Fejvadászat #9 - Brit Prehistória (2009.04.25.)
5 posters
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Fejvadászat Hadijáték archívum
1 / 1 oldal
Fejvadászat #9 - Brit Prehistória (2009.04.25.)
Sziasztok!
Alább találtok egy rövid leírást a Brit Prehistóriáról, amelyben benne van, hogy hol járunk most, milyen lehetőségek vannak a játékra, legvégül pedig a karakteralkotással kapcsolatos tudnivalók.
A játékra 2009. április 25-én, szombaton kerül sor. Találkozó 10:40-ig a tatabányai vasútállomás 2-3-as vágányainak közös peronjának lépcsőtől távolabb eső végén. A játéktér kb. 40 perc sétára van az állomástól, mindenki olyan és annyi felszerelést hozzon, amit elbír!
A Brit Prehistórián - hasonlóan a szász játékhoz - két, egymással félig szövetséges, félig ellenséges "frakció"-t szeretnénk bemutatni a játékosoknak. Mint neve is mutatja, ez a játék a britekről fog szólni, a két "frakció" pedig a druidizmusban megmaradt pogány, és az egy igaz Isten tanítását követő keresztény britek lesznek.
Háttér:
A játék a két tábor számára két különböző helyszínen fog kezdődni, a pogányok Dumnonia (a brit királyság) királyi kövénél, Caer Cadarn-on, míg a keresztények egy attól nem messze lévő városban, Magnisban fognak kezdeni. A tavaszi játékidőpont (április 24., szombat) lehetőséget ad a vallási ellentétek fokozására, amely a játék egyik fő irányvonala, Magnisban a keresztények Jézus megfeszítéséről fognak megemlékezni, míg a Caer-on a nyárelő ünnepét fogják tartani a pogányok, és a jó termésért étel- vagy virágáldozatot mutatnak be Lleullawnak és Belnek (lásd.: Istenpanteon, Szabálykönyv. (1)) Az ünnepségek után (ezek hossza nyilvánvalóan a résztvevő karakterek szerepjátékosi igényeitől is függ majd) összeül Dumnonia Tanácsa, hogy több fontos dolgot megvitassanak. Dumnonia Tanácsát Magnis elöljárója, Magnis püspöke, Arthur, Merlin és a seregek főparancsnoka alkotja. A megvitatandó kérdések közé tartozik elsősorban a szász invázió, de a keresztények számára ugyanilyen fontos, hogy a Caer Cadarn lábánál fekvő druida liget helyére felépíthessenek egy keresztény templomot. A templom megépítésének megtiltása jó eséllyel vált ki haragos reakciót a keresztényekből, ám engedélyezése az ősi pogányság lábbal tiprása lenne, a megoldást a Tanácsnak kell megkeresnie, és ha nem sikerül, úgy a Tanácson kívüli egyénekre kerül sor. ezek után kerül sor a harcosok esküjének megújítására is, mikoron is ezen kiváló emberek ismét esküt tesznek Arthurnak, hogy parancsait követik, királyi mivoltát elismerik és nem árulják el a brit nemzetet.
Mint már korábban is írtuk, az ünnepek vérengzésbe fordulása esetén a britek a nyári háborúban komoly hátránnyal fognak indulni, ami persze nem jelenti azt, hogy senki nem próbáljon vérrel elégtételt venni ott, ahol úgy érezte, hogy megsértették.
A játékon a főbb tisztségek a következőek lesznek: Merlin, Arthur, magnisi elöljáró, magnisi püspök, seregek parancsnoka. Utóbbi három tisztségre még keresünk játékost, aki vállalná, a részletek miatt keressen fel MSN-en vagy üzenetben itt, a fórumon. A magnisiak csak keresztények lehetnek, míg a seregparancsnok csak pogány. A tisztségben lévő játékosok a személyre szabott "feladataikat" a játék előtt megkapják és közvetlenül a játék előtt is lesz róla egy rövid beszélgetés.
A játékon alakítható karakterekről:
Egyáltalán nem elvárás, hogy mindenki harcos karaktert hozzon, keresztény vagy pogány földművesekre, fegyverkovácsokra is szükség, emellett jöhetnek vajákos, szerzetes karakterek is. Ők mindannyian a köznép széles kasztjába tartoznak, ám nem megvetendőek. A hiteles szerepjáték keresői számára ezek nagyszerű szerepek lehetnek. Persze, lehet harcosnak is jelentkezni, ám ez azt is jelenti, hogy brit harcosként - akár pogány, akár keresztény - a harcost esküje köti Arthurhoz, amit a kor követelményeinek megfelelően NEM szeg meg. A harcos karakterekre a Szabálykönyvben írt megkötések érvényesek (pajzs, egykezes kard, ezeket használni is tudja). Alapvetően a játék berkein belül minden karakterre nyitottak vagyunk, de ezekről érdemes egyeztetni Andrissal vagy velem. Kifejezetten druida karakterekre most nincs különösebben szükség, de akit éget a vágy, hogy druidát játsszon, akkor keressen meg és megbeszéljük.)
Karakteralkotás:
Aki szeretne személyre szabott eseményszálakat kapni, az legkésőbb március 31-ig küldje el a karakterét az alábbi adatokkal:
---név (Ehhez segédletet a Szabálykönyvben találsz.)
---kaszt (harcos/köznép)
---vallás (pogány/keresztény)
---foglalkozása, motivációk, életkor.
A karakteralkotást elkezdhetitek a mostani infók alapján is, de aki részletesebben kidolgozott karaktert szeretne, érdemes megvárni február végét, ugyanis egy kibővített Világleírás lát napvilágot, amely tartalmazza az akkori Britannia nagy városait, rövid (a játszható karakterek által ismerhető) történelmét, a gazdasággal és pénzzel kapcsolatos alapvető dolgokat és a játékosközönség számára publikus eseményszálakat.
