2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
+3
Cebo
Ashi Valkoinen
Lobster
7 posters
1 / 2 oldal
1 / 2 oldal • 1, 2
2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Nemhivatalos előzetes infó elsősorban Ashi érdeklődése okán.
Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat sorozat első része, mely az Esszenciaháborúk néven futna.
Ez egy kétnapos játék lenne, melyben az elmúlt évek alatt oly sokak által kért egyszerűsített szabályrendszer szerint zajlanának az események. Az eddigiektől eltérően egy kevésbé komplex, ellenben meglehetősen harcorientált játékról lenne szó, melyben a fő hangsúly gördülékeny játékmeneten lenne.
Iránydátum: 2009. Augusztus 21-23, ahol péntek este érkezés és regisztráció, szombaton és vasárnap délelőtt pedig maga a játék zajlana. (reményeim szerint a csütörtöki aug20 miatt könnyebben lehet kisakkozni a tereprejutást, de majd kiderül még)
Költség: minimális 200-500 ft közötti összeg, inkább jelképes illetve előjelentkezést motiválandó (lévén helyszínen lesz drágább), illetve a kelléktárgyak beszerzését támogatandóan.
Hely: előirányzottan Pest megye, és mivel építkezés nem vagy csak minimális szinten lesz, ezért arra a két éjjelre talán könnyebben elférünk valahol.
Pár infó a játékról.
Ennek az epizódnak az Esszenciaháborúk alcímet adtam, a továbbiakból mindjárt ki is derül miért. A szabályok erősen a CJ-AE 2008-as alapokon építkeznek, de a történeti és játéktechnikai okok figyelembevételével durván megvágva.
A történeti okokból következően a túlvilági mágikus hatások szinte totálisan megszűntek és a halandók kapcsolata az istenekkel is szinte lehetetlenné vált, sőt a mortalis mágiák közül is csak a legalapabbak maradtak alkalmazhatóak (és azok is nehezebben hozhatóak létre). Az emberfeletti lények élete igen nehézkessé vált, hiszen az esszenciahiány miatt létezésük közvetlen veszélybe került, ezért aki csak teheti nekilátott minél több Stillát bezsebelni a szűkösebb időkre. Ez képezi Alariusi Hadjárat egyik fő indokát, hiszen azok a lények akik már elérték a létezés egy magasabb fokát (legyenek bár Halállidércek vagy Halállovagok, Avatarok, Élő Ereklyék vagy éppen Natura Mortalisok) rászorulnak a folyamatos energiautánpótlásra. Amikor hír érkezik, hogy Arx és Caelum között félútun egy Stillában gazdag helyet találtak, elindul a versenyfutás hogy ki tudja minél hamarabb megszerezni a drága esszenciát. A játék tulajdonképpeni kezdete a csapatok megérkezése a helyszínre állapotban indul.
Mint látható a fő csapásvonal egy hadijáték jellegű koncepció, aminek okán a szabályok drasztikus egyszerűsítése szükségszerűvé vált. A képzettségrendszer összevonásával háromszintes karakteralkotási lehetőségek lesznek, sok nem harci jellegű képesség kikerül, és az erőforrások és játéktárgyak megjelnítése is célirányos lesz, nem általános. Épületere vonatkozó szabályok, immunitások és karakterlap+skalp+erszény kérdésekben is sok elem kivonására vagy egyszerűsítésére kell számítani.
Azonban a hadijátékokkal ellentétben, továbbra sem lesznek leosztott erővonalak, továbbra is létezhetnek olyan hősök és természetfeletti lények akik az előző játékokon tettek szert hatalmukra, illetve nem csak egyszerű adok-kapokból fog állni a két nap. Lesznek történések amelyeket a csapatok nem ismerhetnek előre, és persze lesznek erővonalváltozások a diplomáciai és intrikai folyamatok eredményeképpen.
Lényeges különbség, hogy az eddigiekkel ellentétben az oldalak számár lesz mérhető eredményesség, hiszen a játék végén akár a történeti elemekből fakadóan, akár a megszerzett Stillák alapján közvetlen hatással bírhatnak a világ történelmére. További új elem, hogy az eddigi városok szerinti rendeződés nem szükségszerűen létezik tovább, hanem az adott frakciók számára nagyobb a mozgáslehetőség a variálásra (hiszen nincsenek táborszinten közös helyre kényszerítve) ezzel új szövetségeket vagy ellenségeket szerezhetnek maguknak.
