Speciális hatások kellékezése - Magic props
+6
Ashi Valkoinen
Gem Kapocs
belzee
Kildar
Augur
Lobster
10 posters
1 / 2 oldal
1 / 2 oldal • 1, 2
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Nem tudom a mágia mennyire számít "fegyvernek" de asszem tágabb értelemben még beleférünk a definícióba...
A teniszlabda szinte minden aspektusból rossz megoldás. Nemcsak a pattogás miatt (egy tömegben sok gondot okozhat kit is talált el valójában), hanem mert nagyon könnyű vele jól célozni.
Ha hatásjelölésre akarod használni, az majdnem ugyanaz mint a rámutatás.
Persze ha az a cél hogy a mágiák erősek legyenek akkor mehet a dolog, de mi inkább alternatív holmikat használunk. Tipikus megoldás valamilyen polifoam alapú cuccra színes szalagok rögzítése.
Ezáltal látható/feltűnő, viszonylag rövid hatótávolságú és abszolút nem kemény hatásjelölőt kapunk.
Talán pont Demgardon volt rá példa hogy világító karkötő + szalag volt használva ilyen villámkorongnak, ami még éjjel is kúlan látszik Általában egy éjszakát kibír világítva, csak a rögzítési pontot kell alaposan összeszigszalagozni.
A teniszlabda szinte minden aspektusból rossz megoldás. Nemcsak a pattogás miatt (egy tömegben sok gondot okozhat kit is talált el valójában), hanem mert nagyon könnyű vele jól célozni.
Ha hatásjelölésre akarod használni, az majdnem ugyanaz mint a rámutatás.
Persze ha az a cél hogy a mágiák erősek legyenek akkor mehet a dolog, de mi inkább alternatív holmikat használunk. Tipikus megoldás valamilyen polifoam alapú cuccra színes szalagok rögzítése.
Ezáltal látható/feltűnő, viszonylag rövid hatótávolságú és abszolút nem kemény hatásjelölőt kapunk.
Talán pont Demgardon volt rá példa hogy világító karkötő + szalag volt használva ilyen villámkorongnak, ami még éjjel is kúlan látszik Általában egy éjszakát kibír világítva, csak a rögzítési pontot kell alaposan összeszigszalagozni.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Hát, azért szerintem elég kiegyensúlyozott hatásjelölő. Ha polifoammal vagy vattával van burkolva, akkor szerintem nem is pattog annyira már, másrészt pedig nem mindenki tud jól célozni vele, főleg nem nagyobb távon. Erdőben amúgy sem lesz lehetőség szerintem 20-30 méternél távolabbi (talán még ennyi se) ellenfélre hatékonyan célozni. Benne van az is, hogy az ellenfél, ha számít rá, akkor igen könnyen kitérhet előle, és a feltűnő (piros, lila, kék stb., varázslat típusától függő) borítás miatt nem is annyira könnyű elhagyni.
ANnyira kemény, mint egy másik polifoam fegyver, így egyértelműen érzi, akit eltaláltak. A varázslat szavát is bejelentve egyértelmű lesz az is, hogy mi a varázslat.
Ha hiba van még az elképzelésben, akkor jelezzétek.. .)
Szerk.: UI: Mellesleg az emberek kezében minden kalapáccsá válhat, ezt mindenki tudja, így a mágiából is az lehet, vagyis szerintem itt jó helyen van...
ANnyira kemény, mint egy másik polifoam fegyver, így egyértelműen érzi, akit eltaláltak. A varázslat szavát is bejelentve egyértelmű lesz az is, hogy mi a varázslat.
Ha hiba van még az elképzelésben, akkor jelezzétek.. .)
Szerk.: UI: Mellesleg az emberek kezében minden kalapáccsá válhat, ezt mindenki tudja, így a mágiából is az lehet, vagyis szerintem itt jó helyen van...
A hozzászólást Augur összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Jún. 03, 2010 3:49 pm-kor.