Remélem, minél több emberrel találkozunk a játékon, szívesen várjuk a meghívottakat. Meghívott továbbra is mindenki, aki a Szász Prehistória előtt kapott meghívót, (2) illetve akik azóta kaptak meghívót. (3)
üdv, Ashi Valkoinen
_______________________________
(1) Szabálykönyv: http://ashi.web.elte.hu/fejv/britszasz2009/szabalyok/szabalykonyv_final.pdf
(2) Korábban meghívottak: Aidan, Aislinn, Ameris, Andrew, Ashi, Cebo, Druid, Eglar, Exodus, Gerathor, Homár, Isair, Jason, Juviel, Kanix, Khollux, Keitel, Keruak, Kildar, Lecram, Maci, Maloth, Marinda, Nagash, Nedda, Petro, PG, Shivan, Skalle, Sohtem, Soloviel, Thyfanu.
(3) Meghívást kaptak még (vagy folyamatban van): Armis, Halrien, Purc, Wombat.
Alább találtok egy rövid leírást a Brit Prehistóriáról, amelyben benne van, hogy hol járunk most, milyen lehetőségek vannak a játékra, legvégül pedig a karakteralkotással kapcsolatos tudnivalók.
A játékra 2009. április 25-én, szombaton kerül sor. Találkozó 10:40-ig a tatabányai vasútállomás 2-3-as vágányainak közös peronjának lépcsőtől távolabb eső végén. A játéktér kb. 40 perc sétára van az állomástól, mindenki olyan és annyi felszerelést hozzon, amit elbír!
A Brit Prehistórián - hasonlóan a szász játékhoz - két, egymással félig szövetséges, félig ellenséges "frakció"-t szeretnénk bemutatni a játékosoknak. Mint neve is mutatja, ez a játék a britekről fog szólni, a két "frakció" pedig a druidizmusban megmaradt pogány, és az egy igaz Isten tanítását követő keresztény britek lesznek.
Háttér:
A játék a két tábor számára két különböző helyszínen fog kezdődni, a pogányok Dumnonia (a brit királyság) királyi kövénél, Caer Cadarn-on, míg a keresztények egy attól nem messze lévő városban, Magnisban fognak kezdeni. A tavaszi játékidőpont (április 24., szombat) lehetőséget ad a vallási ellentétek fokozására, amely a játék egyik fő irányvonala, Magnisban a keresztények Jézus megfeszítéséről fognak megemlékezni, míg a Caer-on a nyárelő ünnepét fogják tartani a pogányok, és a jó termésért étel- vagy virágáldozatot mutatnak be Lleullawnak és Belnek (lásd.: Istenpanteon, Szabálykönyv. (1)) Az ünnepségek után (ezek hossza nyilvánvalóan a résztvevő karakterek szerepjátékosi igényeitől is függ majd) összeül Dumnonia Tanácsa, hogy több fontos dolgot megvitassanak. Dumnonia Tanácsát Magnis elöljárója, Magnis püspöke, Arthur, Merlin és a seregek főparancsnoka alkotja. A megvitatandó kérdések közé tartozik elsősorban a szász invázió, de a keresztények számára ugyanilyen fontos, hogy a Caer Cadarn lábánál fekvő druida liget helyére felépíthessenek egy keresztény templomot. A templom megépítésének megtiltása jó eséllyel vált ki haragos reakciót a keresztényekből, ám engedélyezése az ősi pogányság lábbal tiprása lenne, a megoldást a Tanácsnak kell megkeresnie, és ha nem sikerül, úgy a Tanácson kívüli egyénekre kerül sor. ezek után kerül sor a harcosok esküjének megújítására is, mikoron is ezen kiváló emberek ismét esküt tesznek Arthurnak, hogy parancsait követik, királyi mivoltát elismerik és nem árulják el a brit nemzetet.
Mint már korábban is írtuk, az ünnepek vérengzésbe fordulása esetén a britek a nyári háborúban komoly hátránnyal fognak indulni, ami persze nem jelenti azt, hogy senki nem próbáljon vérrel elégtételt venni ott, ahol úgy érezte, hogy megsértették.
A játékon a főbb tisztségek a következőek lesznek: Merlin, Arthur, magnisi elöljáró, magnisi püspök, seregek parancsnoka. Utóbbi három tisztségre még keresünk játékost, aki vállalná, a részletek miatt keressen fel MSN-en vagy üzenetben itt, a fórumon. A magnisiak csak keresztények lehetnek, míg a seregparancsnok csak pogány. A tisztségben lévő játékosok a személyre szabott "feladataikat" a játék előtt megkapják és közvetlenül a játék előtt is lesz róla egy rövid beszélgetés.
A játékon alakítható karakterekről:
Egyáltalán nem elvárás, hogy mindenki harcos karaktert hozzon, keresztény vagy pogány földművesekre, fegyverkovácsokra is szükség, emellett jöhetnek vajákos, szerzetes karakterek is. Ők mindannyian a köznép széles kasztjába tartoznak, ám nem megvetendőek. A hiteles szerepjáték keresői számára ezek nagyszerű szerepek lehetnek. Persze, lehet harcosnak is jelentkezni, ám ez azt is jelenti, hogy brit harcosként - akár pogány, akár keresztény - a harcost esküje köti Arthurhoz, amit a kor követelményeinek megfelelően NEM szeg meg. A harcos karakterekre a Szabálykönyvben írt megkötések érvényesek (pajzs, egykezes kard, ezeket használni is tudja). Alapvetően a játék berkein belül minden karakterre nyitottak vagyunk, de ezekről érdemes egyeztetni Andrissal vagy velem. Kifejezetten druida karakterekre most nincs különösebben szükség, de akit éget a vágy, hogy druidát játsszon, akkor keressen meg és megbeszéljük.)
Karakteralkotás:
Aki szeretne személyre szabott eseményszálakat kapni, az legkésőbb március 31-ig küldje el a karakterét az alábbi adatokkal:
---név (Ehhez segédletet a Szabálykönyvben találsz.)
---kaszt (harcos/köznép)
---vallás (pogány/keresztény)
---foglalkozása, motivációk, életkor.
A karakteralkotást elkezdhetitek a mostani infók alapján is, de aki részletesebben kidolgozott karaktert szeretne, érdemes megvárni február végét, ugyanis egy kibővített Világleírás lát napvilágot, amely tartalmazza az akkori Britannia nagy városait, rövid (a játszható karakterek által ismerhető) történelmét, a gazdasággal és pénzzel kapcsolatos alapvető dolgokat és a játékosközönség számára publikus eseményszálakat.
