Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
+8
Gem Kapocs
Skalle
Tani
Lobster
Nirwastir
Eglar
Ashi Valkoinen
Kildar
12 posters
1 / 2 oldal
1 / 2 oldal • 1, 2
Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Alapítás Után 1990-et írunk, hat évvel Gorwenal elfoglalása, és öt évvel a delselwaldi események után. A Káosz erői a második ezredév leteltének közeledtével egyre bátrabban törnek előre - Dalinföld a pahjallai boszorkányok intrikáinak köszönhetően két részre szakadt, melyek egyike nyíltan Pahjalla vazallusállamává lett, Siebengartban ismét felbukkantak Thotakram és Dula Bogür örökösei, kik élőholt seregeikkel elszakították a tartományt a Birodalomtól, Astusan Hordái pedig lassan, de biztosan szorítják dél felé a Szellemek Népét.
Ezen zűrzavaros időkben történetünk középpontjában egy Zagroza nevű irtriai város áll, melynek hercege egy napon úgy döntött, ő márpedig történelmet ír. Követet menesztett Vinnegartba, majd visszatérte után futárokat küldött szét a négy égtáj irányába, meghívókkal Demgard minden egyes államfője számára - küldjék megbízható követüket és kíséretét Zagrozába, hogy egyeztethessenek egy Káosz-ellenes szövetség megalakításáról.
Így veszi kezdetét a Zagrozai Követjárás.
Mikor?
2011 Július 1-3, Péntek-Szombat-Vasárnap
Hol?
Tatabánya, Brit + Szász völgyek
Ki szervezi?
Jelenleg minden szervezési ügyben engem keressetek meg, bárki mástól hallotok bármilyen információt, azt kezeljétek nemhivatalosként. Néhol előfordul, hogy a kiírásban többes számot fogok írni, ez azért van, mert már most is előre konzultáltam pár emberrel bizonyos témákban.
Milyen szabályokkal?
A szabálykönyvet teljesen újraírom a nulláról, hogy ne maradjon benne semmilyen problémás régi maradványszabály, és a lehető legegyértelműbb legyen. Amiben biztosak lehettek, az a bizalmi harcrendszer, a komoly felszereléskövetelmények és a minimálmágia.
Milyen környezetben?
A játék Demgardon játszódik, pár hónap múlva frissítem a részletes világleírást, amiből mindent megtudhattok a világunkról. A konkrét ingame helyszín Zagroza és közvetlen környéke, melynek földi előképeként leginkább az XV. századi itáliai városállamok hozhatóak fel.
Milyen karakterrel jöhetek?
A legáltalánosabb lehetőségek valamely zagrozai nemesi család tagja vagy csatlósa, zagrozai polgár - valamiféle megélhetési forrással, ide értve a különféle papokat, vajákosokat, alkimistákat, bányászokat, favágókat, kocsmárosokat, akármit - vagy éppen a követjárásra érkezett követek, de természetesen előfordulhat bármi a vándor zsoldostól a zarándokon át egészen a koldusig. Szokás szerint mindent egyeztetni kell majd, helyszíni jelentkezésre továbbra sem lesz lehetőség.
Kik lesznek a követek / nemesek?
Ezek esetében a csapatszintű önszerveződés a jellemző, 8-9 fős játékos csapatok például megjeleníthetnek zagrozai nemesi családokat (más lehetőség nem is nagyon lesz ekkora egységes csapat játékba hozására), amennyiben a feltételeknek megfelelnek. A követségek és kíséreteik 2-4 fős csapatokat igényelnek. Ezen szerepköröknek mind speciális feltételei vannak, és korántsem biztos, hogy az adott csapat megkapja - különös tekintettel a követségekre.
Csak egy város lesz játékban?
Igen. Terveink szerint voltaképpeni Zagroza az egész Brit-völgyben fog elterülni, ennek a hangulatát az egész éves előzetes építkezéssel, valamint a játék előtt felhúzott vásznazott épületekkel tervezzük elérni. A Szász-völgy, valamint a környező mezők Zagroza külterületeit, a környező erdőket és mezőket lesznek hivatottak megjeleníteni, ide is tervezünk ezt-azt, bár lényegesen ritkásabbra, érezhető legyen, hogy ez már nem városi terep.
