Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
+7
Nirwastir
Gem Kapocs
Eglar
Soloviel
Árnybíró
Spectre
Ashi Valkoinen
11 posters
1 / 2 oldal
1 / 2 oldal • 1, 2
Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Háttértörténet
Időpont: szavazás alatt
Túlélő Trúlarp II. utótörténet:
A Herceg küldötte zsoldoscsapat távozott annyi pénzzel, amennyit csak be tudtak gyűjteni a pórul járt Hans von Falterburgtól, valamint az említett nemes csalásáról szóló okirattal. Két héttel később, Teldionaar fővárosában nem fogadták őket kitörő lelkesedéssel, hiszen a hírek szerint a jól termelő bánya termeléséből majd egy évet elvesztegettek. Konrad és az általa vezetett zsoldosok elmesélték a szomorú történetet Hans haláláról, amelyet egy, a faluba belőtt nyílvessző okozott. Az elmarad adó és a Herceg egyik kedvenc nemesének halálának megtorlása miatt ugyan hivatalosan nem büntették meg őket, de egy héttel érkezésük után mind a négy katonát leszerelték a Herceg hivatalos hadállományából, így később majd más nemeseknél kell megélhetés után nézniük. A Hercegben ég a bosszúvágy az elveszett pénz miatt, s könnyen lehet, hogy nemsokára csapatot szervez a termelést ellehetetlenítő, lázadó jobbágyok és a hozzájuk csapódó banditák ellen. Ez a karaván azonban nem csak harcosokat, hanem új jobbágyokat rabszolgákat is visz magával, hogy később legyen kivel termeltetni a bányából. S hogy hogyan rohanják le a falut és lakóit? Erről leginkább az a két, falusinak öltözött ember tudott mesélni a Herceg egyik kapitányának, akik pár nappal az incidens után megszöktek a faluból - mivel ott dolgozni kellett. Értékes információkért cserébe jópár birodalmi ezüsttel lettek gazdagabbak, habár félő, fosztogató-rabló életmódukról ezután sem fognak lemondani. A faluban maradtak munkához láttak ismét, hogy a mindennap megélhetést biztosítani tudják, a bányát - mivel közvetlen hasznot nem hozott és az aranyat megenni sem lehet - magára hagyták. A kereskedőkaravánok szépen lassan elmaradtak, nem lévén mire cserélni a falusiakkal a portékát, a falu egyik sarkában pedig kőből rakott, apró kegyhely őrzi az egykori szerzetesek emlékét.
Túlélő Trúlarp III. előtörténet:
Szokatlan időben verődött össze egy karaván a birodalom fővárosában, ráadásul úticélja is teljesen meglepő. Télvíz idején karavánok leginkább a szomszédos országokba indulnak, akkor is csak a nehezen beszerezhető vagy fontos árucikkekért, jól kiépített utakon, de a Walter von Heinrich által szervezett karaván a steinfeldi aranybányát vette célba. A karaván céljai zavarosak, többek szerint az útnak induló nemes célja az aranybánya újbóli beindítása és a lázadozó ottlakók leverése, egyesek szerint magának a Hercegnek állt érdekében még az újév előtt elindítani ezt a karavánt. A karaván szerszámokat, vastag öltözeteket és rengeteg élelmet szállítva indult el a fővárosból, hogy az egyre kevésbé járható utakon át megközelítse az egykori települést. A faluba érkezés előtt két nappal azonban nem várt dolog történik: amint a csapat indulásra készült, holtan találják a karaván egyik tagját. A feltámadó szél és a havaseső miatt azonban hamar útnak kell indulni és nincs mód a halott alaposabb vizsgálatára. Dietrich Karl-t egyetlen késszúrással, mely a szívéig hatolt, ölték meg, feltehetően álmában. A nála lévő iratok alapján a Hercegi Inkvizícióhoz tartozik, ám küldetéséről csak egy rejtjelezett feljegyzés szól, amit eddig nem sikerült megfejteni. A holttestet minimális tiszteletadás után hátrahagyva indult a karaván tovább, küzdve az időjárással és az egyre növekedő gyanúval, hogy áruló van közöttük.
A karaván tagjainak legnagyobb meglepetésére azonban Steinfeld teljesen elhagyatottnak tűnik, a néhány szál gyom, rég kihűlt tűzhelyek és poros használati tárgyak arra utalnak, hogy lakói már odébb álltak. Mind a település lakóinak sorsa, mind a gyilkosság körülményei tisztázatlanok, és senki nem tudja, ki lehet a következő áldozat.