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Az már régen rossz ha 20-30 méteres mágiákkal tervezel. Ilyen távolságból egy csoportosulásban már esélytelen hogy azonosítható legyen a találat. Arról nem is beszélve hogy esélyt nem adsz a nem mágiahasználóknak, mert mire odaérnek a varázslóhoz már 3-4et kidobált közülük. Gyakorlatilag a legtöbb "távharc" jó ha 10-15 méteren belül zajlik.Augur írta:ANnyira kemény, mint egy másik polifoam fegyver, így egyértelműen érzi, akit eltaláltak. A varázslat szavát is bejelentve egyértelmű lesz az is, hogy mi a varázslat.
Ha hiba van még az elképzelésben, akkor jelezzétek.. .)
Az érzi hogy eltalálták pedig egy olyan dolog, hogy hacsak nem chain lightning akkor egy messziről megsomott labda simán végigpattog 2-3 emberen a tömegben, oszt lehet agyalni hogy ki is volt az első.
Igazából a dolog egy kicsit azért függ az alkalmazni kívánt mágia jellegétől is, pl egy gyenge vazsit lehet azzal erősíteni hogy messzebbre és pontosabban megy, de nagyon oda kell figyelni a hatás-újravarázslás ideje-"ár" arányra.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Nem tudom, itt már kezdünk belemenni komolyabban a varázslatokba.
Szóval, ha szerinte van esélye arra, hogy 30 méterről eltaláljon egy ellenfelet a varázsló, szerintem tegye nyugodtan. Erdőben, főleg, ha nem egy erdőnek kinevezett pár fából álló rét, ott a varázsló valószínűleg nem fogja megkockáztatni, hogy ellövöldözi a varázslatokat, főleg, mivel a varázslók a legtöbb helyen fiziakilag korlátozva vannak valamilyen indokkal, így a munícióhiány nem kifejezetten tesz jót nekik. Inkább elhajigálják 5-10 méteren belül majd, ha kell.
A teniszlabda ráadásul nem egy apró méretű tárgy, burkolva még nagyobb (kicsivel) így kéznél tartani 3-nál többet nehézkes (kistáskába fér még persze, de amíg onnan előhalásszák, az is idő).
Szerintem polival burkolva csak puffanik, nem pattanik tovább a labda, így ez is kiküszöbölhető. Vagy kell bele rakni ólomsúlyt, akkor már tényleg nem fog (és a halálos spellek is reálisan kivitelezhetők lesznek)
Másrészt, szerintem a pontosság nem tartozik bele a varázslat erősségébe. Általában a támadó varázslatokkal célozni kell, az asztali szerepjátékok szerint is, és általában nem függ a varázslat erőssége a pontosságától. Leginkább más téren vannak korlátozva szerintem, leginkább költség és újrahasználhatóság terén. De ezen a téren meg minden spellt kell korlátozni, nem csak az ilyen direkt támadó távolságiakat.
Sok hozzáfűzni valóm lenne még ehhez, de az inkább az általam tervezett larphoz kapcsolódik, nem írom le ide őket.
Szóval, ha szerinte van esélye arra, hogy 30 méterről eltaláljon egy ellenfelet a varázsló, szerintem tegye nyugodtan. Erdőben, főleg, ha nem egy erdőnek kinevezett pár fából álló rét, ott a varázsló valószínűleg nem fogja megkockáztatni, hogy ellövöldözi a varázslatokat, főleg, mivel a varázslók a legtöbb helyen fiziakilag korlátozva vannak valamilyen indokkal, így a munícióhiány nem kifejezetten tesz jót nekik. Inkább elhajigálják 5-10 méteren belül majd, ha kell.
A teniszlabda ráadásul nem egy apró méretű tárgy, burkolva még nagyobb (kicsivel) így kéznél tartani 3-nál többet nehézkes (kistáskába fér még persze, de amíg onnan előhalásszák, az is idő).
