Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
+9
Iffar
belzee
Sonir Norend
Lobster
Spectre
Kildar
Pangloss
Marinda
Ashi Valkoinen
13 posters
1 / 2 oldal
1 / 2 oldal • 1, 2
Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Tegnap éjjel tesztelgettünk kicsit - kardokat és nyílvesszőket, éjszakai játék során. Kellemetlenül sötét volt az újhold miatt, ráadásul a fák lombozata is 100%-on van most. A látási viszonyok a fákkal borított területen pocsékok voltak, körülbelül tényleg az orráig látott el az ember. Rejtőzködők észrevétele szinte lehetetlen, függetlenül attól, hogy fekete vagy terepszínű jelmezben van-e. A fákkal kevésbé vagy nem borított területeken a feketébe öltözött emberek elég jól látszottak, a terepszínűbb kevésbé, de az is jól azonosítható volt.
Kardok: mindenképpen fontos, hogy jól burkolt legyen, talán még fontosabb, mint nappal, bár olyan találatot nem értünk el, amelyet nappal ne sikerült volna összehozni. A leginkább problémás rész az ellenfél távolságának felmérése, általában az ütések úgy indultak el, hogy az ellenfél még nem is volt a kard hatósugarában, így csak levegőben kalimpálás lett belőle. A kardok közül csak egy egyik markolatán volt világítós matrica, a többi fénymentes volt. A power tape-pel ezüstözött kardok a kevés szórt fény hatására is jól látszanak, még a feketébb részeken is kiszúrhatóak. Vívtunk egy kevesebb, nem éppen barátságosan, de komolyabb probléma nem merült fel (ha pedig fel is merülne, azért van az igazán jó burkolás; egy keményebb ütés nappal is becsúszhat).
Íjak: 20-25 font körüli "gyerek" íjakkal lövöldöztünk, a nyílvesszők 8 mm-es tömör bükkfából készültek, Kanix burkolási eljárásával (vessző végén műanyag kupak, ennek rögzítése, ezen csőpoli, rögzítés, lappolik, végül szövetborítás), power-tape tollazással. A nyílvesszők a fej alatt világítós matricával lettel ellátva. Körülbelül 5 és 15 méter közötti távolságokról lődöztünk egymásra, csattanós, szép találatok voltak, csakúgy, mint fegyverről lepattanók és mellészállók, semmiféle probléma nem volt. Célzásnál általában az ember egy nagy fekete pacára tart, ami vagy eltalálja az illetőt, vagy nem, gyanítom, nappal is hasonlóan működik a célzás, csak akkor színes pacára célzunk.
Bár sokak szemében veszélyes, mégsem titkolom, éppen azt tervezzük, hogy az éjszakai játékok világába a nyílvesszőket és a szigorúbb biztonsági követelményeknek eleget tévő kardokat is bevigyük. A mai éjjel volt az első teszt, valószínűleg péntek-szombat éjjelén is lesz egy hasonló kirándulás. Amennyiben beválik a dolog, a bővített eszköztárú éjszakai játék már az augusztusi Fejvadászaton meg fog jelenni. Észrevételek, korábbi (főleg 2007 előtti) játékok tapasztalatát várjuk mindenkitől, amennyiben az túllép az "éjszakaijátékaztNE" mentalitáson.
EDIT: külön topikká hegesztettem, mert nem annyira csak a fegyverekről szól a dolog.Kardok: mindenképpen fontos, hogy jól burkolt legyen, talán még fontosabb, mint nappal, bár olyan találatot nem értünk el, amelyet nappal ne sikerült volna összehozni. A leginkább problémás rész az ellenfél távolságának felmérése, általában az ütések úgy indultak el, hogy az ellenfél még nem is volt a kard hatósugarában, így csak levegőben kalimpálás lett belőle. A kardok közül csak egy egyik markolatán volt világítós matrica, a többi fénymentes volt. A power tape-pel ezüstözött kardok a kevés szórt fény hatására is jól látszanak, még a feketébb részeken is kiszúrhatóak. Vívtunk egy kevesebb, nem éppen barátságosan, de komolyabb probléma nem merült fel (ha pedig fel is merülne, azért van az igazán jó burkolás; egy keményebb ütés nappal is becsúszhat).