Időpont: szavazás alatt
Karakteralkotás
Karaktert regisztrálni csak a Karaván tagjai közé lehetséges. Választható karakterek:
Kereskedő
Leírás: Saját portékát hozó kereskedő, aki a szűkös évszakban minél nagyobb haszonnal próbál élelmet aranyra váltani Steinfeldben, előre nem látván a tényt, hogy a falusiak elköltöztek.
Célok: Haszonszerzés, illetve előtörténetből fakadó célok teljesítése.
Feltételek: Legalább egy saját szolga vagy fegyveres toborzása, valóságban is megjelenő árucikkek hozatala (élelem, használati tárgyak). Az átlagosnál nagyobb gazdagságot sugárzó megjelenés.
Katona
Leírás: Hivatalosan Walter von Heinrich által felfogadott, képzett katonák, akik azonban a Hercegi Gárdának is kémkedhetnek. Különleges megbízatás esetén a Hercegi Inkvizíció tagja is lehet, erről velem kell egyeztetni. FIGYELEM: tavalyi zsoldosok átmenthetik a karakterüket erre a játékra, ha egy kereskedő fogadja fel őket (max 2 fő).
Célok: A megbízó védelme, információszerzés, a kapott feladatok ellátása.
Feltételek: Legalább alapszintű páncélzat, hihető megjelenés, megfelelően burkolt fegyver (egy- és kétkezes kard, poleaxe vagy lándzsa)
Egyéb közember
Leírás: A Karavánhoz csapódott egyszerű emberek. Szerencsét próbáló földművesek vagy kézművesek, akik az aranybánya körüli munkából akarnak jobb megélhetést maguknak. Lehetnek a karaván kereskedőinek szolgái is.
Célok: A kapott feladatok teljesítése, megélhetés, háttértörténetből adódó célok elérése.
Feltételek: Egyszerű megjelenés, egy-két saját képzettség kidomborítása (pl. sebkötöző, favágó, szakács, stb., csakhogy ne noname paraszt no1,2,3 legyen).
Ezen felül előfordulhatnak titkos vagy nem ismert célokkal érkező karakterek is a Karavánban, de ezekről majd a helyszínen, illetve megfelelő nyomozással lehet majd értesülni.
Szabálykönyv
Jelentkezés
2011. december 1. 23:59-ig, Gdocs űrlapon:
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGlZVk1RU1E0bl9hc3FTWDdfRWJLMHc6MQ
Harcrendszer
Bizalmi harcrendszer, a sebesülések maximális eljátszásával. A harc közben szerzett sebek, ha nem halálosak, sebkötözés képzettséggel orvosolhatóak, de a sebesült testrész a játék hátralévő részén gyógyulás alatt állónak számít. Orvoslás képzettséggel a súlyos sérülések is elláthatóak. Halálos sebek (erős találat mellkason, háton, hason, fejen, nyakon) továbbra sem gyógyíthatóak, legfeljebb pár perces szenvedés után a delikvens meghal. A várható hideg miatt a fegyverek burkolása hajlamos felkeményedni, így fokozott óvatossággal harcoljon mindenki. Alkonyattól fejmagasságban szúrni tilos.
Képzettségek
A képzettségek az előtörténet alapján kaphatóak meg. Játék elején minden játékos megkapja a képzettsége leírását és a hozzá tartozó esetleges felszerelési tárgyakat.
Sebkötözés: Elterjedt képzettség, amiben kb. minden 10. ember jártas lehet. Pár percnyi eljátszott kötözéssel enyhe vagy kevésbé súlyos sérülések (karcolások, 1-2 centi mély vágások, végtagtörések) gyógyíthatóak. A kisebb vágások nyom nélkül begyógyulnak, fél óra letelte után nincsenek hatással a karakter fizikumára. A törések azonban nem gyógyulnak be a játék ideje alatt, a karakter kevesebbet vagy csak segítséggel tud mozogni (a törés helyétől függően).
Orvoslás: A sebkötözés képzettség második szintje. Az orvoslásban járatos személy nem csak tapasztalati tudással rendelkezik, hanem tanulta is a gyógyítás mesterségét. Képes súlyosabb sérüléseket összevarrni, komolyabb töréseket sínbe rakni, illetve tisztában van a sérült igényeivel és mozgathatóságával. A játékon szerzett súlyos sérülések nem múlnak el, a karakter az orvosi beavatkozás után pihenésre kényszerül, egy-másfél órával később segítséggel járhat is.
Főzetkészítés: Félig igencsak elterjedt, félig igencsak titkos képzettség. A gyógyhatásű főzetek elterjedtek, a legtöbb orvoslás képzettséggel rendelkező ember ismeri őket. A mérgező, altató vagy agressziót kiváltó főzetek elkészítése kevesek számára ismert. Főzetet készíteni írott recept segítségével lehetséges. A receptek másolhatóak.