Egy frakcióval nem lesz unalmas / konfliktusmentes a játékmenet?
Zagroza messze több, mint egy frakciónak ad otthont. Irtriai szokás szerint a nemesek saját birtokuk - legyen az városon belül vagy kívül - teljhatalmú urai, gyakorlatilag a város különböző negyedei mintha más-más uralkodó alá tartoznának. A herceget ugyan mindegyikük elfogadja hűbéruraként, illetve a hercegnek jogában áll - büntetésül vagy jutalomként - birtokokat adományozni vagy elvenni, de ezen felül a nemesek úgy rivalizálnak egymással, ahogy érnek - ez hozna játékba egy új kísérleti játékmechanizmust, melyet mi egymás közt csak "monopolynak" neveztünk el, a különféle birtokok adásának-vételének valamint hasznának rendszerét.
A játék a követjárásról fog szólni?
Nem. A követjárás alapvetően egy háttérben lezajló esemény, a játékmenet mellékszála, így a követségek is nagyon ritkán kerülnek "főszereplői" pozícióba - aki ezért szeretne követ lenni, az gondolkodjon inkább más koncepción. Természetesen a játéknak a keretet a követjárás - a követek érkezésének ünnepsége, az esetlegesen megköttetésre kerülő paktum kihirdetése - fogja megadni, de az egyéni játékos életében a fentebb említett "monopoly" rendszer, valamint a már-már védjegyünkké vált egyéni szálak rendszere lesz inkább meghatározó.
Mennyit kell mindezért fizetnem?
Sajnos többet, mint az eddigi DK játékokért, pontos összeget még nem tudok mondani, de jó eséllyel egy ezres körüli összegről lesz szó.
Mikor lesz infó erről/arról/amarról? Mikortól jelentkezhetek?
Az ősz során kerül ki az internetre a játék információs weboldala, rajta többek között a frissített és bővített világleírással. Erre legkorábban novemberben van esély, de az is lehet, hogy december elején. A jelentkezés leghamarabb januárban indul.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Így nem tudom, mondtam-e már, de azt hiszem, megyek.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Ha Magyarországon leszek, és minden rendben megy a diplomával, akkor ott leszek.
Eglar- Hozzászólások száma : 787
Age : 38
Tartózkodási hely : Szombathely// egyetemi időszkban BP
Registration date : 2008. Aug. 04.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Én is ott leszek. Sőt, még építeni is segítek majd.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
"Véletlenül" pont ráérek aznap! Már ha addig nem kavarják meg a műszakrendem...
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Nagyon szeretnék rá elmenni, de egyenlőre nem tudom megmondani, ráérek-e vagy sem. viszont az a julius eleji időpont nekem nagyon korainak tünik. A nagy többségnek éppen hogy véget ér a vizsgaidőszaka, de olyan is lehet, hogy nem fog neki addigra befejeződni. Ezt is figyelembe vetted?
Tani- Hozzászólások száma : 71
Age : 47
Tartózkodási hely : Hajdúszoboszló, Debrecen
Registration date : 2010. Mar. 18.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Később sajnos _én_ nem fogok ráérni - még nem adtam fel azon reményemet, hogy végzek egyetemen a tavaszi félévben, és még a munkába állás előtt szeretném megvalósítani a játékot - mert azt gondolom mindenki sejti, hogy mennyi szabadságra van esélye egy frissen felvett júzernek az első két hónapjában.
(Valamint az elmúlt négy évben még sose tartott júliusig a vizsgaidőszakom, legdurvább esetben utolsó hét hétvégéje lehet ez az időpont, ami annyira nem vészes, ilyen kombóval már mentem játékra)
(Valamint az elmúlt négy évben még sose tartott júliusig a vizsgaidőszakom, legdurvább esetben utolsó hét hétvégéje lehet ez az időpont, ami annyira nem vészes, ilyen kombóval már mentem játékra)
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Ja, értem! Igen, teljesen igazad van ebből a szempontból, és nekem nincs is ilyen jellegű problémám, de esélyes, hogy másoknak bizony lesz, ezért vetettem fel.
