Fegyverek - a virslitől a latexig
+26
Cyrrian
Dorten
Nirwastir
Denegra
Morwina
Felanos
Iffar
Pangloss
Ahriman
Deman
Mordor
Magitor
Eglar
Augur
belzee
Andrew
Lobster
Tani
Lorin
Damien-Maelstrom
Árnybíró
Gem Kapocs
Spectre
Ashi Valkoinen
Sonir Norend
Kildar
30 posters
17 / 29 oldal
17 / 29 oldal • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 23 ... 29
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Most jutott eszembe, milyen szempontok alapján történik a fegyverek ellenőrzése a játékokon, melyiken hogy?
Illetve, hol milyen megszabások vannak a fegyverekre?
Meg igazából bármit leírhattok, ami miatt szerintetek nem elfogadható egy fegyver.
Kíváncsi vagyok mennyire egységes, illetve hogy mire figyeljek a fegyverkészítéskor.
Illetve, hol milyen megszabások vannak a fegyverekre?
Meg igazából bármit leírhattok, ami miatt szerintetek nem elfogadható egy fegyver.
Kíváncsi vagyok mennyire egységes, illetve hogy mire figyeljek a fegyverkészítéskor.
Iffar- Hozzászólások száma : 132
Age : 39
Registration date : 2010. Dec. 15.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Hát ez az, elég változó a dolog. Több szempont is van, vegyük sorra:
1) Safety. Ez talán egyértelmű, ne legyen túl nehéz, ne legyen kemény, ilyesmi. A kedvenc tesztem a közepes erővel fára ütve ne adjon ki koppanó hangot, de ez még nem garancia semmire, inkább amolyan ha kopog biztos nem jó jellegű teszt.
2) Van, ahol a túl könnyű sem játszik, egyrészt game balance okból (gondolom nem kell túlragozni mekkora tahótáp egy érintős harcrendszerben egy olyan kard ami tizedakkora súlyú, mint a többieké), másrészt az észnélküli kalimpálás-szurkapiszka néha veszélyes is lehet. Én 40-80% real súlyt tartok elfogadhatónak, nyilván ez az ilyen 570kg-lenne-realben eszközöknél drasztikusan eltolódik.
3) Van, ahol megjelenési kritériumokat is szabnak, az általunk szervezett játékokon például évek óta kitétel, hogy a pengés fegyvereknek legyen felismerhető éle és lapja.
4) És aztán némely játékokon ott van a sokak által tévesen csak "korhűség"-nek nevezett dolog, amit én világhűségnek, esetleg valószerűségnek neveznék. Ha a világleírás azt mondja, hogy XY világban ahol játszódik a Z larp pl. a metallurgia nem fejlődött odáig, hogy gladius jellegűnél hosszabb kardokk készüljenek, akkor ebben a világban nem lehet bidenhänderrel rohangálni. Ez az, ami kb játékonként változik, valahol van, valahol nincs. Valószínűleg a többiek is ezt említették meg, azon hozzászólásaikban, ami a "kalapácsba belekötés"nek tűnt. Hogy pofátlanul reklámozzak is kicsit konkrét példának álcázva, a Demgardi Krónikákon ez például nagyjából ekvivalens az XV. illetve korai XVI. századi Földdel, illetve a "barbárabb" területeken a IX-X. századival.
1) Safety. Ez talán egyértelmű, ne legyen túl nehéz, ne legyen kemény, ilyesmi. A kedvenc tesztem a közepes erővel fára ütve ne adjon ki koppanó hangot, de ez még nem garancia semmire, inkább amolyan ha kopog biztos nem jó jellegű teszt.
2) Van, ahol a túl könnyű sem játszik, egyrészt game balance okból (gondolom nem kell túlragozni mekkora tahótáp egy érintős harcrendszerben egy olyan kard ami tizedakkora súlyú, mint a többieké), másrészt az észnélküli kalimpálás-szurkapiszka néha veszélyes is lehet. Én 40-80% real súlyt tartok elfogadhatónak, nyilván ez az ilyen 570kg-lenne-realben eszközöknél drasztikusan eltolódik.
3) Van, ahol megjelenési kritériumokat is szabnak, az általunk szervezett játékokon például évek óta kitétel, hogy a pengés fegyvereknek legyen felismerhető éle és lapja.
4) És aztán némely játékokon ott van a sokak által tévesen csak "korhűség"-nek nevezett dolog, amit én világhűségnek, esetleg valószerűségnek neveznék. Ha a világleírás azt mondja, hogy XY világban ahol játszódik a Z larp pl. a metallurgia nem fejlődött odáig, hogy gladius jellegűnél hosszabb kardokk készüljenek, akkor ebben a világban nem lehet bidenhänderrel rohangálni. Ez az, ami kb játékonként változik, valahol van, valahol nincs. Valószínűleg a többiek is ezt említették meg, azon hozzászólásaikban, ami a "kalapácsba belekötés"nek tűnt. Hogy pofátlanul reklámozzak is kicsit konkrét példának álcázva, a Demgardi Krónikákon ez például nagyjából ekvivalens az XV. illetve korai XVI. századi Földdel, illetve a "barbárabb" területeken a IX-X. századival.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Akkor írok egy hosszabbat.
A korhűség, amennyire látom, nem merült fel, mint probléma. Senki se mondta, h hát ez fos, mert mittomén, nem egy 15. századi délnémet maillet-bec-dague felépítésű pollaxe. Ami azonban felmerült, az egy roppant komplex, ritkán explicitált, az alapvető emberi felfogásnak köszönhetően létező elvárásrendszer, illetve annak részleges figyelmen kívül hagyása.