Szerintem ennyi előzetesnek jó lesz, a január tájékára tervezett prebéta szabályok megjelenésekor úgyis nagyobb betekintést tudunk nyújtani az érdeklődőknek.
Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat sorozat első része, mely az Esszenciaháborúk néven futna.
Ez egy kétnapos játék lenne, melyben az elmúlt évek alatt oly sokak által kért egyszerűsített szabályrendszer szerint zajlanának az események. Az eddigiektől eltérően egy kevésbé komplex, ellenben meglehetősen harcorientált játékról lenne szó, melyben a fő hangsúly gördülékeny játékmeneten lenne.
Iránydátum: 2009. Augusztus 21-23, ahol péntek este érkezés és regisztráció, szombaton és vasárnap délelőtt pedig maga a játék zajlana. (reményeim szerint a csütörtöki aug20 miatt könnyebben lehet kisakkozni a tereprejutást, de majd kiderül még)
Költség: minimális 200-500 ft közötti összeg, inkább jelképes illetve előjelentkezést motiválandó (lévén helyszínen lesz drágább), illetve a kelléktárgyak beszerzését támogatandóan.
Hely: előirányzottan Pest megye, és mivel építkezés nem vagy csak minimális szinten lesz, ezért arra a két éjjelre talán könnyebben elférünk valahol.
Pár infó a játékról.
Ennek az epizódnak az Esszenciaháborúk alcímet adtam, a továbbiakból mindjárt ki is derül miért. A szabályok erősen a CJ-AE 2008-as alapokon építkeznek, de a történeti és játéktechnikai okok figyelembevételével durván megvágva.
A történeti okokból következően a túlvilági mágikus hatások szinte totálisan megszűntek és a halandók kapcsolata az istenekkel is szinte lehetetlenné vált, sőt a mortalis mágiák közül is csak a legalapabbak maradtak alkalmazhatóak (és azok is nehezebben hozhatóak létre). Az emberfeletti lények élete igen nehézkessé vált, hiszen az esszenciahiány miatt létezésük közvetlen veszélybe került, ezért aki csak teheti nekilátott minél több Stillát bezsebelni a szűkösebb időkre. Ez képezi Alariusi Hadjárat egyik fő indokát, hiszen azok a lények akik már elérték a létezés egy magasabb fokát (legyenek bár Halállidércek vagy Halállovagok, Avatarok, Élő Ereklyék vagy éppen Natura Mortalisok) rászorulnak a folyamatos energiautánpótlásra. Amikor hír érkezik, hogy Arx és Caelum között félútun egy Stillában gazdag helyet találtak, elindul a versenyfutás hogy ki tudja minél hamarabb megszerezni a drága esszenciát. A játék tulajdonképpeni kezdete a csapatok megérkezése a helyszínre állapotban indul.
Mint látható a fő csapásvonal egy hadijáték jellegű koncepció, aminek okán a szabályok drasztikus egyszerűsítése szükségszerűvé vált. A képzettségrendszer összevonásával háromszintes karakteralkotási lehetőségek lesznek, sok nem harci jellegű képesség kikerül, és az erőforrások és játéktárgyak megjelnítése is célirányos lesz, nem általános. Épületere vonatkozó szabályok, immunitások és karakterlap+skalp+erszény kérdésekben is sok elem kivonására vagy egyszerűsítésére kell számítani.
Azonban a hadijátékokkal ellentétben, továbbra sem lesznek leosztott erővonalak, továbbra is létezhetnek olyan hősök és természetfeletti lények akik az előző játékokon tettek szert hatalmukra, illetve nem csak egyszerű adok-kapokból fog állni a két nap. Lesznek történések amelyeket a csapatok nem ismerhetnek előre, és persze lesznek erővonalváltozások a diplomáciai és intrikai folyamatok eredményeképpen.
Lényeges különbség, hogy az eddigiekkel ellentétben az oldalak számár lesz mérhető eredményesség, hiszen a játék végén akár a történeti elemekből fakadóan, akár a megszerzett Stillák alapján közvetlen hatással bírhatnak a világ történelmére. További új elem, hogy az eddigi városok szerinti rendeződés nem szükségszerűen létezik tovább, hanem az adott frakciók számára nagyobb a mozgáslehetőség a variálásra (hiszen nincsenek táborszinten közös helyre kényszerítve) ezzel új szövetségeket vagy ellenségeket szerezhetnek maguknak.
