Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
+8
Nedda
Nirwastir
Skalle
Draug
Lecram
Ashi Valkoinen
Soloviel
Kildar
12 posters
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Brit-Szász Live 2009 és prehistóriák
2 / 4 oldal
2 / 4 oldal • 1, 2, 3, 4
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Kildar írta:Szóviccért tockos.
Aelle birtokán pedig pajzzsal szokás végrehajtani.
még szerencse, hogy én Cerdic táborában leszek
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Nagash karakterére leginkább én vagyok kíváncsi.
Helyszín készen lesz, habár annyi "extra" nem lesz, mint terveztük, mert Andrew ugyancsak beteg lett, na de azért jópár meglepetéssel készülünk nektek.
Akkor 8:35-ig Tatabánya vasútállomás 2-es és 3-as vágányainak közös peronjának végében (lépcsőtől legmesszebb eső rész), addig én már nem nagyon leszek netközelben, ha kellek valakinek, akkor mobiltelefon.
(( EDIT: Kildar, majd kérlek nevezd át a topikot "Brit-Szász Live 2009 és Prehistóriák" címre, úgy helytállóbb. ))
Helyszín készen lesz, habár annyi "extra" nem lesz, mint terveztük, mert Andrew ugyancsak beteg lett, na de azért jópár meglepetéssel készülünk nektek.
Akkor 8:35-ig Tatabánya vasútállomás 2-es és 3-as vágányainak közös peronjának végében (lépcsőtől legmesszebb eső rész), addig én már nem nagyon leszek netközelben, ha kellek valakinek, akkor mobiltelefon.
(( EDIT: Kildar, majd kérlek nevezd át a topikot "Brit-Szász Live 2009 és Prehistóriák" címre, úgy helytállóbb. ))
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
jóvolt. legközelebb igazából is furulyálok ha lesz még valami rendes hangszer
viszont malothnak van sok képe és sok jó közülük.
viszont malothnak van sok képe és sok jó közülük.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
A játék maga jó volt, talán a fakardozós-metálkodós rész jobban tetszett, de lényeg hogy megérte lemenni.
Maloth, a képeeket minnél hamarabb! Köszi!
Maloth, a képeeket minnél hamarabb! Köszi!
PG- Hozzászólások száma : 330
Registration date : 2008. Mar. 26.
tapasztalatok
Bevezető
A játékot amúgy egy-két dolog már eléggé hazavágta, ezek (nem időbeli sorrendben):
1.) Falkafotózás (kevesebb játékos).
2.) Isair és Ameris családos találkozója (szintén kevesebb játékos).
3.) Időjárás: előző két nap, amikor építettünk, nagyon jó idő volt, a mai nap érezhetően hidegebb lett.
4.) Egy ember játékra jövet robbant le az autójukkal...
5.) Az egyik jómunkásember főszervező lebetegedett, így az építést jómagam végeztem Kanixszal meg Marindával, akik koruk és terhelhetőségük ellenére nagyon hasznos emberek lettek.
Pozitív vélemények
1.) Kifejezetten örültem, hogy a játékosok jó jelmezben jöttek el, PG ruhájával sem lett volna semmi bajom, Nándinak pedig adtunk, viszont senkitől nem akartam kérni, hogy az OUT ruháját vegye le a LARP-os alól, az időjárás miatt. De szerintem a ruhákkal nem volt semmi baj.
2.) Az IN-es, nem harcolós jellegű sértések és gúnyolódások szerintem jók voltak, főleg Liofán köszörültük a nyelvünket, de ez érthető, mert szegény szász harcost nem a gondolkodásra teremtették. Ezenfelül tetszett Nagash és Caedda közjátéka is.
3.) Örülök, hogy a helyszín tetszett az embereknek, annak ellenére, hogy fentebb említett ok miatt egy szerényebb kivitel lett.
4.) Jól mutattak a pajzsok és igényes fegyverek voltak, kicsit hihetőbb, mint a "kék nyalókakard".
5.) Külön köszönet Solovielnek, amiért nagyon faszán adta elő a jóslást és az áldozat végrehajtását, na meg Nándinak is a görcsös szenvedésért.
6.) Az IN-es párbajoknak nem mondvacsinált okaik voltak, és ezek a nem erőltetett harcok sokat emeltek a színvonalon, amellett a harcosabbak is élhettek tudásukkal IN helyzetben
Negatív vélemények
1.) A játék a békekötésről szólt, értelemszerű, hogy nem járt annyi harci helyzettel, ugyanakkor a "menjünk gyakni" IN-es hozzászólásként elég hangulatromboló, főleg, hogy nem volt kit.
2.) Szerintem még sokunknak gondot okot (nekem is, nem szégyellem), hogy a békésebb időket is IN-ben játszunk ki, és a játék ne induljon el (szó)viccek mesélésének irányába. Azt hiszem, ebben még mindenkinek fejlődnie kell, a csarnokban való evés-ivás, élcelődés ugyanúgy a szerepjáték része, mint a harc.
Tapasztalatok, tervek
1.) A Brit Prehistória harci jellegű lesz, vallásháborút kíván megjeleníteni a britek között (terjedő kereszténység az ősi pogányság ellen). Ez több játékos fantáziáját mozgatja meg, ugyanakkor ugyanúgy lehetőséget nyújt békés IN-es helyzetek kialakítására. A játékokon a kereskedői vonalat fejleszteni fogjuk, mert egyrészt kellenek nem harcos karakterek is, másrészt pedig igen könnyen összekötő kapoccsá válhatnak.
2.) A játékokra érdemes mindenkinek parafa dugóval ellátott üveget hoznia, ezek ugyanis korhűek (a rómaiaknak voltak üvegeik, és ezeket kincsként nagy becsben tartották a rómaiak kivonulása után Britanniában), másrészt nem követelik meg OUT műanyag palackok elővételét. (Az OUT-os tárgyak jelenléte a még IN-elős játékrészben gyakorlatilag zéró volt.)
