FOPP2010 - Kritikák, észrevételek és vélemények
5 posters
1 / 1 oldal
FOPP2010 - Kritikák, észrevételek és vélemények
Ide kerülhetnek a 2010-es játékkal kapcsolatos vélemények, kritikák, hibák és hasonlók.
A topicban kulturált vitára és ötletelésre is van mód, ne az élménybeszámolókat túrjuk szét. Ne feledjük, amiről nem tudunk azt nem is tudjuk figyelembe venni a jövő évi játék tervezésénél!
Üdv!
A topicban kulturált vitára és ötletelésre is van mód, ne az élménybeszámolókat túrjuk szét. Ne feledjük, amiről nem tudunk azt nem is tudjuk figyelembe venni a jövő évi játék tervezésénél!
Üdv!
***
Skalle témájához egy gyors kommentár, de mielőtt az élménybeszámoló ennek a boncolgatásába fajulna azt kérném HA tényleg akarunk rajta pár kört futni akkor erre csinálunk külön topicot de ne ide. Köszönöm.
Tehát.
A szervezőség elnézést kér, mind a játékosok mind a maga részéről az esetleges OUT felhangok miatt. Nem vettük észre, vagy nem léptünk közbe kellő eréllyel, ennek oka két okban kereshető: én nem voltam ott, Kildar pedig belekeverte magát egy karakterjáték vs. szervező szituációba amiből nem tudott jól kijönni. Tanulságokat levontuk, a későbbi játékokon a szervezői karakterek még kevésbé lesznek diplomáciai vagy érdekszféra képviselők, visszamenőleg mást tenni nem tudunk.
Másrészt hatalmi szóval csak akkor avatkozunk bele a játékba ha az nagyon elfajul, és minden embernek más az ingerküszöbe. Ha nem jelzik out a problémát akkor lehet nem vesszük észre hogy ott már átlépett egy bizonyos határt az események kimenetele. Nem tudom jelezted e, de nem kaptam efféle visszajelzést. Mint látható, én jobban tudom tolerálni az efféle bohóckodásokat, bár tény én afféle "közszereplő" vagyok aki már jobban bírja a gyűrődést
Ezen kívül ismét bebizonyosodott hogy a játékosok 95%-a nem tud tömegpszichózist eljátszani anélkül hogy ne kerülne bele poénkodás ésvagy out kiszólások. Szinte bármelyik larpon ahol kivégzések voltak megjelent ez a hatás, CJ, Cell, Fopp...stb. Az emberek többsége CSAK akkor érti meg milyen érzése ha legalább egyszer átesik rajta, addig viszont nem alakul ki az empátia alapját képező ismeretanyag.
Hogy vázoljam a dolog mélységét tőled idéznék. Ez nagyon szépen megmutatja a buktatóit az ilyen larpoknak. Mennyire másképp nyilatkozol TE magad is külső szemlélőként és mennyire másként amikor átéled. Ezt egyébként MINDENKINEK ajánlom figyelmébe, hogy gondolják végig, nem Skallét akarom ekézni, csak rámutatni az egyetlen általam tapasztalt játékosi hibára.
vs.Számomra az egyik nagy élmény az volt, amikor a törzsiekkel rohangáltunk a városban, hogy szerezzünk egy bal herét a ghoulnak, aki aztán cserébe elvezet a Szent konzervhez, csak aztán kár hogy végül nem került sor tényleges műtétre mert a ghoul meggondolta magát és jobbnak látta kivégezni a karbantartót, de sebaj.
Hidd el, másoknak meg az volt az "Egyik nagy élmény" hogy téged lelőhettek...És igen, itt szeretnék kitérni arra a kisebb incidensre a kocsmában szombat este, ami - ezt most nem rinyálásból mondom, vagy hogy napokig rágódjunk a témán, de - kurvára szarul esett IN és OUT is.
A másik:
Erre rosszmájúan mondhatnám, hogy vajon én nem érek fel a fenti trióval, hogy velem meg merték ezt csinálni? Pontosabban, engem még többszörösen is megaláztak volna, mintsem némi ólmot kapok, és pláne nem szolgáltam rá semmilyen ellenérzésre hiszen szó szerint CSAK segítettem mindenkinek aki megkért.A másik pedig ami végigfutott az agyamon, hogy ezt azért nem csinálták volna meg mindenkivel, és ez az ami OUTban bántott meg, hogy FÜGGETLENÜL a karakterétől (csak példát hozok fel) Damiennel, Kildarral, Ashival vagy akárkivel nem csinálnák meg/nem mernék megcsinálni, hogy körbeállják és szétlövik, úgy hogy semmit sem csinált előtte.
Ezzel megintcsak fel szeretném hívni mindenki figyelmét, hogy néha próbáljanak a másik szemszögéből gondolkodni.