Az ember elvárja, hogy a dolgok logikusan legyenek felépítve, illetve, hogy a logikai úton nem megérthető dolgok egyértelműen megtapasztalhatóak legyenek. A fantasy világképek, főleg manapság, törekednek is erre. Semmi gond a mágia jelenlétével egy világban, amíg a mágia maga, illetve annak folyományai (közvetettek és közvetlenek) kellően logikusak - erre a tökéletes példa a Shadowrun világképe, ahol a mágia kihat a fegyverkezésre, politikára, gazdaságra, effektíve kb mindenre, ezek a területek visszahatnak a mágiára, stb. Természetesen ezt a kölcsönhatás-hálót a világban élő karakterek nem fogják ismerni, mert jó eséllyel nincs okuk gondolkodni rajta - azaz a karakter szemszögéből teljesen elegendő indoklás, ha annyit mondanak, h hát ez van, és kész. Azonban a mesélőnek, larpnál a szervezőségnek ismernie kell a világot, és ÉRTENIE kell, hogy mit-miért-hogyan, hogy ne jöhessen létre olyan helyzet, ami felborítja a játék belső logikáját. Ugyanakkor a világ kidolgozóinak figyelnie kell arra, hogy a világ lakói hitelesek legyenek, és használják, amilyük van, mert ha nem, akkor már a játék megkezdése előtt borul a belső logika.
Ami konkrétabban ide kapcsolódik ezekből - epic fantasy varázsfegyók. Miért működik? Mennyire elérhető? A számtalan gyakorlatiasabb megoldás ellenére miért az adott design terjedt el?
Átgondolt példa: Berserk, Dragon Slayer. Megközelítőleg 30-35 kg, megközelítőleg 200-300mm-en lévő súlyponttal, megközelítőleg 500mm nyéllel, 40-50° környéki élszöggel. Azért működik, mert a karaktert a nevelőapja szopatásból gyerekkorától kezdve rendes méretű kardok használatára kényszerítette, a karakter a későbbiekben tartotta a gyerekkori testadatok-kardadatok arányt, és ez lehetővé tette arra, hogy a DS-t nehézkesen tudja használni. A későbbiekben a sorozatos démonvadászatok miatt a kard idővel elkezdett átcsúszni más létsíkokba, ennek következményeképpen változatlan össztömeggel a fizikai létsíkon jelenlévő tömege csökkent. Egyedi fegyver, hasonlóan aránytalan eszköz még a démonok kezében sincs. Az elsődleges felhasználási cél fokozottan ellenálló, de vágható célpontok leküzdése, mely célpontok általában inkább természetes adottságaikat használják ki, közelharcban képzetlenek - az ezek által támasztott követelmények olyan fegyvert kívánnak, aminek nagy az elérése, az elérés jelentős részén alkalmas súlyos sérülés okozására, tömege a felhasználó által kezelhető spektrum tetején van, tömege és mérete nem lassítja annyira a felhasználót, hogy jelentős hátrányba kerüljön; ennek a követelményrendszernek a DS megfelel az adott karakter esetében, AZONBAN jól képzett ellenfelek esetén mégsem kielégítő. Mivel jól képzett ellenféllel ritkán találkozik a karakter, nem éri meg a DS-t módosítani, inkább szekunder-tercier fegyverekkel biztosítani a biztonságos továbbhaladást a nem-standard ellenfelek esetén.
Példa rosszul átgondolt fegyverre: bármelyik fantasy epic kalapács. Jellemzően 200-800kg közötti tömeg, 2m alatti összhossz, a legtöbb világkép alapján nem egyedi fegyverek. A használhatóságuk okára nem térnek ki, ha mégis, az indoklás hiányos és ellentmondásos. A felhasználók mozgása alapján legfeljebb 20-30kg tömeg érződik a felhasználó oldalán az izomtónus és a rendszer közös súlypontjának mozgása alapján, azonban nem térnek ki rá, hogy hogyan sebez: ha közvetlenül mágikusan, akkor mi szükség annyi acél elpazarlására, ha mágikus úton történő tömegmanipulációval (mozgás közben 20-30kg, becsapódásnál teljes tömeg), akkor miért nem ólomfejű acélborítással; a mágikus izomerősítés és a fegyver tömegének változatlanul hagyása nem lehetőség, mivel a mozgást befolyásolná, ld közös tömegközéppont. Ha feltételezzük, hogy 200-800 kg-t így lehet mozgatni, akkor sincs megindokolva, hogy miért nem olyan fegyvert készítettek, ami azonos tömeg mellett jelentősebb fenyegetést jelent és/vagy nagyobb területre hat. Nincs megindokolva, hogy miért nem szedi le az első közepesen jobb késes a felhasználót - gyakoroltam már 8 kilós/másfél méteres kalapáccsal, nem adnék magamnak sok esélyt, ha az ellenfél legalább két hetet tanult késelni.
...
Igazából ezeknek ellenére sincs semmi gond a szürreális, rosszul átgondolt világokkal. Nekem is tetszik pl a Warcraft világa, pedig egy fos. DE hangulatos fos. Amíg figyelmen kívül tudod/akarod hagyni, hogy fos, addig ok. Szürreális világban reális fegyvernek (vagy reális gondolkodásnak), reális világban szürreális fegyvernek nincs helye.
.
.
.
Korhű varázslót... OK. Definiáld a kort és területet. Emlékeztetnélek, hogy alig NYOLCVAN év volt, amíg Európában nem volt jelen egy erős hit a mágia létezésében (like, az őskortól számolva). Ez természetesen nem igazolja a mágia IRL létezését, csak az abban való hitet. Add meg, hogy az adott operátornak mennyire kell fedésben dolgoznia, melyik valóságmodellezési rendszert használja, milyen társadalmi-politikai-gazdasági-technológiai környezetben él, és tervezek neked korhű varázslót. Most viszont szándékosan használom a korhű szót...