3.) A Szabálykönyvhöz, a játékhoz a résztvevők továbbra is aktívan hozzászólhatnak, mert fontos az emberek véleménye.
4.) Végső halál: egy karakter, egy halál. Meggondolva a dolgot ez a koncepció tűnik a legelfogadhatóbbnak. Okok majd a Szabálykönyv új verziójában.
5.) Az egyes királyokhoz tartozó csarnokokat kérésre ellátjuk az igényelt berendezési tárgyakkal, ha ezt teljesíteni tudjuk. De nagyjáték előtt valószínű egy vagy két nap építőtábor is lesz, itt már csak az "extrákat" kell elkészíteni, a helyszín kész lesz.
Körülbelül ennyi.
IN-es történések pedig hamarosan felkerülnek a honlapra.
PG: Fakarddal mindenki szeret csapkodni. De IN-ben nem mindig indokolt. Én is imádok harcolni, de jól felfogott érdekek miatt mégsem eshettem Aelle torkának.
A játékot amúgy egy-két dolog már eléggé hazavágta, ezek (nem időbeli sorrendben):
1.) Falkafotózás (kevesebb játékos).
2.) Isair és Ameris családos találkozója (szintén kevesebb játékos).
3.) Időjárás: előző két nap, amikor építettünk, nagyon jó idő volt, a mai nap érezhetően hidegebb lett.
4.) Egy ember játékra jövet robbant le az autójukkal...
5.) Az egyik jómunkásember főszervező lebetegedett, így az építést jómagam végeztem Kanixszal meg Marindával, akik koruk és terhelhetőségük ellenére nagyon hasznos emberek lettek.
Pozitív vélemények
1.) Kifejezetten örültem, hogy a játékosok jó jelmezben jöttek el, PG ruhájával sem lett volna semmi bajom, Nándinak pedig adtunk, viszont senkitől nem akartam kérni, hogy az OUT ruháját vegye le a LARP-os alól, az időjárás miatt. De szerintem a ruhákkal nem volt semmi baj.
2.) Az IN-es, nem harcolós jellegű sértések és gúnyolódások szerintem jók voltak, főleg Liofán köszörültük a nyelvünket, de ez érthető, mert szegény szász harcost nem a gondolkodásra teremtették. Ezenfelül tetszett Nagash és Caedda közjátéka is.
3.) Örülök, hogy a helyszín tetszett az embereknek, annak ellenére, hogy fentebb említett ok miatt egy szerényebb kivitel lett.
4.) Jól mutattak a pajzsok és igényes fegyverek voltak, kicsit hihetőbb, mint a "kék nyalókakard".
5.) Külön köszönet Solovielnek, amiért nagyon faszán adta elő a jóslást és az áldozat végrehajtását, na meg Nándinak is a görcsös szenvedésért.
6.) Az IN-es párbajoknak nem mondvacsinált okaik voltak, és ezek a nem erőltetett harcok sokat emeltek a színvonalon, amellett a harcosabbak is élhettek tudásukkal IN helyzetben
Negatív vélemények
1.) A játék a békekötésről szólt, értelemszerű, hogy nem járt annyi harci helyzettel, ugyanakkor a "menjünk gyakni" IN-es hozzászólásként elég hangulatromboló, főleg, hogy nem volt kit.
2.) Szerintem még sokunknak gondot okot (nekem is, nem szégyellem), hogy a békésebb időket is IN-ben játszunk ki, és a játék ne induljon el (szó)viccek mesélésének irányába. Azt hiszem, ebben még mindenkinek fejlődnie kell, a csarnokban való evés-ivás, élcelődés ugyanúgy a szerepjáték része, mint a harc.
Tapasztalatok, tervek
1.) A Brit Prehistória harci jellegű lesz, vallásháborút kíván megjeleníteni a britek között (terjedő kereszténység az ősi pogányság ellen). Ez több játékos fantáziáját mozgatja meg, ugyanakkor ugyanúgy lehetőséget nyújt békés IN-es helyzetek kialakítására. A játékokon a kereskedői vonalat fejleszteni fogjuk, mert egyrészt kellenek nem harcos karakterek is, másrészt pedig igen könnyen összekötő kapoccsá válhatnak.
2.) A játékokra érdemes mindenkinek parafa dugóval ellátott üveget hoznia, ezek ugyanis korhűek (a rómaiaknak voltak üvegeik, és ezeket kincsként nagy becsben tartották a rómaiak kivonulása után Britanniában), másrészt nem követelik meg OUT műanyag palackok elővételét. (Az OUT-os tárgyak jelenléte a még IN-elős játékrészben gyakorlatilag zéró volt.)
3.) A Szabálykönyvhöz, a játékhoz a résztvevők továbbra is aktívan hozzászólhatnak, mert fontos az emberek véleménye.
4.) Végső halál: egy karakter, egy halál. Meggondolva a dolgot ez a koncepció tűnik a legelfogadhatóbbnak. Okok majd a Szabálykönyv új verziójában.
5.) Az egyes királyokhoz tartozó csarnokokat kérésre ellátjuk az igényelt berendezési tárgyakkal, ha ezt teljesíteni tudjuk. De nagyjáték előtt valószínű egy vagy két nap építőtábor is lesz, itt már csak az "extrákat" kell elkészíteni, a helyszín kész lesz.
Körülbelül ennyi.
IN-es történések pedig hamarosan felkerülnek a honlapra.