Megjegyzés: ÉN végső halált haltam ugyanezen okból. Előtted órákkal. Pedig elég jóban vagyok a szervezőkkel Viccet félretéve ezzel arra akarok utalni hogy ne csináljunk drámát egy elméleti lehetőségből. Nem hiszem hogy bármikor is rá lett volna kényszerítve végső halál. Foppon eleve csak én szoktam meghalni, más játékokon is 99%-ban a játékos saját döntéséhez igazítjuk az eseményeket. Csak aki tényleg nagyon idióta arra mondjuk hogy kész ennyi volt, de ahhoz minimum egy fél atomreaktort kell magadra robbantani.az esett szarul egyrészt, hogy ha elég szigorúan vették volna a szervezők a játékot, ez olyan végső halál lett volna mint a huzat, és habár nem volt olyan nagy mennyiségű idő hátra a játékból, de ezzel nekem ott vége lett volna
Egyébként egy személyes megjegyzés: csodálkoztam hogy nem öltek meg hamarabb. Azok után ahogy általában viselkedett a karaktered még én is éreztem némi késztetést hogy agyonvágjalak a polifoam gyalásóval. Nem tudom milyen egy posztnukleáris etikett, de amikor sok évi ismeretlenben tartózkodás után odalép hozzám egy nem túl bizalomgerjesztő figura és elkezd faggatni (miközben éppen másvalakivel beszélgetek) akkor 3 dolog jut a karakterem eszébe: ad1 - ki ez és mit akar? ad2 - miért ilyen bunkó és miből gondolja hogy válaszolok a kérdéseire? ad3: lehet hogy kém hogy ennyit szaglászik?
Gyakorlatilag minden voltál csak bizalomgerjesztő nem, és egy olyan ember aki előtte látványosan kutakodik az emberek múltjában (miközben magáról és indítékairól nem sokat árul el) elkezdi előhozni hogy most ő lesz itt az új főnök... hát asszem tudnék mire gondolni, és az nem a keblemre ölelés lenne.
Végezetül evezzünk békésebb vizekre:
A dolog egyszerű. A sámán álma szimbólumokból áll össze.Egyébként szerintem a törzsbéliek kissé félreértelmezték a látomásokat, mert míg Homárék a játék végén azt mondták nekem, hogy a Szent Konzerv mutatja azt a helyet, ahol folyton el lesznek látva konzervvel, ők folyton azt mondogatták, hogy miután megtalálták visszamennek Sólyomhegyre, mert mintha ők úgy értelmezték, hogy a Szent Konzerv sosem fogy ki (bár lehet én hallottam totálisan félre).
- Számukra a konzerv "Szent" konzerv ahová a kétfejű szarvas vezeti őket és a transzban látott álom az isteni látomás. És számukra az isteni konzerv megtalálása a soha ki nem fogyó konzervet jelenti.
A szervező számára pedig a dolog egy játékosi igényről szólt amit beépítettünk a világképbe. Röhögni fogtok, de még az utolsó utáni héten jelentkezett törzsieknek IS volt szervezőileg kidolgozott háttere. Ez pedig így nézett ki:
- A sámán még gyerekkorában a roncsok között egy régi videobeszámolót látott ahol egy Prijotba szánt készletről készítettek propagandavideót. Egyik delíriumos transzállapotában a gyermekkori elfojtott emlék előbukkan és a "Dva Oleny Konyzerü" azaz a Két Szarvas Konzerv-gyár logójából csak a két szarvas és Gter jelenik meg de tudat alatt sejti hogy ez fontos információ lehet. Elmeséli az álmát ahol egy naaagy konzervet találnak ami garantálja az élelmet "nagyon hosszú ideig". Ahogy elérkeznek gterbe az ismerős (filmen látott) motívumok miatt újabb emlékfoszlány bújik elő, mégpedig egy műkincsé (bronztányér közepén napkoronggal és körülötte csillagjegyekkel), azé a műkincsé ami miatt pl ezt a propagandafilmet készítették (lásd fallout játék "menedék videópromók"). A prijotok biztonságosak, sok a kaja és még a kultúrát is megőrzik az utókornak....stb.
Az emlékekből feldereng neki hogy a napkorong és a csillagjegyek valahol ott vannak ahol a konzerv.
A fenti homályos infókból összeállt a jóslat és nekiindultak. Végül megtalálták a régi raktárban a készletek maradékát aminek nagyon örültek. És még abban is igaza volt a sámánnak hogy "soha nem fogy ki" mert a konzervdobozon megtalálták a gyár régi címét ahol jó eséllyel találhatnak komoly készleteket. Így a szó szoros értelmében bár maga a konzerv nem tart örökké, de a címen olyan forrást lelhetnek ami egy ekkorka törzsnek egy fél örökkévalóságig elég
A hozzászólást Lobster összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Aug. 03, 2010 11:41 am-kor.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: FOPP2010 - Kritikák, észrevételek és vélemények
Lobster írta:vs.Számomra az egyik nagy élmény az volt, amikor a törzsiekkel rohangáltunk a városban, hogy szerezzünk egy bal herét a ghoulnak, aki aztán cserébe elvezet a Szent konzervhez, csak aztán kár hogy végül nem került sor tényleges műtétre mert a ghoul meggondolta magát és jobbnak látta kivégezni a karbantartót, de sebaj.Hidd el, másoknak meg az volt az "Egyik nagy élmény" hogy téged lelőhettek...És igen, itt szeretnék kitérni arra a kisebb incidensre a kocsmában szombat este, ami - ezt most nem rinyálásból mondom, vagy hogy napokig rágódjunk a témán, de - kurvára szarul esett IN és OUT is.