Íjak: 20-25 font körüli "gyerek" íjakkal lövöldöztünk, a nyílvesszők 8 mm-es tömör bükkfából készültek, Kanix burkolási eljárásával (vessző végén műanyag kupak, ennek rögzítése, ezen csőpoli, rögzítés, lappolik, végül szövetborítás), power-tape tollazással. A nyílvesszők a fej alatt világítós matricával lettel ellátva. Körülbelül 5 és 15 méter közötti távolságokról lődöztünk egymásra, csattanós, szép találatok voltak, csakúgy, mint fegyverről lepattanók és mellészállók, semmiféle probléma nem volt. Célzásnál általában az ember egy nagy fekete pacára tart, ami vagy eltalálja az illetőt, vagy nem, gyanítom, nappal is hasonlóan működik a célzás, csak akkor színes pacára célzunk.
Bár sokak szemében veszélyes, mégsem titkolom, éppen azt tervezzük, hogy az éjszakai játékok világába a nyílvesszőket és a szigorúbb biztonsági követelményeknek eleget tévő kardokat is bevigyük. A mai éjjel volt az első teszt, valószínűleg péntek-szombat éjjelén is lesz egy hasonló kirándulás. Amennyiben beválik a dolog, a bővített eszköztárú éjszakai játék már az augusztusi Fejvadászaton meg fog jelenni. Észrevételek, korábbi (főleg 2007 előtti) játékok tapasztalatát várjuk mindenkitől, amennyiben az túllép az "éjszakaijátékaztNE" mentalitáson.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Ashi Valkoinen írta:
Kardok: mindenképpen fontos, hogy jól burkolt legyen, talán még fontosabb, mint nappal, bár olyan találatot nem értünk el, amelyet nappal ne sikerült volna összehozni. A leginkább problémás rész az ellenfél távolságának felmérése, általában az ütések úgy indultak el, hogy az ellenfél még nem is volt a kard hatósugarában, így csak levegőben kalimpálás lett belőle. A kardok közül csak egy egyik markolatán volt világítós matrica, a többi fénymentes volt. A power tape-pel ezüstözött kardok a kevés szórt fény hatására is jól látszanak, még a feketébb részeken is kiszúrhatóak. Vívtunk egy kevesebb, nem éppen barátságosan, de komolyabb probléma nem merült fel (ha pedig fel is merülne, azért van az igazán jó burkolás; egy keményebb ütés nappal is becsúszhat).
Íjak: 20-25 font körüli "gyerek" íjakkal lövöldöztünk, a nyílvesszők 8 mm-es tömör bükkfából készültek, Kanix burkolási eljárásával (vessző végén műanyag kupak, ennek rögzítése, ezen csőpoli, rögzítés, lappolik, végül szövetborítás), power-tape tollazással. A nyílvesszők a fej alatt világítós matricával lettel ellátva. Körülbelül 5 és 15 méter közötti távolságokról lődöztünk egymásra, csattanós, szép találatok voltak, csakúgy, mint fegyverről lepattanók és mellészállók, semmiféle probléma nem volt. Célzásnál általában az ember egy nagy fekete pacára tart, ami vagy eltalálja az illetőt, vagy nem, gyanítom, nappal is hasonlóan működik a célzás, csak akkor színes pacára célzunk.
Az ellenfél távolságának felmérése vívásnál tényleg problémás kicsit, és nem csak a levegőbe kalimpálás miatt, például valószínű, hogy én se húzok oda akkorát Kanix fejére ha látom hogy közelebb van, mint gondoltam. De kellő kontrollal és egy kis gyakorlattal szerintem ez kiküszöbölhető.
Az íjak burkolása tényleg korrekt volt, és nemcsak 5 15 méter távolságból, de még másfél méterről sem okozott nagyobb fájdalmat mint ha rádhúztak volna egyet polikarddal, ráadásul a világítós nyílvesszőket éjjel még könnyebb megtalálni, mint nappal.
Az Ashi által összefoglalt érvek és az eddigi tapasztalatok alapján az éjszakai játék fokozott odafigyelés és kontroll mellett működőképes, de tényleg érdekes lenne meghallgatni azoknak a véleményét, akik szerint ez egy rossz ötlet, hogy az esetleges problémák kiküszöbölhetőek legyenek.
Marinda- Hozzászólások száma : 44
Age : 33
Registration date : 2008. Dec. 31.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Az éjszakai játék kardozós részéhez csak annyit, hogy igazából nem a kardok miatt veszélyes a kardozás. Egy tőrös, nidzsázós cuccal ellentétben a karddal való vívás már terület, és főleg lábmunkaigényes dolog, és ha az ember saját maga alatt a földet se látja, az úgy elég gáz. Nem lenne jó, ha valakinek kificamodna a bokája egy ilyen miatt, vagy esetleg súlyosabb történne. Emlékszünk még, hogy CW-n egy jól ismert terepen mennyibe került Eglárnak a tíz méter mély hasadékon rosszul mellélépni, és csak a gyors reflexei mentették meg a súlyosabb bajtól: ezúttal egy kisebb ijedtséget leszámítva semmi nem volt. Viszont az nem kardozás volt, vízért ment (vagy valami ilyesmi).