PG: Fakarddal mindenki szeret csapkodni. De IN-ben nem mindig indokolt. Én is imádok harcolni, de jól felfogott érdekek miatt mégsem eshettem Aelle torkának.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Ashi írta:2.) Az IN-es, nem harcolós jellegű sértések és gúnyolódások szerintem jók voltak, főleg Liofán köszörültük a nyelvünket, de ez érthető, mert szegény szász harcost nem a gondolkodásra teremtették. Ezenfelül tetszett Nagash és Caedda közjátéka is.
A sértések és gúnyolódások 90 százalékát szerintem te mondtad. =)
Ashi írta:PG: Fakarddal mindenki szeret csapkodni. De IN-ben nem mindig indokolt. Én is imádok harcolni, de jól felfogott érdekek miatt mégsem eshettem Aelle torkának.
Gondolom itt a "jelenjünk meg britnek" közjátékra gondolsz. Ezt azért találtam ki, hogy legyen valami eksön, mert már nagyon be volt punnyadva a társaság. Így meg lehetett volna oldani, hogy ne outos ökörködés menjen. Ha meg másra célzol, akkor nem tudom mi, mert nem hiszem, hogy csak úgy csapkodtam volna inben.
PG- Hozzászólások száma : 330
Registration date : 2008. Mar. 26.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Hát úgy gondolom megérte elmenni, még ha leskéstem is a vonatot, ha eltévedtem is az erdőben....
Hát az IN-es storyban nem volt túl sok részem... :/
Szívesen játszottam volna még egykét órát...
Ezvan...
Hát az IN-es storyban nem volt túl sok részem... :/
Szívesen játszottam volna még egykét órát...
Ezvan...
Maloth- Hozzászólások száma : 20
Age : 31
Tartózkodási hely : Bp
Registration date : 2008. Mar. 14.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Ezt majd Nándin verd le.
Amúgy ennek a karakterednek jelenleg Kanix és Nagash a tulajdonosa.
Amúgy ennek a karakterednek jelenleg Kanix és Nagash a tulajdonosa.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Akkor én is megírnám a véleményem a játékról:
Szerény véleményem szerint nagyon jó játék volt, megérte elmenni, ha másért nem is akkor a társaságért mindenképp, habár meg kell jegyeznem, hogy ez volt szerintem életem legrövidebb larpja , nem túl sok esemény volt, jobb lett volna azért ha van az embereknek előtörténetük, hogy jobban lehessen inelni, de annyira nem is volt gond, mert a hátralévő időt hasznos metálkodással töltöttük el
Viszont a terepért ríszpekt jár a szervezőknek, Aelle csarnoka is jól sikerült. A prehistória után számomra 2009 legígéretesebb larpjaként a Brit-Szász előrelépett (de csak egy orrhossznyira a Fallout előtt ), ebből a terepből nagyon sok jó dolgot ki lehet hozni, az epikus larphoz minden feltétel adott, mindössze annak a feltételnek kell teljesülnie, hogy minden - hangsúlyozom: MINDEN - valamire való larpos megjelenjen (cellesek, falkások, jászberényiek, stb.) és remélem ez teljesülni is fog...
Szerény véleményem szerint nagyon jó játék volt, megérte elmenni, ha másért nem is akkor a társaságért mindenképp, habár meg kell jegyeznem, hogy ez volt szerintem életem legrövidebb larpja , nem túl sok esemény volt, jobb lett volna azért ha van az embereknek előtörténetük, hogy jobban lehessen inelni, de annyira nem is volt gond, mert a hátralévő időt hasznos metálkodással töltöttük el
Viszont a terepért ríszpekt jár a szervezőknek, Aelle csarnoka is jól sikerült. A prehistória után számomra 2009 legígéretesebb larpjaként a Brit-Szász előrelépett (de csak egy orrhossznyira a Fallout előtt ), ebből a terepből nagyon sok jó dolgot ki lehet hozni, az epikus larphoz minden feltétel adott, mindössze annak a feltételnek kell teljesülnie, hogy minden - hangsúlyozom: MINDEN - valamire való larpos megjelenjen (cellesek, falkások, jászberényiek, stb.) és remélem ez teljesülni is fog...
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Jöjjön akkor az én beszámolóm is, és mert Ashi azt mondta, hogy lehet a játékhoz újabb ötletekkel előállni, így megteszem ezt is.
Nos én nagyon élveztem az áldozást, és Nándi valóban jól játszotta a testében feltörő vértől gurgulázást, és szépen vergődött, alig bírtam lefogni. Szívesen feláldoztam volna Malothot is, és akkorra érthetőbb szimbólumokkal kövezem ki a jóslatom. Ennyi erővel tényleg beszélhettem volna csak faeroer nyelven is, mert hiába ismerem az ezoterikus és vallási szimbólumokat, ha más rajtam kívül nem. Ezért javaslom, hogy például 1-2 dolognak legyen valamilyen szimbóluma a játék során, tehát a törzseknek, netán a különböző területeknek, és így tovább, úgy jósolhassanak a vallási tisztségviselők, hogy azt ne csak ők értsék, de mások is.
Én is rettenet sajnálom, hogy nem jöttek el a falkások, és azok, akik más okokból hiányoztak, mert így kissé hiányzott belőle az eltervezett intrika, aminek kiváltképp örültem volna, hisz így csak egyetérteni tudtam a két bölcs királlyal, de sok újat nem tudtam mondani nekik, a sámánkodás ezen részét rosszul teljesítettem.