Igen, erre gondoltam hogy ezt felhozod, és ezzel maximálisan tisztában vagyok, csak annyit tennék hozzá, hogy egyrészt a te karaktered jobb esetben túlélte volna az egészet, másrészt pedig szerintem (és lehet rosszul gondolom) ezt te annyira nem érezhetted a személyed elleni támadásnak (én (ezt hangsúlyoznám) akkor annak éreztem), mert szerintem csak azért választottak ki téged mert a karaktered igazából nem rendelkezett semelyik frakció komolyabb támogatásával (bár lehet rosszul tudom).
Lobster írta:Egyébként egy személyes megjegyzés: csodálkoztam hogy nem öltek meg hamarabb. Azok után ahogy általában viselkedett a karaktered még én is éreztem némi késztetést hogy agyonvágjalak a polifoam gyalásóval. Nem tudom milyen egy posztnukleáris etikett, de amikor sok évi ismeretlenben tartózkodás után odalép hozzám egy nem túl bizalomgerjesztő figura és elkezd faggatni (miközben éppen másvalakivel beszélgetek) akkor 3 dolog jut a karakterem eszébe: ad1 - ki ez és mit akar? ad2 - miért ilyen bunkó és miből gondolja hogy válaszolok a kérdéseire? ad3: lehet hogy kém hogy ennyit szaglászik?
Gyakorlatilag minden voltál csak bizalomgerjesztő nem, és egy olyan ember aki előtte látványosan kutakodik az emberek múltjában (miközben magáról és indítékairól nem sokat árul el) elkezdi előhozni hogy most ő lesz itt az új főnök... hát asszem tudnék mire gondolni, és az nem a keblemre ölelés lenne.
Igen, tudom, hogy van ilyen idegesítő szokásom, amit nem szerettem volna INbe átvinni, de ha nem figyelek oda akkor megteszem ezt a hibát. De dolgozok rajta.
Egyébként elsősorban azért nem akarok ebből tényleg nagyobb vitát csinálni, mert ha vitára kerül sor, akkor többnyire én kerülök ki belőle vesztesen és a végül arra jutnánk, hogy teljesen jogtalan volt ahogy akkor éreztem, de azon nem fog változtatni, hogy akkor hogy éreztem. Mindenesetre már nem érzem úgy. Fátylat rá.
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: FOPP2010 - Kritikák, észrevételek és vélemények
Csak arra akartam ezzel utalni hogy TE nem fogod személy elleni támadásnak érezni ha MÁST zúznak le. Mindenesetre hogy tisztázzuk a részleteket a karakteremet nem ines indokból választották. Nem gondolkodtak azon hogy kinek vagyok a szövetségese és azon sem filóztak hogy a Civil Ház karbantartója vagyok. Sőt, maga a ghoul akinek kellett volna a kényes szaporítószerv Ő MAGA TILTAKOZOTT inkarakter a személyem ellen. Mire azt a választ kapta hogy csakazértis megkapja a herét még ha nem is akarja. Ennyit a tisztán ines motivációkról...Skalle írta:Igen, erre gondoltam hogy ezt felhozod, és ezzel maximálisan tisztában vagyok, csak annyit tennék hozzá, hogy egyrészt a te karaktered jobb esetben túlélte volna az egészet, másrészt pedig szerintem (és lehet rosszul gondolom) ezt te annyira nem érezhetted a személyed elleni támadásnak (én (ezt hangsúlyoznám) akkor annak éreztem), mert szerintem csak azért választottak ki téged mert a karaktered igazából nem rendelkezett semelyik frakció komolyabb támogatásával (bár lehet rosszul tudom).
Persze voltak jó részei a dolognak ezért is hagytam menni a történetet és "adtam a lovat" alájuk. Jó volt hallani ahogy egyesekben morális válságot okozott a kérdés. Jól látszott ahogy pl a "Doki" (Soloviel) ellenállt a számára értelmetlen csonkításban való részvételben és nem adta oda az autodoc kulcsait. Ahogy Eglar karaktere is tiltakozott, vagy ahogy Doc Hollywood (Asmo) viaskodott a bűntudatával (ő lőtte el a ghoul nemesb szervét) és az orvosi hitvallásásval. A törzsiek többsége is férfiúi szolidaritást vállalt a maga módján, nem fosztottak ki, sőt próbálták kárpótolni a karakterem a maguk módján. Vagy Sonir aki szabotálta az autodoc energiacelláit és egy keresztbekötéssel rövidre zárta ez energiacellákat (tehát ha a kulcs meg is lett volna a berendezés nem üzemelt volna). Vagy a "nekrofil" doktornő aki pusztán szakmai kíváncsiságból vett volna részt a felboncolásomban (nagyon jól kijátszotta beteges vonzódását az emberi testek belsőbb megismerését illetően ) vagy végül de nem utolsósorban hogy végül maga Vicard a ghoul aki az események központjában állt Ő MAGA AKADÁLYOZTA MEG hogy megcsonkítsanak. Igaz ezt csak úgy tudta megtenni hogy elvágta a torkomat és a nem működő autodoc miatt ezzel végső halálba taszít, de megtette amit helyesnek vélt.
