Caelumi Szubjektív
3 posters
1 / 1 oldal
Caelumi Szubjektív
Sziasztok!
Aki érdeklődik a Caelumi Játékok múltja iránt, hogy 2003 óta mit és hogyan alakult, annak ajánlom figyelmébe a caelum.hu "Caelumi Szubjektív" rovatát Lobster tollából. A tervek szerint ez egy heti rendszerességű cikksorozat lesz, ahol először évekre lebontva a saját szemszögéből mutatja be az eddigi Caelumi Játékokat, utána pedig a több játékon átívelő általános témákat fejti ki.
Tehát a link:
http://caelum.hu/modules.php?name=Topics
Aki érdeklődik a Caelumi Játékok múltja iránt, hogy 2003 óta mit és hogyan alakult, annak ajánlom figyelmébe a caelum.hu "Caelumi Szubjektív" rovatát Lobster tollából. A tervek szerint ez egy heti rendszerességű cikksorozat lesz, ahol először évekre lebontva a saját szemszögéből mutatja be az eddigi Caelumi Játékokat, utána pedig a több játékon átívelő általános témákat fejti ki.
Tehát a link:
http://caelum.hu/modules.php?name=Topics
Re: Caelumi Szubjektív
Kíváncsian várom a tavalyi játékról szóló írást, ami március elejére esedékes! A mostaniakról annyi a véleményem, hogy meg lehet érteni, miért és milyen lett a Caelumi játék, vagy hogy egyáltalán miért lett egy ilyen játék, de sajnos ezeken én még nem voltam jelen.
(Viszont az ezredforduló környéki 5500 Ft / 2 nap játék nagyon durván hangzik! )
(Viszont az ezredforduló környéki 5500 Ft / 2 nap játék nagyon durván hangzik! )
Re: Caelumi Szubjektív
Na jah, igyekszem, addigra meglesz. Persze már 2005-tól egyre nehezebb dolgom lesz hogy polkorrekten de mégis informatívan le tudjak mindent írni De igyekszem.
Az ezredfordulós játéknál egyébként az volt a durva, hogy teljes menetfelszereléssel egész nap mászkáltunk pilisborosjenő térségében a dög melegben, mindezt azért hogy 3, azaz 3 alkalommal találkozzunk NJK-val. Persze egyik az egyik, a másik a másik hegyen táborozott.
Mindenesetre jó lecke volt, s bár a második napon kicsit aktívabb volt a játék de ott is nagyon gáz dolgokkal találkoztunk. Ugyanakkor tényleg ennek a játéknak köszönhető Caelum léte, hiszen ez győzött meg arról, hogy ilyet mi is tudunk csinálni
Az ezredfordulós játéknál egyébként az volt a durva, hogy teljes menetfelszereléssel egész nap mászkáltunk pilisborosjenő térségében a dög melegben, mindezt azért hogy 3, azaz 3 alkalommal találkozzunk NJK-val. Persze egyik az egyik, a másik a másik hegyen táborozott.
Mindenesetre jó lecke volt, s bár a második napon kicsit aktívabb volt a játék de ott is nagyon gáz dolgokkal találkoztunk. Ugyanakkor tényleg ennek a játéknak köszönhető Caelum léte, hiszen ez győzött meg arról, hogy ilyet mi is tudunk csinálni
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Caelumi Szubjektív
A 2005-ös kiposztolva. Ez is elég hosszú, de a 2006-os botránycikknél még mindig rövidebb...
A 2006-oson dolgozom, de baromi sok cuccot kell átnyálaznom és szelektálnom. Remélem kellemesen felborzolja majd a kedélyeket itt ott Addig ráhangolódásként ajánlom mostanit, de szigorúan csak ha érdekel!
A 2006-oson dolgozom, de baromi sok cuccot kell átnyálaznom és szelektálnom. Remélem kellemesen felborzolja majd a kedélyeket itt ott Addig ráhangolódásként ajánlom mostanit, de szigorúan csak ha érdekel!
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Caelumi Szubjektív
Na, végigolvastam.
A Menedék kurva jó lett, de tényleg.
Viszont a szervezéssel kapcsolatos költségek riasztóak!
