Harcrendszer - szavazás
+8
Andrew
Keitel
Lobster
Eglar
Draug
Cebo
Ashi Valkoinen
Kildar
12 posters
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Cell-Live 5 - Demgardi Krónikák
1 / 2 oldal
1 / 2 oldal • 1, 2
Bizalmi vagy sebpont-alapú harcrendszer? (átszavazás lehetséges)
Harcrendszer - szavazás
A kérdés adott:
Bizalmi harcrendszer mellett:
- Trú, és nem kell faszalogni a pontozgatásokkal.
- Nem állnak elő adott esetben abszurd helyzetek, amik a sebpont-rendszer hiányosságai miatt előjönnének.
- Lehetőség szerepjátékos keretek között legélethűbb csaták eljátszására
Sebpont-rendszer mellett:
- Idiótabiztos
- Egzakt és egyértelmű
- Könnyen érthető azoknak is, akik esetleg még nem próbáltak gyakorlatban bizalmi rendszert
Amennyiben a bizalmi harcrendszer nyer, pár kisebb módosítással (természetesen a szerző előzetes engedélyével) átemelném a Brit-Szász Live 2009 bizalmi harcrendszer-leírását, egyrészt mert jót lopni nem szégyen, másrészt meg minek újra megfogalmazni harmincadszor is ugyanazt.
A szabály a szokásos, a szavazatod akkor érvényes ha ide is beposztolod hogy mire szavaztál, rövid vagy hosszabb indoklással. Én a bizalmi mellett teszem le voksom, mert amellett több érvet találtam. (fentebb olvashatók)
Bizalmi harcrendszer mellett:
- Trú, és nem kell faszalogni a pontozgatásokkal.
- Nem állnak elő adott esetben abszurd helyzetek, amik a sebpont-rendszer hiányosságai miatt előjönnének.
- Lehetőség szerepjátékos keretek között legélethűbb csaták eljátszására
Sebpont-rendszer mellett:
- Idiótabiztos
- Egzakt és egyértelmű
- Könnyen érthető azoknak is, akik esetleg még nem próbáltak gyakorlatban bizalmi rendszert
Amennyiben a bizalmi harcrendszer nyer, pár kisebb módosítással (természetesen a szerző előzetes engedélyével) átemelném a Brit-Szász Live 2009 bizalmi harcrendszer-leírását, egyrészt mert jót lopni nem szégyen, másrészt meg minek újra megfogalmazni harmincadszor is ugyanazt.
A szabály a szokásos, a szavazatod akkor érvényes ha ide is beposztolod hogy mire szavaztál, rövid vagy hosszabb indoklással. Én a bizalmi mellett teszem le voksom, mert amellett több érvet találtam. (fentebb olvashatók)
A hozzászólást Kildar összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Ápr. 01, 2009 10:59 am-kor.
Re: Harcrendszer - szavazás
Bár érdekesnek hathat, én a Sebpont-rendszer mellett szavaztam.
Okai: Remélhetőleg a Cell 5 létszáma nem merül ki csak azokban, akik már eddig bizlami harcrendszereztek. A Celles sebpont rendszert én a többi ÉP alapú rendszerhez képest nagyon jónak tartom, jó közelítéssel a bizalmi harcrendszer számokkal való leírása, és ez az új belépők dolgát is megkönnyíti. Szerintem elsősorban ez elég fontos, lévén nem szigorúan meghívásos játék, és azért vannak mágikus elemek is. Az égető/perzselő érintés hatását nehéz lenne SP nélkül modellezni.
De: Ha mégis a bizalmi harcrendszer nyer, nyugodtan át lehet emelni a leírásunkat, lehet rajta változtatni is. Viszont akkor javaslom, hogy a játék előtti eligazításon legyen belőle rövid bemutató, ha a barbár helyszínre viszem a barbár tábor lakóit, én mindenképpen bemutatnám nekik ezt OUT jelleggel a játék kezdetén. Emellett javaslom a szabálykönyvben a sebesülések eljátszása és halál fejezet bővítését. (Ezt lehet mindjárt meg is teszem. EDIT: megtettem.)