Remélem, minél több emberrel találkozunk a játékon, szívesen várjuk a meghívottakat. Meghívott továbbra is mindenki, aki a Szász Prehistória előtt kapott meghívót, (2) illetve akik azóta kaptak meghívót. (3)
üdv, Ashi Valkoinen
_______________________________
(1) Szabálykönyv: http://ashi.web.elte.hu/fejv/britszasz2009/szabalyok/szabalykonyv_final.pdf
(2) Korábban meghívottak: Aidan, Aislinn, Ameris, Andrew, Ashi, Cebo, Druid, Eglar, Exodus, Gerathor, Homár, Isair, Jason, Juviel, Kanix, Khollux, Keitel, Keruak, Kildar, Lecram, Maci, Maloth, Marinda, Nagash, Nedda, Petro, PG, Shivan, Skalle, Sohtem, Soloviel, Thyfanu.
(3) Meghívást kaptak még (vagy folyamatban van): Armis, Halrien, Purc, Wombat.
A hozzászólást Ashi Valkoinen összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Ápr. 04, 2010 11:17 am-kor.
Re: Fejvadászat #9 - Brit Prehistória (2009.04.25.)
A karaktereket (aki nem küldött volna még), lassan küldhetnétek, lehetőleg március 31-ig!
Ez Andrisra, PGre, Solovielre és Sohtemre nem vonatkozik, ők NJK szerepet kapnak majd és kapnak kész karaktert is.
Anna, Kildar és Skalle meg már küldtek karaktert, elsősorban Maritól, Damientől, Grétától, Eglartól, Lecramtól, Kanixtól, Nagashtól szeretnék karaktert, de a meghívottak közül mindenki küldhet, aki tud is majd jönni 25-én!
Ez Andrisra, PGre, Solovielre és Sohtemre nem vonatkozik, ők NJK szerepet kapnak majd és kapnak kész karaktert is.
Anna, Kildar és Skalle meg már küldtek karaktert, elsősorban Maritól, Damientől, Grétától, Eglartól, Lecramtól, Kanixtól, Nagashtól szeretnék karaktert, de a meghívottak közül mindenki küldhet, aki tud is majd jönni 25-én!
Re: Fejvadászat #9 - Brit Prehistória (2009.04.25.)
Brit Prehistória eljutási információk
A játékot a már szokásosnak mondható tatabányai terepen tartjuk, 2009. április 25-én, szombaton. Gyülekező 9:40-ig Tatabánya vasútállomás 2-3 vágányainak közös peronjának lépcsővel átellenes végében.
Vonatok Győr felől:
Győr (8:33) - Komárom (9:10) - Tata (9:29) - Tatabánya (9:40)
4917.sz. személyvonat
Vonatok Budapest felől:
BP-Déli (8:23) - BP-Kelenföld (8:30) - Tatabánya (9:14)
4822.sz. személyvonat
BP-Keleti (8:40) - BP-Kelenföld (8:55) - Tatabánya (9:30)
9202.sz. gyorsvonat
A késő vonatokat természetesen bevárjuk. A terepre menet vásárlási lehetőség van. Mindenki annyi cuccot hozzon, amennyit el is bír. Ruhát, szerephez illő kellékeket mindenképpen hozzatok, illetve, aki játék után szeretne csapni is kicsit, hozzon fakardot is. Ami műanyag palackot vagy sörösdobozt hozol, az összenyomva visszafelé is elfér a cuccodban.
Aki busszal, autóval, esetleg későbbi/hamarabbi vonatokkal érkezne, mindenképpen keressen fel a 06-20/978-40-67 telefonszámon előzetes egyeztetés céljából. A játékon részvételi díj nincs, viszont a Világleírás alapján gyártott előzetes karakterbeküldés van.
Akik eddig küldtek karaktert és a jelenlegi állás szerint részt is vesznek:
Andrew, Ashi, Eglar, Gréta, Kanix, Kildar, Maloth, Marinda, PG, Skalle, Sohtem, Soloviel, összesen 12 fő.
Aki még szeretne jönni, jelentkezését a http://ashi.web.elte.hu/fejv/britszasz2009/ oldalon található információk alapján az ashivalkoinen [kukac] gmail [pont] com címre küldheti el.
A játékot a már szokásosnak mondható tatabányai terepen tartjuk, 2009. április 25-én, szombaton. Gyülekező 9:40-ig Tatabánya vasútállomás 2-3 vágányainak közös peronjának lépcsővel átellenes végében.
Vonatok Győr felől:
Győr (8:33) - Komárom (9:10) - Tata (9:29) - Tatabánya (9:40)
4917.sz. személyvonat
Vonatok Budapest felől:
BP-Déli (8:23) - BP-Kelenföld (8:30) - Tatabánya (9:14)
4822.sz. személyvonat
BP-Keleti (8:40) - BP-Kelenföld (8:55) - Tatabánya (9:30)
9202.sz. gyorsvonat
A késő vonatokat természetesen bevárjuk. A terepre menet vásárlási lehetőség van. Mindenki annyi cuccot hozzon, amennyit el is bír. Ruhát, szerephez illő kellékeket mindenképpen hozzatok, illetve, aki játék után szeretne csapni is kicsit, hozzon fakardot is. Ami műanyag palackot vagy sörösdobozt hozol, az összenyomva visszafelé is elfér a cuccodban.
Aki busszal, autóval, esetleg későbbi/hamarabbi vonatokkal érkezne, mindenképpen keressen fel a 06-20/978-40-67 telefonszámon előzetes egyeztetés céljából. A játékon részvételi díj nincs, viszont a Világleírás alapján gyártott előzetes karakterbeküldés van.
Akik eddig küldtek karaktert és a jelenlegi állás szerint részt is vesznek:
Andrew, Ashi, Eglar, Gréta, Kanix, Kildar, Maloth, Marinda, PG, Skalle, Sohtem, Soloviel, összesen 12 fő.
Aki még szeretne jönni, jelentkezését a http://ashi.web.elte.hu/fejv/britszasz2009/ oldalon található információk alapján az ashivalkoinen [kukac] gmail [pont] com címre küldheti el.