Szerintem polival burkolva csak puffanik, nem pattanik tovább a labda, így ez is kiküszöbölhető. Vagy kell bele rakni ólomsúlyt, akkor már tényleg nem fog (és a halálos spellek is reálisan kivitelezhetők lesznek)
Másrészt, szerintem a pontosság nem tartozik bele a varázslat erősségébe. Általában a támadó varázslatokkal célozni kell, az asztali szerepjátékok szerint is, és általában nem függ a varázslat erőssége a pontosságától. Leginkább más téren vannak korlátozva szerintem, leginkább költség és újrahasználhatóság terén. De ezen a téren meg minden spellt kell korlátozni, nem csak az ilyen direkt támadó távolságiakat.
Sok hozzáfűzni valóm lenne még ehhez, de az inkább az általam tervezett larphoz kapcsolódik, nem írom le ide őket.
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
A pontosság valóban nem tartozik bele a varázslat erősségébe, ám a dobókomponens dobáskompatibilitása már eléggé. A "világító kör plusz szalag" kombó főleg azért volt érdekes dolog, ugyanis valami oknál fogva 4-5 métert viszonylag egyenesen repült, és ezt megtéve szinte függőlegesen leesett - ideális megoldás egy olyan varázslathoz, aminek önvédelmi és elrettentő hatása van, de csatát jobb ha nem dönt el.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Mellesleg, ha a játékban van "friendly-fire", akkor még inkább meg kell gondolnia a varázslónak, hogy mikor dob. Távolból nagyobb esélye van, hogy esetleg barátot talál el, azon felül, hogy így nagyobb az esélye a mellétrafálásra és a legtöbbször tiltott fejtalálatra is.
Így a célja a varázslóknak ilyenkor kb ez lesz: minél közelebb kerülni az ellenfélhez, hogy pontosan lehessen dobni, de elég távolmaradni, hogy az ellenség/ellenfél ne tudjon bezavarni a dobásba (1 méterről dobni már megint csak nehézkes, mert ott kalimpál az ellen a fegyverével jó eséllyel). Jó helyzetben amúgy sem minden varázsló lesz csatamágus, aki ha meglát egy ellenfelet, rálövi mindenét ami csak nála van épp.
Szóval még mindig úgy gondolom, hogy a megfelelően pattogás-és-ütéstompított teniszlabda inkább egyenlíti a varázslók esélyeit kiegyensúlyozott mágiarendszernél, mint hogy gyengítené vagy erősítené őket, és használható lehet.
Így a célja a varázslóknak ilyenkor kb ez lesz: minél közelebb kerülni az ellenfélhez, hogy pontosan lehessen dobni, de elég távolmaradni, hogy az ellenség/ellenfél ne tudjon bezavarni a dobásba (1 méterről dobni már megint csak nehézkes, mert ott kalimpál az ellen a fegyverével jó eséllyel). Jó helyzetben amúgy sem minden varázsló lesz csatamágus, aki ha meglát egy ellenfelet, rálövi mindenét ami csak nála van épp.
Szóval még mindig úgy gondolom, hogy a megfelelően pattogás-és-ütéstompított teniszlabda inkább egyenlíti a varázslók esélyeit kiegyensúlyozott mágiarendszernél, mint hogy gyengítené vagy erősítené őket, és használható lehet.
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Máris mehet a combat workshopra egy próbának. Viszel egy teniszlabdát oszt kipróbáljátok ki hány méterről hányszor találja el vele a másikat Innentől kezdve az elméleti érveket kitárgyaltuk, marad a gyakorlati próba
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Hehe. Úgyis akartam előtte pár dolgot készíteni magamnak, ezt is tervbe veszem. Kíváncsi vagyok a gyakorlati szuperálására.
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
apropó ebből inkább egy mágiák topicot kellene kerekíteni
belzee- Hozzászólások száma : 301
Age : 50
Tartózkodási hely : InTrioPolis
Registration date : 2010. Jan. 28.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
20-30 méterről dobva valóban nem tudnak általánosan jól célozni az emberek, persze van akinek jobban megy, van akinek kevésbé. Ez azért is jelenthet veszélyforrást, mert az, hogy mennyire érzed meg a találatot elsősorban három dologtól függ.
