skirmish hadijáték
2 posters
1 / 1 oldal
skirmish hadijáték
Hali urak támadt egy rettentő gonosz ötletem, miszerint én is elkezdek egy hadijáték / larp tervezését, és ha már tehetem, a legjobbakkal osztom meg ezen elvetemült ötletemet hogy tudjuk csiszolni alakítani et cetera, mínusz macera.
Terv vázlatosan: A Skirmish olyan larpos elemeket tartalmazó hadijáték mely harc központú játékosok számától függően lehessen vele akár torna játszmákat játszani, zászlófoglalós, öld meg orvgyilkosság és persze egyéb nyalánkságok. Célja az hogy kevés létszámmal is egy összetett rendszerbe legyen pörgős játék akár párórás mulatságon át egész napos vagy akár többnapos rendezvényként is megállja a helyét.
Vegyük például alapul a "Portyát" ami létszámtól függően meghatározott terepen illetve csapatokban gondolkodik. Most adott 10 fő ők egy max X*X méteres területen harcolnak mely alkalmas visszavonulásra tervezésre viszont nem veszhetnek el a csapatok nem bolyonganak fél órát a lényege hogy adott idő alatt kell az ellenfelet legyűrni, aki elhalálozik az majd csak következő fordulóban játszik. Értelem szerűen az nyer aki életben marad vagy nagyobb létszámban.
És persze ezt lehet tovább ragozni ezek még a fejemben vannak félkészen összeírom elemzem majd ide is közzéteszem eme elmemenéseimet.
Harcrendszerben kicsit egyedibbet, valósabbat szeretnék az átlag larpoknál.
Alábbiak lennének. Vértezetek mindenkori megkülönböztetése típusán múlik tehát aljáról felfelé ruhák, ruhavértek, bőrvértek, gyürűsvértek, pikkelyvértek, lemezvértek. Ezek hatásai a mindenkori természetes letből átvett hatásokkal számolnak. Tehát egy zúzófegyver míg komoly károkat okoz egy láncinges és az alatti emberen úgy egy pikkelyvértesen már "csak" bénulást okoz a fedett területen, és a lemezvértesen "gyakorlatilag" semmit. Ugyanígy pl egy szúrókard vagy tör kellemetlen percet tud okozni egy gyűrűsvértesnek illetve egy láncingesnek de egy vastag bőrvérten vagy lemezvérten már nem szúrja át hisz az megfogja.
Vértek működési mechanizmusa úgy működne hogy csakis a fedett területen ad védelmet egyébb helyeken ami ott található. Külön érdekességként be szeretném vezetni a fejre való támadást viszont csak kiemelt embereken akiknek erre megfelelő fej arc és nyakvédelme van, tehát ha egy bőrsipka van rajtad akkor nem támadhat rád még akkor se ha egy nyitott fémsisakban rohangálsz hisz beszúrhat szemre, ami veszélyes, viszont egy teljesen zárt sisak alkamassá teszi viselőjét a fejre való támadásra. Et persze jelölni fogjuk és a játékos beleegyezésével történhet csak meg. Fejtámadás szabálya pedig ha zúzó fegyverrel ütik meg akkor szédülést okoz, percekig bolyong harcra alkalmatlan lesz, második ütésre ájult lesz x ideig. Ilyenkor le lehet szúrni is akár. Karddal pedig csak kábultra lehetne ütni 3 találat után.
Torokmetszés és hátba szúrást mindenki alkalmazhatja viszont azt ténylegesen kivitelezni kell, vagy passzív módon szóban is kivitelezhető, viszont itt meg kell jelölni hogy hól szúrt meg, pl "hátbaszúrás öregjuk, vese stb" ezek azonnali halált/ teljesen sérült állapotot eredményez, de ha pl egy hátvértben akarnak hátbaszúrni de az nem látszik és mégis vesére szúr akkor szörnyen rosszul jár az illető mert a sértett észreveszi a elrontott kísérletet és a többi már rá van bízva.