Re: Fejvadászat #9 - Brit Prehistória (2009.04.25.)
Javaslom a 8:23-mast, ugyanis ha lekéssük, akkor megy a másik, amit ha sietünk, elérünk.
PG- Hozzászólások száma : 330
Registration date : 2008. Mar. 26.
Re: Fejvadászat #9 - Brit Prehistória (2009.04.25.)
Ha lekésitek, akkor egy TETSZŐLEGES vonattal menjetek ki a Déliből Kelenföldre. Véletlenül se a Keleti felé induljatok el, mert ott nem fogjátok elérni a gyorsvonatot.
Re: Fejvadászat #9 - Brit Prehistória (2009.04.25.)
Sajnálom, hogy nem vehettem részt, családi zűr volt, és szombat reggel alakult így. (Pedig azért jó néhány dologgal készültem, szóval nekem sem kellemes.)
PG- Hozzászólások száma : 330
Registration date : 2008. Mar. 26.
Re: Fejvadászat #9 - Brit Prehistória (2009.04.25.)
Na akkor összehoznék valami kis élménybeszámoló-szerűséget a mai larpról.
Kitűnő. A hangulat, az emberek, a terep, minden kitűnő volt. Ez röviden, most pedig hosszan.
Először is csalódtam kissé, hogy a beígért 12 emberből csak 10-en tudtak eljönni, de aztán hála a briliáns végső halál rendszernek köszönhetően a 10 emberből tudtunk 12 karaktert csinálni, úgyhogy ez a kis létszám nem is volt annyira gond. A legelső pozitívum ami a játékkal kapcsolatban ért az a terep volt, ami rengeteg szúnyogot leszámítva kiváló volt, nekem személy szerint sokkal jobban bejött a síkabb szász terepnél. Mind Magnist, mind Caer Cadarnt nagyon jól kiviteleztétek, minden elismerésem az építőknek, a Magnisi templom megoldása volt a legötletesebb! Erőviszonyok nagyjából egyenlőek voltak, a szász prehisthez képest nem volt statikus a szituáció és jóval több esemény volt, ami viszont abból fakadt hogy volt két ideológiailag egymással szemben álló csoport, ami azonban szászoknál hiányzott (javaslom hogy azért szászoknál is dolgozzatok ki valami nyomós indokot az esetleges belviszályra amik felszínre kerülhetnek a nagy larpon ).
A karakterek jók voltak, tetszettek a pacifista szerzeteseink/hittérítőink, a pogány druida, a püspök de karakterek terén Mari viszi a prímet, a vajákosasszony nagyon ott volt!
A végső halálok is kamatozóak voltak, elsősorban azért amit fent említettem, kis létszámunkat kiegészítette, továbbá hogy a játék világát is színesebbé tette és nem utolsó sorban hogy Kanix új karaktereként felbukkanó kereskedő megjelenése ügyemet is segítette . Ja és az emberek így azért jobban vigyáztak is magukra, csak végső esetekben bocsátkoztak harcba, így volt értelme annak a választási lehetőségnek amikor Ashi felajánlotta Grétának hogy meghal vagy megkeresztelkedik, mert egy átlag liveon ilyen úgy zajlana, hogy "választom hogy meghalok, úgyis feléledek és folytatom a karakterem mint eddig". Egyetlen kissé meggondolatlan lépés talán Kanixnak volt, hogy fegyverrel berontott Magnisba, ami mondjuk alaphelyzetben öngyilkosság, de úgy hogy valójában összesen 2 fegyverforgató volt a városban akiknél akkor fegyver sem volt (legalábbis nálam nem), így esélye is volt, igazából csak a szerencsén múlt hogy nem tudott megölni senkit sem (habár engem és a püspököt jól megsebesítette).
Aztán kitérve a saját játszásomra meg kell állapítanom, hogy az utóbbi 5 larpom közül (Rivergard 1 és 2, Krulada, Szász és Brit prehist) ez volt az egyetlen ahol a karakterem lényegében elérte a célját, és ebben az események alakulása is a kedvére volt; keresztény, de ugyanakkor Arthurt tartja a legrátermettebb vezérnek, így alatta kell egyesíteni Magnist és Caer Cadarnt ---> ahogy egyre többen tértek át a keresztény hitre (oké, csak Gréta de lévén hogy a játékon lévő 12 karakternek egymaga kb. a 8,3%-át jelentette, így igenis sok ), be tudtam etetni Arthurnak hogy a Magnisi elöljáró a hatalomra akar törni az egyre erősödő keresztény bázisa miatt, így aztán meg is bízott azzal hogy nyírjam ki őt, és miután súlyos sebesülések árán, de sikerült megölnöm, habár mások láttára és ezek után még összejött az, hogy (Arthur támogatásával) kimagyaráztam magam, a kereskedőt okolva egy tudatmódosító ital rám sózása miatt. Bár hazudnom kellett Krisztus nevében, de a cél szentesíti az eszközt. Majd meggyónom . Azért még arra kíváncsi lettem volna ahogy Arthur bölcs vezetése alatt esetleg lerendezi a vallási problémákat (esetleg megkeresztelkedik ), de hagyni kell valamit Brit-Szász larpra is nemigaz?
Egyszóval kitűnő. A hangulat, az emberek, a terep, minden kitűnő volt. Ma jól éreztem magam .
Ja és várjuk a képeket!
Kitűnő. A hangulat, az emberek, a terep, minden kitűnő volt. Ez röviden, most pedig hosszan.
Először is csalódtam kissé, hogy a beígért 12 emberből csak 10-en tudtak eljönni, de aztán hála a briliáns végső halál rendszernek köszönhetően a 10 emberből tudtunk 12 karaktert csinálni, úgyhogy ez a kis létszám nem is volt annyira gond. A legelső pozitívum ami a játékkal kapcsolatban ért az a terep volt, ami rengeteg szúnyogot leszámítva kiváló volt, nekem személy szerint sokkal jobban bejött a síkabb szász terepnél. Mind Magnist, mind Caer Cadarnt nagyon jól kiviteleztétek, minden elismerésem az építőknek, a Magnisi templom megoldása volt a legötletesebb! Erőviszonyok nagyjából egyenlőek voltak, a szász prehisthez képest nem volt statikus a szituáció és jóval több esemény volt, ami viszont abból fakadt hogy volt két ideológiailag egymással szemben álló csoport, ami azonban szászoknál hiányzott (javaslom hogy azért szászoknál is dolgozzatok ki valami nyomós indokot az esetleges belviszályra amik felszínre kerülhetnek a nagy larpon ).