Veszekedni-flamelni én se akarok. Amit csinálsz/csináltok, az nagyon jó, a larphoz való hozzáállásotok a saját terepén belül helytálló. Ami zavar, az az, hogy minimum látszólag összevonod a logikátlan világképeket a logikusokkal.
...
Pen&paper RPG-kre annyit jegyeznék meg, hogy a legtöbb PPRPG szabályrendszer tökéletesen hozzá nem értő emberek hozták létre legjobb tudásuk szerint az adott világ valóságának modellezésére. Hozzáértésük minimális szintjéhez mérten egész jó eredményeket értek el, de ugyanez elmondható a geocentrikus világkép IRL csillagászaira is. Amennyiben van igazoltan helytállóbb valóságmodell (legyen szó RPG-ről vagy csillagászatról vagy fizikáról), akkor a korábbi modell használata hátráltatja az adott terület valóság-értését, és nem járul hozzá az adott terület fejlődéséhez. (side note, a valóságmodellek összehasonlítása egyik kedvelt hobbim, roppant vicces jelenségek és viselkedés-sémák figyelhetőek meg)
A korhűség, amennyire látom, nem merült fel, mint probléma. Senki se mondta, h hát ez fos, mert mittomén, nem egy 15. századi délnémet maillet-bec-dague felépítésű pollaxe. Ami azonban felmerült, az egy roppant komplex, ritkán explicitált, az alapvető emberi felfogásnak köszönhetően létező elvárásrendszer, illetve annak részleges figyelmen kívül hagyása.
Az ember elvárja, hogy a dolgok logikusan legyenek felépítve, illetve, hogy a logikai úton nem megérthető dolgok egyértelműen megtapasztalhatóak legyenek. A fantasy világképek, főleg manapság, törekednek is erre. Semmi gond a mágia jelenlétével egy világban, amíg a mágia maga, illetve annak folyományai (közvetettek és közvetlenek) kellően logikusak - erre a tökéletes példa a Shadowrun világképe, ahol a mágia kihat a fegyverkezésre, politikára, gazdaságra, effektíve kb mindenre, ezek a területek visszahatnak a mágiára, stb. Természetesen ezt a kölcsönhatás-hálót a világban élő karakterek nem fogják ismerni, mert jó eséllyel nincs okuk gondolkodni rajta - azaz a karakter szemszögéből teljesen elegendő indoklás, ha annyit mondanak, h hát ez van, és kész. Azonban a mesélőnek, larpnál a szervezőségnek ismernie kell a világot, és ÉRTENIE kell, hogy mit-miért-hogyan, hogy ne jöhessen létre olyan helyzet, ami felborítja a játék belső logikáját. Ugyanakkor a világ kidolgozóinak figyelnie kell arra, hogy a világ lakói hitelesek legyenek, és használják, amilyük van, mert ha nem, akkor már a játék megkezdése előtt borul a belső logika.
Ami konkrétabban ide kapcsolódik ezekből - epic fantasy varázsfegyók. Miért működik? Mennyire elérhető? A számtalan gyakorlatiasabb megoldás ellenére miért az adott design terjedt el?
Átgondolt példa: Berserk, Dragon Slayer. Megközelítőleg 30-35 kg, megközelítőleg 200-300mm-en lévő súlyponttal, megközelítőleg 500mm nyéllel, 40-50° környéki élszöggel. Azért működik, mert a karaktert a nevelőapja szopatásból gyerekkorától kezdve rendes méretű kardok használatára kényszerítette, a karakter a későbbiekben tartotta a gyerekkori testadatok-kardadatok arányt, és ez lehetővé tette arra, hogy a DS-t nehézkesen tudja használni. A későbbiekben a sorozatos démonvadászatok miatt a kard idővel elkezdett átcsúszni más létsíkokba, ennek következményeképpen változatlan össztömeggel a fizikai létsíkon jelenlévő tömege csökkent. Egyedi fegyver, hasonlóan aránytalan eszköz még a démonok kezében sincs. Az elsődleges felhasználási cél fokozottan ellenálló, de vágható célpontok leküzdése, mely célpontok általában inkább természetes adottságaikat használják ki, közelharcban képzetlenek - az ezek által támasztott követelmények olyan fegyvert kívánnak, aminek nagy az elérése, az elérés jelentős részén alkalmas súlyos sérülés okozására, tömege a felhasználó által kezelhető spektrum tetején van, tömege és mérete nem lassítja annyira a felhasználót, hogy jelentős hátrányba kerüljön; ennek a követelményrendszernek a DS megfelel az adott karakter esetében, AZONBAN jól képzett ellenfelek esetén mégsem kielégítő. Mivel jól képzett ellenféllel ritkán találkozik a karakter, nem éri meg a DS-t módosítani, inkább szekunder-tercier fegyverekkel biztosítani a biztonságos továbbhaladást a nem-standard ellenfelek esetén.
Példa rosszul átgondolt fegyverre: bármelyik fantasy epic kalapács. Jellemzően 200-800kg közötti tömeg, 2m alatti összhossz, a legtöbb világkép alapján nem egyedi fegyverek. A használhatóságuk okára nem térnek ki, ha mégis, az indoklás hiányos és ellentmondásos. A felhasználók mozgása alapján legfeljebb 20-30kg tömeg érződik a felhasználó oldalán az izomtónus és a rendszer közös súlypontjának mozgása alapján, azonban nem térnek ki rá, hogy hogyan sebez: ha közvetlenül mágikusan, akkor mi szükség annyi acél elpazarlására, ha mágikus úton történő tömegmanipulációval (mozgás közben 20-30kg, becsapódásnál teljes tömeg), akkor miért nem ólomfejű acélborítással; a mágikus izomerősítés és a fegyver tömegének változatlanul hagyása nem lehetőség, mivel a mozgást befolyásolná, ld közös tömegközéppont. Ha feltételezzük, hogy 200-800 kg-t így lehet mozgatni, akkor sincs megindokolva, hogy miért nem olyan fegyvert készítettek, ami azonos tömeg mellett jelentősebb fenyegetést jelent és/vagy nagyobb területre hat. Nincs megindokolva, hogy miért nem szedi le az első közepesen jobb késes a felhasználót - gyakoroltam már 8 kilós/másfél méteres kalapáccsal, nem adnék magamnak sok esélyt, ha az ellenfél legalább két hetet tanult késelni.