Okai: Remélhetőleg a Cell 5 létszáma nem merül ki csak azokban, akik már eddig bizlami harcrendszereztek. A Celles sebpont rendszert én a többi ÉP alapú rendszerhez képest nagyon jónak tartom, jó közelítéssel a bizalmi harcrendszer számokkal való leírása, és ez az új belépők dolgát is megkönnyíti. Szerintem elsősorban ez elég fontos, lévén nem szigorúan meghívásos játék, és azért vannak mágikus elemek is. Az égető/perzselő érintés hatását nehéz lenne SP nélkül modellezni.
De: Ha mégis a bizalmi harcrendszer nyer, nyugodtan át lehet emelni a leírásunkat, lehet rajta változtatni is. Viszont akkor javaslom, hogy a játék előtti eligazításon legyen belőle rövid bemutató, ha a barbár helyszínre viszem a barbár tábor lakóit, én mindenképpen bemutatnám nekik ezt OUT jelleggel a játék kezdetén. Emellett javaslom a szabálykönyvben a sebesülések eljátszása és halál fejezet bővítését. (Ezt lehet mindjárt meg is teszem. EDIT: megtettem.)
A hozzászólást Ashi Valkoinen összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Márc. 11, 2009 10:07 am-kor.
Re: Harcrendszer - szavazás
Én is a sebpont rendszer mellett tettem le voksom. Megszokott, bevált, számomra szimpatikusabb. Szóval ebben a témában inkább vagyok konzervatív...
De bizony ezt már a kiírásban megfogalmazta Kildar:
- Egzakt és egyértelmű
- Könnyen érthető azoknak is, akik esetleg még nem próbáltak gyakorlatban bizalmi rendszert
Ja és egy harmadik ok: hasamraütök... pl. a vékonyhangú hollós városőrgyerekkel szembekerülök, vele szemben nem biztos hogy ugyanúgy működik a bizalmi rendszer, mint pl. Shivannal szemben, akivel jobban ismerjük egymást. Ahány ember, annyiféle képpen lehet kooperálni.
De bizony ezt már a kiírásban megfogalmazta Kildar:
- Egzakt és egyértelmű
- Könnyen érthető azoknak is, akik esetleg még nem próbáltak gyakorlatban bizalmi rendszert
Ja és egy harmadik ok: hasamraütök... pl. a vékonyhangú hollós városőrgyerekkel szembekerülök, vele szemben nem biztos hogy ugyanúgy működik a bizalmi rendszer, mint pl. Shivannal szemben, akivel jobban ismerjük egymást. Ahány ember, annyiféle képpen lehet kooperálni.
Re: Harcrendszer - szavazás
Vékonyhangú hollós városőrgyerek sebpontrendszerben is kicsit immortal volt, valamint ha csapott fegyverrel kiadott egy ilyen DZS hangot
Re: Harcrendszer - szavazás
Ha jól gondolom, a korhatár szabály és a félmeghívás őt amúgy is kizárja bárminemű harctevékenységből. Viszont maradjunk ontopik, valamint a játékkiírásban Keitel véleményét is érdemes olvasni, bár gondolom, ide is fog írni.
Én szívesen játszanék bizalmi harcrendszerben, de a sebpont praktikusabb erre a játékra.
Én szívesen játszanék bizalmi harcrendszerben, de a sebpont praktikusabb erre a játékra.
Re: Harcrendszer - szavazás
Én is a sebpontosra szavaztam, ahogy Ashi mondja ez praktikusabb lenne a már általa vázolt okok miatt.
Draug- Hozzászólások száma : 366
Age : 36
Tartózkodási hely : Celldömölk / Budapest / Kocsma
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Harcrendszer - szavazás
Szerintem tárasaságfüggő. Értelmes, ésszerűen küzdő és nem minden áron győzni akaró emberekkel, illetve olyan larpokon, ahol a nagy többséget ilyenek teszik ki, szívesebben harcolok bizalmi rendszerben. A maradék emberkék és az őket nagyobb létszámban foglalkoztató játékokon - ahogy Ashi is mondta - az idiótabiztos sebpontos rendszer valóban jobban működik.