Távolsági fegyverek Dobótőrők egyszerűek mint a fabot nem térek rá ki ruhán kívül nem sok vértet üt át, viszont íjaknál és nyílpuskáknál kicsit "csalni" kell nyílak képesek átütni a gyűrűsvérteket és láncingeket, viszont a ruhavérteket és bőrvérteket nem viszont ez azt is követeli hogy ezek ténylegesen úgy nézzenek ki vastagok legyenek mert ha egy pulicsra rávesz egy ember egy fegyverkabátot és látszik rajta hogyezegy ruhavért tömege van akkor hihető a dolog hogy 50-70 réteg szövetből készült és átüti, viszont ha egyszál ingre mondja rá akkor biza rosszúl jár. Láncingért azért veszem azt hogy ezek átviszik, mert nem szegecselt láncinget használnak az emberek és azt biza kinyitja akár egy 40 fontos íj is könnyedén. Persze ha valaki áldoz rá és szegecselt láncingben jönne, az megkapja azt a bónuszt hogy védelmet kap ellene. Lemezvértet és pikkelyvértet nem üti át. Ez tény, nem vitatkozok rajta. Viszont a nyílpuskás igen, itt is csalnék kicsit úgy veszem hogy a nyílpuskák alapból több száz sőt, akár ezer fontosak is, viszont ez megköveteli azt hogy nem géppuska varrógép üzemmódban lősz hanem félpercenkét egyet. Tápja viszont az hogy mindent visz nem ad ellene páncél védelmet.
Fegyverekre külön kitérve megkötéseket fegyvertípusra egyenlőre akkor szeretnék ha realizálódott milyen karakterek lesznek a játékban.
fegyverek:
Tőrök
Dobótőrök
Kardok
egykezes kardok
vágókard
szúrókard
másfél kezes kardok
vágó
szúró
kétkezes kardok
csak vágó
zúzófegyverek
szálfegyverek
vesszős fegyverek
Ezek hatásai értelem szerűen vágó fegyverek vágnak, szúró fegyverek csak szúrnak viszont penetrálják a fent említett vért típusait
Zúzó fegyverek zúznak stb.
Fegyverek persze mind az általános szabály szerint burkoltak viszont az értelmetlen dolgokat, pl epic kétkezes csatakalapács aminek félméteres feje van azt kerülendő de ezeket megvitatjuk később szerintem.
Harcrendszer élet része, minden fegyver 1 ép sebez 3 ép van mindenkinek, majd kasztoknál változik megkötésekkel persze.
Első körbe ennyi. várom kritikákat, fikákat, építőelemeket, és a rozmárokat, flame warokat.
Terv vázlatosan: A Skirmish olyan larpos elemeket tartalmazó hadijáték mely harc központú játékosok számától függően lehessen vele akár torna játszmákat játszani, zászlófoglalós, öld meg orvgyilkosság és persze egyéb nyalánkságok. Célja az hogy kevés létszámmal is egy összetett rendszerbe legyen pörgős játék akár párórás mulatságon át egész napos vagy akár többnapos rendezvényként is megállja a helyét.
Vegyük például alapul a "Portyát" ami létszámtól függően meghatározott terepen illetve csapatokban gondolkodik. Most adott 10 fő ők egy max X*X méteres területen harcolnak mely alkalmas visszavonulásra tervezésre viszont nem veszhetnek el a csapatok nem bolyonganak fél órát a lényege hogy adott idő alatt kell az ellenfelet legyűrni, aki elhalálozik az majd csak következő fordulóban játszik. Értelem szerűen az nyer aki életben marad vagy nagyobb létszámban.
És persze ezt lehet tovább ragozni ezek még a fejemben vannak félkészen összeírom elemzem majd ide is közzéteszem eme elmemenéseimet.
Harcrendszerben kicsit egyedibbet, valósabbat szeretnék az átlag larpoknál.
Alábbiak lennének. Vértezetek mindenkori megkülönböztetése típusán múlik tehát aljáról felfelé ruhák, ruhavértek, bőrvértek, gyürűsvértek, pikkelyvértek, lemezvértek. Ezek hatásai a mindenkori természetes letből átvett hatásokkal számolnak. Tehát egy zúzófegyver míg komoly károkat okoz egy láncinges és az alatti emberen úgy egy pikkelyvértesen már "csak" bénulást okoz a fedett területen, és a lemezvértesen "gyakorlatilag" semmit. Ugyanígy pl egy szúrókard vagy tör kellemetlen percet tud okozni egy gyűrűsvértesnek illetve egy láncingesnek de egy vastag bőrvérten vagy lemezvérten már nem szúrja át hisz az megfogja.