Az első, elég egyértelmű, mennyire van burkolva. Ezt elég jól lehet szabályozni.
A második, hogy mekkora súlya van annak amivel eltalálnak. Emiatt nem tartom személy szerint jó ötletnek az akármilyen nehezítést. Minél nehezebb, azonos szintű burkolással annál jobban fog fájni, persze azért normál keretek között ez kibírható.
Ami miatt viszont mind a pontosság hiánya a nagyobb távolságokon, mind a súly erősen ront a helyzeten, az az, hogy személy szerint nem feltétlenül örülnék ha egy akárhogyan burkolt teniszlabdával arcon/herén dobnának. Ugyanezt egy poliból készült, esetleg pár szigszóval erősen összetekercselt poli dobóalkalmatosságtól lényegesen jobban torelálnám.
Az első, elég egyértelmű, mennyire van burkolva. Ezt elég jól lehet szabályozni.
A második, hogy mekkora súlya van annak amivel eltalálnak. Emiatt nem tartom személy szerint jó ötletnek az akármilyen nehezítést. Minél nehezebb, azonos szintű burkolással annál jobban fog fájni, persze azért normál keretek között ez kibírható.
Ami miatt viszont mind a pontosság hiánya a nagyobb távolságokon, mind a súly erősen ront a helyzeten, az az, hogy személy szerint nem feltétlenül örülnék ha egy akárhogyan burkolt teniszlabdával arcon/herén dobnának. Ugyanezt egy poliból készült, esetleg pár szigszóval erősen összetekercselt poli dobóalkalmatosságtól lényegesen jobban torelálnám.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Szorosra tekert poligömböc, 2-2-2-2 piros, sötétpiros, narancssárga, sárga szövetszalag. Látványos, kb. 5-6 méterre lehet dobni, megérzed, de nem veri ki a fogad.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
láttam már "csak" polifoamból szigszóval készült utcakövet (burkoltan a gránitkockára céloztam)
ha túl lágy az sem jó mert nagy a légellenállása
ha túl lágy az sem jó mert nagy a légellenállása
- Spoiler:
- a kezdeti opencellás magnélküli tőreink képesek voltak akár hátszéllel elérni a 3 méteres röptávot is
belzee- Hozzászólások száma : 301
Age : 50
Tartózkodási hely : InTrioPolis
Registration date : 2010. Jan. 28.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Na, tömören, miután az előző hosszú postomat valami hiba miatt nem küldte el:
Larpon nem éri meg nagyon szerintem távoli ellenfél ellen lövöldözni, mivel könnyebben elvész a fáradságos munkával preparált lövedék, és közelebbit biztosabban eltalálunk.
Teniszlabda súlyú anyagokat nem befolyásol annyira a szél, ami dobálgatós varázslatnál megakadályozná, csökkentené az esélyét a "Tűzlabda!!!.. A francba, hát nem elfújta a szél??" jellegű eseményeknek.
De egyébként ebből Combat Workshop lesz, viszek pár különböző anyagból készült varázsmarkert, hogy melyik hogy száll, mennyire biztonságos, mennyire érezni a találatot...
Larpon nem éri meg nagyon szerintem távoli ellenfél ellen lövöldözni, mivel könnyebben elvész a fáradságos munkával preparált lövedék, és közelebbit biztosabban eltalálunk.
Teniszlabda súlyú anyagokat nem befolyásol annyira a szél, ami dobálgatós varázslatnál megakadályozná, csökkentené az esélyét a "Tűzlabda!!!.. A francba, hát nem elfújta a szél??" jellegű eseményeknek.
De egyébként ebből Combat Workshop lesz, viszek pár különböző anyagból készült varázsmarkert, hogy melyik hogy száll, mennyire biztonságos, mennyire érezni a találatot...