Szerintem ennyi előzetesnek jó lesz, a január tájékára tervezett prebéta szabályok megjelenésekor úgyis nagyobb betekintést tudunk nyújtani az érdeklődőknek.
A hozzászólást Lobster összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Jún. 17, 2010 3:42 pm-kor.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Homár te is kapsz egy sört Solo mellett.
Nem az infókért, hanem az egyszerűsítésért és a harcorientát játékért.
Nem az infókért, hanem az egyszerűsítésért és a harcorientát játékért.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Lobster írta:
lesznek erővonalváltozások a diplomáciai és intrikai folyamatok eredményeképpen.
A játéknak lesz valamennyi "stratégiai" vonása is a harc-orientáltság mellett? Úgy értem, lesz komolyabb hangsúly fektetve például a politikára, nyersanyagok szükségességére, avagy amolyan gazdaságra (mint pl. utolsó Gloria LARP-on, katonákat lehetett "venni" a játékbeli falvak által termelt nyersanyagokból), illetve az egyéb hadászati szempontból fontos történésekre (LARP eseményeivel párhuzamosan futó politikai változások, aminek hatására pl. két szövetséges frakció ellenségessé válik, stb.)?
Azért kérdem, mert érdekelne, mekkora mozgástér lesz hagyva történet-szinten diplomatáknak, "értelmiségieknek", nem-harcorientált, intrikáló-politizáló nyugodtabb karaktereknek...
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Stratégiai vonások lesznek, de semmiképpen sem lesz glorialike. Ott politika és intrika a fő vonal, itt pedig stratégia + taktika lesz. Arról nem is beszélve, hogy a "gazdaság" az szerintem hihetetlenül lol egy 2-3 napos játékban, kivéve ha aratást vagy disznóvágást tervez valaki Többek között ez az egyik oka, hogy a cj erőforrásrendszeréből egyedül a stilla fog megmaradni, mert arról tényleg elképzelhető hogy "termelődik" ellenben az adó, a termények és egyéb javakról, amit a liveokon minden falu naponta 5x "legyárt".
Viszont az is igaz, hogy a stilla a szerepénél fogva többféle értékkel bír majd, és ezek egyike a haderőkompenzációval is összefügg.
Egyébként az eddigi CJ-ken bőven kiélhették magukat az intrikálni kívánók, de gyanítom, mivel itt CSAK pofázásból nem lehet megélni, kevesebb mozgástere lesz a háttérben szarkavaróknak.
Ettől függetlenül diplomáciára lehet számítani, csak figyelembe véve a "háborús helyzet" szituációt.
Az "értelmiségiek" itt inkább azok az emberek lehetnek, akik szervezik a sereget, a logisztikát és a diplomáciai kapcsolatokat. Szeretném, ha végre egy liveon lenne a szervezeteknek tényleges struktúrája, az embereknek lennének feladatköreik, és lenne hatáskörük. Jó lenne ha a hiearchia nem egy hasracsapási rendszerből fakadna, hanem érdemeik szerint tudnának az emberek eredményeket elérni, és egyértelmű cél a csapatok motiválása, hogy igenis ne csak "odamegyünk gyakni" hanem próbáljanak meg tervezni, taktikázni, megismerni a csapattársaik képességeit, gyakorolni a közös rendet és úgy egyáltalán, professzionális katonának-diplomatának...stb-ként viselkedjenek. Akik voltak cellen, azok láthatták, hogy inkarakter mennyire felháborodtam a városősök "amatőrizmusán" és melynek eredményeképpen lett is egy kisebb hadgyakorlatuk. Azt szeretném, ha a játékosok maguktól is éreznék, hogy miért gáz ha inben nincs kidolgozva, hogy pontosan mit és miért is csinál az ember.
ui: még mielőtt valaki félreértené, nem kell mindenhol reguláris katonai rendnek lennie, lehetnek "demokratikus" rablóbandák, vagy akár anarchista káoszhívők is, de erőalapú vezetésre építő barbárok . De ahol van bármiféle koncepciója a csapatnak, ott igenissss dobja ki magából a közösség az oda nem illőket.
ui2: egyébként a prehistóriát is át fogjuk kicsit szabni, hogy sokkal jobban kidolgozhatóvá váljanak már előre ezek a szervezetekre jellemző viselkedésminták és vezetési rendszerek, így a játékon már csak minimális idő megy el azzal, hogy ott találják ki. Másrészt így a leendő játékosok is jobban képben lesznek, hogy melyik csapat tetszik nekik igazából, és nem kell zsákbamacska jelentkezniük.