Vértek működési mechanizmusa úgy működne hogy csakis a fedett területen ad védelmet egyébb helyeken ami ott található. Külön érdekességként be szeretném vezetni a fejre való támadást viszont csak kiemelt embereken akiknek erre megfelelő fej arc és nyakvédelme van, tehát ha egy bőrsipka van rajtad akkor nem támadhat rád még akkor se ha egy nyitott fémsisakban rohangálsz hisz beszúrhat szemre, ami veszélyes, viszont egy teljesen zárt sisak alkamassá teszi viselőjét a fejre való támadásra. Et persze jelölni fogjuk és a játékos beleegyezésével történhet csak meg. Fejtámadás szabálya pedig ha zúzó fegyverrel ütik meg akkor szédülést okoz, percekig bolyong harcra alkalmatlan lesz, második ütésre ájult lesz x ideig. Ilyenkor le lehet szúrni is akár. Karddal pedig csak kábultra lehetne ütni 3 találat után.
Torokmetszés és hátba szúrást mindenki alkalmazhatja viszont azt ténylegesen kivitelezni kell, vagy passzív módon szóban is kivitelezhető, viszont itt meg kell jelölni hogy hól szúrt meg, pl "hátbaszúrás öregjuk, vese stb" ezek azonnali halált/ teljesen sérült állapotot eredményez, de ha pl egy hátvértben akarnak hátbaszúrni de az nem látszik és mégis vesére szúr akkor szörnyen rosszul jár az illető mert a sértett észreveszi a elrontott kísérletet és a többi már rá van bízva.
Távolsági fegyverek Dobótőrők egyszerűek mint a fabot nem térek rá ki ruhán kívül nem sok vértet üt át, viszont íjaknál és nyílpuskáknál kicsit "csalni" kell nyílak képesek átütni a gyűrűsvérteket és láncingeket, viszont a ruhavérteket és bőrvérteket nem viszont ez azt is követeli hogy ezek ténylegesen úgy nézzenek ki vastagok legyenek mert ha egy pulicsra rávesz egy ember egy fegyverkabátot és látszik rajta hogyezegy ruhavért tömege van akkor hihető a dolog hogy 50-70 réteg szövetből készült és átüti, viszont ha egyszál ingre mondja rá akkor biza rosszúl jár. Láncingért azért veszem azt hogy ezek átviszik, mert nem szegecselt láncinget használnak az emberek és azt biza kinyitja akár egy 40 fontos íj is könnyedén. Persze ha valaki áldoz rá és szegecselt láncingben jönne, az megkapja azt a bónuszt hogy védelmet kap ellene. Lemezvértet és pikkelyvértet nem üti át. Ez tény, nem vitatkozok rajta. Viszont a nyílpuskás igen, itt is csalnék kicsit úgy veszem hogy a nyílpuskák alapból több száz sőt, akár ezer fontosak is, viszont ez megköveteli azt hogy nem géppuska varrógép üzemmódban lősz hanem félpercenkét egyet. Tápja viszont az hogy mindent visz nem ad ellene páncél védelmet.
Fegyverekre külön kitérve megkötéseket fegyvertípusra egyenlőre akkor szeretnék ha realizálódott milyen karakterek lesznek a játékban.
fegyverek:
Tőrök
Dobótőrök
Kardok
egykezes kardok
vágókard
szúrókard
másfél kezes kardok
vágó
szúró
kétkezes kardok
csak vágó
zúzófegyverek
szálfegyverek
vesszős fegyverek
Ezek hatásai értelem szerűen vágó fegyverek vágnak, szúró fegyverek csak szúrnak viszont penetrálják a fent említett vért típusait
Zúzó fegyverek zúznak stb.
Fegyverek persze mind az általános szabály szerint burkoltak viszont az értelmetlen dolgokat, pl epic kétkezes csatakalapács aminek félméteres feje van azt kerülendő de ezeket megvitatjuk később szerintem.
Harcrendszer élet része, minden fegyver 1 ép sebez 3 ép van mindenkinek, majd kasztoknál változik megkötésekkel persze.
Első körbe ennyi. várom kritikákat, fikákat, építőelemeket, és a rozmárokat, flame warokat.
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
Re: skirmish hadijáték
az alap koncept érdekes és beilleszthető a Kreatúra rendszerbe az elmondásod alapján, ha nem túl bonyolult (IQgyökkettőSándor is képes felfogni és használni) akkor még jót is tehet neki, tehát hajrá kapsz egy K-T/0.2 munkapéldányt a harci-motorhoz módosításra
-ha neked ez így megfelel-
addig is gondolatébresztőnek
1'06 nál és 2'-nél érdekes
ez 0'23 körül
ez csak happy-ből nézd végig
ezt hová sorolnád a film után?