Szavazni érzelmi alapon szavaztam, azaz bizalmi rendszerre. (Meg a szokás hatalma, tudjátok. Kesztyű nélküli bunyógyakorlásnál ugyanúgy mg kell bízni a másikban, h nem üti szét a fejed. )) )
Szavazni érzelmi alapon szavaztam, azaz bizalmi rendszerre. (Meg a szokás hatalma, tudjátok. Kesztyű nélküli bunyógyakorlásnál ugyanúgy mg kell bízni a másikban, h nem üti szét a fejed. )) )
Eglar- Hozzászólások száma : 787
Age : 38
Tartózkodási hely : Szombathely// egyetemi időszkban BP
Registration date : 2008. Aug. 04.
Re: Harcrendszer - szavazás
Ez megadta a végső lökést.Eglar írta:Szerintem tárasaságfüggő. Értelmes, ésszerűen küzdő és nem minden áron győzni akaró emberekkel, illetve olyan larpokon, ahol a nagy többséget ilyenek teszik ki, szívesebben harcolok bizalmi rendszerben.
Társaságfüggő. Ez a társaság pedig óhatatlanul nyitottabb mint pl a fallout...
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Harcrendszer - szavazás
Jelzem, valaki szavazott, de posztot nem írt. Ha olvassa a hozzászólásom, sürgősen pótolja!
Harcrendszer
Megjegyzés: Én szavaztam, és pont írtam, amikor szóltál.
A bizalmi harcrendszerre szavaztok. Merjünk nagyok lenni.
Én felsorolom a felmerülő ellenérveket is, mert ezekkel is foglalkozni kell. Például joggal mondhatjátok, hogy lesz aki visszaél vele, vagy nem érti. Erre lehet megoldást találni. Bele lehet foglalni a szabályrendszerbe, hogy akivel kapcsolatban (akár önhibáján kívül) gyakori probléma lép fel, arra ezentúl az eredeti 3 pontos rendszer vonatkozik, Őt ez alapján lehet legyőzni. Ezt meg lehet mondani még sértődés okozása nélkül is, arra a tényre hivatkozva, hogy az illető máshoz szokott, és a béke szempontjából számára ez az ideális megoldás.
Aki nem érti, vagy nem szereti a bizalmi elvet, az magára vonatkozóan szintén vállalhatja a 3 pontos rendszert.
Mi történne abban az esetben, ha nem menne jól a bizalmi rendszer? Erre előre is fel lehet készülni. Le kell írni a szabálykönyvbe, hogy ebben az esetben, kihirdetés keretében, a 3 pontos szabály lép érvénybe mindenkire vonatkozóan.
Mellette több érv is van. Fel sem merült volna a szavazás, ha Ti sem kedvelnétek, vagy szeretnétek valamilyen szinten ezt elérni, vagy megpróbálni. A bizalmi elv teret ad a jobb szerepjátékra.
Remélem lesz, aki ki akarja próbálni, és megváltoztatja az álláspontját. Aki így tesz annak sem kell feladnia a vésztervet, és kellemes csalódás érheti.
A bizalmi harcrendszerre szavaztok. Merjünk nagyok lenni.
Én felsorolom a felmerülő ellenérveket is, mert ezekkel is foglalkozni kell. Például joggal mondhatjátok, hogy lesz aki visszaél vele, vagy nem érti. Erre lehet megoldást találni. Bele lehet foglalni a szabályrendszerbe, hogy akivel kapcsolatban (akár önhibáján kívül) gyakori probléma lép fel, arra ezentúl az eredeti 3 pontos rendszer vonatkozik, Őt ez alapján lehet legyőzni. Ezt meg lehet mondani még sértődés okozása nélkül is, arra a tényre hivatkozva, hogy az illető máshoz szokott, és a béke szempontjából számára ez az ideális megoldás.