Egyéb játéktechnikai hatások
Italodban (túlzottan) édes íz: gyógyhatású főzet, mely segíti a láz leverését, a sebek beforrását. Hatására fogyasztója ellazul, kevésbé tud figyelni a külvilágra.
Italodban sós íz: altató hatású főzet, mely egy percen belül kifejti hatását. Az alvás kb. 10-15 percig tart, a karakter felébreszthető.
Italodban erős citromos (savanyú) íz: halálos méreg, mely egy percen belül halálhoz vezet. Jelenleg nincsen ismert ellenszere.
Italodban erős paprikás (csípős) íz: agressziót fokozó főzet. Hatása egy percen belül kialakul, kb. 10-15 percig tart. Hatása alatt a karakter könnyebben kijön a sodrából, ingerlékenyebb lesz, hajlamossá válik nézeteltéréseit fegyverrel elintézni.
Egyéb hatások: Bármilyen más hatást hatáskártyával jelölünk, amelyen pontos instrukciók olvashatóak.
Karaktert regisztrálni csak a Karaván tagjai közé lehetséges. Választható karakterek:
Kereskedő
Leírás: Saját portékát hozó kereskedő, aki a szűkös évszakban minél nagyobb haszonnal próbál élelmet aranyra váltani Steinfeldben, előre nem látván a tényt, hogy a falusiak elköltöztek.
Célok: Haszonszerzés, illetve előtörténetből fakadó célok teljesítése.
Feltételek: Legalább egy saját szolga vagy fegyveres toborzása, valóságban is megjelenő árucikkek hozatala (élelem, használati tárgyak). Az átlagosnál nagyobb gazdagságot sugárzó megjelenés.
Katona
Leírás: Hivatalosan Walter von Heinrich által felfogadott, képzett katonák, akik azonban a Hercegi Gárdának is kémkedhetnek. Különleges megbízatás esetén a Hercegi Inkvizíció tagja is lehet, erről velem kell egyeztetni. FIGYELEM: tavalyi zsoldosok átmenthetik a karakterüket erre a játékra, ha egy kereskedő fogadja fel őket (max 2 fő).
Célok: A megbízó védelme, információszerzés, a kapott feladatok ellátása.
Feltételek: Legalább alapszintű páncélzat, hihető megjelenés, megfelelően burkolt fegyver (egy- és kétkezes kard, poleaxe vagy lándzsa)
Egyéb közember
Leírás: A Karavánhoz csapódott egyszerű emberek. Szerencsét próbáló földművesek vagy kézművesek, akik az aranybánya körüli munkából akarnak jobb megélhetést maguknak. Lehetnek a karaván kereskedőinek szolgái is.
Célok: A kapott feladatok teljesítése, megélhetés, háttértörténetből adódó célok elérése.
Feltételek: Egyszerű megjelenés, egy-két saját képzettség kidomborítása (pl. sebkötöző, favágó, szakács, stb., csakhogy ne noname paraszt no1,2,3 legyen).
Ezen felül előfordulhatnak titkos vagy nem ismert célokkal érkező karakterek is a Karavánban, de ezekről majd a helyszínen, illetve megfelelő nyomozással lehet majd értesülni.
Szabálykönyv
Jelentkezés
2011. december 1. 23:59-ig, Gdocs űrlapon:
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGlZVk1RU1E0bl9hc3FTWDdfRWJLMHc6MQ
Harcrendszer
Bizalmi harcrendszer, a sebesülések maximális eljátszásával. A harc közben szerzett sebek, ha nem halálosak, sebkötözés képzettséggel orvosolhatóak, de a sebesült testrész a játék hátralévő részén gyógyulás alatt állónak számít. Orvoslás képzettséggel a súlyos sérülések is elláthatóak. Halálos sebek (erős találat mellkason, háton, hason, fejen, nyakon) továbbra sem gyógyíthatóak, legfeljebb pár perces szenvedés után a delikvens meghal. A várható hideg miatt a fegyverek burkolása hajlamos felkeményedni, így fokozott óvatossággal harcoljon mindenki. Alkonyattól fejmagasságban szúrni tilos.
Képzettségek
A képzettségek az előtörténet alapján kaphatóak meg. Játék elején minden játékos megkapja a képzettsége leírását és a hozzá tartozó esetleges felszerelési tárgyakat.