Viszont az is igaz, hogy a stilla a szerepénél fogva többféle értékkel bír majd, és ezek egyike a haderőkompenzációval is összefügg.
Egyébként az eddigi CJ-ken bőven kiélhették magukat az intrikálni kívánók, de gyanítom, mivel itt CSAK pofázásból nem lehet megélni, kevesebb mozgástere lesz a háttérben szarkavaróknak.
Ettől függetlenül diplomáciára lehet számítani, csak figyelembe véve a "háborús helyzet" szituációt.
Az "értelmiségiek" itt inkább azok az emberek lehetnek, akik szervezik a sereget, a logisztikát és a diplomáciai kapcsolatokat. Szeretném, ha végre egy liveon lenne a szervezeteknek tényleges struktúrája, az embereknek lennének feladatköreik, és lenne hatáskörük. Jó lenne ha a hiearchia nem egy hasracsapási rendszerből fakadna, hanem érdemeik szerint tudnának az emberek eredményeket elérni, és egyértelmű cél a csapatok motiválása, hogy igenis ne csak "odamegyünk gyakni" hanem próbáljanak meg tervezni, taktikázni, megismerni a csapattársaik képességeit, gyakorolni a közös rendet és úgy egyáltalán, professzionális katonának-diplomatának...stb-ként viselkedjenek. Akik voltak cellen, azok láthatták, hogy inkarakter mennyire felháborodtam a városősök "amatőrizmusán" és melynek eredményeképpen lett is egy kisebb hadgyakorlatuk. Azt szeretném, ha a játékosok maguktól is éreznék, hogy miért gáz ha inben nincs kidolgozva, hogy pontosan mit és miért is csinál az ember.
ui: még mielőtt valaki félreértené, nem kell mindenhol reguláris katonai rendnek lennie, lehetnek "demokratikus" rablóbandák, vagy akár anarchista káoszhívők is, de erőalapú vezetésre építő barbárok . De ahol van bármiféle koncepciója a csapatnak, ott igenissss dobja ki magából a közösség az oda nem illőket.
ui2: egyébként a prehistóriát is át fogjuk kicsit szabni, hogy sokkal jobban kidolgozhatóvá váljanak már előre ezek a szervezetekre jellemző viselkedésminták és vezetési rendszerek, így a játékon már csak minimális idő megy el azzal, hogy ott találják ki. Másrészt így a leendő játékosok is jobban képben lesznek, hogy melyik csapat tetszik nekik igazából, és nem kell zsákbamacska jelentkezniük.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Viszont az időpontkitűzést vitatnám. Vasárnap délelőtt a kutya sem fog már játszani. :C
Létszámot illetően mire gondoltál?
Létszámot illetően mire gondoltál?
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Tény. Viszont így lehet bátran éjszakai játék is... Mégiscsak hülyén néz ki ha a azt mondom, szombat éjjel vége a játéknakAshi Valkoinen írta:Viszont az időpontkitűzést vitatnám. Vasárnap délelőtt a kutya sem fog már játszani. :C
Létszámot illetően még abszolút nem gondolkodtam, de mivel ez többé-kevésbé publikálva lesz, számítok olyan 50-100 emberre. Bízok benne, hogy sokkal többen nem akarnak majd jönni (itt főleg azokra gondolok akik amúgy is csak szarrágnának) de az elméleti maximumot 150 körülre lőttem be. De ezt már sokallanám.
Gyanítom pontosabb közelítést akkor tudok majd csak mondani, amikor elkezd kialakulni hogy milyen "nagy emberek" (értsd előző játékokon vezéralakok) jönnek, mert a többség úgyis valamilyen bandához csapódva jönne. Az lenne a jó, ha legalább 4-5 (páratlan szám jobb) de maximum 7-8 különböző érdekcsoport lenne (10-30 fő közötti létszámmal), abból már egész jó taktikázós-stratégiázós és némileg diplomáciázós (esetenként, kémes árulós) móka kijöhetne.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Korábban Arx Alveus hadnagya voltam, Aidannal egyetemben. Ez is "továbbvihető", mint karakter? Vagy egészen más felállást kell elképzelni?
Értem ezalatt, hogy oké, vannak az érdekcsoportok, de ezek közül a régiek (Arx Alveus, Caelum) kultúra tekintetében is átöröklődnek a korábbi játékról? Főnix-hit, stb.