A Menedék kurva jó lett, de tényleg.
Viszont a szervezéssel kapcsolatos költségek riasztóak!
Re: Caelumi Szubjektív
Ha őszinte akarok lenni a szervezés (főleg a korai időkben) általában saját hülyeségből szaladt el. Kezdve ott, hogy a játékosok kb harmada 1000 helyett 600-at fizet csak azért mert Tom vagy Aluran baráti köréhez tartozott. Egyedül nekem nem voltak "kedvezményes" barátaim.
Aztán folytatva ott, hogy az erőltetett központi beszerzési modellnél egy csomó költség megnő, mert baromira nem a szükséges mennyiségekben és arányokban történik a vásárlás. Igaz a másik véglet sem jó amikor mindenki magának, de Arxra sikerült a dolgot végre nullszaldósra kihozni és úgy hogy a költségek felét direktben vissza tudtam osztani a városoknak.
Egyébként némi előinfó, a 2006-os játék "könyvelés szerint" 30 eFt plusszal zárt. Igaz akkor Tom feltolta a díjakat 1000 és helyszínen 1200-ra és volt 270 fizető ember. Az már más kérdés hogy ezt az összeget végül ő tette el nem lett visszaforgatva a játékba...
Aztán folytatva ott, hogy az erőltetett központi beszerzési modellnél egy csomó költség megnő, mert baromira nem a szükséges mennyiségekben és arányokban történik a vásárlás. Igaz a másik véglet sem jó amikor mindenki magának, de Arxra sikerült a dolgot végre nullszaldósra kihozni és úgy hogy a költségek felét direktben vissza tudtam osztani a városoknak.
Egyébként némi előinfó, a 2006-os játék "könyvelés szerint" 30 eFt plusszal zárt. Igaz akkor Tom feltolta a díjakat 1000 és helyszínen 1200-ra és volt 270 fizető ember. Az már más kérdés hogy ezt az összeget végül ő tette el nem lett visszaforgatva a játékba...
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Caelumi Szubjektív
Utolsó bekezdés no komment.
Hát ez van, akkor majd igyekszünk ügyesebben bánni a nyersanyaggal, mert nekünk pl. nagyon nincs miből megszaladni.
Hát ez van, akkor majd igyekszünk ügyesebben bánni a nyersanyaggal, mert nekünk pl. nagyon nincs miből megszaladni.
Re: Caelumi Szubjektív
Egyébként én belülről láthattam hogy meglepően hamar el tud úszni az a sokszor párszáz forint, ha az ember "közhasznú szolgáltatásokat" akar bedobni a játékba, teszemazt közösdeszka, világítóeszközök, hasonlók. Mondjuk itt jó ötlet volt kiadni a helyszínszervezőknek a pénzek létszámarányosan az ő helyszínükre eső részét, hogy abból gazdálkodják ki a helyszínüket, csak ennek megvan az a hátránya, hogy az eltérő igényszintű emberek másképp használják fel, más megoldásokkal dolgoznak, más igényszintű eredménnyel. Merugye van akinek jó a madzagvár, van akinek azért kell a lepedőfal hogy hihető legyen, meg van aki csak a rendes rönkfallal elégedett. A madzagvár meg, mivel ócsó, nagy mennyiségben húzható fel, így például az Ébredések a tavalyit kivéve rendszeresen madzaglabirintus-védművekkel jelent meg a játékon.
Re: Caelumi Szubjektív
A pénzügyi részeket még szoszo meg lehet oldani (a végéra már egész jól jött ki a dolog, csak minimális 8-10 eFt ment a játékba zsebből) de a fő problémát a szállítás és a takarítás jelenti. Ha lenne egy olyan hely ahol permanensen építhetünk akkor lenne értelme komolyabban beleinvesztálni, de így visszanézva csak azt látom hogy 5 év alatt kb 300000 forintot kellett veszni hagyni az újra fel nem használt vagy ellopott alapanyagok miatt.
Technikailag a madzagvár elkerülhető lett volna ha nem engedjük szabályban, ez részben szervezési lúzerség volt. Más kérdés, hogy évek alatt eljutottam oda (tudom lassú a felfogásom) hogy legyen bármilyen gyönyörűségesen megépített vár én az életben többet nem szervezek olyan játékot ahol van ostrom.