Tani- Hozzászólások száma : 71
Age : 47
Tartózkodási hely : Hajdúszoboszló, Debrecen
Registration date : 2010. Mar. 18.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Ízelítőnek egy kis térképesdi, újrarajzoltam Demgard teljes térképét, többek hathatós segítségével (Ashi - geológiai bullshittelenítés; Nirwastir - színvilág; Pangloss, Skalle - névkitalálás). Néhány pontjában ütközik a néhányak által talán ismert, még 2007ben Juviel által rajzolt térképpel, ezek a világ racionalizálásából fakadnak, minden esetben ez tekintendő mérvadónak.
https://docs.google.com/leaf?id=0B89gMHpRIrFDMjU4MGVlZjktZDU4Yi00ZWQzLTk2MTMtMTU3ZDNmNWNlZTA5&hl=hu&authkey=CKLnuPcD
(Katt a kis képre a teljes méretért)
https://docs.google.com/leaf?id=0B89gMHpRIrFDMjU4MGVlZjktZDU4Yi00ZWQzLTk2MTMtMTU3ZDNmNWNlZTA5&hl=hu&authkey=CKLnuPcD
(Katt a kis képre a teljes méretért)
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Helyi vallás, egyház mennyire lesz kidolgozva ill. lesz e valami szerepe?
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Az általános Demgardi vallások lesznek jelen, Irtriában megtalálható bőven mind az őselemi istenek, mind a Hármak hite, egymással való konfliktusok nélkül - alapvetően az Arassur-fiak (gyűjtőnéven az Őselemi Istenek, a Hármak, Gor Jarud, valamint Nikhalan) vallásai nem vonják kétségbe egymás létjogosultságát, hiszen voltaképpen egy panteont követnek. Ebből következően Demgardon a vallási alapú háború többnyire csak az Arassur-fiak vs. Káosz követői felállásban zajlik. Részletes információ mindezekről majd a világleírás frissítése után.
Jelen játékra vetítve ez annyit jelent, hogy örülnék neki, ha lennének mind Hármak, mind őselemi papok, és üzemeltetnének szentélyt is. Szerepük lesz.
Jelen játékra vetítve ez annyit jelent, hogy örülnék neki, ha lennének mind Hármak, mind őselemi papok, és üzemeltetnének szentélyt is. Szerepük lesz.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Hogy valami életjel is legyen a játékról: a fejlesztés "zárt" része folyamatosan halad, közel teljeskörű publikálásra január közepén számíthattok. Mindazonáltal hogy addig is legyen valami olvasni- és gondolkodnivaló, íme egy általános útmutató a játékon alakítható szerepkörökhöz és követelményeikhez. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy kötelezően sztereotipizált karaktereket várunk - bár a legtöbb hihető karaktervariációt a lista lefedi - a karakterek maguk továbbra is egyénileg, előre egyeztetve kidolgozandóak, ez a lista csak egy "mire számíts guide".
Követségek:
Zagrozai nemesek:
Zagrozai polgárok:
Zsoldosok, zsoldoskompániák:
Zarándokok, csavargók:
És boldog karácsonyt, újévet, mindent.
Követségek:
- Egy, a játék világában megjelenő állam kiválasztása, szervezői engedély a követség alakítására.
- 1 fő követ, nagyobb államalakulatok esetén 2-3 fő kíséret (ebből maximum 2 fő katona / fegyverforgató, a maradék kiszolgálószemélyzet), kisebb államoknál 1-2 fő kíséret.
- Igazodás az adott ország hangulatához a szervezőkkel egyeztetve
- Országzászló (szervezőkkel egyeztetve)
- Követ: Hihető legyen róla, hogy az adott ország nemese - címer, ruha, felszerelés. Az adott ország érdekeinek maradéktalan képviselete - az országok csak megbízható embereket küldenek, senki sem képes átverni egy egész országot.