Értem ezalatt, hogy oké, vannak az érdekcsoportok, de ezek közül a régiek (Arx Alveus, Caelum) kultúra tekintetében is átöröklődnek a korábbi játékról? Főnix-hit, stb.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Átöröklődnek, de valószínűleg ezúttal nem a Főnixes vonalat visszük, nem igazán illeszthető bele a nekünk szánt profilba.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Perpill még korai lenne konkrétumokkal dobálózni, mindenesetre arra kértem Kildart, hogy csináljatok bármit is az legyen borzasztóan kúúúl....
Kicsit komolyabban fogalmazva, természetesen nincs kizárva annak a lehetősége sem hogy menjen tovább az Arxi vonal, de mivel ott már többé kevésbé kialakult szövetségek és érdekkapcsolódások vannak, ezért kisebb eséllyel lehet egy független erőként fellépni. Pedig az szerintem nagyon jó lenne, ha egy olyan csapatot tudnátok kialakítani, ahol egy következetes háttérideával és motivációval megalakított, professzionális hozzáállású banda lennétek, akik mind szerepjáték, mind csapatjáték szintjén példamutatóan viselkednek.
Hogy ez most egy rablóbanda, hatalomvágyó mortishorda, vagy éppenséggel az új "Főnix inkvizítori rend" tisztogatóalakulata az nekem mindegy, majd ti kialakítjátok. Eddig még csak az ötletet dobtam fel Kildarnak, a részletekkel még bőven ráérünk.
A kérdésre a válasz pedig: igen az eddigi játékokról a karakterek átvihetőek, bár értelemszerűen karakterkonverzió után (ez főleg mágiahasználókat, alvilági alakokat és természetfeletti lényeket érint vágásként, a harcosjellegű karik inkábbcsak egyszerűsödnek.)
Kicsit komolyabban fogalmazva, természetesen nincs kizárva annak a lehetősége sem hogy menjen tovább az Arxi vonal, de mivel ott már többé kevésbé kialakult szövetségek és érdekkapcsolódások vannak, ezért kisebb eséllyel lehet egy független erőként fellépni. Pedig az szerintem nagyon jó lenne, ha egy olyan csapatot tudnátok kialakítani, ahol egy következetes háttérideával és motivációval megalakított, professzionális hozzáállású banda lennétek, akik mind szerepjáték, mind csapatjáték szintjén példamutatóan viselkednek.
Hogy ez most egy rablóbanda, hatalomvágyó mortishorda, vagy éppenséggel az új "Főnix inkvizítori rend" tisztogatóalakulata az nekem mindegy, majd ti kialakítjátok. Eddig még csak az ötletet dobtam fel Kildarnak, a részletekkel még bőven ráérünk.
A kérdésre a válasz pedig: igen az eddigi játékokról a karakterek átvihetőek, bár értelemszerűen karakterkonverzió után (ez főleg mágiahasználókat, alvilági alakokat és természetfeletti lényeket érint vágásként, a harcosjellegű karik inkábbcsak egyszerűsödnek.)
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Felmerült egy ötlet, amolyan "motiváljuk a trúbb larpot" jelleggel.
A terv az volna, hogy a laposkardok és a virslikardok között különbséget tennénk, az előbbiek előnyére. Értsd, a virslikard az olcsóbb, rosszabb minősíégű fegyvereket jelenti, ami nem boldogul a fémvértesekkel, míg a laposkardok a jóminűségű fegyverek lennének, amik igen.
Bár gondolom ez tisztességes mennyiségű hisztit kiváltana bizonyos körökben, de talán lenne motiváció a normálisabban kinéző kardok gyártására (nem utolsósorban a fémvértek is kapnak egy kis támogatottságot)
Szerintetek ennek van létjogosultásga, vagy feleslegesen bonyolít?
A terv az volna, hogy a laposkardok és a virslikardok között különbséget tennénk, az előbbiek előnyére. Értsd, a virslikard az olcsóbb, rosszabb minősíégű fegyvereket jelenti, ami nem boldogul a fémvértesekkel, míg a laposkardok a jóminűségű fegyverek lennének, amik igen.
Bár gondolom ez tisztességes mennyiségű hisztit kiváltana bizonyos körökben, de talán lenne motiváció a normálisabban kinéző kardok gyártására (nem utolsósorban a fémvértek is kapnak egy kis támogatottságot)
Szerintetek ennek van létjogosultásga, vagy feleslegesen bonyolít?