...
Igazából ezeknek ellenére sincs semmi gond a szürreális, rosszul átgondolt világokkal. Nekem is tetszik pl a Warcraft világa, pedig egy fos. DE hangulatos fos. Amíg figyelmen kívül tudod/akarod hagyni, hogy fos, addig ok. Szürreális világban reális fegyvernek (vagy reális gondolkodásnak), reális világban szürreális fegyvernek nincs helye.
.
.
.
Korhű varázslót... OK. Definiáld a kort és területet. Emlékeztetnélek, hogy alig NYOLCVAN év volt, amíg Európában nem volt jelen egy erős hit a mágia létezésében (like, az őskortól számolva). Ez természetesen nem igazolja a mágia IRL létezését, csak az abban való hitet. Add meg, hogy az adott operátornak mennyire kell fedésben dolgoznia, melyik valóságmodellezési rendszert használja, milyen társadalmi-politikai-gazdasági-technológiai környezetben él, és tervezek neked korhű varázslót. Most viszont szándékosan használom a korhű szót...
Veszekedni-flamelni én se akarok. Amit csinálsz/csináltok, az nagyon jó, a larphoz való hozzáállásotok a saját terepén belül helytálló. Ami zavar, az az, hogy minimum látszólag összevonod a logikátlan világképeket a logikusokkal.
...
Pen&paper RPG-kre annyit jegyeznék meg, hogy a legtöbb PPRPG szabályrendszer tökéletesen hozzá nem értő emberek hozták létre legjobb tudásuk szerint az adott világ valóságának modellezésére. Hozzáértésük minimális szintjéhez mérten egész jó eredményeket értek el, de ugyanez elmondható a geocentrikus világkép IRL csillagászaira is. Amennyiben van igazoltan helytállóbb valóságmodell (legyen szó RPG-ről vagy csillagászatról vagy fizikáról), akkor a korábbi modell használata hátráltatja az adott terület valóság-értését, és nem járul hozzá az adott terület fejlődéséhez. (side note, a valóságmodellek összehasonlítása egyik kedvelt hobbim, roppant vicces jelenségek és viselkedés-sémák figyelhetőek meg)
Ahriman- Hozzászólások száma : 483
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen
Registration date : 2010. Jul. 16.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Én csak annyit tennék hozzá hogy mint fegyvert kéne megítélni az egyes darabokat!! Nem aszerint hogy hova illene be meg hogy hova nem hanem hogy felépítésileg, biztonságilag, használhatóságilag hogyan működik vagy hogy hogyan készült. És ebben szerintem mindannyian egyetérthetünk... Az hogy hova és milyen indokkal készül már mellékes!!! Szerintem ezzel le is zárhatnánk akár a fölösleges vitázásokat, amik nem teljesen ezt a témát szolgálják!!
Mindenesetre köszönöm a pozitív visszajelzéseiteket!!!
Mindenesetre köszönöm a pozitív visszajelzéseiteket!!!
Felanos- Hozzászólások száma : 7
Tartózkodási hely : Budapest
Registration date : 2011. Feb. 06.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Tetszett a hozzászólás, szeretem, amikor valaki a valóságtól elrugaszkodva (akár a mágiában) is a "realitást" keresi. Egészen új szemszögből nézek most a varázstárgyakra, bár azért még egy dolgot hozzátennék:
A fegyver szolgálhat elrettentést is, ami miatt elvetik az ólom használatát, illetve készülhet 'könnyű fémből' (pl mithrill), a miért akár lehet mert aki készítette nem dolgozik mással. vagy hasonló.
Ami a mágust illeti, kíváncsivá tettél, úgyhogy rögtön 2-t is adok
Az első legyen 1300-as évek Európa, a mágia típusa amit használ, az keresztény alapokon nyugszik, és ceremóniális. Ezt ugye egyszerre rejti köznép és a papok elől.
A másik legyen egy extrémebb, kort nem mondok, a hely eléggé meghatározza: Atlantisz. Mágia típusa vegyes, és elfogadott és a többség által használt. (amúgy ezt egy 1990-ben kiadott ezoterikus könyv ihlette )
A fegyver szolgálhat elrettentést is, ami miatt elvetik az ólom használatát, illetve készülhet 'könnyű fémből' (pl mithrill), a miért akár lehet mert aki készítette nem dolgozik mással. vagy hasonló.
Ami a mágust illeti, kíváncsivá tettél, úgyhogy rögtön 2-t is adok
Az első legyen 1300-as évek Európa, a mágia típusa amit használ, az keresztény alapokon nyugszik, és ceremóniális. Ezt ugye egyszerre rejti köznép és a papok elől.
A másik legyen egy extrémebb, kort nem mondok, a hely eléggé meghatározza: Atlantisz. Mágia típusa vegyes, és elfogadott és a többség által használt. (amúgy ezt egy 1990-ben kiadott ezoterikus könyv ihlette )
Iffar- Hozzászólások száma : 132
Age : 39
Registration date : 2010. Dec. 15.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Felanos.
Fegyverként eddig mindenki dicsérte, gratula is az elkészítésért (a technika pedig továbbra is kifejezetten ígéretes!!!) Tehát pontosan az általad kért módon lett megítélve.
Az meg, hogy melyik játékon lehet használni egy teljesen más téma, és az ezzel kapcsolatos dialógus legalább tisztába tesz bizonyos kérdéseket.