Sebkötözés: Elterjedt képzettség, amiben kb. minden 10. ember jártas lehet. Pár percnyi eljátszott kötözéssel enyhe vagy kevésbé súlyos sérülések (karcolások, 1-2 centi mély vágások, végtagtörések) gyógyíthatóak. A kisebb vágások nyom nélkül begyógyulnak, fél óra letelte után nincsenek hatással a karakter fizikumára. A törések azonban nem gyógyulnak be a játék ideje alatt, a karakter kevesebbet vagy csak segítséggel tud mozogni (a törés helyétől függően).
Orvoslás: A sebkötözés képzettség második szintje. Az orvoslásban járatos személy nem csak tapasztalati tudással rendelkezik, hanem tanulta is a gyógyítás mesterségét. Képes súlyosabb sérüléseket összevarrni, komolyabb töréseket sínbe rakni, illetve tisztában van a sérült igényeivel és mozgathatóságával. A játékon szerzett súlyos sérülések nem múlnak el, a karakter az orvosi beavatkozás után pihenésre kényszerül, egy-másfél órával később segítséggel járhat is.
Főzetkészítés: Félig igencsak elterjedt, félig igencsak titkos képzettség. A gyógyhatásű főzetek elterjedtek, a legtöbb orvoslás képzettséggel rendelkező ember ismeri őket. A mérgező, altató vagy agressziót kiváltó főzetek elkészítése kevesek számára ismert. Főzetet készíteni írott recept segítségével lehetséges. A receptek másolhatóak.
Egyéb játéktechnikai hatások
Italodban (túlzottan) édes íz: gyógyhatású főzet, mely segíti a láz leverését, a sebek beforrását. Hatására fogyasztója ellazul, kevésbé tud figyelni a külvilágra.
Italodban sós íz: altató hatású főzet, mely egy percen belül kifejti hatását. Az alvás kb. 10-15 percig tart, a karakter felébreszthető.
Italodban erős citromos (savanyú) íz: halálos méreg, mely egy percen belül halálhoz vezet. Jelenleg nincsen ismert ellenszere.
Italodban erős paprikás (csípős) íz: agressziót fokozó főzet. Hatása egy percen belül kialakul, kb. 10-15 percig tart. Hatása alatt a karakter könnyebben kijön a sodrából, ingerlékenyebb lesz, hajlamossá válik nézeteltéréseit fegyverrel elintézni.
Egyéb hatások: Bármilyen más hatást hatáskártyával jelölünk, amelyen pontos instrukciók olvashatóak.
A hozzászólást Ashi Valkoinen összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Nov. 27, 2011 6:03 pm-kor.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Időpontra nem szavaztam, mert egyelőre mindegyik jónak tűnik.
Viszont ha kereskedőnek kell testőr, az szóljon lehetőleg minél előbb.
Viszont ha kereskedőnek kell testőr, az szóljon lehetőleg minél előbb.
Spectre- Hozzászólások száma : 468
Tartózkodási hely : Magyarisztán banánköztársasága
Registration date : 2009. Mar. 14.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Reméltem, hogy lesz még játék ebben az évben..
Nekem szintén mindegy az időpont.
Nekem szintén mindegy az időpont.
Árnybíró- Hozzászólások száma : 67
Age : 38
Tartózkodási hely : Tát és környéke
Registration date : 2009. Aug. 28.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Hm...rég játszottam kereskedőt...elgondolkodom egyen, nálam időpont ügyileg csak az utolsó időpont nyerő.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Nekem az utolsó már nagyon határeset, azt nem jelöltem, de ha a többségnek az lesz jó, megoldom.
Eglar- Hozzászólások száma : 787
Age : 38
Tartózkodási hely : Szombathely// egyetemi időszkban BP
Registration date : 2008. Aug. 04.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Sajnos egyik se játszik, az elsőre biztosan nem lesz kész télkompatibilis cuccom, a másik kettő meg már erősen vizsgaidősuck (és mivel fontos a félévi eredményem nem akarom minimálisan sem ellazáskodni)
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Én az utolsóra szavaztam, de még erősen meglátós hogy tudok-e menni.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Nekem mindegyik időpont jó, de nekem is az utolsó lenne a legkényelmesebb.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Nekem is az utolsó a legkényelmesebb.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Na, én is szavaztam... hogy jó legyen.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
No lassan lehetne véglegesíteni az időpontot.
Spectre- Hozzászólások száma : 468
Tartózkodási hely : Magyarisztán banánköztársasága
Registration date : 2009. Mar. 14.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Teljesen jogos az igény, a legtöbbet kapó időpont a végleges időpontja a játéknak.
2011. DECEMBER 17-18.
2011. DECEMBER 17-18.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Mivel nincs télkompatibilis cuccom és egyhamar nem is szerzek be(bár még annak birtokában is meggondolnám többször a mínuszokban való táborozást), ezért a mostani játékot inkább kihagyom.