A karakterek jók voltak, tetszettek a pacifista szerzeteseink/hittérítőink, a pogány druida, a püspök de karakterek terén Mari viszi a prímet, a vajákosasszony nagyon ott volt!
A végső halálok is kamatozóak voltak, elsősorban azért amit fent említettem, kis létszámunkat kiegészítette, továbbá hogy a játék világát is színesebbé tette és nem utolsó sorban hogy Kanix új karaktereként felbukkanó kereskedő megjelenése ügyemet is segítette . Ja és az emberek így azért jobban vigyáztak is magukra, csak végső esetekben bocsátkoztak harcba, így volt értelme annak a választási lehetőségnek amikor Ashi felajánlotta Grétának hogy meghal vagy megkeresztelkedik, mert egy átlag liveon ilyen úgy zajlana, hogy "választom hogy meghalok, úgyis feléledek és folytatom a karakterem mint eddig". Egyetlen kissé meggondolatlan lépés talán Kanixnak volt, hogy fegyverrel berontott Magnisba, ami mondjuk alaphelyzetben öngyilkosság, de úgy hogy valójában összesen 2 fegyverforgató volt a városban akiknél akkor fegyver sem volt (legalábbis nálam nem), így esélye is volt, igazából csak a szerencsén múlt hogy nem tudott megölni senkit sem (habár engem és a püspököt jól megsebesítette).
Aztán kitérve a saját játszásomra meg kell állapítanom, hogy az utóbbi 5 larpom közül (Rivergard 1 és 2, Krulada, Szász és Brit prehist) ez volt az egyetlen ahol a karakterem lényegében elérte a célját, és ebben az események alakulása is a kedvére volt; keresztény, de ugyanakkor Arthurt tartja a legrátermettebb vezérnek, így alatta kell egyesíteni Magnist és Caer Cadarnt ---> ahogy egyre többen tértek át a keresztény hitre (oké, csak Gréta de lévén hogy a játékon lévő 12 karakternek egymaga kb. a 8,3%-át jelentette, így igenis sok ), be tudtam etetni Arthurnak hogy a Magnisi elöljáró a hatalomra akar törni az egyre erősödő keresztény bázisa miatt, így aztán meg is bízott azzal hogy nyírjam ki őt, és miután súlyos sebesülések árán, de sikerült megölnöm, habár mások láttára és ezek után még összejött az, hogy (Arthur támogatásával) kimagyaráztam magam, a kereskedőt okolva egy tudatmódosító ital rám sózása miatt. Bár hazudnom kellett Krisztus nevében, de a cél szentesíti az eszközt. Majd meggyónom . Azért még arra kíváncsi lettem volna ahogy Arthur bölcs vezetése alatt esetleg lerendezi a vallási problémákat (esetleg megkeresztelkedik ), de hagyni kell valamit Brit-Szász larpra is nemigaz?
Egyszóval kitűnő. A hangulat, az emberek, a terep, minden kitűnő volt. Ma jól éreztem magam .
Ja és várjuk a képeket!
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Brit Prehistória gondolatok
Na, akkor egy kicsit szervezőibb megközelítés.
Terep
A dologban 6 ember nem kevés munkája van, Kanix és Marinda a saját szakállukra is voltak kint építeni és fát gyűjteni, Gréta, Anna, Andris és jómagam pedig voltunk kint az erdőben dolgozni, legutolsó kettő többször is, hosszú órákon át. A magnisi templomhoz a hely adott volt, az agyagfalak jók voltak, ugyanakkor rengeteg földmunka volt vele, amíg az vízszintes lett, ezért Andrisnak jár köszönet leginkább. A magnisi kunyhó az én kezem munkája, ott is kellett ásni bőven, és ezután is bőven marad építési lehetőség Magnisban. A Caern Cadarn falazatát és kunyhóját a fent említett emberek közös munkája hozta össze, elég sok fát gyűjtöttünk oda és fel is használtuk ezeket. A Caern csarnoka tényleg frankó lett, már csak a szalmatetőzetet kell megoldanunk és igazán használható épület lesz. A szúnyogok sajnos vannak, érdemes a szabadon lévő testfelületet minimalizálni és minél kevesebbet egy helyben dögleni, bár én a hagymára esküszöm, eddig bevált, nagy gondom nem volt velük.
IN-cselekmények
Valóban jobban sikerült, mint a Szász Prehistória, itt jóval több is volt az érdekellentét, mindenesetre az egész játékon csak kettő haláleset történt, és ennek nagyon örültem, hogy csak ennyi. Arthur (Andris) igazán jó uralkodóhoz méltóan kezelte a helyzetet, amit a keresztény templom megépítésének problémája okozott a Caernen, és sikerült a Sansum püspökkel (Sohtem) és Magnis elöljárójával (akit PG helyett én játszottam el) megegyeznie egy, a város kibővítését megcélzó határozatról, az új bővítmény egy keresztény negyed lesz, és egyben az erőd védelmét is elősegíti. Emellett persze voltak kisebb villongások, és a karakterem az bizony olyan volt, amelyik azért szépen szította az emberekben a gyűlöletet, és valahogy sejtettem, hogy Párszifál (Skalle) beárul Arthurnál, de utána elég gyorsan elindultak az események. Halálom előtt még tervbe vettük Nanna anyó (Marinda karaktere) megégetését mindenféle boszorkányság elkövetéséért, de sajnos időben kimentették egy királyi paranccsal. Jefferson (Kanix) karaktere pedig őrült volt és gyűlölte a keresztényeket, azért tört be Magnisba, ahol majd' halálra sebezte a püspököt és Párszifált, a püspököt két-három adag erős gyógyital és kb. félóra imádkozás mentette meg. Bár az életébe került a támadás, a nővére is megszenvedte ezt, ugyanis az ősi jog értelmében Diant (Gréta) Arthur a sértettek kényére kedvére bízta, mi pedig felajánlottuk neki az ominózus alkut: vagy áttér a keresztény hitre és segít az új templomnál, vagy pedig halálnak adjuk, ő az előbbi dolgot választotta, igen bölcsen. Magnis lakosságát a húsvéti ünnepre a városba jött asszonyremete (Eglar) és a vándor szerzetes, Michangel barát (Kildar) adta még, kik mindvégig segédkeztek a későbbi templom megépítésében, és persze minden útkereszteződés felszentelésében. A másik oldalon Merlin (Soloviel) is kutatott bizonyos dolgok után, s sikerrel is járt, bár, hogy mit talált, maradjon a nagyjáték meglepetése. Röviden volt történés, mindenki megtalálta a helyét és feladatát. A keresztények gyarapodtak, sok helyet kereszttel szenteltek meg, s templomot szereztek a Caernen belül is, komolyabb belviszály nem tört ki, így a britek viszonylag egységesen várhatják a háborút.