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Én már privátban is kifejtettem, hogy teljes mellszélességgel támogatom. Igen tudom, hazabeszélés mert nekem nincsenek virslikardjaim ellenben fémvértjeim meg de, nade ez így helyénvaló.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Nos, én is támogatom ezt, annak ellenére, hogy fémvértem nincs, és nem is lesz. A rózsaszín virsli-kardok kora lejárt. Szépen kidolgozott, igényes fegyverek mellett sokkal könyebb beleélni magunkat a játékba, mint egy széktámla pajzs vagy egy polifoam-műfasz-rettenet mellett.
Summa-summárum: Ez is egy módja lenne annak, hogy ösztönözzük a népet az igényességre, tehát nem csak hogy létjogosult, de külön kérem hogy legyen így!
Summa-summárum: Ez is egy módja lenne annak, hogy ösztönözzük a népet az igényességre, tehát nem csak hogy létjogosult, de külön kérem hogy legyen így!
A hozzászólást Cebo összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Dec. 06, 2008 12:42 pm-kor.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
tetszik az ötlet. le a pélókardokkal!!!
Eglar- Hozzászólások száma : 787
Age : 38
Tartózkodási hely : Szombathely// egyetemi időszkban BP
Registration date : 2008. Aug. 04.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Hmm...
Határozott ellenállásba ütköztem a fémvérttápolást illetően. Ugyan egy részével nem értek egyet, de a "bonyolít és vitákat szül" résszel magam is egyetértek. Viszont továbbra is eltökélt szándékom, hogy valahogy motiválnám a laposkardokat.
Van valakinek ezzel kapcsolatos ötlete? Mi az ami nem bonyolít és nem okoz balanceborulást viszont erősen motivál a laposkard készítésére?
Figyelembe véve, hogy ezzel ne legyen túltápolva a csatabárokkal és az egyéb kúl, de esetleg kevésbé hatékony fegyverekkel szemben.
- Első nekifutásra azt gondoltam, hogy induláskor kapnának némi stillabónuszt a "szépkardosok", ami előny is meg nem is borít, de gyanítom a legtöbben emiatt nem csinálnának lapos"vasat"...
- Második ötletem az volt, hogy csak szépkardot lehet felrúnázni, viszont ahhoz hogy ennek komoly értéke legyen, elég sok rúnát kéne behozni a játékba, és néhány fizimmunt sem ártana, hogy legyeni mi ellen használni őket. Jelenleg kb 25 rúna lenne a játékban, és ezeket kizárólag kardra lehetne ellőni. Ebből kb harmada lenne a "tűzkard" ami üti a fizimmun szuperlényeket harmada töltésgyorsító (értsd, nagyon gyorsító) és harmada "kékszalagos" távimmunosdi.
Vélemény? Ötlet?
Határozott ellenállásba ütköztem a fémvérttápolást illetően. Ugyan egy részével nem értek egyet, de a "bonyolít és vitákat szül" résszel magam is egyetértek. Viszont továbbra is eltökélt szándékom, hogy valahogy motiválnám a laposkardokat.
Van valakinek ezzel kapcsolatos ötlete? Mi az ami nem bonyolít és nem okoz balanceborulást viszont erősen motivál a laposkard készítésére?
Figyelembe véve, hogy ezzel ne legyen túltápolva a csatabárokkal és az egyéb kúl, de esetleg kevésbé hatékony fegyverekkel szemben.
- Első nekifutásra azt gondoltam, hogy induláskor kapnának némi stillabónuszt a "szépkardosok", ami előny is meg nem is borít, de gyanítom a legtöbben emiatt nem csinálnának lapos"vasat"...
- Második ötletem az volt, hogy csak szépkardot lehet felrúnázni, viszont ahhoz hogy ennek komoly értéke legyen, elég sok rúnát kéne behozni a játékba, és néhány fizimmunt sem ártana, hogy legyeni mi ellen használni őket. Jelenleg kb 25 rúna lenne a játékban, és ezeket kizárólag kardra lehetne ellőni. Ebből kb harmada lenne a "tűzkard" ami üti a fizimmun szuperlényeket harmada töltésgyorsító (értsd, nagyon gyorsító) és harmada "kékszalagos" távimmunosdi.
Vélemény? Ötlet?
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Homár, a határozott ellenállást kiknél tapasztaltad?
Amúgy az én verzióim a probléma elhárítására:
A) Virslikardok a játékon nem vehetnek részt, a virsli alakú dobótőrökkel együtt kizárásra kerülnek.