Hajrá, éljen a konstruktív kommunikáció!
Fegyverként eddig mindenki dicsérte, gratula is az elkészítésért (a technika pedig továbbra is kifejezetten ígéretes!!!) Tehát pontosan az általad kért módon lett megítélve.
Az meg, hogy melyik játékon lehet használni egy teljesen más téma, és az ezzel kapcsolatos dialógus legalább tisztába tesz bizonyos kérdéseket.
Hajrá, éljen a konstruktív kommunikáció!
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Ahriman írta:Jaigen, áttételes juteszembe. Ablonczy-féle kurvajó műgyanta vehető 32kg-s kiszerelésben, úgy kb 1600/kg-ra jön ki.
32kg-ot veszel és 1600-ra jön ki, az nagyon sok... Normális helyen valamivel több mint 1000 HUF-ra jön ki egy kilogramm. És nem kell 30 kilót venni ehhez csak egyet, és fém festékesdobozt is adnak hozzá ingyen.
Azért "+" pár száz forintért vennék hozzá üvegpaplant-szövetet is.
Formázáshoz a t-silox árul kétkomponenses szilikongumikat(én meg ezek egyikéből fogok kardot ragasztani magamnak...) használtam. Van egy csomó fajta, olcsóbbak is. Gipszformába; akárhogy bekened hajlamos beleragadni a műgyanta. Ha meg jól bezsírozod és az első réteget nem belefújod a formába, hanem belefested; hajlamos a felszíne ragacsosan nem megszáradni(keveredik a zsírral). Max viasz... de szerintem a szarakodás nem áll arányban a 2 komponenses szilikon árával...
Üvegszálból én(többek között) maszkot csináltam magamnak airsoftra, a szilikonforma is nagyszerűen bevált(gipsz csak a szilikon helyén tartásához-megtámasztásához kellett).
Ennél LARP-hoz kapcsolódóbb üvegszál-szilikon projectet sajnos nem találtam...
Mordor- Hozzászólások száma : 113
Age : 40
Registration date : 2010. Jun. 25.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Na, mivel úgy látom leginkább a "bassza a szemem" hozzászólásom váltotta ki az ellenérzetet tisztázzuk: ÉN a korhű, vagy korhű dolgokra hasonlító dolgokat szeretem egy larpon. Attól hogy NEKEM a kalapács nem tetszik mert IRL mércével mérve iszonyatosan elméretezett, használhatatlan és ezáltal értelmetlen, még lehet jó larpos fegyver. Warhammer, DnD, vagy akármelyik fantasy világ törpe harci kalapácsai hasonló kvalitásokkal rendelkeznek. Azok is basszák a szemem. Ettől a fegyver még nem rossz, csak NEKEM nem tetszik. Még ha ezt elsőre a magam nyers módján is fogalmaztam meg
Latex helyett tervezem kipróbálni a plastidipet. Ha megvan beszámolok a tapasztalatokról.
Latex helyett tervezem kipróbálni a plastidipet. Ha megvan beszámolok a tapasztalatokról.
A hozzászólást Gem Kapocs összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Feb. 07, 2011 10:31 pm-kor.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Egyébként fellebentve a fátylat a kalapács témával kapcsolatban: kifejezetten a Holthatár játékra készült, mágikus fegyvernek, melyet az élőholtak hadvezére fog forgatni, tehát az 'elrettentés' elsődleges szempont volt a fegyver készítőjének, mágikus tulajdonsága miatt könnyebb a forgatása, súlya révén pedig egy ütéssel öl.
Iffar- Hozzászólások száma : 132
Age : 39
Registration date : 2010. Dec. 15.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Iffar írta:Egyébként fellebentve a fátylat a kalapács témával kapcsolatban: kifejezetten a Holthatár játékra készült, mágikus fegyvernek, melyet az élőholtak hadvezére fog forgatni, tehát az 'elrettentés' elsődleges szempont volt a fegyver készítőjének, mágikus tulajdonsága miatt könnyebb a forgatása, súlya révén pedig egy ütéssel öl.
Mondjuk így egyszerű Nem fogják percenként lekéselni mert biztos lesz mellette egy két szolga/testőr.
Mordor
Azt majd írd már meg hogy hol lehet ennyiért venni műgyantát.
Lorin- Hozzászólások száma : 238
Age : 33
Tartózkodási hely : Debrecen környéke
Registration date : 2010. Apr. 28.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Igen de Larpon IS az a lényeg hogy a fegyverek közel valós súlyukat adják a modelezett fegyvereknek. Én már találkoztak könyebb famagos karddal ugyanolyan hosszan, mint az enyémek, csak én spectre féle holmit használom. Súlyozást meg hát. 10 larperből max 1 tudja hogy kell.Iffar írta:
kb olyan súlya volt mint a famagosoknak.
Jujujujuj! NEM határozottan, pont egy "szerencsétlen de én vagyok a nagy szamuráj kardvívómester sikoribuzicsuzós félisten de vívni nem tanultam" típusú emberek a veszélyesek, mert csápolna hadonásznak, pörgővágés, meg isten tudja milyen haszontalan és veszélyes bziságokat tesznek, aki viszont német-olasz vívást tanul és gyakorol, az 1 sokkal fegyelmezettebben és hatékonyan vív kb a 70%-át a vívótechnikáknak át tudja vinni, ami sok, és értelmes, hidd el ezt tapasztalatból mondom, pedig nem vagyok az a tipikus nagymester vívóIffar írta:
Na de, mindenki tudja, hogy a korhű vívóstílusok többsége nem sokat ér egy LARP-on. Lévén az előbbi létfontosságú szerveket céloz, a minél gyorsabb ölés érdekében, míg az utóbbiban ezek értelemszerűen tiltottak. Tehát a LARP harcrendszere, bár a hagyományőrzés és a régi korok harci stílusaiból származik, mégis csupán egy modellként szerepel, ami kiegészült pár nem épp 'reális' elemmel.