Az összes többi az kb brahiból vagy egyéb nem túl ines célokból gerjesztette a hangulatot. Mégis azt mondom, hogy azok akiket felsoroltam is azok akiket csukott szemmel fekve nem tudtam azonosítani de szintén szerepjátszottak azok miatt megérte ez az egész. Még ha a karakterem is volt az ára. Igazi morális dilemmák voltak és kellemes csalódás volt számomra hogy nem tudott mindenkit elragadni a "mert poén" hullám ami ilyenkor tipikusan megesik.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Fallout 2010
Helló!
Véget ért a játék, én is leírom mi tetszett, mi nem:
Terep: nehéz jó helyszínt találni tudom, szerintem a tavalyi helyszín jobb volt, mint ez az erdő, a sok zöld számomra nagyon hangulatromboló volt. Megközelíthetőségből viszont ötös, tömegközlekedéssel könnyen lejutottam.
Az épületekben lehetett találni hasznos dolgokat, könyveket, jegyzeteket, régi fotelokat, székeket, asztalt, használható mécseseket, még egy pár ócska csajkát is és ezeket nem a szervezők hozták. Játéktárgyat, lakatot egyáltalán nem találtam a romok közt, illetve egyszer egy elektronikai könyvet, ami valakié volt, de nem tudom az játéktárgy volt-e, nem volt jelezve. Csalódás volt, hogy nem akadt sehol egy lakat vagy egy számzár.
Ruházat: ezt a többség nem találta el olyan jól szerintem, de voltak egész jók is, összevágtam azokat a karakterképeket, amik a legjobban tetszettek, filmes karakterekkel összehasonlítva sem rossz:
(A saját ruhám is tetszett, de legjobb szerintem a kereskedő húgáé volt.)
Fegyverek: volt sok jó, de az összkép nem volt az igazi. A otthon készített burkolt fegyverek véleményem szerint ezen a játékon nagyon hangulatrombolóak, a pajzsok szintén. Ezek feltűnően nem látszódnak igazinak élőben és fényképen sem, míg az egyéb ruházat és az airsoft-os lőfegyver tűnhet annak.
Kereskedelem, beszélgetés: jó sok mindent elcseréltem, legjobban ebben tudtam kiélni magamat, legtöbbet a másik kereskedőcsapattal cseréltem és a Kocsmárosnéval. Volt pár dolog, ami nagyon akadályozta az áruk cseréjét. Az összerakós dolgokkal például az a baj, hogy a játékosok nem segítik, hanem akadályozzák egymást a részletek megszerzésében. Ha valakinél van egy értékes kirakódarab, akkor ráül és nem adja oda senkinek. Persze erőszakkal mindent meg lehet oldani, de elkönyveltem, hogy a játékosok többsége "hörcsög" és nem a jó értelemben.
Nem sokan készültek extra dolgokkal, de akik igen, azok egész jó dolgokat is hoztak, szerezni lehetett például ruhadarabokat is, botlódrótos riasztót, gyufát, ételt. A játékban történő beszélgetések többsége erőltetettnek tűnt és sok volt a nem jó értelemben vett poénkodás is. Volt, aki viszont nagyon jól beszélt, teljesen életszerűen, mint ha tényleg komolyan gondolná, amit mond, egész jó beleéléses beszélgetések is voltak.
Jókat beszélgettem régi ismerősökkel és jókat is ettem, az játékélmény nekem 10-ből 6 volt most. A szervezőknek köszönet, hogy ilyen sok pénzt és időt költöttek el a szórakoztatásunkra és köszönet azoknak a játékosoknak is, akik ugyan ezt tették a maguk módján!
Véget ért a játék, én is leírom mi tetszett, mi nem:
Terep: nehéz jó helyszínt találni tudom, szerintem a tavalyi helyszín jobb volt, mint ez az erdő, a sok zöld számomra nagyon hangulatromboló volt. Megközelíthetőségből viszont ötös, tömegközlekedéssel könnyen lejutottam.