Következmények:
+ Mindenkinél jó fegyverek lesznek.
+ Nem lesz majális szintű virslidobáló verseny.
- A létszám a felére fog visszaesni.
B) Amit te írtál, az igényes kardokkal érkezők plusz erőforrásokkal indulnak a játékban, a játék során kapnak szervezői támogatást.
Következmények:
+ Valakit biztosan motiválni fog, másrészt az igényes játékosok jutalmat kapnak.
- Annyira sok embert nem motivál, plusz iszonyatosan nagy hőbörgés várható.
C) Csakazértis virslikard nem üti a fémpáncélt koncepció.
Amúgy az én verzióim a probléma elhárítására:
A) Virslikardok a játékon nem vehetnek részt, a virsli alakú dobótőrökkel együtt kizárásra kerülnek.
Következmények:
+ Mindenkinél jó fegyverek lesznek.
+ Nem lesz majális szintű virslidobáló verseny.
- A létszám a felére fog visszaesni.
B) Amit te írtál, az igényes kardokkal érkezők plusz erőforrásokkal indulnak a játékban, a játék során kapnak szervezői támogatást.
Következmények:
+ Valakit biztosan motiválni fog, másrészt az igényes játékosok jutalmat kapnak.
- Annyira sok embert nem motivál, plusz iszonyatosan nagy hőbörgés várható.
C) Csakazértis virslikard nem üti a fémpáncélt koncepció.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Egyébként a dobótőröknél már kötni fogom az ebet a karóhoz, ott elvárható lesz egy "szabvány" amihez természetesen a megfelelő elkészítési segédlet is rendelkezésre fog állni. Gyanítom ebből is hiszti lesz, de ez még belefér.
Viszont a "létszám a felére fog visszaesni" dologgal egy problémám van, miszerint egy alapfelszereléssel kapcsolatban nem szeretnék diszkriminálni, még minőségileg sem. Ez pedig a CJ-k alapelvéből fakad, ami bár sok gondot is jelent, de mégis fontosnak tartom... Mindenkitől, mindenkinek
Megtehetem hogy támogatom a jobbat, de nem hogy kizárom az ügyetlenebbet / későn észbekapót / lustát, még ha az utóbbiból is van a legtöbb. Én a lassabb, de talán jobb szájízzel megvalósítható rávezetést preferálnám, hátha maguktól is felfogják idővel miért is jó ez.
Viszont a "létszám a felére fog visszaesni" dologgal egy problémám van, miszerint egy alapfelszereléssel kapcsolatban nem szeretnék diszkriminálni, még minőségileg sem. Ez pedig a CJ-k alapelvéből fakad, ami bár sok gondot is jelent, de mégis fontosnak tartom... Mindenkitől, mindenkinek
Megtehetem hogy támogatom a jobbat, de nem hogy kizárom az ügyetlenebbet / későn észbekapót / lustát, még ha az utóbbiból is van a legtöbb. Én a lassabb, de talán jobb szájízzel megvalósítható rávezetést preferálnám, hátha maguktól is felfogják idővel miért is jó ez.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Akkor C verzió.
Szerintem nem valami nagy bonyolítás hogy a virsli nem üti át, a lapos meg de.
De regisztrációnál úgyis van fegyverellenőrzés, tehát már ott lehet adni megfelelő jelölőt a jó kardoknak. (Mestermunka fegyver)
A kardok elfogadása pedig szervezőileg kontrollált, tehát legfeljebb beregelésnél lehet vita belőle, játék közben nem, ami nem veri agyon a gördülékenyebb játékmenet koncepciót sem.
Szerintem nem valami nagy bonyolítás hogy a virsli nem üti át, a lapos meg de.
De regisztrációnál úgyis van fegyverellenőrzés, tehát már ott lehet adni megfelelő jelölőt a jó kardoknak. (Mestermunka fegyver)
A kardok elfogadása pedig szervezőileg kontrollált, tehát legfeljebb beregelésnél lehet vita belőle, játék közben nem, ami nem veri agyon a gördülékenyebb játékmenet koncepciót sem.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
A bonyolítás és vitahelyzet abból fakad, hogyha valaki fémvértest hátbavágnak akkor nem látja hogy az laposkard volt vagy sem.
Tehát a következőek fordulhatnak elő:
- A fickó extra becsületes és kiáll de közben aki hátbavágta egy idióta volt virslivel. Fémvért suxx.