Aki nem érti, vagy nem szereti a bizalmi elvet, az magára vonatkozóan szintén vállalhatja a 3 pontos rendszert.
Mi történne abban az esetben, ha nem menne jól a bizalmi rendszer? Erre előre is fel lehet készülni. Le kell írni a szabálykönyvbe, hogy ebben az esetben, kihirdetés keretében, a 3 pontos szabály lép érvénybe mindenkire vonatkozóan.
Mellette több érv is van. Fel sem merült volna a szavazás, ha Ti sem kedvelnétek, vagy szeretnétek valamilyen szinten ezt elérni, vagy megpróbálni. A bizalmi elv teret ad a jobb szerepjátékra.
Remélem lesz, aki ki akarja próbálni, és megváltoztatja az álláspontját. Aki így tesz annak sem kell feladnia a vésztervet, és kellemes csalódás érheti.
Keitel- Hozzászólások száma : 437
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Harcrendszer - szavazás
Ha szabad hozzáfűznöm egy másik oldalt: ép-s rendszerben is lehet sebeket kijátszani. Aki jó szerepjátékos annak ez is menni fog. De visszafelé már kevésbé garantált a siker.
KIEGÉSZÍTÉS: Jah, és ott a jó öreg probléma: rutintalanabbak nem biztos hogy hasonlóan reagálnak le egy-egy sebzést. Sőt, bevallom én magam sem tudnám biztosan megmondani mit várnék egy dobótőrrel eltalált embertől, aki mondjuk felkaron ér a cucc...
KIEGÉSZÍTÉS: Jah, és ott a jó öreg probléma: rutintalanabbak nem biztos hogy hasonlóan reagálnak le egy-egy sebzést. Sőt, bevallom én magam sem tudnám biztosan megmondani mit várnék egy dobótőrrel eltalált embertől, aki mondjuk felkaron ér a cucc...
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Harcrendszer - szavazás
Ez a három pontos rendszer tökéletes rávezetőnek, idén még nem érdemes változtatni, legfeljebb gyakorlást tartani, hogy jövőre már nyugodtabban be lehessen vezetni a bizalmi rendszert.
Szóval idén még a pontozósra szavazok.
Szóval idén még a pontozósra szavazok.
Andrew- Hozzászólások száma : 228
Age : 35
Tartózkodási hely : Tatabánya
Registration date : 2008. Jun. 29.
Harcrendszer
Tiszteletben tartom mindenki szavazatát, de a "majd jövőre" sohasem jön el, ha nem hozzuk el. Aki ritkán jár játékra, az tavaly, most, és jövőre is ugyan annyit fog tudni, ami nem is baj. Az a lényeg, hogy ha várunk egy évet vagy kettőt akkor sem lesz jobb se rosszabb semmi ebből a szempontból.
A bizalmi rendszerre nem úgy kell tekinteni, mint ami tönkreteszi a játékot, csak fel kell készülni a sikertelenségre is, és kell rá egy B terv, amit már leírtam. Ha tényleg nem jó, miből tart visszaváltani?
Homár írására. Ez így van, aki rutintalan annak a 3 pontos rendszert kell ajánlani. A kezdő játékos ez alapján számolja a sérüléseit.
Amit okozol, azt a "sértett" számolja alapból bizalmi rendszerben a saját megítélése szerint. A példádnál maradva: alkaron dobsz valakit dobótőrrel, egy kezdő játékos a 3 pontos rendszert alkalmazva 1 pontot sebződik. Aki a bizalmi elv mellett van, az ha úgy érzi elejti a fegyverét, másik kézzel a sebre fog, ha lecsúszik a kés akkor mondjuk csak erősen ordít egyet, és később ellátja a sebét.
Ha a találatod tiszta, de a játékos figyelembe sem veszi, akkor nincs semmi. Ha ez azonban vitát szül, vagy gyakori eset, akkor szervező megkéri a játékost, hogy ezentúl inkább a 3 pontos szabályt használja magára vonatkozóan.