Amúgy meg kell jegyezzem, hogy a tűz körül ülés és törzsön belüli interakciók anno Szandán nagyon jól zajlottak úgy is, hogy OUT-os dolgokról volt szó, mert tágabb volt a témakör, amiről beszélni lehetett, és a lényeg megvolt, mármint a hangulata az egésznek, és ami lényeges még, hogy nem voltak így sem OUT-os cuccok a környéken, csak a téma volt OUT-os. Hisz közben lekvárt főztek, lepényt sütöttek, és mivel 1 hetes volt a játék, így helyben főzték a mézsört is. Tehát ha az OUT-os téma meg is marad, mert nehéz elkerülni, és nem lehet mindig felügyelni, továbbá megeshet, hogy aki nagyon IN-elni akar, azt lehurrogják éppen a tűz körül ülők, attól még a viselkedés, és tevékenységek igencsak hangulatosak tudnak lenni.
Régen harcoltam már, kezdtem berozsdásodni, így örültem neki nagyon, hogy harcolhattam 1-2 hozzáértő emberrel, mint például Kildarral régen küzdöttem már, és Eglarnak és Nagashnak is nagyon örültem.
Lehet Skallenak csak egy orrhossznyira lépett előrébb a Fallouttól a Brit-Szász, de nekem az élmezőnybe került, mert kiváltképp imádom a történelmi játékokat, és ezt a két népet, nyelvüket, történelmüket, társadalmukat még jobban. Szóval remélem rettentő nagy játék lesz belőle nyárra. Kedves szervezők, ha kell valami segítség, és persze ráérek, akkor csak szóljatok.
Következzen az ötlet:
Nem láttam a szabálykönyvben, így feltételezem, hogy nem lett ilyen kitalálva, vagy csak még nem volt idő leírni. A nagyjátékkal kapcsolatban talán jobban megoldható, a brit előstoryban gondolom még nem lesz túl nagy mértékű vallási háború.
Gondolom majd kell politikai területeket foglalni, és megtartani azokat, így gondoltam egy olyanra, hogy vallásilag is meg kelljen majd hódítani a területeket akár szász oldalról, brit oldalról, vagy keresztény oldalról.
Tehát lehetne 1-2 szentély a játékban (láttam kegyhelyet), ezen szentélyek pedig 2 célt szolgálnának.
#1: a szentélyekbe bárki beléphet, aki azt a vallást vallja, mint amivel a szentély ki van kövezve, díszítve, aminek a jelképeit viseli, ezen személyt nem lehet a szentélyen belül megtámadni olyanoknak, akik más vallást képviselnek.
Nomármost, hogy ne az a helyzet álljon fel, hogy a gyáva nyulak üldögéljenek a szentélyben egész álló nap, miközben az ellenség kint rostokol, így egy vallási tisztséget viselő egy a szentélyen kívüli rituáléval (igen emberáldozat is kell hozzá , meg esetleg még 1-2 komponens, ami a saját vallást szimbolizálja! Kivéve a keresztény papoknak, akiknek esetlegesen több komponenst kelljen beszerezni, hisz 490 környékére már nem igazán áldozgattak a keresztények embereket) a bent lévők számára megszentségtelenítheti, és a saját vallása számára megszentelheti a szentélyt, így a bent lévőknek ki kell jönniük onnan.
#2: vallási célt szolgál, tehát a druida/sámán/pap ha x időt eltölt a szentély oltáránál, akkor kaphat valamilyen isteni útmutatást (ezt még érdemes valahogy jobban kitalálni).
U.I.: így némiképp azért is folyhat harc, hogy ne csak politikai, de vallási területeket is szerezzenek maguknak a játékosok.
Nos én nagyon élveztem az áldozást, és Nándi valóban jól játszotta a testében feltörő vértől gurgulázást, és szépen vergődött, alig bírtam lefogni. Szívesen feláldoztam volna Malothot is, és akkorra érthetőbb szimbólumokkal kövezem ki a jóslatom. Ennyi erővel tényleg beszélhettem volna csak faeroer nyelven is, mert hiába ismerem az ezoterikus és vallási szimbólumokat, ha más rajtam kívül nem. Ezért javaslom, hogy például 1-2 dolognak legyen valamilyen szimbóluma a játék során, tehát a törzseknek, netán a különböző területeknek, és így tovább, úgy jósolhassanak a vallási tisztségviselők, hogy azt ne csak ők értsék, de mások is.
Én is rettenet sajnálom, hogy nem jöttek el a falkások, és azok, akik más okokból hiányoztak, mert így kissé hiányzott belőle az eltervezett intrika, aminek kiváltképp örültem volna, hisz így csak egyetérteni tudtam a két bölcs királlyal, de sok újat nem tudtam mondani nekik, a sámánkodás ezen részét rosszul teljesítettem.
Amúgy meg kell jegyezzem, hogy a tűz körül ülés és törzsön belüli interakciók anno Szandán nagyon jól zajlottak úgy is, hogy OUT-os dolgokról volt szó, mert tágabb volt a témakör, amiről beszélni lehetett, és a lényeg megvolt, mármint a hangulata az egésznek, és ami lényeges még, hogy nem voltak így sem OUT-os cuccok a környéken, csak a téma volt OUT-os. Hisz közben lekvárt főztek, lepényt sütöttek, és mivel 1 hetes volt a játék, így helyben főzték a mézsört is. Tehát ha az OUT-os téma meg is marad, mert nehéz elkerülni, és nem lehet mindig felügyelni, továbbá megeshet, hogy aki nagyon IN-elni akar, azt lehurrogják éppen a tűz körül ülők, attól még a viselkedés, és tevékenységek igencsak hangulatosak tudnak lenni.
Régen harcoltam már, kezdtem berozsdásodni, így örültem neki nagyon, hogy harcolhattam 1-2 hozzáértő emberrel, mint például Kildarral régen küzdöttem már, és Eglarnak és Nagashnak is nagyon örültem.