Minden esetben szar, minden esetben hisztis és minden esetben "harcol 2 marok ember a kapuban és a többi nézi" esetekhez vezet.
Technikailag a madzagvár elkerülhető lett volna ha nem engedjük szabályban, ez részben szervezési lúzerség volt. Más kérdés, hogy évek alatt eljutottam oda (tudom lassú a felfogásom) hogy legyen bármilyen gyönyörűségesen megépített vár én az életben többet nem szervezek olyan játékot ahol van ostrom.
Minden esetben szar, minden esetben hisztis és minden esetben "harcol 2 marok ember a kapuban és a többi nézi" esetekhez vezet.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Caelumi Szubjektív
Vágtam az offot a terepkeresésbe, a továbbiakban itt csak a Caelumi Szubjektívhez közvetlenül kapcsolódó postokat szeretnék látni.
Re: Caelumi Szubjektív
Frissültünk egy igen termetes darabbal: http://www.caelum.hu/modules.php?name=News&new_topic=7
A 2006-os játék és annak visszásságai. Különösen hosszú darab, csak rendkívül erős idegzetűeknek!!!
A 2006-os játék és annak visszásságai. Különösen hosszú darab, csak rendkívül erős idegzetűeknek!!!
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Caelumi Szubjektív
Fasza... jó hosszú volt, de megérte végigolvasni... ismét sikerült tanulnom elég sokat a szervezést illetően.
Re: Caelumi Szubjektív
Bocsi hogy így megkérdezem Ashi, de mi az amit ebből meg tudtál tanulni?
Érdekelne egy kívülálló véleménye, mert mi akik ott voltunk a játékon nem tudjuk teljesen objektíven megállapítani mi a hasznos abból a sok rizsából és mi az ami csak töltelékszöveg.
Pár szóval vázolnád hogy milyen témák voltak informatívak és melyek kevésbé?
Érdekelne egy kívülálló véleménye, mert mi akik ott voltunk a játékon nem tudjuk teljesen objektíven megállapítani mi a hasznos abból a sok rizsából és mi az ami csak töltelékszöveg.
Pár szóval vázolnád hogy milyen témák voltak informatívak és melyek kevésbé?
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Caelumi Szubjektív
Főként a technikai megvalósítások témakörében.
Tanulnom pedig azt sikerült belőle, hogy hogyan kerüljek el késéseket, visszás helyzeteket, órás regisztrációs sorbanállást.
A karakterlapokat és az egyéni "quest"-eket már jó előre ki fogom nyomtatni (akár egyetemen, akár anyánál, szerencsére nálunk nem 300 emberről van szó), amint a Brit Prehistória lement és kiderül, kik lesznek az élő karakterek. Tanulság: nem akarom semmilyen szinten záróvizsga időszakra hagyni. Amikor van szabadidőm, foglalkozom vele.
Késéseket illetően: Andrissal szeretnék majd folyamatosan egyeztetni (of course, nem IN time, de játszani is szeretnénk, elvégre NJK-k leszünk), mert szerintem óriása nagy érvágás lenne, és az egész játékot tönkrevágná, ha Solovielék (a varázstudók) nagy céljaihoz tartozó elemek későn kerülnének játékba, vagy éppen a köznépnek nem lennének meg a maga ügyes-bajos dolgai. Harcolni mindig lehet majd, de a többi játékosra is figyelni kell. A tanulság számomra az volt, hogy jól össze kell hangolni a szervezők munkáját, az az előnyünkre válik, hogy Andrissal hasonlóak az elképzeléseink a LARP mibenlétét illetően.
Visszás helyzetek: ha már olvastad a Szabálykönyvet és a Világleírást, láthatod, hogy igyekeztünk egy nem túlbonyolított rendszert adni az emberek kezébe. Természetesen ebben könnyű dolgunk volt Hozzád képest, hiszen nem 300 vegyes előéletű játékosra kell gondolnunk, hanem jó esetben 40-50 ismerős arcra.