Szóval ha ilyet tervezünk, akkor annyit még hozzátennék, hogy odafigyelős terepválasztás, mondjuk ne az AKB völgy határán táncoljunk.
Szóval ha ilyet tervezünk, akkor annyit még hozzátennék, hogy odafigyelős terepválasztás, mondjuk ne az AKB völgy határán táncoljunk.
Pangloss- Hozzászólások száma : 168
Age : 33
Tartózkodási hely : Budapest
Registration date : 2009. Jun. 15.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Éjszakai harcban a fegyverek közül igazából a szálfegyver méretű dolgokkal szokott a legtöbb probléma lenni, történtek már cifra dolgok olyan játékon ahol engedve volt az ilyesmi éjjel is (Tapolca, 2005). A szálfegyverekkel a fő probléma az, hogy nappal is marha nehéz jól kontrollálni és pontosan célozni vele harci helyzetben, és a hossza és fizikája miatt még problémásabb vele a helyes távfelmérés. Ami még gondot jelenthet esetleg este azok a kemény pajzsok és a lelkes harcosok, jóval könnyebb sötétben megfejelni egy fadarabot mint egyébként.
Meg igen, a tatabányai terep kicsit túlságosan dimbesdombos az éjjeli nagyonkardozáshoz.
Meg igen, a tatabányai terep kicsit túlságosan dimbesdombos az éjjeli nagyonkardozáshoz.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Iván: azért nem tíz méter mély a cucc, legfeljebb 3-4. De az észrevétel jogos, ezért is fogunk oda például falat építeni. De azért elég ritka az olyan terep, amin random ilyenek vannak. Amit még tehetünk, hogy az éjszakai játékok terepét lepucoljuk, faág és gallymentesítjük. Így tűzifához és alapanyaghoz is jutunk, és a lábmunkának is hagyunk helyet.
Kildar: pajzsokat továbbra sem szeretnénk éjszakai játékra, érthető okokból, ahogy szálfegyvert sem. Előbbivel már láttam éppen elégszer, milyen csúnya sebeket lehet szerezni, utóbbiakat pedig nappal sem szeretem túlzottan LARP-okon.
Kildar: pajzsokat továbbra sem szeretnénk éjszakai játékra, érthető okokból, ahogy szálfegyvert sem. Előbbivel már láttam éppen elégszer, milyen csúnya sebeket lehet szerezni, utóbbiakat pedig nappal sem szeretem túlzottan LARP-okon.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Csak egy kérdés: hányan voltatok?
Pro: mókás. ha ismered azokat, akikkel vívsz, és _nagyon_ szigorú a fegyvermustra, akkor azt mondom, hogy feelinges lehet mint állat.
Kontra: amin eddig éjszakai szabadharcon voltam, az csápolássá fajult idegbeteg rángatózás volt. Az emberekben ott az adrenalin, a többségük nappal sem tud vívni, közepesen szartól nagyon szarig vannak burkolva a fegyverek, reflexből megy az odacsapkodás.
Pro: mókás. ha ismered azokat, akikkel vívsz, és _nagyon_ szigorú a fegyvermustra, akkor azt mondom, hogy feelinges lehet mint állat.
Kontra: amin eddig éjszakai szabadharcon voltam, az csápolássá fajult idegbeteg rángatózás volt. Az emberekben ott az adrenalin, a többségük nappal sem tud vívni, közepesen szartól nagyon szarig vannak burkolva a fegyverek, reflexből megy az odacsapkodás.
Spectre- Hozzászólások száma : 468
Tartózkodási hely : Magyarisztán banánköztársasága
Registration date : 2009. Mar. 14.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Spectre
Előző alkalommal hárman voltunk, péntek-szombat éjjel négyen. Nemcsak párban vívtunk, hanem mindenki mindenki ellenben is, így nem csak arra kellett figyelni, aki szemben állt, karddal a kezében. Ebben az esetben jelentősen megnőtt a mozgáshoz igénybe vett terület, bár azért négy emberrel valóban nem lehet tömegjelenetet modellezni (ami meg luminán volt este vívás gyanánt az elég fos volt).
A fegyvereket ismered, elég jól elkészített darabok, a közepesen szartól nagyon szarig burkolású fegyvereket meg mifelénk nem szokás játékba engedni, és ettől a jövőben sem fogunk eltérni.