Lehet Skallenak csak egy orrhossznyira lépett előrébb a Fallouttól a Brit-Szász, de nekem az élmezőnybe került, mert kiváltképp imádom a történelmi játékokat, és ezt a két népet, nyelvüket, történelmüket, társadalmukat még jobban. Szóval remélem rettentő nagy játék lesz belőle nyárra. Kedves szervezők, ha kell valami segítség, és persze ráérek, akkor csak szóljatok.
Következzen az ötlet:
Nem láttam a szabálykönyvben, így feltételezem, hogy nem lett ilyen kitalálva, vagy csak még nem volt idő leírni. A nagyjátékkal kapcsolatban talán jobban megoldható, a brit előstoryban gondolom még nem lesz túl nagy mértékű vallási háború.
Gondolom majd kell politikai területeket foglalni, és megtartani azokat, így gondoltam egy olyanra, hogy vallásilag is meg kelljen majd hódítani a területeket akár szász oldalról, brit oldalról, vagy keresztény oldalról.
Tehát lehetne 1-2 szentély a játékban (láttam kegyhelyet), ezen szentélyek pedig 2 célt szolgálnának.
#1: a szentélyekbe bárki beléphet, aki azt a vallást vallja, mint amivel a szentély ki van kövezve, díszítve, aminek a jelképeit viseli, ezen személyt nem lehet a szentélyen belül megtámadni olyanoknak, akik más vallást képviselnek.
Nomármost, hogy ne az a helyzet álljon fel, hogy a gyáva nyulak üldögéljenek a szentélyben egész álló nap, miközben az ellenség kint rostokol, így egy vallási tisztséget viselő egy a szentélyen kívüli rituáléval (igen emberáldozat is kell hozzá , meg esetleg még 1-2 komponens, ami a saját vallást szimbolizálja! Kivéve a keresztény papoknak, akiknek esetlegesen több komponenst kelljen beszerezni, hisz 490 környékére már nem igazán áldozgattak a keresztények embereket) a bent lévők számára megszentségtelenítheti, és a saját vallása számára megszentelheti a szentélyt, így a bent lévőknek ki kell jönniük onnan.
#2: vallási célt szolgál, tehát a druida/sámán/pap ha x időt eltölt a szentély oltáránál, akkor kaphat valamilyen isteni útmutatást (ezt még érdemes valahogy jobban kitalálni).
U.I.: így némiképp azért is folyhat harc, hogy ne csak politikai, de vallási területeket is szerezzenek maguknak a játékosok.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Soloviel ötleteit csak támogatni tudom
Meg még olyanon gondolkoztam, hogy (bár lehet, hogy az ötlettel már Ashiék megelőztek) a nagy larpon is lehetnek a két népen belül belviszályok a brit oldalon ugyebár vallási szempontból a szász oldalon pedig politikai szempontból (Cerdic és Aelle viszonya elmérgesedik ), ami egyrészt azért lenne jó hogy a potenciális árulóknak lenne feladatuk (igen, szerintem árulók is lehetnének simán, akik belülről bomlasztják a rendet) továbbá nagyon hangulatos lenne egy olyan csata amikoris pl. a britek rátörnek az éppen egymást gyepáló szász seregre . Mondjuk amitől eleve félek hogy lehet hogy keresztényeket nem sokan fognak alakítani, mer sokaknak ez nem "menő" (meg amitől még félek, hogy eleve nem leszünk sokan, de ez nagyon nem lenne jó ), szal valami ösztönző tényező ehhez is kéne. Meg ami még jöhetne az a lélektani hadviselés vallási eszközökkel (akkoriban azért lényegesen babonásabbak voltak az emberek és a keresztények féltek a pogány mágiától, de ugyanakkor ha a keresztények eléggé meggyőzően tudják előadni istenük erejét, akkor a pogányokat is be lehet szaratni)
Meg még olyanon gondolkoztam, hogy (bár lehet, hogy az ötlettel már Ashiék megelőztek) a nagy larpon is lehetnek a két népen belül belviszályok a brit oldalon ugyebár vallási szempontból a szász oldalon pedig politikai szempontból (Cerdic és Aelle viszonya elmérgesedik ), ami egyrészt azért lenne jó hogy a potenciális árulóknak lenne feladatuk (igen, szerintem árulók is lehetnének simán, akik belülről bomlasztják a rendet) továbbá nagyon hangulatos lenne egy olyan csata amikoris pl. a britek rátörnek az éppen egymást gyepáló szász seregre . Mondjuk amitől eleve félek hogy lehet hogy keresztényeket nem sokan fognak alakítani, mer sokaknak ez nem "menő" (meg amitől még félek, hogy eleve nem leszünk sokan, de ez nagyon nem lenne jó ), szal valami ösztönző tényező ehhez is kéne. Meg ami még jöhetne az a lélektani hadviselés vallási eszközökkel (akkoriban azért lényegesen babonásabbak voltak az emberek és a keresztények féltek a pogány mágiától, de ugyanakkor ha a keresztények eléggé meggyőzően tudják előadni istenük erejét, akkor a pogányokat is be lehet szaratni)
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Mindkét előttem szólónak köszönöm a bíztató szavakat, jól estek, annak ellenére, hogy event tekintetben egy-két dolog nem úgy sikerült, ahogy kellett volna.
Soloviel:
A szimbólumrendszert jó ötletnek tartom, annál is inkább, mert onnantól, hogy a keresztényekeknek ott a kereszt, nem nagyon lehet az ilyesmit kihagyni. Druida liget(ek) és keresztény templom(ok) pedig minden bizonnyal lesznek, hiszen ezek mind a játék, mind a korszak szerves elemét képezik.
Skalle:
Mindkét népen belül meg lesz a belviszály, ezeket már elterveztük jóelőre, ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy ha történik is árulás, akkor az egy egész népet fog érinteni (tehát például Cerdic szövetséget köt a keresztény britekkel, hogy megdöntik Arthur uralmát, Aelle-t pedig távoltartják valami félrevezető szöveggel), viszont kém, áruló, tolvaj, settenkedő karakterek NEM lesznek egy történelmi hátterű játékon. Ami amúgy a szabálykönyv első oldalán szerepel is.