A bizalmi rendszerre nem úgy kell tekinteni, mint ami tönkreteszi a játékot, csak fel kell készülni a sikertelenségre is, és kell rá egy B terv, amit már leírtam. Ha tényleg nem jó, miből tart visszaváltani?
Homár írására. Ez így van, aki rutintalan annak a 3 pontos rendszert kell ajánlani. A kezdő játékos ez alapján számolja a sérüléseit.
Amit okozol, azt a "sértett" számolja alapból bizalmi rendszerben a saját megítélése szerint. A példádnál maradva: alkaron dobsz valakit dobótőrrel, egy kezdő játékos a 3 pontos rendszert alkalmazva 1 pontot sebződik. Aki a bizalmi elv mellett van, az ha úgy érzi elejti a fegyverét, másik kézzel a sebre fog, ha lecsúszik a kés akkor mondjuk csak erősen ordít egyet, és később ellátja a sebét.
Ha a találatod tiszta, de a játékos figyelembe sem veszi, akkor nincs semmi. Ha ez azonban vitát szül, vagy gyakori eset, akkor szervező megkéri a játékost, hogy ezentúl inkább a 3 pontos szabályt használja magára vonatkozóan.
Keitel- Hozzászólások száma : 437
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Harcrendszer - szavazás
Átfogalmazom: én magam sem érzem úgy hogy pontosan el tudnám játszani mit jelent egy dobótőr okozta seb.
Egyszerűen nem hiszem hogy én zsigerből el tudok játszani egy találatot, főleg ha nem látom merről érkezik és csak érzem hogy valami nekemjön.
Egyszerűen nem hiszem hogy én zsigerből el tudok játszani egy találatot, főleg ha nem látom merről érkezik és csak érzem hogy valami nekemjön.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Harcrendszer - szavazás
Hozzáadtam Keitel javaslatára az alternatív lehetőséget, átszavazás a "Cancel vote" gombbal továbbra is lehetséges.
Re: Harcrendszer - szavazás
Egyből szavaztam is is erre a lehetőségre. Akik újak, vagy még nem eléggé trúlarperek, azoknak a pontozásos rendszer megfelel (és kevésbé tudnak véletlenül immortalkodni), később majd úgyis belejönnek. Akik meg már ismerik a bizalmi alapú rendszert, azok egymás között úgyis ezt alkalmazzák.
Re: Harcrendszer - szavazás
Én meg átszavaznék a kompromisszumos megoldásra, ha lehet. SZóval meg is teszem, mert lehet.
Eglar- Hozzászólások száma : 787
Age : 38
Tartózkodási hely : Szombathely// egyetemi időszkban BP
Registration date : 2008. Aug. 04.
Re: Harcrendszer - szavazás
Alapvetően nem olvastam végig az eddigi hsz-eket, my bad, majd pótlom, csupán most nincs sok időm, és a véleményem közlöm.
Szóval én az utolsó pontra szavaztam, mert szerintem alapvetően is lehet bizalmi alapú, én leginkább ennek a híve vagyok, de Hegylakók mindig vannak, mert csak egy maradhat.
Tehát én azt javaslom, hogy alapvetően lehetne sebpontos, de harc előtt eldöntheti kettő vagy több ember is egymás közt, hogy melyik opciót választják, így aki nem akar munchkin lenni, hanem a szerepjátékra megy inkább rá, az alapvetően a bizalmi alapút fogja választani.
Szóval én az utolsó pontra szavaztam, mert szerintem alapvetően is lehet bizalmi alapú, én leginkább ennek a híve vagyok, de Hegylakók mindig vannak, mert csak egy maradhat.
Tehát én azt javaslom, hogy alapvetően lehetne sebpontos, de harc előtt eldöntheti kettő vagy több ember is egymás közt, hogy melyik opciót választják, így aki nem akar munchkin lenni, hanem a szerepjátékra megy inkább rá, az alapvetően a bizalmi alapút fogja választani.
Re: Harcrendszer - szavazás
És ha valaki nem szeretné kipróbálni a bizalmi rendszert? Vagy mondjuk nem harcos, hanem mágiahasználó? Kétféle külön variáció lesz érvényben mágiarendszernél is?