Árnybíró- Hozzászólások száma : 67
Age : 38
Tartózkodási hely : Tát és környéke
Registration date : 2009. Aug. 28.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Ahoy!
Most látom csak hogy frissült az időpont. Így lehet hogy akár jó is lesz nekem, de ez nagyban függ a munkabeosztásomtól és a mostani ZH-imtól. Remélem nem baj ha nagyon későn szólok majd arról hogy biztosan jövök-e de egyenlőre ezt nem tudom megmondani.
Most látom csak hogy frissült az időpont. Így lehet hogy akár jó is lesz nekem, de ez nagyban függ a munkabeosztásomtól és a mostani ZH-imtól. Remélem nem baj ha nagyon későn szólok majd arról hogy biztosan jövök-e de egyenlőre ezt nem tudom megmondani.
Lorin- Hozzászólások száma : 238
Age : 33
Tartózkodási hely : Debrecen környéke
Registration date : 2010. Apr. 28.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Nekem viszont kezd veszélybe kerülni a részvételem, miután úgy néz ki, h megint kezdődik számomra az idei mandulagyulladás-szezon. De ez jövő hét közepéig még kiderül.
Eglar- Hozzászólások száma : 787
Age : 38
Tartózkodási hely : Szombathely// egyetemi időszkban BP
Registration date : 2008. Aug. 04.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Mikor lesz gyülekező a vasútállomáson?
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Esélyesen 10-11, nem érdemes nagyon korábbra kezdeni.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Nnna. Hétvégére már működőképes leszek. *lekopogja* Éjjeli nagyonmínuszfokos kinti túlélési kísérlet mennyire van tervben?
Eglar- Hozzászólások száma : 787
Age : 38
Tartózkodási hely : Szombathely// egyetemi időszkban BP
Registration date : 2008. Aug. 04.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Én nem kísérletezek, az új greatcoatom és két pokróc biztosan elég lesz az esti túléléshez.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Ha Kildar valóban elhozza a köpenyt, amit ígért, csatlakozom a túlélők táborához
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Én most sztem kivételesen nem maradok kint, mert másnap kora délután utazom haza, a larpos cuccokat meg nem akarom vinni, és mosni is kell. Van, aki esetleg még jön vissza Pestre aznap?
Eglar- Hozzászólások száma : 787
Age : 38
Tartózkodási hely : Szombathely// egyetemi időszkban BP
Registration date : 2008. Aug. 04.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Éjfél magasságában mindenki kap e-mailben némi kezdő információt.
Azért küldöm el, hátha megint elég láma lennék elvinni a kinyomtatott karakterlapokat. A publikus infókat illetően persze egymással is lehet, sőt, érdemes egyeztetni a játék előtt.
Egyébként számításaim szerint 8-an leszünk, de a karakterek alapján elég jó történet ígérkezik. Kb. a brit prehistóriához tudom hasonlítani, aki ott volt, tudja kb. mire számíthat.
Este eljutási infók és meeting point is jön.
Azért küldöm el, hátha megint elég láma lennék elvinni a kinyomtatott karakterlapokat. A publikus infókat illetően persze egymással is lehet, sőt, érdemes egyeztetni a játék előtt.
Egyébként számításaim szerint 8-an leszünk, de a karakterek alapján elég jó történet ígérkezik. Kb. a brit prehistóriához tudom hasonlítani, aki ott volt, tudja kb. mire számíthat.
Este eljutási infók és meeting point is jön.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Annyi, hogyha nagyon nyálas az idő, akkor valszeg nem lesz kint alvás, mivel nem fogom tudni felvinni a sátrat.
Spectre- Hozzászólások száma : 468
Tartózkodási hely : Magyarisztán banánköztársasága
Registration date : 2009. Mar. 14.
Re: Fejvadászat #18 - Túlélő Trúlarp III. (2011. December 17-18.)
Késnek azok az karlapok, de játékra remélhetőleg meglesznek.
Más, mindenkit érintő változás:
Valószínűleg az időjárási körülmények és a megközelíthetőség miatt a játékot nem a szokásos terepen, hanem a Turulmadár környékén tartjuk. Erről bővebb infók - az érintett hatóságokkal való egyeztetés után - holnap délután.
Más, mindenkit érintő változás:
Valószínűleg az időjárási körülmények és a megközelíthetőség miatt a játékot nem a szokásos terepen, hanem a Turulmadár környékén tartjuk. Erről bővebb infók - az érintett hatóságokkal való egyeztetés után - holnap délután.
1 / 2 oldal • 1, 2
1 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.