A babonák kijátszása pedig tényleg a játékosokon múlik, például most is elég tiszteletlenül beszéltek a sámánról, ami könnyen az életükbe kerülhetett volna.
De hát éppen erre valók a Prehistóriák.
Soloviel:
A szimbólumrendszert jó ötletnek tartom, annál is inkább, mert onnantól, hogy a keresztényekeknek ott a kereszt, nem nagyon lehet az ilyesmit kihagyni. Druida liget(ek) és keresztény templom(ok) pedig minden bizonnyal lesznek, hiszen ezek mind a játék, mind a korszak szerves elemét képezik.
Skalle:
Mindkét népen belül meg lesz a belviszály, ezeket már elterveztük jóelőre, ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy ha történik is árulás, akkor az egy egész népet fog érinteni (tehát például Cerdic szövetséget köt a keresztény britekkel, hogy megdöntik Arthur uralmát, Aelle-t pedig távoltartják valami félrevezető szöveggel), viszont kém, áruló, tolvaj, settenkedő karakterek NEM lesznek egy történelmi hátterű játékon. Ami amúgy a szabálykönyv első oldalán szerepel is.
A babonák kijátszása pedig tényleg a játékosokon múlik, például most is elég tiszteletlenül beszéltek a sámánról, ami könnyen az életükbe kerülhetett volna.
De hát éppen erre valók a Prehistóriák.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Szerintem keresztényeket, és így Arturius keresztény vallású lovagjait is fogják azért választani, hisz sok lovagmániás embert ismerek.
A babonák közt vannak olyanok, amik például kereszténység bejövetele után sem változtak, tehát akkoriban is részese volt mindkét oldal, és Ashiék találtak ilyen babonákat dögivel, szóval ettől nem kell tartanod Skalle, csak legyünk elegen hozzá.
Pár érdekesség az átfedésekről:
A pentagramma, ami esetében a pogányok 5. eleme (szellem) felfelé mutat, míg a hermetikus 5. eleme keletnek, és ez utóbbi tűnik úgy, mintha a fő csúcsa lefelé állna, amivel a keresztények azt hitték, hogy a pokolra mutat, így luciferánus szimbólumnak tekintették. A másik, amire nem szoktak figyelni főleg a keresztények, hogy van mégegy különbség a pogány és a hermetikus pentagramma között, a pogány körül kör fut, ami a napot jelenti.
Továbbá a keresztényeket meg lehet tréfálni a "kelta" kereszttel, így azt hiszik a pogányról, hogy ő is keresztény, pedig a "kelta" keresztben a kör a napot jelenti megint csak, és a kereszt 4 felé osztja a 12 ma is használatos csillagkép asztrológiai naptárát, melyet már a sumérok is használtak, tehát a "kelta" szó se túl igaz erre a keresztre.
Ashi
A szabálykönyvben szerepel a kém karakter, tehát akkor most lesz vagy nem lesz?
A babonák közt vannak olyanok, amik például kereszténység bejövetele után sem változtak, tehát akkoriban is részese volt mindkét oldal, és Ashiék találtak ilyen babonákat dögivel, szóval ettől nem kell tartanod Skalle, csak legyünk elegen hozzá.
Pár érdekesség az átfedésekről:
A pentagramma, ami esetében a pogányok 5. eleme (szellem) felfelé mutat, míg a hermetikus 5. eleme keletnek, és ez utóbbi tűnik úgy, mintha a fő csúcsa lefelé állna, amivel a keresztények azt hitték, hogy a pokolra mutat, így luciferánus szimbólumnak tekintették. A másik, amire nem szoktak figyelni főleg a keresztények, hogy van mégegy különbség a pogány és a hermetikus pentagramma között, a pogány körül kör fut, ami a napot jelenti.
Továbbá a keresztényeket meg lehet tréfálni a "kelta" kereszttel, így azt hiszik a pogányról, hogy ő is keresztény, pedig a "kelta" keresztben a kör a napot jelenti megint csak, és a kereszt 4 felé osztja a 12 ma is használatos csillagkép asztrológiai naptárát, melyet már a sumérok is használtak, tehát a "kelta" szó se túl igaz erre a keresztre.
Ashi
A szabálykönyvben szerepel a kém karakter, tehát akkor most lesz vagy nem lesz?
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Soloviel írta:Ashi
A szabálykönyvben szerepel a kém karakter, tehát akkor most lesz vagy nem lesz?
Lehet hogy az csak a britecsKÉMre utal
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Meg egyáltalán, attól hogy történelmi játék, akkoriban is voltak árulók és kémek.
PG- Hozzászólások száma : 330
Registration date : 2008. Mar. 26.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
PG:
Voltak, minden 10k emberre jutott egy. Azaz, ha majd 10k ember jön LARP-ra, akkor lesz egy kém.
Természetesen ez vicc volt, mert lesz biztosan kém karakter, de azért nehogymá' a játékosok fele az legyen. A kém karakter meg egyáltalán nem kard- és pajzsforgató egyén legyen.
Skalle:
Ezért kapsz keltapajzssal.
