug. 04.
1 / 2 oldal • 1, 2
1 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.