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Lorin írta:
mivel nekem a mágia nem azt takarja hogy diszkófényekkel megvilágítunk egy termet...
Mit takar Neked a mágia? Hogyan jelenítenéd meg, ill. mit szeretnél látni?
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Nirwastir írta:
Mit takar Neked a mágia? Hogyan jelenítenéd meg, ill. mit szeretnél látni?
Diszkó lámpásokat semmiképp. Mivel olyan effekteket nem lehet játékba vinni ami trú-is lenne és nem is látszódna rajta a technika ezért ÉN ilyeneket inkább nem szeretnék látni. Pl. a hologramm szerű tűzgolyó az zsír lenne de az még több pénz/idő és technika. Szóval az ilyen félmegoldások nagyon illúziórombolók (számomra!). A dobálós, mutogatós dolog már megszokott, és valamelyest hasonlít is arra amit meg akar jeleníteni. De szerintem egy fényárban táncikáló érdekesen hablatyoló (vagy épp fohászkodó) alak még mindig csak valami parasztvakításí célzattal létezik. Egy rengeteg iskolát végigjárt varázsló, vagy mélyen vallásos pap -még a D&D-ben se- nem fogja fényreklámokkal kidíszíteni a mágiáját. Biztos vannak olyan epic spellek ahol ez fontos (megjelnítés meg hogy mutassa milyen hatalmas spell is) de azokat is szokkal szebben kevesebb technikával ügyesebben ki lehet vitelezni.
(spec én egy szépen és igényesen megrajzolt -földbe vésett - varázskört sokkla misztikusabnak tartok mint egy lila 230-ra kötött izzót...).
Hogy a mágia mi abba inkább ne menjünk bele jobban (mert az egészen hosszú beszélgetést eredményezne). Így is szét offoltuk már a topickot.
Lorin- Hozzászólások száma : 238
Age : 33
Tartózkodási hely : Debrecen környéke
Registration date : 2010. Apr. 28.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Ez mondjuk pont a mágiás topik, szóval helyben vagyunk
Engem pont az ilyen vizuális effektek érdekelnének. A diszkófény nyilván leginkább hangulati-"történetmesélési" elem (ld. rajzfilmek, ahol a zöld fény hagyományosan a gonoszt jelzi), mint maga a mágikus hatás, viszont tényleg érdekel hogy milyen kevesebb technikával tudjuk ügyesebben megjeleníteni pl. azt, hogy a mágiád hatalmas és erős. Hangokkal? Csillagszóróval? : D
Engem pont az ilyen vizuális effektek érdekelnének. A diszkófény nyilván leginkább hangulati-"történetmesélési" elem (ld. rajzfilmek, ahol a zöld fény hagyományosan a gonoszt jelzi), mint maga a mágikus hatás, viszont tényleg érdekel hogy milyen kevesebb technikával tudjuk ügyesebben megjeleníteni pl. azt, hogy a mágiád hatalmas és erős. Hangokkal? Csillagszóróval? : D
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Nirwastir írta:Ez mondjuk pont a mágiás topik, szóval helyben vagyunk
Engem pont az ilyen vizuális effektek érdekelnének. A diszkófény nyilván leginkább hangulati-"történetmesélési" elem (ld. rajzfilmek, ahol a zöld fény hagyományosan a gonoszt jelzi), mint maga a mágikus hatás, viszont tényleg érdekel hogy milyen kevesebb technikával tudjuk ügyesebben megjeleníteni pl. azt, hogy a mágiád hatalmas és erős. Hangokkal? Csillagszóróval? : D
Szerintem meg a lila a gonosz. De nem mert a lila fénykard az a Jedi rend legjobb vívója, a zöld meg a bölcsé Szal kicsit öszetetteb a zinek, inkább világhoz igazodik mint fixen afeket ea gonosz hujujujuj, pedig egyiptomban az élet szine
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Ezért írtam oda, hogy rajzfilmek, de akkor szűkítek egészestés Disney rajzfilmekre. : D
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
varázslat az ami ámulatba ejt és megismételhetetlennek tűnik, minden más csak combat spell és táp, az igazi mágikus effekt az nem más mint a hatás amit kivált a játékosokból, ezt előidézni csak alapos előkészítéssel lehet, ahol a felkészülés és a várakozás adja az igazi erejét, a kivitelezés módja pedig az "ünnep" ragyogását azaz a csoda megvalósulását, a jövendölés beteljesedését, a végzet kzdetét etc...