Soloviel:
Annyi a tévhit a fentebbi írásodban, hogy Arthurnak nem voltak lovagjai. Lovasai voltak, de lovagjai nem. Az ötödik és hatodik század fordulójan nagyon nem a lovagkor, ami pedig még meglepőbb, hogy ha Arthur valaha is létezett, nos, ő akkor pogány volt. A Mont Badoni csatánál azért volt kereszt a pajzsán, mert ez volt az ára, hogy egy keresztény brit királyság csatlakozzon hozzá a szászok ellen. A keresztények éppenséggel nem szerették Arthurt, mert megtűrte a pogányságot, pedig hatalmában állt volna eltörölni. A Kerekasztal motívumot pedig csak a 12. századi történetírók aggatták Arthurra, összefonva Sir Lancelot-tal a legendáját. Tristan és Iseult is később éltek, ha éltek. A Grál motívum pedig már keresztényi homályosítás, mert a pogányok is hittek üstökben, mint gyógyító erejű varázstárgyak, ezt persze átvették, mint ahogy a Mithras-kultusz számos elemét is. (Mithrast is december 24-én ünnepelik, Mithras is meghalt, és milyen furcsa, ebben a hitben is bort és kenyeret vesznek magukhoz a hívek.)
Szóval körülbelül úgy kell elképzelni az egészet, lecsupaszítva a 10-12 századi ráaggatott dolgoktól, hogy Britanniában az 5-6 század fordulóján élt egy legendás király vagy vezér, aki még egyszer nagy győzelmet aratott a szászok felett, mielőtt azok később egész Britanniát bekebelezték volna.
A szimbólumokkal való munka, illetve a babonák részletesebb leírása pedig folyamatban van, valószínű a TDK munkám elkészítése után jut rá bővebb időkeret.
Voltak, minden 10k emberre jutott egy. Azaz, ha majd 10k ember jön LARP-ra, akkor lesz egy kém.
Természetesen ez vicc volt, mert lesz biztosan kém karakter, de azért nehogymá' a játékosok fele az legyen. A kém karakter meg egyáltalán nem kard- és pajzsforgató egyén legyen.
Skalle:
Ezért kapsz keltapajzssal.
Soloviel:
Annyi a tévhit a fentebbi írásodban, hogy Arthurnak nem voltak lovagjai. Lovasai voltak, de lovagjai nem. Az ötödik és hatodik század fordulójan nagyon nem a lovagkor, ami pedig még meglepőbb, hogy ha Arthur valaha is létezett, nos, ő akkor pogány volt. A Mont Badoni csatánál azért volt kereszt a pajzsán, mert ez volt az ára, hogy egy keresztény brit királyság csatlakozzon hozzá a szászok ellen. A keresztények éppenséggel nem szerették Arthurt, mert megtűrte a pogányságot, pedig hatalmában állt volna eltörölni. A Kerekasztal motívumot pedig csak a 12. századi történetírók aggatták Arthurra, összefonva Sir Lancelot-tal a legendáját. Tristan és Iseult is később éltek, ha éltek. A Grál motívum pedig már keresztényi homályosítás, mert a pogányok is hittek üstökben, mint gyógyító erejű varázstárgyak, ezt persze átvették, mint ahogy a Mithras-kultusz számos elemét is. (Mithrast is december 24-én ünnepelik, Mithras is meghalt, és milyen furcsa, ebben a hitben is bort és kenyeret vesznek magukhoz a hívek.)
Szóval körülbelül úgy kell elképzelni az egészet, lecsupaszítva a 10-12 századi ráaggatott dolgoktól, hogy Britanniában az 5-6 század fordulóján élt egy legendás király vagy vezér, aki még egyszer nagy győzelmet aratott a szászok felett, mielőtt azok később egész Britanniát bekebelezték volna.
A szimbólumokkal való munka, illetve a babonák részletesebb leírása pedig folyamatban van, valószínű a TDK munkám elkészítése után jut rá bővebb időkeret.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Nem feltétlenül a Mithras kultusztól vették át, mert a kelta legendákban létezik Cerridwen üstje, és a Szent Grál valószínűleg Cerridwen üstjével azonos, mert abban volt egy varázsital, mely bölcsebbé tette, aki onnan ivott. A varázsital 6 növényből készült, és 'greal' volt a neve, valszeg ebből lett később a 'grál' szó.
Viszont Mithras és Horusz tökéletesen megegyezik Jézus minden tulajdonságával, halálának körülményeivel, stb. Más szóval nem akarom a kereszténységet ronda szavakkal illetni, de már akkor is nagyon jól tudtak másolni.
Továbbá valszeg Camulodun (Camulos (kelta háború isten) -nak rendelt erőd a jelentése; mai nevén Colchester) volt Camelot, még a nevük is hasonló, ha megfigyeled. Továbbá a szerkezeti felépítése is nagyon hasonlít a későbbi történetek alapján leírtakhoz. Csupán egyetlen probléma van mindezzel, hogy a rómaiak kivonultáig ott egy Claudiusnak szentelt templom állt, és nem egy vár, ahol Camelot vára lenne, viszont Cole király megjelenésével, aki nem sokkal később élt, mint a lehetséges Arturius király átépíttette a helyet Várnak, így lett az egész helynek Colchester a neve, tehát Cole+chester. Tehát valószínűleg a későbbiekben, mikor levésték Arturius király történetét, akkor már abból indultak ki, hogy ott vár állott, és nem templom.
Amúgy ez kicsit hókon ütött, hogy Arturius nem volt keresztény, ha egyáltalán létezett, de a lovagokat csak rosszul írtam legfeljebb, tudom, hogy a lovagok 1099-től érvényesek, ha nagyon pontos akarok lenni. A későbbi történetírók marhasága tetszik a legjobban, hogy Arturiust teljes vértben ábrázolták, pedig kb. egy láncing volt rajta és ennyi, mert nemes volt, de a lovasai legtöbbjének csak bőrvért jutott, az egyszerű közember pedig ment félmeztelenül régi szokás szerint.
A szimbólumokkal való munkát pedig köszönöm, sokat segítesz vele, főleg magadnak és más hadvezért játszó embernek.