Szóval én maradnék továbbra is a pontozásnál, mert egyszerűen nem tudom elképzelni pontozás nélkül a játékot. Ugyanis, ha nincsenek mögöttem számmal leírható korlátok, és konkrét szabályok, amik meghatározzák a cselekvésre vonatkozó lehetőségeket és korlátokat, frusztrálttá válok. Homárhoz hasonló módon, én sem tudom eldönteni, hogy egy találatot minek könyveljek el. Harc közben nem is akarok azon agyalni, milyen erős lehetett a találat, mennyi vért veszíthetek tőle, mekkora seb képződhetett, milyen mélyre mehetett a szúrás, (és egyáltalán milyen erős volt valós fém fegyver esetében?) stb. stb., ami alapján el tudom dönteni, mi a reális. Nincs erre fölös energiám. Így is elég kimerítő mind testileg, mind szellemileg a játék, így sokkal kényelmesebb és kézenfekvőbb, ha egy 1-est kell levonogatnom minden találatnál, legyen az akármilyen szögből érkező, akármilyen fegyverrel, akármilyen erővel.
Egyébként bizalmi rendszer bevezetése után van egy olyan érzésem, hogy a játékosok száma drasztikusan csökkenni fog. 15 fős liveot akartok? Szerintem nem. Innen messziről kb. most úgy néz ki, hogy a bizalmi rendszert egy hatalmon levő 6-10 fős kisebbség támogatja. (mivel lényegében a "fejesek" meg pár közeli barátjuk látogatja ezt az oldalt...) Amúgy ez csak szerény vélemény, külső nézőpontból így tűnik, semmi gúny és cinizmus nélkül mondom, szóval előre is kérem nem nekem esni habzó szájjal. köszönöm. Szavazatom maradt, és sajnos pesszimista hozzáállással várom a kettős rendszert. Ez van.
Szóval én maradnék továbbra is a pontozásnál, mert egyszerűen nem tudom elképzelni pontozás nélkül a játékot. Ugyanis, ha nincsenek mögöttem számmal leírható korlátok, és konkrét szabályok, amik meghatározzák a cselekvésre vonatkozó lehetőségeket és korlátokat, frusztrálttá válok. Homárhoz hasonló módon, én sem tudom eldönteni, hogy egy találatot minek könyveljek el. Harc közben nem is akarok azon agyalni, milyen erős lehetett a találat, mennyi vért veszíthetek tőle, mekkora seb képződhetett, milyen mélyre mehetett a szúrás, (és egyáltalán milyen erős volt valós fém fegyver esetében?) stb. stb., ami alapján el tudom dönteni, mi a reális. Nincs erre fölös energiám. Így is elég kimerítő mind testileg, mind szellemileg a játék, így sokkal kényelmesebb és kézenfekvőbb, ha egy 1-est kell levonogatnom minden találatnál, legyen az akármilyen szögből érkező, akármilyen fegyverrel, akármilyen erővel.
Egyébként bizalmi rendszer bevezetése után van egy olyan érzésem, hogy a játékosok száma drasztikusan csökkenni fog. 15 fős liveot akartok? Szerintem nem. Innen messziről kb. most úgy néz ki, hogy a bizalmi rendszert egy hatalmon levő 6-10 fős kisebbség támogatja. (mivel lényegében a "fejesek" meg pár közeli barátjuk látogatja ezt az oldalt...) Amúgy ez csak szerény vélemény, külső nézőpontból így tűnik, semmi gúny és cinizmus nélkül mondom, szóval előre is kérem nem nekem esni habzó szájjal. köszönöm. Szavazatom maradt, és sajnos pesszimista hozzáállással várom a kettős rendszert. Ez van.
Re: Harcrendszer - szavazás
Valószínűleg nem annak szántad, de a hozzászólásod vége egy olyan "vádaskodásnak" hangzot, amit nem tudtam szó nélkül hagyni:
A "nemfejes" réteget nem gátolja semmi se abban, hogy idejöjjön és elmondja a véleményét, ez egy nyilvános fórum. Ez a szavazás nekik is szól.