De pont hogy a LARP korhűségről, abban a rendszerben amiben játszódik, pl DnD de Mágus rendszerben is át lehet venni pl Európa vagy Közel-kelet kulturális, szociális keresztmetszetés a középkorba szinte amblokk.Iffar írta:
Mielőtt még hosszúra nyújtanám, levonom a végső következtetést: szerintem a LARP nem a korhűségről szól, csupán felhasználja annak azon elemeit, ami a ma játékosa számára élvezetesebbé teszi a játékot, és elveti azon elemeit amelyek (akár higéniailag, akár esztétikailag akár másként) kényelmetlenné tenné a játékot.
Erre vannak a könyvek, képregények stb, azért rengeteg anyag van erre. Pl Páncélokat nagy is könnyű korhűre készíteni, mert sok lerajzolt baromság kiesik ha rendes fémpáncélt csinálsz.Iffar írta:
Én személy szerint nem szeretem, amikor egy jó játékot/fegyvert/vértet legyen az saját munkám vagy akár másé azért szólnak le mert nem korhű... Tervezz nekem, egy korhű varázslót, vagy akár egy korhű elfet, és megváltoztatom a véleményem.
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Tas: ne pörögd túl, légyszi.
Plusz, tekintsünk el inkább a korhű kifejezés használatáról, vannak ennél sokkal pontosabb kifejezések is egy fantasy világ látványbeli autentikusságára, hogy visszadobjam a példát, szerintem te is idegrángást kapsz amikor a német iskolát "lovagi vívás"ként emlegetik, a "pallos" szó viselt dolgairól nem is beszélve
tl;dr: próbáljunk pontos terminológiát használni, és akkor talán kevésbé értjük félre egymást.
Plusz, tekintsünk el inkább a korhű kifejezés használatáról, vannak ennél sokkal pontosabb kifejezések is egy fantasy világ látványbeli autentikusságára, hogy visszadobjam a példát, szerintem te is idegrángást kapsz amikor a német iskolát "lovagi vívás"ként emlegetik, a "pallos" szó viselt dolgairól nem is beszélve
tl;dr: próbáljunk pontos terminológiát használni, és akkor talán kevésbé értjük félre egymást.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Ha lenindzsázom a zombikirályt, megnyerem a live-ot?Iffar írta:Egyébként fellebentve a fátylat a kalapács témával kapcsolatban: kifejezetten a Holthatár játékra készült, mágikus fegyvernek, melyet az élőholtak hadvezére fog forgatni, tehát az 'elrettentés' elsődleges szempont volt a fegyver készítőjének, mágikus tulajdonsága miatt könnyebb a forgatása, súlya révén pedig egy ütéssel öl.
Egyébként a nyele az azért lehet gázos, mert az OBI seprűnyelek általában fenyőből vannak, az pedig erősen nem ajánlott LARP-ra amiatt, hogy könnyen törik. Nem kell ahhoz ész nélkül harcolni, hogy eltörjön, elég az, ha csak kicsit belépek a hatókörödbe és a saját kardomat jókor, jó erővel teszem bele a támadásodba. Ilyen nagy projektek előtt érdemes alaposan tájékozódni a felhasználható anyagokról és rögzítési technikákról (fej), volt már közülünk is olyan, akinek a kurvadrága kurvaszép sárkányölője az első három kardösszezörrenés után tört el, pont az elégtelen alapanyagok miatt.
Egyébként én már harcoltam ilyen ellen, csinált nálunk is valaki ilyet még két éve, annyira nem nagy cucc, egy kicsit is képzettebb kardvívó (értsd: aki volt mondjuk két Gem-féle gyakorláson) simán le fogja verni a kalapácsos embert, bármilyen jó is az utóbbi. Persze szabályszinten lehet védeni a zombikirályt, csak abból meg a rendszer bonyolítása szokott következni. Nagyon sok játék pedig megkívánja a logikus fegyverek használatát (értem ez alatt, hogy az adott világ létező lényei is logikus fegyvereket használnak, hogy valaki elf, akkor sem fog négyméteres íjjal lőni), sok helyen le van írva, mi engedélyezett, mire lehet külön engedélyt kérni (egzotikus fegyverkategória) és mi az, ami semmiképpen nem játszik. Ez a kalapács - bár kétségkívül szép - valószínűleg a Holthatáron, talán Intriopolison, Luminán és Warcraft Live-on nyerő.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Behalok az ilyen mentalitáson...Ashi Valkoinen írta:Ha lenindzsázom a zombikirályt, megnyerem a live-ot?
Ashi Valkoinen írta:Egyébként a nyele az azért lehet gázos, mert az OBI seprűnyelek általában fenyőből vannak, az pedig erősen nem ajánlott LARP-ra amiatt, hogy könnyen törik. Nem kell ahhoz ész nélkül harcolni, hogy eltörjön, elég az, ha csak kicsit belépek a hatókörödbe és a saját kardomat jókor, jó erővel teszem bele a támadásodba. Ilyen nagy projektek előtt érdemes alaposan tájékozódni a felhasználható anyagokról és rögzítési technikákról (fej), volt már közülünk is olyan, akinek a kurvadrága kurvaszép sárkányölője az első három kardösszezörrenés után tört el, pont az elégtelen alapanyagok miatt.
Meg az ilyenen is. Egyrészt elég valószínűnek tartom hogy fenyőt veszek larpozni... vagy azt hogy összekeverem a fenyő rudat, a tölggyel vagy a bükkel... Ami pedig a seprűnyeleket illeti én spec nem nagyon láttam még fenyőből készültet. Nem kétlem hogy el tudod törni a kalapács nyelét, hidd el nekem is könnyen menne, mint ahogy az a képességem is megvan hogy az összes larpos fegyvert megrongáljam... rakjuk le a földre, hozom a fejszét/flexet/úthengert...stb.