Viszont Mithras és Horusz tökéletesen megegyezik Jézus minden tulajdonságával, halálának körülményeivel, stb. Más szóval nem akarom a kereszténységet ronda szavakkal illetni, de már akkor is nagyon jól tudtak másolni.
Továbbá valszeg Camulodun (Camulos (kelta háború isten) -nak rendelt erőd a jelentése; mai nevén Colchester) volt Camelot, még a nevük is hasonló, ha megfigyeled. Továbbá a szerkezeti felépítése is nagyon hasonlít a későbbi történetek alapján leírtakhoz. Csupán egyetlen probléma van mindezzel, hogy a rómaiak kivonultáig ott egy Claudiusnak szentelt templom állt, és nem egy vár, ahol Camelot vára lenne, viszont Cole király megjelenésével, aki nem sokkal később élt, mint a lehetséges Arturius király átépíttette a helyet Várnak, így lett az egész helynek Colchester a neve, tehát Cole+chester. Tehát valószínűleg a későbbiekben, mikor levésték Arturius király történetét, akkor már abból indultak ki, hogy ott vár állott, és nem templom.
Amúgy ez kicsit hókon ütött, hogy Arturius nem volt keresztény, ha egyáltalán létezett, de a lovagokat csak rosszul írtam legfeljebb, tudom, hogy a lovagok 1099-től érvényesek, ha nagyon pontos akarok lenni. A későbbi történetírók marhasága tetszik a legjobban, hogy Arturiust teljes vértben ábrázolták, pedig kb. egy láncing volt rajta és ennyi, mert nemes volt, de a lovasai legtöbbjének csak bőrvért jutott, az egyszerű közember pedig ment félmeztelenül régi szokás szerint.
A szimbólumokkal való munkát pedig köszönöm, sokat segítesz vele, főleg magadnak és más hadvezért játszó embernek.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Mindenesetre sztem egy kehely szerű kegytárgy azért jöhetne, amely mindegyik vallásnak valamilyen szempontból fontos lenne
Különben még a szász prehistória időjárásáról annyit megjegyeznék, hogy október végéhez képest nagyon jó időt fogtunk ki és ez volt a legkevesebb dolog amiért reklamálni kell.
Különben még a szász prehistória időjárásáról annyit megjegyeznék, hogy október végéhez képest nagyon jó időt fogtunk ki és ez volt a legkevesebb dolog amiért reklamálni kell.
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Soloviel:
Az Üstöt nem is Mithrasból vették át, csak a kenyér/bor, halál, téli napforduló dolgokat. Amit a páncélokról írtál, az teljesen helytálló, ugyanakkor voltak lemez- és pikkelyvértek is, de ezeket nagyon nagy becsben tartották, mert római munkák voltak és nem tudtak hasonlót gyártani.
Skalle:
"Kehelyszerű" tárgy lesz, ugyanis tervbe van véve, hogy Britannia 13 Kincse a játékban konkrét célt fog szolgálni, a megfelelő rituálét persze el kell végezni Azt szeretném, hogy azért ugyancsak élvezhessék ezt a druida és sámán karakterek is, ne csak pajzsfalak legyenek.
Az Üstöt nem is Mithrasból vették át, csak a kenyér/bor, halál, téli napforduló dolgokat. Amit a páncélokról írtál, az teljesen helytálló, ugyanakkor voltak lemez- és pikkelyvértek is, de ezeket nagyon nagy becsben tartották, mert római munkák voltak és nem tudtak hasonlót gyártani.
Skalle:
"Kehelyszerű" tárgy lesz, ugyanis tervbe van véve, hogy Britannia 13 Kincse a játékban konkrét célt fog szolgálni, a megfelelő rituálét persze el kell végezni Azt szeretném, hogy azért ugyancsak élvezhessék ezt a druida és sámán karakterek is, ne csak pajzsfalak legyenek.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Nem szabad elfelejteni, hogy legalább a vasat jó régen ismerték már a keltákok, mielőtt még a rómaiak bejöttek volna, és a szászoknál is előbb. Shivan pl csak azt nem tudja megérteni, hogy ha ilyen fejlettek voltak, akkor miért húgyban mostak ruhát, oké, hogy fertőtlenített, de akkor is.
Köszi Ashi, hogy gondolsz a bölcs, vénséges tanítómesterekre is.
Tehát akkor az Igazmondás Serlege, Cerridwen Üstje, a Végzet Lándzsája, mi lesz még benne?
Ilyen szimbólikus dolgokat beleírsz, hogy "Egy nap és egy éjszaka"?
Csak azért, mert ez egy érdekes szimbólum, az örökkévalóságot jelenti.
Köszi Ashi, hogy gondolsz a bölcs, vénséges tanítómesterekre is.
Tehát akkor az Igazmondás Serlege, Cerridwen Üstje, a Végzet Lándzsája, mi lesz még benne?
Ilyen szimbólikus dolgokat beleírsz, hogy "Egy nap és egy éjszaka"?
Csak azért, mert ez egy érdekes szimbólum, az örökkévalóságot jelenti.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Skalle írta:Mindenesetre sztem egy kehely szerű kegytárgy azért jöhetne, amely mindegyik vallásnak valamilyen szempontból fontos lenne
"Kehely szerű kegytárgy" volt Rivergard Larpon is, ha az megfelel, akkor ő szivesen megy larpra.
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
Ha nem felel meg, akkor tegyél bele sört vígasztalásul, amúgy kívánom, hogy érd meg a 3. X-et is Lecram!
Re: Brit-Szász Live 2009 Információs Téma
asszem a gyapjút még a középkorban is azzal mosták mert puhább lett tőle
2 / 4 oldal • 1, 2, 3, 4
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Brit-Szász Live 2009 és prehistóriák
2 / 4 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.