A pénteki tapasztalatok
Meglepő módon a legjobban Mariann vívott a sötétben, valószínűleg a "gyorsan vágok egyet, mire meglátja, úgyis meghal" taktika miatt. Ez pedig tényleg működik, pedig nem is vaksötétben vívtunk, egy fára akasztott lámpás adta meg a "háttérfényt".
Nyílvesszők világítós matricájának feltöltéséhez halvány kékes-lilás fényű ledes lámpa a nyerő, a matrica sokkal jobban világít ettől, messzebbről is kiszúrható. Az ismeretlen irányba, jó messzire, bozótba lőtt nyílvessző így is eltűnhet, főleg, ha csak alacsony fényerővel világít (a hétből egyet elveszítettünk).
Volt egy kisebb ostrom is a kapuban, a támadókkal nagyon ki lehet cseszni, ha felakasztasz egy kifelé világító lámpást a kapura úgy, hogy befelé valami (praktikusan a kapu) árnyékot vessen - nem elég, hogy a támadók semmit nem látnak a fényforráson túl, de a lámpás még jól meg is világítja őket. A szűk kapurésen való böködés pedig kb. a nappali böködéshez hasonló, de az élmény a sérülések eljátszásával növelhető (persze ha figyelünk arra, hogy ne tapossuk nagyon le a haldoklókat).
Összességében szerintem működhet a dolog egy figyelmesebb közösséggel, az első éles, de még mindig teszt próba, több emberrel a Fejvadászat #14-en lesz.
Előző alkalommal hárman voltunk, péntek-szombat éjjel négyen. Nemcsak párban vívtunk, hanem mindenki mindenki ellenben is, így nem csak arra kellett figyelni, aki szemben állt, karddal a kezében. Ebben az esetben jelentősen megnőtt a mozgáshoz igénybe vett terület, bár azért négy emberrel valóban nem lehet tömegjelenetet modellezni (ami meg luminán volt este vívás gyanánt az elég fos volt).
A fegyvereket ismered, elég jól elkészített darabok, a közepesen szartól nagyon szarig burkolású fegyvereket meg mifelénk nem szokás játékba engedni, és ettől a jövőben sem fogunk eltérni.
A pénteki tapasztalatok
Meglepő módon a legjobban Mariann vívott a sötétben, valószínűleg a "gyorsan vágok egyet, mire meglátja, úgyis meghal" taktika miatt. Ez pedig tényleg működik, pedig nem is vaksötétben vívtunk, egy fára akasztott lámpás adta meg a "háttérfényt".
Nyílvesszők világítós matricájának feltöltéséhez halvány kékes-lilás fényű ledes lámpa a nyerő, a matrica sokkal jobban világít ettől, messzebbről is kiszúrható. Az ismeretlen irányba, jó messzire, bozótba lőtt nyílvessző így is eltűnhet, főleg, ha csak alacsony fényerővel világít (a hétből egyet elveszítettünk).
Volt egy kisebb ostrom is a kapuban, a támadókkal nagyon ki lehet cseszni, ha felakasztasz egy kifelé világító lámpást a kapura úgy, hogy befelé valami (praktikusan a kapu) árnyékot vessen - nem elég, hogy a támadók semmit nem látnak a fényforráson túl, de a lámpás még jól meg is világítja őket. A szűk kapurésen való böködés pedig kb. a nappali böködéshez hasonló, de az élmény a sérülések eljátszásával növelhető (persze ha figyelünk arra, hogy ne tapossuk nagyon le a haldoklókat).
Összességében szerintem működhet a dolog egy figyelmesebb közösséggel, az első éles, de még mindig teszt próba, több emberrel a Fejvadászat #14-en lesz.
A hozzászólást Ashi Valkoinen összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Júl. 18, 2010 5:00 pm-kor.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Éjszakai fények kérdéshez pár tapasztalat.
BÁRMILYEN NEM SZÓRT fény drasztikusan növeli a veszélyességi faktort. Lehet hogy jó poénnak tűnik elvakítani a másik embereit, de szvsz ezt inkább nem kéne erőltetni.
Gyakorlatilag hacsak nincs telehold vagy közeli város szórt fénye akkor nem sok olyan fényforrás létezik ami kedvez az éjszakai játéknak. Még egy fényrúdba nézve is szűkül a pupillád másodpercek kellenek mire újra "teljesen jól" látsz ha másfelé nézel. Ez a hatás egy gyertya fényénél már egyértelmű, egy lámpásnál vagy fáklyánál pedig kifejezetten veszélyes mértéket ölthet. Egy jól megrakott tábortűz is hasonló hatást ér el, bár az már legalább közvetlen környezetében csinál annyi szórt fényt, hogy az elvakult emberek is lássanak valamit, de a fénykör határán már kifelé és befelé nézve is veszélyes és követhetetlen a harc (lásd DKzombiksográntábor)
Eddigi tapasztalataim alapján az éjszakai harcnál ha nincs szórt fény akkor ne erőltessük a világítást, mert csak rosszabb lesz. A világítós kardoknak is csak addig van értelme, amíg a harcolók pupillája kávéscsésza méretűre van tágulva, minden más fény elnyomja a hatást.