Az épületekben lehetett találni hasznos dolgokat, könyveket, jegyzeteket, régi fotelokat, székeket, asztalt, használható mécseseket, még egy pár ócska csajkát is és ezeket nem a szervezők hozták. Játéktárgyat, lakatot egyáltalán nem találtam a romok közt, illetve egyszer egy elektronikai könyvet, ami valakié volt, de nem tudom az játéktárgy volt-e, nem volt jelezve. Csalódás volt, hogy nem akadt sehol egy lakat vagy egy számzár.
Ruházat: ezt a többség nem találta el olyan jól szerintem, de voltak egész jók is, összevágtam azokat a karakterképeket, amik a legjobban tetszettek, filmes karakterekkel összehasonlítva sem rossz:
(A saját ruhám is tetszett, de legjobb szerintem a kereskedő húgáé volt.)
Fegyverek: volt sok jó, de az összkép nem volt az igazi. A otthon készített burkolt fegyverek véleményem szerint ezen a játékon nagyon hangulatrombolóak, a pajzsok szintén. Ezek feltűnően nem látszódnak igazinak élőben és fényképen sem, míg az egyéb ruházat és az airsoft-os lőfegyver tűnhet annak.
Kereskedelem, beszélgetés: jó sok mindent elcseréltem, legjobban ebben tudtam kiélni magamat, legtöbbet a másik kereskedőcsapattal cseréltem és a Kocsmárosnéval. Volt pár dolog, ami nagyon akadályozta az áruk cseréjét. Az összerakós dolgokkal például az a baj, hogy a játékosok nem segítik, hanem akadályozzák egymást a részletek megszerzésében. Ha valakinél van egy értékes kirakódarab, akkor ráül és nem adja oda senkinek. Persze erőszakkal mindent meg lehet oldani, de elkönyveltem, hogy a játékosok többsége "hörcsög" és nem a jó értelemben.
Nem sokan készültek extra dolgokkal, de akik igen, azok egész jó dolgokat is hoztak, szerezni lehetett például ruhadarabokat is, botlódrótos riasztót, gyufát, ételt. A játékban történő beszélgetések többsége erőltetettnek tűnt és sok volt a nem jó értelemben vett poénkodás is. Volt, aki viszont nagyon jól beszélt, teljesen életszerűen, mint ha tényleg komolyan gondolná, amit mond, egész jó beleéléses beszélgetések is voltak.
Jókat beszélgettem régi ismerősökkel és jókat is ettem, az játékélmény nekem 10-ből 6 volt most. A szervezőknek köszönet, hogy ilyen sok pénzt és időt költöttek el a szórakoztatásunkra és köszönet azoknak a játékosoknak is, akik ugyan ezt tették a maguk módján!
Keitel- Hozzászólások száma : 437
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: FOPP2010 - Kritikák, észrevételek és vélemények
A kritikára néhol reagálnék, leginkább azoknál a részeknél ahol a választott nézőpont kicsit félrecsúszott.
Terep: nehéz jó helyszínt találni tudom, szerintem a tavalyi helyszín jobb volt, mint ez az erdő, a sok zöld számomra nagyon hangulatromboló volt.
- Nem akartunk téli játékot, így bizony marad az élővilág. Egyébként az atomháború után 200 évvel ezen az égövön bizony totális zöld vadonra lehet számítani, lévén az első 50 évet leszámítva amikor még vszeg tart a nukleáris tél a természet elkezdi visszahódítani az immáron szabad földeket. Mire az emberek kimásznak a menedékekből már dzsungel a fél világ.
Az épületekben lehetett találni hasznos dolgokat, ... és ezeket nem a szervezők hozták.
- Ez tény
Játéktárgyat, lakatot egyáltalán nem találtam a romok közt..
- Ez viszont bénaság. Még vasárnap reggel is találtak ines cuccokat a romokban, méghozzá nem is messze a Gter központtól. Ha pedig valaki végigjárta volna a Fogadóban kirakott térképen található összes épületet akkor még többet összeszedhetett volna. Gyanítom ha most kimenne valaki még mindig lenne cucc
Csalódás volt, hogy nem akadt sehol egy lakat vagy egy számzár.
Igen ez nekünk is az volt. Sajna nem sikerült embereket találni a "renováláshoz" így nem lettek "megépítve" a virtuális ajtók a fogadóhoz. Arról nem is beszélve hogy végül a zárnyitós projektet sem tudta befejezni Kildar így nem lettek volna zárnyitó készletek. De sebaj jövőre meglesz. (egyébként pl a Sziklások futottak bele számzárba, meg is kínlódtak vele )
Ruházat: ezt a többség nem találta el olyan jól szerintem, de voltak egész jók is, összevágtam azokat a karakterképeket, amik a legjobban tetszettek, filmes karakterekkel összehasonlítva sem rossz
(A saját ruhám is tetszett, de legjobb szerintem a kereskedő húgáé volt.)
- Elmondom még egyszer utoljára. NE a kedvenc filmjeidhez hasonlítsd a ProjektPrijotos jelmezeket. Főleg ne Amerikában játszódóakhoz.