Persze az irigység nagy motíváció a szándékos rongálásra, ám bízom benne, hogy minket elkerül majd az ilyen egyén.
Jó neked, a gyakorlottabb kardvívónak, és a szabályrendszernek isAshi Valkoinen írta:Egyébként én már harcoltam ilyen ellen, csinált nálunk is valaki ilyet még két éve, annyira nem nagy cucc, egy kicsit is képzettebb kardvívó (értsd: aki volt mondjuk két Gem-féle gyakorláson) simán le fogja verni a kalapácsos embert, bármilyen jó is az utóbbi. Persze szabályszinten lehet védeni a zombikirályt, csak abból meg a rendszer bonyolítása szokott következni.
Ashi Valkoinen írta:Ez a kalapács - bár kétségkívül szép - valószínűleg a Holthatáron, talán Intriopolison, Luminán és Warcraft Live-on nyerő.
Szerintem gáz, ha idézetre, idézettel válaszolok.Iffar írta:kifejezetten a Holthatár játékra készült
Kötözködő a hozzászólásom? Valószínűleg igen, de azt hiszem egyensúlyban van azzal amire válaszoltam.
Iffar- Hozzászólások száma : 132
Age : 39
Registration date : 2010. Dec. 15.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Ashi Valkoinen írta: volt már közülünk is olyan, akinek a kurvadrága kurvaszép sárkányölője az első három kardösszezörrenés után tört el, pont az elégtelen alapanyagok miatt.
Hörr.
Nem kellett volna emlékesztetni rá... az a fegyver mindenben tökéletes volt, csak a fenyő... a fenyő...
------------------------------
Egyébként meg rágalom.
Egyrészt Dreegar-al csaptam össze, és egy fél óra alatt jött le szegénykémről a markolata. Ami nem három zörrentés.
Some other topics
A kötözködéssel nincsen baj Iffar, én is azt szoktam tenni, de a fasz módon kötözködéssel van.
Úgy itélsz meg valakit, pusztán a szavai alapján, mintha tudnád minden értékét és rossz tulajdonságát annak az embernek.
Ez pedig címeres ökörré tesz téged.
NEm vagyok jóban Ashival, talán nem is voltunk soha. (Mondjuk kifejezetetten rosszban sem voltunk soha), de ilyeneket feltételezni róla, az egy kicsit gázos.
Elégszer segített nekem, kölcsönadott fegyvert, ha én adtam neki kölcsön vigyázott rá, és soha sem rongált szándékosan! Sőt, ha elhagytam a nyakláncom, akkor ő megkereste, és visszadata. Kiverték a szemembőkl a kontaktlencsémet? Azt is megtalálta...
Mert alapvetően egy összetartó közösségben, mint ez, ilyesmi zajlik.
És te most totál senkiként idejössz, és megítéled. Mert azt hiszed, hogy arra törekedne, hogy elrontsa a játékot, vagy a fegyvert.
- Spoiler:
Ostoba vagy.
--------------------------------------------
A fegyvered, a bazinagykalapács meg úgy szar, ahogy van. Lassú a méreteiből adódóan, meg ha jól olvastam, akkor a súlya sem jó, így harcra maximum fogyatékosok ellen lesz jó, vagy annyi szabályszintű szigoritással, hogy lexikon kell majd hozzá.
Gratulálok egyébként. Nem mi alkottuk a spanyolviaszt, de így páran közülünk, a régi rókák már átéltek egyet-kettőt...
LEhet, hogy nem véletlen mondanak dolgokat.
Minden tisztelet nélkül,
Damien-Maelstrom, ügyeletes flamewarrior
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Tévedsz. Ha meg is ítélek valakit írásai alapján, mindig adok esélyt hogy ez megváltozzon. Nem feltételeztem róla semmit, csak válaszoltam a hozzászólására, hogy pontos legyek:Damien-Maelstrom írta:
Úgy ítélsz meg valakit, pusztán a szavai alapján, mintha tudnád minden értékét és rossz tulajdonságát annak az embernek.
Ez pedig címeres ökörré tesz téged.
NEm vagyok jóban Ashival, talán nem is voltunk soha. (Mondjuk kifejezetetten rosszban sem voltunk soha), de ilyeneket feltételezni róla, az egy kicsit gázos.
Ezzel:Ashi Valkoinen írta:
Nem kell ahhoz ész nélkül harcolni, hogy eltörjön, elég az, ha csak kicsit belépek a hatókörödbe és a saját kardomat jókor, jó erővel teszem bele a támadásodba.
Iffar írta:Nem kétlem hogy el tudod törni a kalapács nyelét, hidd el nekem is könnyen menne,...
Damien-Maelstrom írta:
Elégszer segített nekem, kölcsönadott fegyvert, ha én adtam neki kölcsön vigyázott rá, és soha sem rongált szándékosan! Sőt, ha elhagytam a nyakláncom, akkor ő megkereste, és visszaadta. Kiverték a szememből a kontaktlencsémet? Azt is megtalálta...
Mert alapvetően egy összetartó közösségben, mint ez, ilyesmi zajlik.
Ez egy ügyes mondat, mert ha kimondom azt amit gondolok, azzal esetleg indokolatlanul is Ashi-t sértem... Megpróbálom ügyesen: Ezek olyan dolgok, amiket alapvetően meg kéne tenni bárkinek. És egy normális ember meg is teszi. Nem érték, hanem alapvető segítőkészség. Egyértelmű hogy minden embernek vannak értékei és jó tulajdonságai, valóban címeres ökör az aki nem így gondolja. De netes médiában először mindenkinek a rossz tulajdonságát látják meg.