BÁRMILYEN NEM SZÓRT fény drasztikusan növeli a veszélyességi faktort. Lehet hogy jó poénnak tűnik elvakítani a másik embereit, de szvsz ezt inkább nem kéne erőltetni.
Gyakorlatilag hacsak nincs telehold vagy közeli város szórt fénye akkor nem sok olyan fényforrás létezik ami kedvez az éjszakai játéknak. Még egy fényrúdba nézve is szűkül a pupillád másodpercek kellenek mire újra "teljesen jól" látsz ha másfelé nézel. Ez a hatás egy gyertya fényénél már egyértelmű, egy lámpásnál vagy fáklyánál pedig kifejezetten veszélyes mértéket ölthet. Egy jól megrakott tábortűz is hasonló hatást ér el, bár az már legalább közvetlen környezetében csinál annyi szórt fényt, hogy az elvakult emberek is lássanak valamit, de a fénykör határán már kifelé és befelé nézve is veszélyes és követhetetlen a harc (lásd DKzombiksográntábor)
Eddigi tapasztalataim alapján az éjszakai harcnál ha nincs szórt fény akkor ne erőltessük a világítást, mert csak rosszabb lesz. A világítós kardoknak is csak addig van értelme, amíg a harcolók pupillája kávéscsésza méretűre van tágulva, minden más fény elnyomja a hatást.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Pontosan hogyan növeli? Amikor mi kint voltunk, akkor nagyjából semmit nem lehetett látni. Amikor volt lámpás, legalább az egyik fél látta a másikat. Szóval ne úgy képzeld el a szituációt, hogy lámpás nélkül lehetett látni. Nem lehetett.Lobster írta:BÁRMILYEN NEM SZÓRT fény drasztikusan növeli a veszélyességi faktort. Lehet hogy jó poénnak tűnik elvakítani a másik embereit, de szvsz ezt inkább nem kéne erőltetni.
Egyébként a hatás viszont valós, amikor a harcoló felek közelébe tettük le a lámpást, tényleg elég vakító hatású volt. Amikor feltettük egy fára, 2-3 méterre a harctértől, magasra, sokkal kellemesebb (szórt) fénye volt, felfelé pedig senki nem nézett, így nem is vakított el, viszont bevilágította a küzdőteret.
A kapuba fényforrás céljából került, hogy könnyebben odataláljunk, a vakító hatásra később figyeltünk fel, és igazából így négyen kifejezetten élveztük a dolgot. Egyébként nem kell ész nélkül kalimpálni, de azt meg nappal sem kell. De nagyobb létszám esetén természetesen én sem erőltetném a dolgot.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
a fény csak akkor növeli a veszélyességi faktort ha a fényforrás közvetlenül valakinek a szemébe világít. Kurva zavaró és nagyon elbassza az éjszakai látást, sőt a távolságfelmérés is szarabb mint egyébként.
Ha nem világít senkinek a szemébe azaz fölülről jön vagy csak visszavert fényforrás akkor nem olyan zavaró, kivéve abból a szempontból hogy néhány helyen "mélyebbek" lesznek az árnyékok és kurva jól el lehet bújni.
Ha nem világít senkinek a szemébe azaz fölülről jön vagy csak visszavert fényforrás akkor nem olyan zavaró, kivéve abból a szempontból hogy néhány helyen "mélyebbek" lesznek az árnyékok és kurva jól el lehet bújni.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Ez már önmagában veszélyesebb. Ha egyik látja a másikat akkor ő úgy fogja gondolni hogy támadhat. A másik pedig kap egy támadást egy olyan szituban amikor szinte semmit nem lát.Pontosan hogyan növeli? ...Amikor volt lámpás, legalább az egyik fél látta a másikat.
Amikor abszolút nem lehet látni akkor abszolút nem kell harcolni. A pontszerű fényforrások sem sokat javítanak a dolgon, de ha sikerül szórt fényből "zónákat" megvilágítani akkor ott lehet harcolniSzóval ne úgy képzeld el a szituációt, hogy lámpás nélkül lehetett látni. Nem lehetett.