Ja hogy a "nemfejes" réteg leszarja az előzetes dolgokat, majd utólag panaszkodik hogy de ez neki nem tetszik? IJ. Nem szociológusok vagyunk (szerencsére), hogy kitaláljuk és eldöntsük, "mi kell a népnek", így csak azokból tudunk kiindulni, akik hajlandóak hozzátenni a dologhoz legalább a rövid véleményükkel.
Az első bekezdésed meg mezei demagógia, azzal nem tudok mit kezdeni, ezt csak gondoltam megemlítem.
A "nemfejes" réteget nem gátolja semmi se abban, hogy idejöjjön és elmondja a véleményét, ez egy nyilvános fórum. Ez a szavazás nekik is szól.
Ja hogy a "nemfejes" réteg leszarja az előzetes dolgokat, majd utólag panaszkodik hogy de ez neki nem tetszik? IJ. Nem szociológusok vagyunk (szerencsére), hogy kitaláljuk és eldöntsük, "mi kell a népnek", így csak azokból tudunk kiindulni, akik hajlandóak hozzátenni a dologhoz legalább a rövid véleményükkel.
Az első bekezdésed meg mezei demagógia, azzal nem tudok mit kezdeni, ezt csak gondoltam megemlítem.
Re: Harcrendszer - szavazás
Ez nagyon gáz, mert mutatja, hogy nem igen vagy tisztában a harcrendszerrel, ugyanis az esetek többségében nem azt az egyest kell levonogatni.Cebo írta: így sokkal kényelmesebb és kézenfekvőbb, ha egy 1-est kell levonogatnom minden találatnál, legyen az akármilyen szögből érkező, akármilyen fegyverrel, akármilyen erővel.
Mindenkinek van lehetősége szavazni. Nem?Cebo írta: Egyébként bizalmi rendszer bevezetése után van egy olyan érzésem, hogy a játékosok száma drasztikusan csökkenni fog. 15 fős liveot akartok? Szerintem nem. Innen messziről kb. most úgy néz ki, hogy a bizalmi rendszert egy hatalmon levő 6-10 fős kisebbség támogatja. (mivel lényegében a "fejesek" meg pár közeli barátjuk látogatja ezt az oldalt...)
A sérülés kijátszásához pedig annyit, hogy szerintem mindenki érzi, milyen erővel találták el (na ne mondd, hogy nem!), és aki támadott, az is érzi, mekkora fizikai ellenállást fejt ki a fegyverére a megtámadott teste. Tehát még ha immortalkodás is kezdődne, azért mindkét félnek éreznie kell, hogy mi halálos és mi nem. Mellesleg a sérülés kijátszásának képessége (értsd: zsigerből megy, figyelned sem kell rá) körülbelül egy óra fakardozással elsajátítható. Úgyis írtad, Shivannal már milyen jól összeszoktatok, semmi akadálya nincs, hogy mondjuk nagyobb társaságban is próbálj fakardozni. De Homárhoz hasonlóan főszervező vagy, és lehet, hogy mondjuk nyersanyaghordás, engedélykérés és egyéb lófasz téren képzett vagy, fakardozni meg sosem tanultál meg a one-one-one, illetve Homár esetében az only-one rendszeren túl.
Azt meg hadd ne tegyem hozzá, hogy a Cell 5-re várható játékosok többsége ilyen-olyan formában találkozott ezzel a harcrendszerrel, Rivergard-Cell-Fejvadászat vonalról biztos, és szerintem a Hollósok sem úgy edzenek, hogy "na, akkor mindenhol egy ÉP". Legalábbis a fórumukról nem ez derül ki. Ha ezeket az embereket összeszámolom, azért bőven sikerül az általad vészmadárkodott 15 fölé menni.
Harmadrészt, ahogy Keitel írta, ha valamikor nem teszünk egy lépést a harcrendszer reformja terén, akkor nem lesz belőle soha semmi. Lehet évekig ugyanazt a fost kavargatni, miközben elérhető távolságban van valami jobb, de nem érdemes. (Jelen mondatban a fos egy relatív jelző volt.)