Regisztráció: Felkértem egy-két nem fakardozó ismerősöm, hogy segítsenek a regisztrációt és az új karakterek megalkotását lebonyolítani. Mivel a karakterlapokat is úgy terveztem meg Excelben, hogy könnyen nyomtathatóak legyenek, így csak négybe kell majd vágni a papírt, de remélhetőleg ezt előtte letudjuk. Az írásod tanulsága: ha van időm, ezzel előre kell foglalkozni, helyszínen nem biztos, hogy gyorsan működne.
Alapanyag: Nem éri meg köbméter fát venni és szállítani, majd odabaszni a játékosoknak, hogy nesze, építs, amit még nem építettünk fel. Alapvetően a hulladékfa+szövet dolog csodákra képes, és sok esetben érdemes rokon építkezésén, lakásfelújításán is körülnézni. Szétszedett raklapok, nem kell cserepek (tűzrakóhelyhez) számunkra most elérhetőek, ezzel jelentős spórolás érhető el. Igyekszem nem mindent direktben megoldani, hogy megveszem és oszt van.
Víz, kaja: Szerencsére közel lesz a bolt és nem lesz annyi ember. De attól még egy olyan probléma ez, amivel eddig nem számoltam/törődtem, éppen ezért a megoldásra törekszem.
Szerintem az írásodból sok bekövetkezett hibából lehet tanulni, ami jó dolog. Akár nagy LARP-ok szervezőinek, akár olyan kicsiknek, mint mi. Alapból a problémák megfogalmazása is egy olyan dolog, ami segít mindenkinek. Okos ember más hibájából is tanul, a hülye a sajátjából sem.
Tanulnom pedig azt sikerült belőle, hogy hogyan kerüljek el késéseket, visszás helyzeteket, órás regisztrációs sorbanállást.
A karakterlapokat és az egyéni "quest"-eket már jó előre ki fogom nyomtatni (akár egyetemen, akár anyánál, szerencsére nálunk nem 300 emberről van szó), amint a Brit Prehistória lement és kiderül, kik lesznek az élő karakterek. Tanulság: nem akarom semmilyen szinten záróvizsga időszakra hagyni. Amikor van szabadidőm, foglalkozom vele.
Késéseket illetően: Andrissal szeretnék majd folyamatosan egyeztetni (of course, nem IN time, de játszani is szeretnénk, elvégre NJK-k leszünk), mert szerintem óriása nagy érvágás lenne, és az egész játékot tönkrevágná, ha Solovielék (a varázstudók) nagy céljaihoz tartozó elemek későn kerülnének játékba, vagy éppen a köznépnek nem lennének meg a maga ügyes-bajos dolgai. Harcolni mindig lehet majd, de a többi játékosra is figyelni kell. A tanulság számomra az volt, hogy jól össze kell hangolni a szervezők munkáját, az az előnyünkre válik, hogy Andrissal hasonlóak az elképzeléseink a LARP mibenlétét illetően.
Visszás helyzetek: ha már olvastad a Szabálykönyvet és a Világleírást, láthatod, hogy igyekeztünk egy nem túlbonyolított rendszert adni az emberek kezébe. Természetesen ebben könnyű dolgunk volt Hozzád képest, hiszen nem 300 vegyes előéletű játékosra kell gondolnunk, hanem jó esetben 40-50 ismerős arcra.
Regisztráció: Felkértem egy-két nem fakardozó ismerősöm, hogy segítsenek a regisztrációt és az új karakterek megalkotását lebonyolítani. Mivel a karakterlapokat is úgy terveztem meg Excelben, hogy könnyen nyomtathatóak legyenek, így csak négybe kell majd vágni a papírt, de remélhetőleg ezt előtte letudjuk. Az írásod tanulsága: ha van időm, ezzel előre kell foglalkozni, helyszínen nem biztos, hogy gyorsan működne.
Alapanyag: Nem éri meg köbméter fát venni és szállítani, majd odabaszni a játékosoknak, hogy nesze, építs, amit még nem építettünk fel. Alapvetően a hulladékfa+szövet dolog csodákra képes, és sok esetben érdemes rokon építkezésén, lakásfelújításán is körülnézni. Szétszedett raklapok, nem kell cserepek (tűzrakóhelyhez) számunkra most elérhetőek, ezzel jelentős spórolás érhető el. Igyekszem nem mindent direktben megoldani, hogy megveszem és oszt van.