Négyen sokmindent lehet élvezni De itt most nem a konkrét példátokról beszéltem hanem minden pontszerű fényről.A kapuba fényforrás céljából került, hogy könnyebben odataláljunk, a vakító hatásra később figyeltünk fel, és igazából így négyen kifejezetten élveztük a dolgot.
Ha nem látsz valakit akkor nem tudsz "ésszel" támadni max érzésre.Egyébként nem kell ész nélkül kalimpálni, de azt meg nappal sem kell.
Ha nem fókuszált fényről van szó, mint pl zseblámpa (amit szemből látsz), hanem pontszerűről, mint lámpás/fáklya akkor ha bármerről ránézel gyakorlatilag semmi mást nem fogsz látni, mert a szemed alkalmazkodik hozzá. Az pedig sajna igen ritka hogy a lámpák/fáklyák 3-4 méter magasból világítanának lefelé, így óhatatlanul rápillant az ember.a fény csak akkor növeli a veszélyességi faktort ha a fényforrás közvetlenül valakinek a szemébe világít. Kurva zavaró és nagyon elbassza az éjszakai látást, sőt a távolságfelmérés is szarabb mint egyébként.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
ha valami közvetlenül kitakarja a fényforrást de mittom oldalról vagy valahonnan még jön fény onnan, teszem azt van egy ponyva/sátor/kisdomb a fény és a harcoló felek között akkor annyira nem zavaró az.
Természetesen akik a fénnyel szemben lesznek azoknak így is kicsit rosszabb de egyáltalán nem olyan drasztikus a dolog és harc szempontjából nem lesznek nagy hátrányban a másik féllel szemben. Ilyen esetben az egyetlen veszélyforrás amit mondtam hogy az árnyékok "mélyebbek" sötétebbek, szal nagyobb eséllyel fog orra bukni valaki egy arra hagyott tereptárgyon vagy nagyobb eséllyel nem veszi észre az ott lapuló ninjázót
Természetesen akik a fénnyel szemben lesznek azoknak így is kicsit rosszabb de egyáltalán nem olyan drasztikus a dolog és harc szempontjából nem lesznek nagy hátrányban a másik féllel szemben. Ilyen esetben az egyetlen veszélyforrás amit mondtam hogy az árnyékok "mélyebbek" sötétebbek, szal nagyobb eséllyel fog orra bukni valaki egy arra hagyott tereptárgyon vagy nagyobb eséllyel nem veszi észre az ott lapuló ninjázót
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Sonir Norend írta:kivéve abból a szempontból hogy néhány helyen "mélyebbek" lesznek az árnyékok és kurva jól el lehet bújni.
"Nem látom a problémát."
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
jó hát megfelelő szempontból ez tényleg csak jó dolog, mer ugye egy kard is kurva jó amig nem a bussiness end-nél vagy
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
szerintem a személyi helyzetjelző kristály (led-amulett) és a fénykard épp elég támpontot ad, aki meg kapkodni akar terepen az használjon zseblámpát is akár, apropó éjjeli harc, mi tőrrel játszottunk ismerős erdős domboldalon anno bujinkan edzés után fejvadászat-szerűen, elég sokszor, sose volt gond
ha ismered a mozgástered, idegen terep megismerése nappal alaposan átjárva és tisztogatva!
ha ismered a mozgástered, idegen terep megismerése nappal alaposan átjárva és tisztogatva!
belzee- Hozzászólások száma : 301
Age : 50
Tartózkodási hely : InTrioPolis
Registration date : 2010. Jan. 28.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Szerintem meg kb minden helyzetfüggő. Az éjszakai harca lehet legkevésbé általános szabályokat hozni.
Nem mindegy az árnyék, a telehold a terep...stb. A megvilágítás típusa, a fegyverek, az emberek milyensége... Ami máshol elfér az adott helyzetben már lehet veszélyes.
És ezzel kb el is jutottam a saját részemre követendőnek tartott koncepcióhoz: kerüld az éjjeli harcok szervezését ahol csak tudod
Ha meg mégis akkor legyen telehold és ne legyen sok árnyék.
Nem mindegy az árnyék, a telehold a terep...stb. A megvilágítás típusa, a fegyverek, az emberek milyensége... Ami máshol elfér az adott helyzetben már lehet veszélyes.