- Kíséret: Megjelenésük harmonizáljon a követével, lojalitás - az országok nem küldenek kétes lojalitású embereket a követségük biztosítására.
Zagrozai nemesek:
- Maximum négy nemesi ház
- Illeszkedés az irtriai / velin kultúrkörhöz öltözködésben és karakterekben
- 1 családfő, 5-7 további karakter (min. 2 nem fegyverforgató), melyek tetszés szerint lehetnek családtagok vagy a család szolgálatában állók. Ekkora egységes csapat játékba hozására más lehetőség nincs.
- Szervezőkkel egyeztetett kinézetű címer és pecsét kötelező
- A családtagok megjelenéséről hihető legyen nemesi rangjuk
- Az udvartartás megjelenése harmonizáljon a családéval
Zagrozai polgárok:
- Egyéni karakterek, vagy 2-3 fős "családok"
- Megélhetési forrás kidolgozása (avagy mivel foglalkozik - speciális esetben akár törvényen kívüli tevékenység is lehet), és játék során eljátszása. A megfelelően egyeztetett szolgáltató jellegű tevékenységekhez szervezői támogatást biztosítunk.
- Fix ingame lakhely a játéktéren, a szervezők által felkínált lehetőségek közül előre választva. A helyfoglalás jelentkezési sorrendben történik.
- Alapesetben irtriai/velin származású karakterek, de indokolt esetben valamely környező területről "bevándorolt" karakter is elfogadható.
Zsoldosok, zsoldoskompániák:
- Egyéni karakterek, vagy 2-4 fős kompániák
- Megfelelő felszerelés - legalább I-II. kategóriás (ld. szabálykönyv) páncélzat, irtriai zsoldosokra jellemző fegyverek. Ezek híján csak "újonc" zsoldos karakter alakítható.
- Irtriai/velin, vagy indokolt esetben valamilyen környékbeli kultúrkörhöz illeszkedés.
Zarándokok, csavargók:
- Általában egyéni karakterek
- Sokféleségük miatt hátterük, motivációik és céljaik egyénileg kidolgozandóak.
És boldog karácsonyt, újévet, mindent.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Jövök. Csak még azt nem tudom mivel és hogyan Zsoldosnál a vértkövetelmény mit takar? Ha szabályrendszert adsz az is jó
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Szabályrendszer január közepén, vagy ha nagyon sok időm lesz (amire nem sok az esély) akkor kicsit előbb. Vértkövetelménynek a tied bőven tökéletes, az ott leírt dolog igazából kb annyi hogy legyen elfogadott vérted. Hint: A munitions grade lemezvért az.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Oh jeah, Fegyverek hosszmegkötése? Qbee féle műanyagmagos mennyire játszik?
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Szerintetek van rá bármi esélyem, hogy bárd karakterrel találjak valami mecénásként funkcionáló (lehetőleg gazdag) családot a karakterek között?
Gjin- Hozzászólások száma : 155
Age : 34
Tartózkodási hely : schola
Registration date : 2010. Aug. 31.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
A Herceg személyes őrsége keres lojális katonákat. Egyenruhát biztosítunk!
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Tas: Fegyverek hosszmegkötése: legyen trú
Avagy, a "milyen fegyvert használhatok" kérdéskörre a hivatalos válasz az az, hogy "a karaktered hivatása és származása által indokoltat". Erről majd később lesz egy guide, de ha történelmi fegyverméretekkel dolgozol, nagyon nem lőhetsz mellé, egy komoly megkötés van, hogy a poliszerszámok tömege legyen a valós megfelelőjük átlagos tömegének 40-80%a között, preferálható középérték mondjuk a 60%.
Gjin: Biztos vagyok benne, hogy lesz rá lehetőséged, konkrétumot viszont csak akkor tudok mondani, ha körvonalazódik, hogy kik is lesznek a nemesi családok. Van pár tippem illetve jelezték már páran előre, majd rövidesen kontaktolok az illetőkkel pontosításért.