Ez egy tipikusan Keurópai játék egy tipikusan hidegháborús jelleggel. Ezt pedig nagyon jól visszaadta a legtöbb holmi. A többség jelmeze a jó és a kurvajó között váltakozott, speciel pont a tiéd egyik sem volt, inkább a fennmaradó még belefér szintet hozta. Koszos póló, nadrág, cipő és baseball sapka. Ilyet bármikor látok egy csövesen vagy igénytelenebb szakmunkáson.
Kereskedelem, beszélgetés:...Az összerakós dolgokkal például az a baj, hogy a játékosok nem segítik, hanem akadályozzák egymást a részletek megszerzésében. Ha valakinél van egy értékes kirakódarab, akkor ráül és nem adja oda senkinek.
Persze erőszakkal mindent meg lehet oldani, de elkönyveltem, hogy a játékosok többsége "hörcsög" és nem a jó értelemben.
- Ennek fényében meglepő hogy minden összerakós cuccot sikerült szombat kora délutánig beüzemelni. Sőt a komolyabb több szálon futó eseménysorok is zömükben beértek, én pl egyetlen egy olyan szituról tudok ahol elakadt játékos, de az is megoldódott egy kis toporgás után. Sőt, nemcsak eladtak, de nemegyszer kölcsön vagy bérbe is lettek adva cumók. Vagy akárcsak megtekintésre (ahol az infót igy megkapta az illető de a dokumentum maradhatott a gazdájánál).
A többi résszel néhol egyetértek, néhol pedig (pl burkolt fegyverek játékba engedése) azt mondom a világképbe nemcsak hogy belefér de szükséges is nomád/törzsi vonal, és ez magasabb prioritás nekünk mint a legapróbb részletekig tökéletesség. Nem akarjuk kitiltani sem az íjakat sem, pedig azok is "viccesek".
Terep: nehéz jó helyszínt találni tudom, szerintem a tavalyi helyszín jobb volt, mint ez az erdő, a sok zöld számomra nagyon hangulatromboló volt.
- Nem akartunk téli játékot, így bizony marad az élővilág. Egyébként az atomháború után 200 évvel ezen az égövön bizony totális zöld vadonra lehet számítani, lévén az első 50 évet leszámítva amikor még vszeg tart a nukleáris tél a természet elkezdi visszahódítani az immáron szabad földeket. Mire az emberek kimásznak a menedékekből már dzsungel a fél világ.
Az épületekben lehetett találni hasznos dolgokat, ... és ezeket nem a szervezők hozták.
- Ez tény
Játéktárgyat, lakatot egyáltalán nem találtam a romok közt..
- Ez viszont bénaság. Még vasárnap reggel is találtak ines cuccokat a romokban, méghozzá nem is messze a Gter központtól. Ha pedig valaki végigjárta volna a Fogadóban kirakott térképen található összes épületet akkor még többet összeszedhetett volna. Gyanítom ha most kimenne valaki még mindig lenne cucc
Csalódás volt, hogy nem akadt sehol egy lakat vagy egy számzár.
Igen ez nekünk is az volt. Sajna nem sikerült embereket találni a "renováláshoz" így nem lettek "megépítve" a virtuális ajtók a fogadóhoz. Arról nem is beszélve hogy végül a zárnyitós projektet sem tudta befejezni Kildar így nem lettek volna zárnyitó készletek. De sebaj jövőre meglesz. (egyébként pl a Sziklások futottak bele számzárba, meg is kínlódtak vele )
Ruházat: ezt a többség nem találta el olyan jól szerintem, de voltak egész jók is, összevágtam azokat a karakterképeket, amik a legjobban tetszettek, filmes karakterekkel összehasonlítva sem rossz
(A saját ruhám is tetszett, de legjobb szerintem a kereskedő húgáé volt.)
- Elmondom még egyszer utoljára. NE a kedvenc filmjeidhez hasonlítsd a ProjektPrijotos jelmezeket. Főleg ne Amerikában játszódóakhoz.
Ez egy tipikusan Keurópai játék egy tipikusan hidegháborús jelleggel. Ezt pedig nagyon jól visszaadta a legtöbb holmi. A többség jelmeze a jó és a kurvajó között váltakozott, speciel pont a tiéd egyik sem volt, inkább a fennmaradó még belefér szintet hozta. Koszos póló, nadrág, cipő és baseball sapka. Ilyet bármikor látok egy csövesen vagy igénytelenebb szakmunkáson.
Kereskedelem, beszélgetés:...Az összerakós dolgokkal például az a baj, hogy a játékosok nem segítik, hanem akadályozzák egymást a részletek megszerzésében. Ha valakinél van egy értékes kirakódarab, akkor ráül és nem adja oda senkinek.
Persze erőszakkal mindent meg lehet oldani, de elkönyveltem, hogy a játékosok többsége "hörcsög" és nem a jó értelemben.