minden más csak statisztikai tényező!
minden más csak statisztikai tényező!
belzee- Hozzászólások száma : 301
Age : 50
Tartózkodási hely : InTrioPolis
Registration date : 2010. Jan. 28.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Kicsit hozzátennék: a zöld lézert egy félig szétszedett vinyó olvasófejére rögzített tükörrel "rángatták" a hang amplitúdójának megfelelően. Ráadásul a rendszer indításakor automatikusan elsült egy füstbomba is az épületben, így nemcsak a tábortűz füstje volt ott.Gemkapocs írta:Kieg.: Gagyi a diszkólámpa? Ha valaki megkérdezi fallout 2 előtt, hogy látványos és jó ötlet-e a vault hangszórójára tenni egy stroboszkópot, hogy amikor működése hozzák a gépet a rákötött zöld lézer nekiálljon villogni meg ugrálni a szemközti falon, kiröhögöm az ötletgazdát. Amikor benn ültünk a csarnokban és Spectre megkérdezte "Az mi a fasz?" akkor viszont csodálkoztunk, aztán amikor Zagi megállapította "Bazmeg ez jön lefelé!" beszartunk, aztán amikor a tábortüzünk füstjében a sötétedésnek hála láttuk végigkúszni a lézernyalábot és hallottuk ahogy a beszédre mozog, mindenkinek kicsúszott a száján a dekurvajó.
És igen, kúl volt a cucc, pedig még csak nem is mágia
De kb ugyanitt visszacsatolva a fő témára, szerintem bármilyen játékon lehet jól kinéző vagy jó "hatással" bíró cuccokat csinálni, függetlenül attól hogy mágikusak e vagy sem. Ha valami kellően "odabasz" hatás azt érdemes úgy megcsinálni hogy ki is fejezze valamilyen szinten ezt, legyen az akár kombatspell vagy rituálé. Láttam én már olyan improvizált effektet amitől leesett az álla minden játékosnak, és persze ellentettjét is amikor alapos előkészítés után egy lapos prötty lett a végeredmény.
Persze a fő kérdés megint az, hogy megéri e egykét komoly effektbe sok pénzt-időt-energiát beleölni, vagy inkább sok kisebb hasznos részlettel érdemes foglalkozni ezek helyett.
Szerintem egyik lényeges tényező, hogy legyen koherens a látványvilága a játéknak, és ne legyenek kilógó effektek. Innentől egy igényes spell ugyanúgy lehet kúl mint egy kidolgozott ritu.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Nekünk nyilván nem éri meg a komoly hang és fénytechnika, sokkal többe kerülne mint amennyire ki tudnánk használni. Egy drachenfesten viszont nem akkora tétel ezt megoldani, ott már csak "poénból" is bedobják.Lobster írta:Persze a fő kérdés megint az, hogy megéri e egykét komoly effektbe sok pénzt-időt-energiát beleölni, vagy inkább sok kisebb hasznos részlettel érdemes foglalkozni ezek helyett.
Megj.: Az hogy hogyan oldották meg Tomekkék a fenti példa szempontjából lényegtelen, előre elmondva gagyinak könyveltem volna el az effektet, a belefeccölt energiát emiatt feleslegesnek, éles helyzetben viszont ütött, nem is kicsit a hangulatnak.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Lobster írta:
De kb ugyanitt visszacsatolva a fő témára, szerintem bármilyen játékon lehet jól kinéző vagy jó "hatással" bíró cuccokat csinálni, függetlenül attól hogy mágikusak e vagy sem. Ha valami kellően "odabasz" hatás azt érdemes úgy megcsinálni hogy ki is fejezze valamilyen szinten ezt, legyen az akár kombatspell vagy rituálé. Láttam én már olyan improvizált effektet amitől leesett az álla minden játékosnak, és persze ellentettjét is amikor alapos előkészítés után egy lapos prötty lett a végeredmény.