Karakterek, jelmezek
Ami a legjobban esett, hogy az emberek vigyáztak az életükre, nem fakardoztak ész nélkül, amúgy is kevés fegyvert viselő ember volt, viszont kiderült, hogy n+1 harcos nélkül is lehet jó játékot játszani, ha az emberek komolyan veszik a szerepüket. Itt én is kiemelném Mariannt, ő nagyon jól adta elő a vén pogány banya szerepét és a főzeteivel is okosan bánt. Emellett én most Sohtem játékát emelném ki, nagyon jól adta elő a püspököt, komplett húsvéti szertartással készült az IN ünnepre, és ugyanez a buzgóság elmondható Kildarra és Eglarra is. A jelmezek szerintem elég magasan verték az átlag LARP színvonalát, a püspöki ruhán még kell dolgozni, az elég szükségmegoldás volt, de az is nagyon jól nézett ki és hihető volt. Igazából ilyen szempontból mindenkivel nagyon elégedett vagyok, remek hangulatot varázsoltatok a völgyekbe.
Technikai dolgok
Persze a karakterlapokat otthon hagytam játék előtt, de ezekre nem is volt szükség, a kevés hatáskártyás rendszer pedig működött jól. A tárgyakat illetően lesz egy új rendszer, arról csak az érintett karaktereknek, a főzetek hatáskártyái valószínűleg maradni fognak. A terep jól elérhető továbbra is, ráadásul a játék zárásakor találkoztunk életünk első udvarias quados emberével, akinek nem elég, hogy tetszett, amit csináltunk, de tudja, kinek a tulajdona a játéktér, és pár szomszédos völgy tulajdonosát konkrétan ismeri is, ami elég sok felesleges kör megtételét spórolta meg nekünk, vele még a következő héten felveszem a kapcsolatot.
Köszönet
Marindának azért, mert megvarrta a Pendragonos zászlót és a püspöki ruhát az utolsó utáni pillanatban és mert üvegcséivel, játékával nagyon is hozzájárult a hangulathoz,
Eglarnak, Kildarnak, Sohtemnek a hitbuzgó kereszténységükért és a dolognak való utánajárásért,
és mindenkinek, aki eljött játszani.
Én kb. így képzeltem el azt, ahol az IN események is számítanak, és fontos a kijátszásuk, nemcsak a két frakció legyakja egymást témáról szól a dolog, ezek fényében várom már a nyári játékot.
EDIT: Képek vannak fent a honlapon, Sohtem képeivel majd később bővítem még a galériát, az IN események összefoglalóját egy másik topikban, a játék honlapján és ÉSzKöz adatlapján is olvashatjátok.
Terep
A dologban 6 ember nem kevés munkája van, Kanix és Marinda a saját szakállukra is voltak kint építeni és fát gyűjteni, Gréta, Anna, Andris és jómagam pedig voltunk kint az erdőben dolgozni, legutolsó kettő többször is, hosszú órákon át. A magnisi templomhoz a hely adott volt, az agyagfalak jók voltak, ugyanakkor rengeteg földmunka volt vele, amíg az vízszintes lett, ezért Andrisnak jár köszönet leginkább. A magnisi kunyhó az én kezem munkája, ott is kellett ásni bőven, és ezután is bőven marad építési lehetőség Magnisban. A Caern Cadarn falazatát és kunyhóját a fent említett emberek közös munkája hozta össze, elég sok fát gyűjtöttünk oda és fel is használtuk ezeket. A Caern csarnoka tényleg frankó lett, már csak a szalmatetőzetet kell megoldanunk és igazán használható épület lesz. A szúnyogok sajnos vannak, érdemes a szabadon lévő testfelületet minimalizálni és minél kevesebbet egy helyben dögleni, bár én a hagymára esküszöm, eddig bevált, nagy gondom nem volt velük.
IN-cselekmények
Valóban jobban sikerült, mint a Szász Prehistória, itt jóval több is volt az érdekellentét, mindenesetre az egész játékon csak kettő haláleset történt, és ennek nagyon örültem, hogy csak ennyi. Arthur (Andris) igazán jó uralkodóhoz méltóan kezelte a helyzetet, amit a keresztény templom megépítésének problémája okozott a Caernen, és sikerült a Sansum püspökkel (Sohtem) és Magnis elöljárójával (akit PG helyett én játszottam el) megegyeznie egy, a város kibővítését megcélzó határozatról, az új bővítmény egy keresztény negyed lesz, és egyben az erőd védelmét is elősegíti. Emellett persze voltak kisebb villongások, és a karakterem az bizony olyan volt, amelyik azért szépen szította az emberekben a gyűlöletet, és valahogy sejtettem, hogy Párszifál (Skalle) beárul Arthurnál, de utána elég gyorsan elindultak az események. Halálom előtt még tervbe vettük Nanna anyó (Marinda karaktere) megégetését mindenféle boszorkányság elkövetéséért, de sajnos időben kimentették egy királyi paranccsal. Jefferson (Kanix) karaktere pedig őrült volt és gyűlölte a keresztényeket, azért tört be Magnisba, ahol majd' halálra sebezte a püspököt és Párszifált, a püspököt két-három adag erős gyógyital és kb. félóra imádkozás mentette meg. Bár az életébe került a támadás, a nővére is megszenvedte ezt, ugyanis az ősi jog értelmében Diant (Gréta) Arthur a sértettek kényére kedvére bízta, mi pedig felajánlottuk neki az ominózus alkut: vagy áttér a keresztény hitre és segít az új templomnál, vagy pedig halálnak adjuk, ő az előbbi dolgot választotta, igen bölcsen. Magnis lakosságát a húsvéti ünnepre a városba jött asszonyremete (Eglar) és a vándor szerzetes, Michangel barát (Kildar) adta még, kik mindvégig segédkeztek a későbbi templom megépítésében, és persze minden útkereszteződés felszentelésében. A másik oldalon Merlin (Soloviel) is kutatott bizonyos dolgok után, s sikerrel is járt, bár, hogy mit talált, maradjon a nagyjáték meglepetése. Röviden volt történés, mindenki megtalálta a helyét és feladatát. A keresztények gyarapodtak, sok helyet kereszttel szenteltek meg, s templomot szereztek a Caernen belül is, komolyabb belviszály nem tört ki, így a britek viszonylag egységesen várhatják a háborút.