És ezzel kb el is jutottam a saját részemre követendőnek tartott koncepcióhoz: kerüld az éjjeli harcok szervezését ahol csak tudod
Ha meg mégis akkor legyen telehold és ne legyen sok árnyék.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
én továbbra is fenntartom azt a nézetemet hogy aki larpon zseblámpázik játéktéren annak különböző szálfegyvereket kéne feldugni a végbelébe, méghozzá keresztben
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Csinálok a kedvedért a miheztartás végett néhány "Trú" zebpilácsot, ami kicsi fabrik és az elemes izé egyből izgi izzó, mert a gyertya/viharlámpa azért kicsit tűzveszélyesebb, de egy másik topicban fogom kirakni, mert nekem bejönnek az ilyen fejlesztések is, bár ha valaki natúr RÁZÓS ZSEBLÁMPÁVAL /mobiltelkóval járulna elő attól manapság már én is szomorú lennék...
a homo játékaidat meg ne hangoztasd, mert rádzizzen KSH és a végén te fogsz sírni
a homo játékaidat meg ne hangoztasd, mert rádzizzen KSH és a végén te fogsz sírni
belzee- Hozzászólások száma : 301
Age : 50
Tartózkodási hely : InTrioPolis
Registration date : 2010. Jan. 28.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Az OFF homoerotikus részt kivéve nem látom az ellentmondást a két hozzászólás között... más egy leddel igényesen elkészített ilyen-olyan varázsbot meg egy zseblámpa. De ahol nem indokolt a mágiahasználók jelenléte (hadijáték), ott nem kell zseblámpa sem, varázsbot sem.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Tapasztalataim éjszakai harc kapcsán kimerülnek két utolsó CJ végig vadászott estéiben.
A zseblámpát mint olyat szerintem nem kéne engedélyezni larpokon. (kivéve bizonyos vészhelyzetekben). Foedus játékokon mi speciel lámpással, fáklyával közlekedtünk... és mivel a harc szimulált volt így késő éjszakáig folyhatott a játék.
És itt igazából az OUT részekre is gondolok. Nem rosszabb a lámpás mint az elemlámpa, max hogy macerás meggyújtani.
Igazából még kényelmesebb is. Körben világít, nem egy sugárban, és nem vakítja el a szembejövőt. Nem utolsósorban hangulatos
A zseblámpát mint olyat szerintem nem kéne engedélyezni larpokon. (kivéve bizonyos vészhelyzetekben). Foedus játékokon mi speciel lámpással, fáklyával közlekedtünk... és mivel a harc szimulált volt így késő éjszakáig folyhatott a játék.
És itt igazából az OUT részekre is gondolok. Nem rosszabb a lámpás mint az elemlámpa, max hogy macerás meggyújtani.
Igazából még kényelmesebb is. Körben világít, nem egy sugárban, és nem vakítja el a szembejövőt. Nem utolsósorban hangulatos
Iffar- Hozzászólások száma : 132
Age : 39
Registration date : 2010. Dec. 15.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Szép gondolat, de a lehetőségek nem mindig fedik az elvárásokat.
- OUT részeken eleve necces bármilyen tüzet bevinni a sátorba. Szerintem ezt nem kéne forszírozni. Bár zseblámpánál sokkal hatékonyabb az elemes ledsor, mi már ilyeneket használunk
- A fáklya pedig csak limitált körülmények között használható. Tűzgyújtási tilalom esetén pl eleve sehogy. Ezen kívül én már láttam olajfáklyát elborulni úgy, hogy szét is ugrott a teteje. Hát mit ne mondjak hirtelen lett világos és meleg a környékén. Lámpást még nem láttam "esemény közben" de azért nem nagyon örülnék ha valaki ráesne/átesne egy ilyen működő jószágon.
- A fáklya és a lámpás fénye is vakít, mivel pontszerű fényforrás. A szemed meg úgy működik, hogy a látótérben lévő legfényesebb ponthoz próbál igazodni, ergo onnantól aki a fény felé néz annak drasztikusan redukálódik a látása. Ha pedig van nálam egy lámpás, akkor én pöpecül elnézek felette, míg mindenki más aki rám néz az vakulhat. Az más kérdés, hogy a saját fénykörömön kívül meg én nem fogok sokat látni, míg engem kilométerekről kiszúrhat bárki
Persze ha nincs tényleges harc, vagy akció (rohangálás, stb) akkor ezek jóval kevésbé problémásak, egy kis séta és kőpapírolló tényleg kellemes egy lámpás mellett is. De onnantól hogy megjelenik az akció, a tűz+olaj+(opcionálisan üveg)+vakító hatás együtt nem vicces.