Víz, kaja: Szerencsére közel lesz a bolt és nem lesz annyi ember. De attól még egy olyan probléma ez, amivel eddig nem számoltam/törődtem, éppen ezért a megoldásra törekszem.
Szerintem az írásodból sok bekövetkezett hibából lehet tanulni, ami jó dolog. Akár nagy LARP-ok szervezőinek, akár olyan kicsiknek, mint mi. Alapból a problémák megfogalmazása is egy olyan dolog, ami segít mindenkinek. Okos ember más hibájából is tanul, a hülye a sajátjából sem.
Re: Caelumi Szubjektív
Köszönöm a gyors és részletes választ.
Ez azért is fontos, mert később lesznek tematikus rovatok amikben adott kérdések kicsit konkrétabban és részletesebben lesznek elővéve, és ahhoz jó tudni hogy milyen irányokban érdemes elindulni. Pl lesznek szervezéselméleti, de ugyangy gyakorlati cikkek is a "hogyan csináljon közepesen igényes kardot magának az aki eddig csak billentyűzetet látott életében és nincs is sok pénze" témától a szabályrendszerkészítés vagy jogi problémaforrásokról is.
Persze idővel remélem mások is véleményezik vagy segítenek anyagot adni hozzá, de egyelőre legyek túl ezen a felvezető sorozaton
Ez azért is fontos, mert később lesznek tematikus rovatok amikben adott kérdések kicsit konkrétabban és részletesebben lesznek elővéve, és ahhoz jó tudni hogy milyen irányokban érdemes elindulni. Pl lesznek szervezéselméleti, de ugyangy gyakorlati cikkek is a "hogyan csináljon közepesen igényes kardot magának az aki eddig csak billentyűzetet látott életében és nincs is sok pénze" témától a szabályrendszerkészítés vagy jogi problémaforrásokról is.
Persze idővel remélem mások is véleményezik vagy segítenek anyagot adni hozzá, de egyelőre legyek túl ezen a felvezető sorozaton
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Caelumi Szubjektív
Caelum - 2007Ashi Valkoinen írta:Lesz 2007-es Szubjektív?
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Caelumi Szubjektív
Ejj, fene sem gondolta volna hogy valaki figyeli a naptárat
Ha egészen őszinte akarok lenni az utóbbi időszakban legalább 2 olyan cikket kellett megírnom + 2 másikban segítettem ami önmagában is kitesz egy szubjektív témát. Emellé kicsit nehezen férne bele a 2008-as, így az továbbra is csúszik LSZT utánig.
De hogy addig is kiengeszteljelek leosztom neked egyiket Ez persze később publikálásra kerül majd a szubjektívben is, de először a 2008as-t akarom kirakni oda.
Üdv!
Ha egészen őszinte akarok lenni az utóbbi időszakban legalább 2 olyan cikket kellett megírnom + 2 másikban segítettem ami önmagában is kitesz egy szubjektív témát. Emellé kicsit nehezen férne bele a 2008-as, így az továbbra is csúszik LSZT utánig.
De hogy addig is kiengeszteljelek leosztom neked egyiket Ez persze később publikálásra kerül majd a szubjektívben is, de először a 2008as-t akarom kirakni oda.
Üdv!
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Caelumi Szubjektív
Ugyan még mindig nem a 2008-as szubjektív, de Arxi illetőségű anyag.
https://www.youtube.com/watch?v=D0psObGFgBc
Táddááá... Nem tudom a jutub leszedi e a zenéje miatt, de ha nem akkor tessék-lássék, kb 5 perces anyag.
A Caelumi Szubjektív frissítése pedig a továbbiakban csúszik, liveszezon végén kerül be az Alariusi Expedíció értékelése.
https://www.youtube.com/watch?v=D0psObGFgBc
Táddááá... Nem tudom a jutub leszedi e a zenéje miatt, de ha nem akkor tessék-lássék, kb 5 perces anyag.
A Caelumi Szubjektív frissítése pedig a továbbiakban csúszik, liveszezon végén kerül be az Alariusi Expedíció értékelése.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.