Avagy, a "milyen fegyvert használhatok" kérdéskörre a hivatalos válasz az az, hogy "a karaktered hivatása és származása által indokoltat". Erről majd később lesz egy guide, de ha történelmi fegyverméretekkel dolgozol, nagyon nem lőhetsz mellé, egy komoly megkötés van, hogy a poliszerszámok tömege legyen a valós megfelelőjük átlagos tömegének 40-80%a között, preferálható középérték mondjuk a 60%.
Gjin: Biztos vagyok benne, hogy lesz rá lehetőséged, konkrétumot viszont csak akkor tudok mondani, ha körvonalazódik, hogy kik is lesznek a nemesi családok. Van pár tippem illetve jelezték már páran előre, majd rövidesen kontaktolok az illetőkkel pontosításért.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
(L) Ugye tudod hogy most szeretlek Nem túl a barátságon Szal akkor egy sima zweihandler elégséges ha cirka 1200-1400 gramm súlyozva 180 összhossza 35/145 markolat/penge arányban "szelő"
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Ha biztonságos, akkor igen. Valami tartót azért hákolj neki, nem szép dolog városban kivont karddal rohangálni
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Bidenhändert pedig kézben hordták. Csak szállító fogásban (kardlap a vállra támaszt, kéz a markolatgombot fogja vagy alulról támasztja).
Tas te meg akkor akarj bidenhänderezni ha utána is nézel hogy vattafák
Fém bucklerhez hogy viszonyul a rendszer?
Lehet gyártok egy maciejowsky darabolót is meg egy kicsit (Ejtsd Macsajavszkij, rövid ával mindenhol, a hangsúlyos a jav szótag. Sonirnak hogy ki tudja ejteni )
Tas te meg akkor akarj bidenhänderezni ha utána is nézel hogy vattafák
Fém bucklerhez hogy viszonyul a rendszer?
Lehet gyártok egy maciejowsky darabolót is meg egy kicsit (Ejtsd Macsajavszkij, rövid ával mindenhol, a hangsúlyos a jav szótag. Sonirnak hogy ki tudja ejteni )
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Minden pajzsjellegű dolog esetén az alapkövetelmény a minimum 1 cm-es peremprofil. Ez elérhető eleve ilyen anyagvastagsággal, bőrözéssel, polizással, vásznazással, vagy amivel akarod, a lényeg hogy ne szedje szét a polis kardokat.
...meg te se nagyon mások arcát vele.
...meg te se nagyon mások arcát vele.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Most méééééééér?
Bőrözést megoldom valahogy, 1 centi nem ziher hogy lesz dehogy nem építi le a polikat arról gondoskodom.
Bőrözést megoldom valahogy, 1 centi nem ziher hogy lesz dehogy nem építi le a polikat arról gondoskodom.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
Kildar: (a remény első sugarai.... )
Gjin- Hozzászólások száma : 155
Age : 34
Tartózkodási hely : schola
Registration date : 2010. Aug. 31.
Re: Demgardi Krónikák 2011 - A Zagrozai Szövetség
https://docs.google.com/document/d/178nkxcMmgjgxluWfe4T2X_ga9KwDfBpFmuQWNJtySmY/edit?hl=hu&authkey=COHSgpcC
0.0000001 verziós központi játékszabály, avagy felhánytam a mondanivalót közepesen suta mondatokkal és ezt fogom pontosítani a továbbiakban. Minden egyéb dolog (varázslás, alkímia, képességek) ebbe fog egyfajta "modulként" csatlakozni, a cél az, hogy mindenkinek csak a központi játékszabályt valamint a neki szóló szabálymodulokat kell hogy ismerje.
0.0000001 verziós központi játékszabály, avagy felhánytam a mondanivalót közepesen suta mondatokkal és ezt fogom pontosítani a továbbiakban. Minden egyéb dolog (varázslás, alkímia, képességek) ebbe fog egyfajta "modulként" csatlakozni, a cél az, hogy mindenkinek csak a központi játékszabályt valamint a neki szóló szabálymodulokat kell hogy ismerje.
1 / 2 oldal • 1, 2
1 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.