Demgardi Krónikák - Delselwald tábor infók, kérdezz-felelek
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Cell-Live 5 - Demgardi Krónikák
1 / 1 oldal
Demgardi Krónikák - Delselwald tábor infók, kérdezz-felelek
Delselwald
Egy erdőmélyi falucska a Nyugati Birodalom Marengart tartományának északi határán, félúton a Marengart tartományi főváros és Sterrenfels bányaváros közti úton, illetve harmadúton a sográn főváros Coravuum felől. Delselwald lakói földművelésből, favágásból, és a néha Sterrenfels irányába áthaladó bányakaravánok elszállásolásából élnek meg. A Birodalmi hadsereg jelenléte minimális, szinte nulla - a határvédő erődítmények még odébb vannak, a település pedig túl jelentéktelen ahhoz, hogy városőrség állomásozzon itt, a közösségben pedig szinte mindenki ismer mindenkit, így a bűnözés elenyésző.
A delselwaldiak öltözködés, kultúra és vallás terén tipikus birodalminak mondhatók. Vendégszerető népség, ám nagyon ritkán beszélnek a szükségesnél többet, avatatlan kívülálló számára akár egyenesen titkolózónak is tűnhetnek. A falut nagyjából száz évvel ezelőtt rendszeresen fosztogatták a barbár csapatok, így az északi népeket nem igazán kedvelik, annak ellenére hogy csatában rég jártak, és már rég nem él olyan delselwaldi, ki emlékezne a dúlások idejére.
IN lehetőségek a játékban, célok
A játék kezdetén a delselwaldi származásúak tudnak a legtöbbet a környékről, ismerik az ösvényeket és az erdőt (technikailag a delselwaldiak fognak térképet kapni a játéktérről, amin az összes nem-titkos IN helyszín jelölve van). Ezt az információt nem szívesen adják ki kívülállóknak. Tisztában vannak a barbárok jelenlétével, de mivel a falusiak többségében nem harcosok, kerülik a nyílt konfliktust, viszont megpróbálhatják kihasználni az expedíció személyzetét, hogy segítsenek visszaverni a barbárokat.
Karakterek a táborban, táborkép
A játékban a tervek szerint nagy szerepet kapna a hihető falusi élet eljátszása. A delselwaldiak bármilyen "civil" karaktert megjeleníthetnek a földművestől a favágón át a vadászig, értelemszerűen felszerelésük is igazodjon ehhez. Szerepük hiteles alakításával és IN munkavégzéssel (pl. favágónak fagyűjtés) extra erőforrásokra tehetnek szert. Mivel Delselwald a Birodalom és azon belül Marengart része, lakói a központi tartományok lakóihoz hasonlóan a Hoh-Imperialt beszélik, ez (tekintve hogy párszor már mondtam, Demgardon a beszéd magyarra szinkronizált ) annyiban nyilvánul meg, hogy a karakterneveket mindenképp németes hangzásúként válogassátok össze.
Amennyiben a celldömölki terepen játszunk, Delselwaldot a Farkaslak illetve a mellette levő kráter helyszínén fogjuk megjeleníteni, a falu alapvetően a kiskocsmából, egy kisebb Hármak-szentélyből, és a falusiak kunyhóiból fog állni. Fontos, hogy minden delselwaldinak legyen IN lakhelye, ami nem sátor és nem madzagkunyhó. Javasoltak a féltető, sámánkunyhó, vagy dupla féltető jellegű megoldások, remélhetőleg a fenyőerdőben akad építőanyag bőven, fedőanyagot pedig tudunk hozni a nem messze levő akácosból. Megfelelő indoklással többen is osztozhatnak egy kunyhón, de a józan ész keretein belül.
Elvárások
Az alapelvekben leszögezett szabályismereti, szerepjátszás-központúsági és fair play elvárásokon túl a delselwaldiakkal szemben a következő elvárások élnek:
A táborhely helyszínszervezőjének személye megegyezik az expedíció helyszínszervezőjével, konkrétan Kildar azaz én (IN: Konrad Henning von Nordhafen magiszter, lustáknak "Konrad" vagy "magiszter"). Amennyiben nem lennék a közelben, lehet kérdezősködni a kocsmárostól (OUT: Andrew, IN: még nincs) is.
Egy erdőmélyi falucska a Nyugati Birodalom Marengart tartományának északi határán, félúton a Marengart tartományi főváros és Sterrenfels bányaváros közti úton, illetve harmadúton a sográn főváros Coravuum felől. Delselwald lakói földművelésből, favágásból, és a néha Sterrenfels irányába áthaladó bányakaravánok elszállásolásából élnek meg. A Birodalmi hadsereg jelenléte minimális, szinte nulla - a határvédő erődítmények még odébb vannak, a település pedig túl jelentéktelen ahhoz, hogy városőrség állomásozzon itt, a közösségben pedig szinte mindenki ismer mindenkit, így a bűnözés elenyésző.