- Ennek fényében meglepő hogy minden összerakós cuccot sikerült szombat kora délutánig beüzemelni. Sőt a komolyabb több szálon futó eseménysorok is zömükben beértek, én pl egyetlen egy olyan szituról tudok ahol elakadt játékos, de az is megoldódott egy kis toporgás után. Sőt, nemcsak eladtak, de nemegyszer kölcsön vagy bérbe is lettek adva cumók. Vagy akárcsak megtekintésre (ahol az infót igy megkapta az illető de a dokumentum maradhatott a gazdájánál).
A többi résszel néhol egyetértek, néhol pedig (pl burkolt fegyverek játékba engedése) azt mondom a világképbe nemcsak hogy belefér de szükséges is nomád/törzsi vonal, és ez magasabb prioritás nekünk mint a legapróbb részletekig tökéletesség. Nem akarjuk kitiltani sem az íjakat sem, pedig azok is "viccesek".
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: FOPP2010 - Kritikák, észrevételek és vélemények
semmi se senkise tokeletes........atlagban véve azért volt fogalma mindenkinek.......Dokik valtozatossága doktorszerep különféle kijátszása sztem tokeletes volt! Kaptunk,lattunk Preciz szanitécet,nekrofil doktornőt,cigivel szájában lélegző Doc Hollywoodot,Bajtemetős Hasfelmetszőt...))))))Keitel írta: Ruházat: ezt a többség nem találta el olyan jól szerintem, de voltak egész jók is, összevágtam azokat a karakterképeket, amik a legjobban tetszettek, filmes karakterekkel összehasonlítva sem rossz:(A saját ruhám is tetszett, de legjobb szerintem a kereskedő húgáé volt.)
Pajzs az tényleg kilógott de szerintem a törzsbeliek létezése, jateka feldobta a hangulatot......!! Annak a pár embernek elviselhető volt a kezében.Keitel írta:Fegyverek: volt sok jó, de az összkép nem volt az igazi. A otthon készített burkolt fegyverek véleményem szerint ezen a játékon nagyon hangulatrombolóak, a pajzsok szintén. Ezek feltűnően nem látszódnak igazinak élőben és fényképen sem, míg az egyéb ruházat és az airsoft-os lőfegyver tűnhet annak.
személyszerint azonnal csereltem mindent veled mindenre...)))...tudtam ha nalam marad hullakent azonnal atkutatnak es elfosztogatjak tolem.Keitel írta:Kereskedelem, beszélgetés: jó sok mindent elcseréltem, legjobban ebben tudtam kiélni magamat, legtöbbet a másik kereskedőcsapattal cseréltem és a Kocsmárosnéval. Volt pár dolog, ami nagyon akadályozta az áruk cseréjét. Az összerakós dolgokkal például az a baj, hogy a játékosok nem segítik, hanem akadályozzák egymást a részletek megszerzésében. Ha valakinél van egy értékes kirakódarab, akkor ráül és nem adja oda senkinek. Persze erőszakkal mindent meg lehet oldani, de elkönyveltem, hogy a játékosok többsége "hörcsög" és nem a jó értelemben.
Nem negativumknet irom le csak ötletkent:...hianyoltam a sugárzást...vagyis sugarzo épületeket,targyakat,területeket....talan erdemes lett volna beépiteni a jatekba........talán....
Re: FOPP2010 - Kritikák, észrevételek és vélemények
Tavaly próbálkoztunk vele, de nem volt igazán sikeres a megjelenítése. Idén a költségvetés durván mínuszos végértéke miatt nem tudtunk új megoldást kipróbálni. Talán jövőre...magi44 írta:Nem negativumknet irom le csak ötletkent:...hianyoltam a sugárzást...vagyis sugarzo épületeket, targyakat, területeket....talan erdemes lett volna beépiteni a jatekba........talán....
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: FOPP2010 - Kritikák, észrevételek és vélemények
jahhh....!! inkabb elkeritett jelzett sugarzo területekre gondoltam mint ötlethalmaz......átmegy rajta a delikvens=pukk......nem Rad/sec számolgatásra gondoltam...)))Lobster írta:Tavaly próbálkoztunk vele, de nem volt igazán sikeres a megjelenítése. Idén a költségvetés durván mínuszos végértéke miatt nem tudtunk új megoldást kipróbálni. Talán jövőre...magi44 írta:Nem negativumknet irom le csak ötletkent:...hianyoltam a sugárzást...vagyis sugarzo épületeket, targyakat, területeket....talan erdemes lett volna beépiteni a jatekba........talán....
Re: FOPP2010 - Kritikák, észrevételek és vélemények
Ines játéktól függetlenül felmerült egyetlen problémám amit az élménybeszámolóknál is jeleztem: Páran meg sem próbáltak úgy tenni mintha valódi éles fegyver lenne a kezükben, arról nem is beszélve hogy a trigger safety fogalmát is sokaknak meg kellene ismerni.