Persze a fő kérdés megint az, hogy megéri e egykét komoly effektbe sok pénzt-időt-energiát beleölni, vagy inkább sok kisebb hasznos részlettel érdemes foglalkozni ezek helyett.
Szerintem egyik lényeges tényező, hogy legyen koherens a látványvilága a játéknak, és ne legyenek kilógó effektek. Innentől egy igényes spell ugyanúgy lehet kúl mint egy kidolgozott ritu.
Hmmm!
A sok kisebb részletet kifejtenéd?
Tényleg érdekel!
belzee- Hozzászólások száma : 301
Age : 50
Tartózkodási hely : InTrioPolis
Registration date : 2010. Jan. 28.
Re: Speciális hatások kellékezése - Magic props
Komoly effekt: megtervezett rituálé, színes szagos füstös fényes hangos koreografált triggerelt...stb Tehát minden olyan komoly munkával idővel és pénzzel megtámogatott "esemény" ami ritkán következik be és jellemzően csak kevés ember tud benne részt venni, ellenben komoly szervezési kapacitásokat tud lefogni az előkészületek alatt és magán a játékon is folyamatosan kézben kell tartani hogy minden klappoljon.
Kisebb részletek: pl minden ingame irat kúl legyen. Tekercsek annak nézzenek ki amik. Legyen pl pecsétnyomó, előre elkészített kalligrafált varázslatok...stb. Magyarán egy rakat olyan "apróság" ami önmagában nem egy nagy durranás, de sok ember számára ad hozzá a játékélményhez (és az esetek többségében nem igényel már külön foglalkozást). Tipikus jellemzőjük még, hogy ha jól meg vannak csinálva akkor sokszor használhatóak, nem egyszeri "durranás" és általában nem is olyan drága megoldások.
Anno én is sokszor beleestem abba a hibába, hogy naaaagy kúúúl eseményekben gondolkodtam, de rá kellett jönnöm, hogy a játékidő 90%-ában a kidolgozott apró részletek fontosabbak, minthogy egykét amúgy is jó eséllyel tápos/nagyhatalmú játékosnak katarzisélménye legyen.
Persze ha akad néha ilyen nagyvolumenű esemény az jó alapot adhat a sztorizgatásokhoz, de csak akkor látom értelmét SOK időt és energiát beleölni a kidolgozásába ha a többi "kis részlet" már megvan.
Kisebb részletek: pl minden ingame irat kúl legyen. Tekercsek annak nézzenek ki amik. Legyen pl pecsétnyomó, előre elkészített kalligrafált varázslatok...stb. Magyarán egy rakat olyan "apróság" ami önmagában nem egy nagy durranás, de sok ember számára ad hozzá a játékélményhez (és az esetek többségében nem igényel már külön foglalkozást). Tipikus jellemzőjük még, hogy ha jól meg vannak csinálva akkor sokszor használhatóak, nem egyszeri "durranás" és általában nem is olyan drága megoldások.
Anno én is sokszor beleestem abba a hibába, hogy naaaagy kúúúl eseményekben gondolkodtam, de rá kellett jönnöm, hogy a játékidő 90%-ában a kidolgozott apró részletek fontosabbak, minthogy egykét amúgy is jó eséllyel tápos/nagyhatalmú játékosnak katarzisélménye legyen.
Persze ha akad néha ilyen nagyvolumenű esemény az jó alapot adhat a sztorizgatásokhoz, de csak akkor látom értelmét SOK időt és energiát beleölni a kidolgozásába ha a többi "kis részlet" már megvan.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
1 / 2 oldal • 1, 2
1 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.