A delselwaldiak öltözködés, kultúra és vallás terén tipikus birodalminak mondhatók. Vendégszerető népség, ám nagyon ritkán beszélnek a szükségesnél többet, avatatlan kívülálló számára akár egyenesen titkolózónak is tűnhetnek. A falut nagyjából száz évvel ezelőtt rendszeresen fosztogatták a barbár csapatok, így az északi népeket nem igazán kedvelik, annak ellenére hogy csatában rég jártak, és már rég nem él olyan delselwaldi, ki emlékezne a dúlások idejére.
IN lehetőségek a játékban, célok
A játék kezdetén a delselwaldi származásúak tudnak a legtöbbet a környékről, ismerik az ösvényeket és az erdőt (technikailag a delselwaldiak fognak térképet kapni a játéktérről, amin az összes nem-titkos IN helyszín jelölve van). Ezt az információt nem szívesen adják ki kívülállóknak. Tisztában vannak a barbárok jelenlétével, de mivel a falusiak többségében nem harcosok, kerülik a nyílt konfliktust, viszont megpróbálhatják kihasználni az expedíció személyzetét, hogy segítsenek visszaverni a barbárokat.
Karakterek a táborban, táborkép
A játékban a tervek szerint nagy szerepet kapna a hihető falusi élet eljátszása. A delselwaldiak bármilyen "civil" karaktert megjeleníthetnek a földművestől a favágón át a vadászig, értelemszerűen felszerelésük is igazodjon ehhez. Szerepük hiteles alakításával és IN munkavégzéssel (pl. favágónak fagyűjtés) extra erőforrásokra tehetnek szert. Mivel Delselwald a Birodalom és azon belül Marengart része, lakói a központi tartományok lakóihoz hasonlóan a Hoh-Imperialt beszélik, ez (tekintve hogy párszor már mondtam, Demgardon a beszéd magyarra szinkronizált ) annyiban nyilvánul meg, hogy a karakterneveket mindenképp németes hangzásúként válogassátok össze.
Amennyiben a celldömölki terepen játszunk, Delselwaldot a Farkaslak illetve a mellette levő kráter helyszínén fogjuk megjeleníteni, a falu alapvetően a kiskocsmából, egy kisebb Hármak-szentélyből, és a falusiak kunyhóiból fog állni. Fontos, hogy minden delselwaldinak legyen IN lakhelye, ami nem sátor és nem madzagkunyhó. Javasoltak a féltető, sámánkunyhó, vagy dupla féltető jellegű megoldások, remélhetőleg a fenyőerdőben akad építőanyag bőven, fedőanyagot pedig tudunk hozni a nem messze levő akácosból. Megfelelő indoklással többen is osztozhatnak egy kunyhón, de a józan ész keretein belül.
Elvárások
Az alapelvekben leszögezett szabályismereti, szerepjátszás-központúsági és fair play elvárásokon túl a delselwaldiakkal szemben a következő elvárások élnek:
- Ahogy az a táborképben is szerepel, törekedjünk a falu hihető méretű megjelenítésére, minden karakternek kell, hogy legyen IN lakhelye, ami nem sátor és nem madzagkunyhó. Egy kunyhón megfelelő IN indoklással osztozhatnak többen is, de az ésszerűség keretein belül - nyolc ember nem fér el 1x2 méteren.
- Tartsuk szem előtt, hogy a falusi karakter kijátszása nem abból áll, hogy tájszólással beszélsz és mindenkivel bunkó vagy.
- A Hármak-hit és a babonásság rendszeres kijátszása.
- Fegyverzet terén legyünk ésszerűek, valószínűleg a parasztok körében nem jellemző a kardok és pajzsok forgatása, valamint a vértek viselése.
- Mindenkinek javasolt legalább egy vászonzsák beszerzése a játéktéren tartott OUT cuccok elrejtésére.
- Szintén mindenki rendelkezzen legalább eggyel a következők közül: Fa pohár, agyagpohár vagy leáztatott címkéjű üvegpalack parafadugóval (lehetőleg színtelen), ugyanis gáz dolog műanyagpohárból kocsmázni
- Javasolt felszerelési tárgyak továbbá: Fa kanál, fa tányér a trú kajáláshoz.
- A földművesek többségében csak a késüket hordják maguknál, esetleg lehet vasvillájuk vagy kaszájuk esetleg militánsabbaknak lándzsájuk, ám e utóbbiakat csak akkor viszik magukkal, ha kifejezetten használni akarják, egyébként a lakhelyükön hagyják, de elég fura pillantásokra számíthat például az, aki kaszával a vállán sétál be a kocsmába.
- A favágók esetében a felszerelés kasza/vasvilla helyett szerszámbalta (egyélű, egykezes méretű, semmiképp sem csatabárd jellegű), vadászok esetében pedig munkaeszközök az íjak, számszeríjak és dárdák.
A táborhely helyszínszervezőjének személye megegyezik az expedíció helyszínszervezőjével, konkrétan Kildar azaz én (IN: Konrad Henning von Nordhafen magiszter, lustáknak "Konrad" vagy "magiszter"). Amennyiben nem lennék a közelben, lehet kérdezősködni a kocsmárostól (OUT: Andrew, IN: még nincs) is.
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Cell-Live 5 - Demgardi Krónikák
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.