1'50- től érdekes
ez se rossz
1'30- tól
és itt a vége
-ha neked ez így megfelel-
addig is gondolatébresztőnek
1'06 nál és 2'-nél érdekes
ez 0'23 körül
ez csak happy-ből nézd végig
ezt hová sorolnád a film után?
1'50- től érdekes
ez se rossz
1'30- tól
és itt a vége
A hozzászólást Belzee összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Jún. 25, 2010 9:35 pm-kor.
belzee- Hozzászólások száma : 301
Age : 50
Tartózkodási hely : InTrioPolis
Registration date : 2010. Jan. 28.
Re: skirmish hadijáték
Nekem meg kidolgozom töviről hegyire, aztán lehet rajtam kipróbálni =D
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
Re: skirmish hadijáték
szóval a Magos MTK fasz(A)ságokat szerintem el kellene felejteni végre...
láttam már pallost láncingen lecsúszatva hárítani és egyből riposztot rá és késsel (II. vh bajonettel) bevágni egy 3mm-es lengő acéllapot, tehát a rendszeredbe a páncélviselés tudását és a fegyverforgatást is bele kellene venni szerintem, valamint függvénydeszkába foglalni az így megkapott értékeket mer'ugye te is megmosolyogtad a "kétegykezesfegyverhasználatkülönlegesképesség" ötletét mint skill, ha nincs mögötte tudás
csípem a lelkesedésed!
nem kedvedet szegni akarom, de ha arra akarod rávenni a játékosokat, hogy real páncélt hordjanak akkor nem ez a módja szerintem, mert a real pőre csórikámék, mint én is, ekkor lehet, hogy olan technikával támad ahol nem védi a kincset acél, mer'hát minek támadnék olyan helyre ahol nem éri fárasztani magunk, harc közben meg nem kéne még a kő/papír/ollót- is játszani
a játék rendezése viszont adott jogod, egyre jobb a nagyH nélküli debreceni LARP-os élet mint látod...
láttam már pallost láncingen lecsúszatva hárítani és egyből riposztot rá és késsel (II. vh bajonettel) bevágni egy 3mm-es lengő acéllapot, tehát a rendszeredbe a páncélviselés tudását és a fegyverforgatást is bele kellene venni szerintem, valamint függvénydeszkába foglalni az így megkapott értékeket mer'ugye te is megmosolyogtad a "kétegykezesfegyverhasználatkülönlegesképesség" ötletét mint skill, ha nincs mögötte tudás
csípem a lelkesedésed!
nem kedvedet szegni akarom, de ha arra akarod rávenni a játékosokat, hogy real páncélt hordjanak akkor nem ez a módja szerintem, mert a real pőre csórikámék, mint én is, ekkor lehet, hogy olan technikával támad ahol nem védi a kincset acél, mer'hát minek támadnék olyan helyre ahol nem éri fárasztani magunk, harc közben meg nem kéne még a kő/papír/ollót- is játszani
a játék rendezése viszont adott jogod, egyre jobb a nagyH nélküli debreceni LARP-os élet mint látod...
belzee- Hozzászólások száma : 301
Age : 50
Tartózkodási hely : InTrioPolis
Registration date : 2010. Jan. 28.
Re: skirmish hadijáték
aha Viszont szerintem aki bevállalja az hogy konzerv lesz, akkor azt is hogy pl hónaljon csapják!Belzee írta:szóval a Magos MTK fasz(A)ságokat szerintem el kellene felejteni végre...
láttam már pallost láncingen lecsúszatva hárítani és egyből riposztot rá és késsel (II. vh bajonettel) bevágni egy 3mm-es lengő acéllapot, tehát a rendszeredbe a páncélviselés tudását és a fegyverforgatást is bele kellene venni szerintem, valamint függvénydeszkába foglalni az így megkapott értékeket mer'ugye te is megmosolyogtad a "kétegykezesfegyverhasználatkülönlegesképesség" ötletét mint skill, ha nincs mögötte tudás
csípem a lelkesedésed!
nem kedvedet szegni akarom, de ha arra akarod rávenni a játékosokat, hogy real páncélt hordjanak akkor nem ez a módja szerintem, mert a real pőre csórikámék, mint én is, ekkor lehet, hogy olan technikával támad ahol nem védi a kincset acél, mer'hát minek támadnék olyan helyre ahol nem éri fárasztani magunk, harc közben meg nem kéne még a kő/papír/ollót- is játszani
a játék rendezése viszont adott jogod, egyre jobb a nagyH nélküli debreceni LARP-os élet mint látod...
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.