Karakterek, jelmezek
Ami a legjobban esett, hogy az emberek vigyáztak az életükre, nem fakardoztak ész nélkül, amúgy is kevés fegyvert viselő ember volt, viszont kiderült, hogy n+1 harcos nélkül is lehet jó játékot játszani, ha az emberek komolyan veszik a szerepüket. Itt én is kiemelném Mariannt, ő nagyon jól adta elő a vén pogány banya szerepét és a főzeteivel is okosan bánt. Emellett én most Sohtem játékát emelném ki, nagyon jól adta elő a püspököt, komplett húsvéti szertartással készült az IN ünnepre, és ugyanez a buzgóság elmondható Kildarra és Eglarra is. A jelmezek szerintem elég magasan verték az átlag LARP színvonalát, a püspöki ruhán még kell dolgozni, az elég szükségmegoldás volt, de az is nagyon jól nézett ki és hihető volt. Igazából ilyen szempontból mindenkivel nagyon elégedett vagyok, remek hangulatot varázsoltatok a völgyekbe.
Technikai dolgok
Persze a karakterlapokat otthon hagytam játék előtt, de ezekre nem is volt szükség, a kevés hatáskártyás rendszer pedig működött jól. A tárgyakat illetően lesz egy új rendszer, arról csak az érintett karaktereknek, a főzetek hatáskártyái valószínűleg maradni fognak. A terep jól elérhető továbbra is, ráadásul a játék zárásakor találkoztunk életünk első udvarias quados emberével, akinek nem elég, hogy tetszett, amit csináltunk, de tudja, kinek a tulajdona a játéktér, és pár szomszédos völgy tulajdonosát konkrétan ismeri is, ami elég sok felesleges kör megtételét spórolta meg nekünk, vele még a következő héten felveszem a kapcsolatot.
Köszönet
Marindának azért, mert megvarrta a Pendragonos zászlót és a püspöki ruhát az utolsó utáni pillanatban és mert üvegcséivel, játékával nagyon is hozzájárult a hangulathoz,
Eglarnak, Kildarnak, Sohtemnek a hitbuzgó kereszténységükért és a dolognak való utánajárásért,
és mindenkinek, aki eljött játszani.
Én kb. így képzeltem el azt, ahol az IN események is számítanak, és fontos a kijátszásuk, nemcsak a két frakció legyakja egymást témáról szól a dolog, ezek fényében várom már a nyári játékot.
EDIT: Képek vannak fent a honlapon, Sohtem képeivel majd később bővítem még a galériát, az IN események összefoglalóját egy másik topikban, a játék honlapján és ÉSzKöz adatlapján is olvashatjátok.
Re: Fejvadászat #9 - Brit Prehistória (2009.04.25.)
Ashi mindent elmondott, amit én mondhatnék, szóval rövid leszek:
Nekem nagyon tetszett. Nem volt gagyizás a felszerelésekkel, mindenki jól és együttműködően játszott, nem voltak problémás emberek. Esetleg páran kevesellhetik az akció mennyiségét, de szerintem egy ilyen játékon ahol aki meghal az úgy is marad, teljesen korrekt hogy mindenki félti a bőrét.
Nekem nagyon tetszett. Nem volt gagyizás a felszerelésekkel, mindenki jól és együttműködően játszott, nem voltak problémás emberek. Esetleg páran kevesellhetik az akció mennyiségét, de szerintem egy ilyen játékon ahol aki meghal az úgy is marad, teljesen korrekt hogy mindenki félti a bőrét.
Re: Fejvadászat #9 - Brit Prehistória (2009.04.25.)
Egyébként Végső Halálos rendszerhez annyit, hogy ugyebár jó és sokszor autentikusabb, de egyes szituációkban történetileg annyira nem állja meg a helyét. Konkrét példaként erre a Rivergard 2-őt tudom felhozni, ahol ugyebár tényleg hivatalosan is annyi túlélője volt az expedícióknak ahány játékos volt és itt habár a végső halál/új karaktert rövid távon meg lehetett volna azzal magyarázni, hogy "ja igen, ő is velünk volt csak lemaradt és most ért be minket", de ugyebár ez a magyarázat a sokadik új karakter után (mert azért a játékon sok haláleset volt) kissé erőltetetté vált volna, szal azt kell hogy mondjam hogy a töltögetős rendszer igazából csak az ilyesmi alapkoncepciójú játékokon jöhetne szóba döntően, ahol az új karakterek bejövetelét nehezen lehet megmagyarázni. Brit-szász játékokon viszont tényleg előnyös is, meg könnyen megmagyarázható, mert azért mindenki számára belátható, hogy Britanniában valójában nem csak 10-en éltek és az esetleges új karakterek is köztünk élnek meg talán ismerjük is őket, csak akkor amikor még nem voltak játékban akkor hivatalosan éppen máshol lófráltak.
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: Fejvadászat #9 - Brit Prehistória (2009.04.25.)
Nos, hogy én is hozzátoldjak egy beszámolóval a topichoz:
Rettentően élveztem a játékot, főleg a Szászhoz képest, ahol őszintén szólva nem tudtam semmit sem csinálni a lebeszélteken kívül, feltehetőleg my bad volt a dolog, hisz a többiek szemlátomást jól szórakoztak akkor.