Bahát is jól le kellett qrálni mondjuk hogy nem az elsütőbillentyűn uzsonnáztatjuk az ujjunkat, de utána legalább figyelt rá
Szerk.: Még egy dolog ami most jutott eszembe. In játék alatt is láttam talán 2 vagy 3 embernél összesen a tártekergetést. Emlékeim szerint pedig szigorú mid/lowcap megkötés volt a játékon. Most akkor hogy is van ez? Mert a térítős kissrácnak (fogalmam nincs hogy hívták inben) én mondtam hogy ne hozza a saját fegyverét mert csak hi-cap szerezhető hozzá az pedig nem játszik.
És még:
Játéktechnikai biztonsághoz szorosabban kötődő dolog:
Szerintem már említettem személyesen/MSN Kildarnak vagy Homárnak hogy a kutyát nem tartottam jó ötletnek a terepre hozni. Játék előtt biztos hogy többször is jeleztem, viszont volt egy sörözős-beszélgetős esténk az egyik térítővel, és ő konkrét eseteket is emlegetett, mikor a többi játékos ordibálásán múlott hogy pl Magi nem lépett bele az ebekbe, aminek az áldatlan hatásait szerintem nem kell ecsetelni.
Ezektől függetlenül is általánosan rossz ötletnek tartom kutyák és hasonlók beengedését a játéktérre, dzsindzsázó kommandózó embereknek legalább olyan kellemetlen meglepetés lehet, mint annak akitől ideges lesz a kutya (kiabálás, agresszív viselkedés még ha csak játék szinten is, stb)
Mások panaszait közvetíteni nem szeretem, ara megkértem az illetékeseket hogy regeljenek a fórumra és ríják el személyesen bújukat bánatukat, de mivel ismerem mindkét embert, zanzásítok egyet
- térítők panaszkodtak hogy nem volt információáramlás és semmilyen in-game felszereléssel nem találkoztak a stimpacket kivéve volt egy kis elégedetlenség ebből kifolyólag a nevdíjjal kapcsolatban (erre én is csak azt tudtam mondani hogy aki nem találkozik a játéktárgyakkal az így járt, én ki sem mozdultam gyakorlatilag a kaszinóból mégis találkoztam pár dologgal)
- Crow panaszkodott hogy hiba adta meg a sziklás alakulatnak a jelszót, rangját stb, nem vették figyelembe, ill szerinte bármit csinált nem juthatott a rádió közelébe.
Remélem az illetékesek beregelnek és részletesen elmondják mi gondjuk volt, én most csak nagyon felületesen tömörítettem a hallott infókat.
Bahát is jól le kellett qrálni mondjuk hogy nem az elsütőbillentyűn uzsonnáztatjuk az ujjunkat, de utána legalább figyelt rá
Szerk.: Még egy dolog ami most jutott eszembe. In játék alatt is láttam talán 2 vagy 3 embernél összesen a tártekergetést. Emlékeim szerint pedig szigorú mid/lowcap megkötés volt a játékon. Most akkor hogy is van ez? Mert a térítős kissrácnak (fogalmam nincs hogy hívták inben) én mondtam hogy ne hozza a saját fegyverét mert csak hi-cap szerezhető hozzá az pedig nem játszik.
És még:
Játéktechnikai biztonsághoz szorosabban kötődő dolog:
Szerintem már említettem személyesen/MSN Kildarnak vagy Homárnak hogy a kutyát nem tartottam jó ötletnek a terepre hozni. Játék előtt biztos hogy többször is jeleztem, viszont volt egy sörözős-beszélgetős esténk az egyik térítővel, és ő konkrét eseteket is emlegetett, mikor a többi játékos ordibálásán múlott hogy pl Magi nem lépett bele az ebekbe, aminek az áldatlan hatásait szerintem nem kell ecsetelni.
Ezektől függetlenül is általánosan rossz ötletnek tartom kutyák és hasonlók beengedését a játéktérre, dzsindzsázó kommandózó embereknek legalább olyan kellemetlen meglepetés lehet, mint annak akitől ideges lesz a kutya (kiabálás, agresszív viselkedés még ha csak játék szinten is, stb)
Mások panaszait közvetíteni nem szeretem, ara megkértem az illetékeseket hogy regeljenek a fórumra és ríják el személyesen bújukat bánatukat, de mivel ismerem mindkét embert, zanzásítok egyet
- térítők panaszkodtak hogy nem volt információáramlás és semmilyen in-game felszereléssel nem találkoztak a stimpacket kivéve volt egy kis elégedetlenség ebből kifolyólag a nevdíjjal kapcsolatban (erre én is csak azt tudtam mondani hogy aki nem találkozik a játéktárgyakkal az így járt, én ki sem mozdultam gyakorlatilag a kaszinóból mégis találkoztam pár dologgal)
- Crow panaszkodott hogy hiba adta meg a sziklás alakulatnak a jelszót, rangját stb, nem vették figyelembe, ill szerinte bármit csinált nem juthatott a rádió közelébe.
Remélem az illetékesek beregelnek és részletesen elmondják mi gondjuk volt, én most csak nagyon felületesen tömörítettem a hallott infókat.
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.