Ismételten mondom, ha annyira érdekel mások véleménye, fogd a sebpontrendszer és a bizalmi rendszer leírását, és kérdezgess vele végig minden potenciális játékost.
A sebpontot okozó mágiákra és hatásokra pedig elég könnyű alternatívát találni.
Égető érintések idő alapon ölnek, nem SP alapján, az égési sérülést és fájdalmat így is el lehet játszani.
Vallatásnál nem egy SP marad, hanem az áldozat nagyon gyenge lesz, ha ebben az állapotban leütnék, megvágnák, az a halálát jelentené.
Ha pedig lesz egy-két bajos ember, legalább megtanulják a dolgot, és jövőre esetleg ők adják tovább másnak a reálisabb harc örömét és gördülékenységét. Fejlődés és fejlesztés nélkül mehet a levesbe az egész.
Re: Harcrendszer - szavazás
Azért ez nem igaz. Harcoltam sokat free rendszerrel, csak ott nem voltak dobótőrök, dobólándzsák, vértek és varázslatok. Jelenleg a bajom többek között, hogy szerintem ha valakinek a mellkasába tövig belevágnak egy dobótőrt az ott összeesik. Ebben a kombinált rendszerben meg azt mondja egyik hogy 1ÉP, én meg az hogy "hörr" és kilehelem a lelkem. Ez nem tetszik. Ha CSAK harcrendszer lenne simán szavaznék a bizalmira. De ez egy komplex sérülésmodell, aminél mások az egyes emberek elképzelési.Ashi Valkoinen írta:De Homárhoz hasonlóan főszervező vagy, és lehet, hogy mondjuk nyersanyaghordás, engedélykérés és egyéb lófasz téren képzett vagy, fakardozni meg sosem tanultál meg a one-one-one, illetve Homár esetében az only-one rendszeren túl.
Az idő alapú sebzésről már írtam Kildarnak, de ide is beírnám, borzasztóan rossz. Egy immunos ember egy ilyen érintős vazsival veszélyes de legfőképp nevetséges helyzeteket teremt. Arról nem is beszélve hogy csatában nincs két ember aki ugyanúgy számolná a két másodperceket. Vita, hangulatrombolás és veszélyesség (a megragadást pl eleve nem tartom látványos elemnek, sem az utána következő hülyén kinéző ereszdelakaromat rángatást)Ashi Valkoinen írta:A sebpontot okozó mágiákra és hatásokra pedig elég könnyű alternatívát találni.
Égető érintések idő alapon ölnek, nem SP alapján, az égési sérülést és fájdalmat így is el lehet játszani.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Harcrendszer - szavazás
Viszont továbbra is áll, hogy a játékosok döntő többsége nem vitatkozó, idióta, habzószájú valaki lesz, a félmeghívás továbbra is működne. Caelum meg FB-n oké, hogy összevesznek, de azért nem kicsit más a Celles játékosmentalitás.
Re: Harcrendszer - szavazás
Nem az idiótaságról beszélek. Ha valaki megfogja a karom, akkor én le akarom rázni magamról mert nem vagyok birka hogy hagyjam magam ropogósra sülni. Pedig nem vagyok habzószájú barom. Vagy legyen ott a varázslatban hogy ultimate hatás ami egyben le is bénít.
Másrészt továbbra is áll, hogy akkor lesz egy táblázat az fegyverek elvárt sebzéséről?
Konkrétan ha mellbedobnak tisztán egy tőrrel akkor mit csináljak? Erre kérnék egy hivatalos választ itt.
Másrészt továbbra is áll, hogy akkor lesz egy táblázat az fegyverek elvárt sebzéséről?
Konkrétan ha mellbedobnak tisztán egy tőrrel akkor mit csináljak? Erre kérnék egy hivatalos választ itt.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
1 / 2 oldal • 1, 2
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Cell-Live 5 - Demgardi Krónikák
1 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.