- OUT részeken eleve necces bármilyen tüzet bevinni a sátorba. Szerintem ezt nem kéne forszírozni. Bár zseblámpánál sokkal hatékonyabb az elemes ledsor, mi már ilyeneket használunk
- A fáklya pedig csak limitált körülmények között használható. Tűzgyújtási tilalom esetén pl eleve sehogy. Ezen kívül én már láttam olajfáklyát elborulni úgy, hogy szét is ugrott a teteje. Hát mit ne mondjak hirtelen lett világos és meleg a környékén. Lámpást még nem láttam "esemény közben" de azért nem nagyon örülnék ha valaki ráesne/átesne egy ilyen működő jószágon.
- A fáklya és a lámpás fénye is vakít, mivel pontszerű fényforrás. A szemed meg úgy működik, hogy a látótérben lévő legfényesebb ponthoz próbál igazodni, ergo onnantól aki a fény felé néz annak drasztikusan redukálódik a látása. Ha pedig van nálam egy lámpás, akkor én pöpecül elnézek felette, míg mindenki más aki rám néz az vakulhat. Az más kérdés, hogy a saját fénykörömön kívül meg én nem fogok sokat látni, míg engem kilométerekről kiszúrhat bárki
Persze ha nincs tényleges harc, vagy akció (rohangálás, stb) akkor ezek jóval kevésbé problémásak, egy kis séta és kőpapírolló tényleg kellemes egy lámpás mellett is. De onnantól hogy megjelenik az akció, a tűz+olaj+(opcionálisan üveg)+vakító hatás együtt nem vicces.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
A fáklya és a lámpás sem vakít, ha nem "Hollywood style"-ben használják. Azaz nem magad elé tartod, hanem fáklya esetében felfelé, lámpást meg lógatod.
Igen mozgásra teljesen alkalmas, tény hogy lényegesen kisebb a távolságra világít el, cserébe viszont körbe, és nem csak egy irányban.
A kilóméterekről kiszúrás feltételezem a "csak mondtam valamit" kategória, mert azért megnézem hogy egy erdőben pl hogy történik ezen művelet
Amúgy meg vannak un tolvajlámpások, amin vannak kis takaró lemezek/ajtók, így úgy irányíthatod a fényt ahogy neked jól esik.
A sátoros téma szempontjából igazad van, bár én igazából nem a sátoron belüli dolgokra gondoltam, mert azt "úgyse látja senki" kategóriába esik.
Ami pedig a harcot illeti, nos a fáklya tényleg nem a legszerencsésebb, mivel nem lehet gyorsan biztonságosan lerakni. A lámpás egy fokkal jobb, ne feledd van üvege. Még ha oldalra is borul, sem fogja felgyújtani az erdőt.
Bár abban igazad van, h ha felrúgják vagy más okból eltörik, akkor az bizony gond.
Igen mozgásra teljesen alkalmas, tény hogy lényegesen kisebb a távolságra világít el, cserébe viszont körbe, és nem csak egy irányban.
A kilóméterekről kiszúrás feltételezem a "csak mondtam valamit" kategória, mert azért megnézem hogy egy erdőben pl hogy történik ezen művelet
Amúgy meg vannak un tolvajlámpások, amin vannak kis takaró lemezek/ajtók, így úgy irányíthatod a fényt ahogy neked jól esik.
A sátoros téma szempontjából igazad van, bár én igazából nem a sátoron belüli dolgokra gondoltam, mert azt "úgyse látja senki" kategóriába esik.
Ami pedig a harcot illeti, nos a fáklya tényleg nem a legszerencsésebb, mivel nem lehet gyorsan biztonságosan lerakni. A lámpás egy fokkal jobb, ne feledd van üvege. Még ha oldalra is borul, sem fogja felgyújtani az erdőt.
Bár abban igazad van, h ha felrúgják vagy más okból eltörik, akkor az bizony gond.
Iffar- Hozzászólások száma : 132
Age : 39
Registration date : 2010. Dec. 15.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
(esetleg kiszuperált lámpást konvertálni ledek/égők/akármik segítségével? Trúnak hat ÉS safe...)
Ahriman- Hozzászólások száma : 483
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen
Registration date : 2010. Jul. 16.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Vagy bot végére sárga-vörös ledgócot ragasztani, 1-2 9V-os elemmel vígan elműködik.
Re: Éjszakai játék - ötletek, veszélyek, tapasztalatok
Hát figy ennyi erőből azt a bizonyos tükörlámpás buklert meg lehet csinálni 2 powerledet elektronikával bele oszt jónapot 5w nyi fényt csiholhatsz ami kurvára fegyvernek számít márGem Kapocs írta:Vagy bot végére sárga-vörös ledgócot ragasztani, 1-2 9V-os elemmel vígan elműködik.
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
1 / 2 oldal • 1, 2
1 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.