- A fickó nem áll ki, erre az idióta virslis elkezd óbégatni hogy miért nem állt ki. Elmagyarázzák neki hogy idióta, de a hangulat suxx.
- A fickó azt hiszi hogy virsli volt és nem áll ki, de laposkard volt, tehát laposkardos suxx, hiszti szinte garantált.
- A fickó megpróbálja kideríteni, hogy mivel vágták hátba. Ha addig nem is döfi le a többi harcoló igazából akkor is hangulat suxx.
Tehát nem közvetlenül a karddal bonyolítunk, hanem pont a fémvérteseknek egy olyan játékon ahol eleve szeretnénk taktikásabb és kúlabb harcmodort támogatni, nem pedig a két arcvonal feláll és csépelik egymást szemből egész játékon. És pont a fémvérteseket fogják csalózni, meg basztatni, akikre éppenhogy szeretném ha felnéznének és követendő példának tartanák.
Ezért hajlottam végül arra, hogy tényleg gáz EBBEN a formában támogatni a laposkardot. Amit megnyerünk a réven, veszítjük a vámon.
Tehát a következőek fordulhatnak elő:
- A fickó extra becsületes és kiáll de közben aki hátbavágta egy idióta volt virslivel. Fémvért suxx.
- A fickó nem áll ki, erre az idióta virslis elkezd óbégatni hogy miért nem állt ki. Elmagyarázzák neki hogy idióta, de a hangulat suxx.
- A fickó azt hiszi hogy virsli volt és nem áll ki, de laposkard volt, tehát laposkardos suxx, hiszti szinte garantált.
- A fickó megpróbálja kideríteni, hogy mivel vágták hátba. Ha addig nem is döfi le a többi harcoló igazából akkor is hangulat suxx.
Tehát nem közvetlenül a karddal bonyolítunk, hanem pont a fémvérteseknek egy olyan játékon ahol eleve szeretnénk taktikásabb és kúlabb harcmodort támogatni, nem pedig a két arcvonal feláll és csépelik egymást szemből egész játékon. És pont a fémvérteseket fogják csalózni, meg basztatni, akikre éppenhogy szeretném ha felnéznének és követendő példának tartanák.
Ezért hajlottam végül arra, hogy tényleg gáz EBBEN a formában támogatni a laposkardot. Amit megnyerünk a réven, veszítjük a vámon.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Akkor - harci előny híján - maradnak az erőforráselőnyök.
Aki laposkardot engedhet meg magának (a jobb fegyvert) az valamivel tehetősebb, kivéve, ha az előtörténetében más nem szerepel.
Vagy amit te is írtál, hogy csak laposkard ruházható fel bizonyos pozitív hatásokkal (például rúnázás, tűzkard, akármi).
Aki laposkardot engedhet meg magának (a jobb fegyvert) az valamivel tehetősebb, kivéve, ha az előtörténetében más nem szerepel.
Vagy amit te is írtál, hogy csak laposkard ruházható fel bizonyos pozitív hatásokkal (például rúnázás, tűzkard, akármi).
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Esetleg kombinálni a kettőt... Az már elég csábító lehet, ha plust erőforrás és még rúnázható is. Főleg ha tényleg lesz jópár rúna. Köszi a véleményezést, még ha látszólag nem is sokat változott a kérdés. Viszont így jobban körüljártuk a témát és így már bátrabban írom bele a szabályokba... Remélem még ma este ki tudom raki az oldalra, csak már érjen véget ez a fránya műszak :/
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Cellen anno a típusvédelem hátbatámadós vitaszületése ellen volt egy ilyen plusz kitétel, hogy a közelharci hátbatámadások ellen semmilyen vért nem véd.
Mindenesetre ha a nagyon kötik az ebet a karóhoz, akkor igen, rúnázhatóság és tehetősség.
Mindenesetre ha a nagyon kötik az ebet a karóhoz, akkor igen, rúnázhatóság és tehetősség.
Re: 2009 - Caelumi Játék - Alariusi Hadjárat
Na jah, és akkor jönnek a "nemmondomkikicsodák" akiknek a háta közepe is fenék, hogy ez most félhátulról mellbeszúrás voltKildar írta:Cellen anno a típusvédelem hátbatámadós vitaszületése ellen volt egy ilyen plusz kitétel, hogy a közelharci hátbatámadások ellen semmilyen vért nem véd.
Igazából a közeg jellege miatt nem vállalnám ezt az egyébként jól hangzó megoldást...
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
1 / 2 oldal • 1, 2
1 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.