Visszatérve erre a játékra, a keresztényekkel ellentétben sok vallási üggyel nem tudtam foglalkozni, ez az én hibám, mert túl sok minden volt akkor a fejemben, s szimplán nem tudtam rendesen ezen részletekre odafigyelni. Nagy játékra előrevetítve arra kérnék mindenkit, hogy nyugodtan keressen fel vallási ügyben, s akkor legalább kényszerítve leszek arra, hogy rendesen végezzem a dolgom, előre is köszönöm!
Amúgy, ha az embernek van neve, amit lehet tudni, akkor tessék kérem használni is, ezt csak így előrevetíteném nagy játékra ötletként. Az egy dolog, hogy a keresztények nem tudták mondjuk a karakter nevét, de legalább a pogányok megjegyezték volna, hisz Merlin nem éppen olyan név, amit ne lehetne egyből megjegyezni, hisz legalább 1 Artúr Király feldolgozást szerintem mindenki látott a képernyőn, aki ott volt most játékon. Alapvetően ez nem csak erre a játékra vonatkozik, nem érdemes neveket említeni, hogy ki mondott nevet, és ki nem, de általában sok LARP-on megesik, hogy az emberre "a lovag", "a mágus", "a pap" -ként hivatkoznak, ami alapvetően nem is lenne baj, mert néha ez tiszteletreméltó megszólítás, de a hangsúlyban, a szerepjátékban cseppet sincs benne a tisztelet megadása többnyire, tisztelet a kivételnek.
Mindenesetre sikerült áldoznom az isteneknek, ami miatt most a szent liget köve autentikusan véres színezetet kapott, de nagy játékon szerintem viszek is ki első napra valami húst, amit így autentikusabban fel is áldozok, meg jósolhatok belőle, hisz a kelták jósoltak húsokból, nem kevés alkalommal halból. Viszont erre az alkalomra remélem lobogni fog a tábortűz, mert ezt el is kell fogyasztani utána, különben megromlik.
Bár vallási vezetőt kellett volna alakítanom, ettől függetlenül úgy láttam politikai helyzetben jobban megálltam a helyem, hisz lehet vérengzésbe fordult volna a játék, ha nem javaslom a jövőbeli helyőrség/erőd helyén ácsorogva Arturiusnak és Sansumnak, hogy erődépítés helyett szélesítsük ki a várfalat, végül is IN-ben ugyanannyi munka, és akkor egyik oldalt Szent Liget, másik oldalt Templom, lentről nézve a vár afféle mérleg két serpenyővel, ami egyensúlyba került így egy bizonyos időre legalábbis. Továbbá ez a templom építősdi egészen kapóra jött nekem, hogy be tudjak menni a keresztények táborába, hisz ilyenkor mindenki távozott onnan, lehet alapvetően benne volt a tervben mindez, de akkor ott szimplán csak jó ötletnek tűnt, és örültem neki.
Rettentően élveztem a játékot, főleg a Szászhoz képest, ahol őszintén szólva nem tudtam semmit sem csinálni a lebeszélteken kívül, feltehetőleg my bad volt a dolog, hisz a többiek szemlátomást jól szórakoztak akkor.
Visszatérve erre a játékra, a keresztényekkel ellentétben sok vallási üggyel nem tudtam foglalkozni, ez az én hibám, mert túl sok minden volt akkor a fejemben, s szimplán nem tudtam rendesen ezen részletekre odafigyelni. Nagy játékra előrevetítve arra kérnék mindenkit, hogy nyugodtan keressen fel vallási ügyben, s akkor legalább kényszerítve leszek arra, hogy rendesen végezzem a dolgom, előre is köszönöm!
Amúgy, ha az embernek van neve, amit lehet tudni, akkor tessék kérem használni is, ezt csak így előrevetíteném nagy játékra ötletként. Az egy dolog, hogy a keresztények nem tudták mondjuk a karakter nevét, de legalább a pogányok megjegyezték volna, hisz Merlin nem éppen olyan név, amit ne lehetne egyből megjegyezni, hisz legalább 1 Artúr Király feldolgozást szerintem mindenki látott a képernyőn, aki ott volt most játékon. Alapvetően ez nem csak erre a játékra vonatkozik, nem érdemes neveket említeni, hogy ki mondott nevet, és ki nem, de általában sok LARP-on megesik, hogy az emberre "a lovag", "a mágus", "a pap" -ként hivatkoznak, ami alapvetően nem is lenne baj, mert néha ez tiszteletreméltó megszólítás, de a hangsúlyban, a szerepjátékban cseppet sincs benne a tisztelet megadása többnyire, tisztelet a kivételnek.
Mindenesetre sikerült áldoznom az isteneknek, ami miatt most a szent liget köve autentikusan véres színezetet kapott, de nagy játékon szerintem viszek is ki első napra valami húst, amit így autentikusabban fel is áldozok, meg jósolhatok belőle, hisz a kelták jósoltak húsokból, nem kevés alkalommal halból. Viszont erre az alkalomra remélem lobogni fog a tábortűz, mert ezt el is kell fogyasztani utána, különben megromlik.
Bár vallási vezetőt kellett volna alakítanom, ettől függetlenül úgy láttam politikai helyzetben jobban megálltam a helyem, hisz lehet vérengzésbe fordult volna a játék, ha nem javaslom a jövőbeli helyőrség/erőd helyén ácsorogva Arturiusnak és Sansumnak, hogy erődépítés helyett szélesítsük ki a várfalat, végül is IN-ben ugyanannyi munka, és akkor egyik oldalt Szent Liget, másik oldalt Templom, lentről nézve a vár afféle mérleg két serpenyővel, ami egyensúlyba került így egy bizonyos időre legalábbis. Továbbá ez a templom építősdi egészen kapóra jött nekem, hogy be tudjak menni a keresztények táborába, hisz ilyenkor mindenki távozott onnan, lehet alapvetően benne volt a tervben mindez, de akkor ott szimplán csak jó ötletnek tűnt, és örültem neki.
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Fejvadászat Hadijáték archívum
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.