Damien-Maelstrom írta:
És te most totál senkiként idejössz, és megítéled. Mert azt hiszed, hogy arra törekedne, hogy elrontsa a játékot, vagy a fegyvert.
Ostoba vagy.
--------------------------------------------
A fegyvered, a bazinagykalapács meg úgy szar, ahogy van. Lassú a méreteiből adódóan, meg ha jól olvastam, akkor a súlya sem jó, így harcra maximum fogyatékosok ellen lesz jó, vagy annyi szabályszintű szigorítással, hogy lexikon kell majd hozzá.
Gratulálok egyébként. Nem mi alkottuk a spanyolviaszt, de így páran közülünk, a régi rókák már átéltek egyet-kettőt...
Lehet, hogy nem véletlen mondanak dolgokat.
Nem szükséges a spoiler, mindenkinek joga van véleményt nyilvánítani, még ha haragból akkor is.
Iffar- Hozzászólások száma : 132
Age : 39
Registration date : 2010. Dec. 15.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Legalább annyira nem vagy ostoba, hogy leállj velem vitatkozni, és furcsa mód mosti szavaidból egy kis bocsánatkéréssel vegyített magyarázkodást érzek ki... ha tévednék, inkább ne mondd el.
Jól van. Hagylak élni.
Jól van. Hagylak élni.
- Spoiler:
- Amúgy meg még tudnék kötözködni, ha akarnék, haragból meg nem szokásom véleményt nyilvánítani. Az egész téma nm érdekel annyira, hogy érzelmeim keletkezzenek.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Ó, mielőtt írni kezdtem a fórumra végig olvastam az összes témát igazából azt furcsáltam, hogy 'csak most' érkeztél ide
Amúgy igen, néha nem teljesen jól fejezem ki magam, és írásban ez félreérthetőbb mint szóban
Amúgy igen, néha nem teljesen jól fejezem ki magam, és írásban ez félreérthetőbb mint szóban
- Spoiler:
Vagy csak Te így akarod hinni?
Iffar- Hozzászólások száma : 132
Age : 39
Registration date : 2010. Dec. 15.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Most bele fogok ugatni moderátorként:
Nem azért ment spoilerbe a hozzászólásrészlet, mert vicces dolog spoilerezgetni, hanem mert én mint moderátor beletettem, afféle előzetes figyelmeztetésként. Ellenben aki megmondja, mi köze volt a mostani hozzászólásom előtti három üzenetnek a fegyverekhez, az csokit kap.
ps.: A rossz válaszok pedig rejtélyes körülmények közt eltűnnek, mert ahogy elnézem most már rég nem érdemi véleménycseréről szólt a társalgás.
Nem azért ment spoilerbe a hozzászólásrészlet, mert vicces dolog spoilerezgetni, hanem mert én mint moderátor beletettem, afféle előzetes figyelmeztetésként. Ellenben aki megmondja, mi köze volt a mostani hozzászólásom előtti három üzenetnek a fegyverekhez, az csokit kap.
ps.: A rossz válaszok pedig rejtélyes körülmények közt eltűnnek, mert ahogy elnézem most már rég nem érdemi véleménycseréről szólt a társalgás.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
A fegyverek törhetőségéről beszéltünk, némileg kitérve az emberi tulajdonságokra is, valamint újabb értékelést kaptam a kalapácsról. Valamint a hozzászólásod előtti kettő hsz-ben leszögeztük, hogy az emberi tulajdonságok megvitatása lezárva, és koncentrálhatunk ismét a fegyverek készítésére
Iffar- Hozzászólások száma : 132
Age : 39
Registration date : 2010. Dec. 15.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Iffar írta:Meg az ilyenen is. Egyrészt elég valószínűnek tartom hogy fenyőt veszek larpozni... vagy azt hogy összekeverem a fenyő rudat, a tölggyel vagy a bükkel... Ami pedig a seprűnyeleket illeti én spec nem nagyon láttam még fenyőből készültet.
No, én is beszállok a ringbe. A seprűnyelek nagyon gyakran készülnek fenyőből. Te valószínűleg szerszámnyelet vehettél (esetleg bükk tiplit), így az valóban jóval strapabíróbb lesz (mellékesen megjegyzem, hogy láttam már kapa- meg ásónyelet is fenyőből). Ha valóban fenyőből lenne, akkor eszméletlenül könnyen törne, így nem kell csodálkozni rajta, hogy egyből jöttek az ilyen hozzászólások. Írtad, hogy nem fenyő, úgyhogy ez a téma túl lett már pörögve, viszont az eredeti seprűnyél többünket megtévesztett.
Spectre- Hozzászólások száma : 468
Tartózkodási hely : Magyarisztán banánköztársasága
Registration date : 2009. Mar. 14.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Hmm ha kicsit utána gondolok lehet benne igazság... egyszer régen mintha a metróban tényleg fenyő seprűnyelet vettem volna...
Akkor lehet h azóta automatikusan szűröm a fenyőket
Akkor lehet h azóta automatikusan szűröm a fenyőket
Iffar- Hozzászólások száma : 132
Age : 39
Registration date : 2010. Dec. 15.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Igen, seprűnyél -> fenyő következtetés elég logikus, mivel az otthon sepergető háziasszony részére valószínűleg a könnyebb, egyszerűbben forgatható fenyőből gyártják a célszerszámot, nem gondolva arra, hogy a háziasszony gyermeke larpozni akar. Ezért írtam, hogy könnyen törne.
OFF: A "megnyerem a live-ot" egy elég régi mém a közösségünkön belül, nem azért írtam, mert valaha is meg akartam nyerni egy live-ot. De ha elolvastad a fórumot, akkor tudhatnád, mint ahogy azt is, hogy nem szokásom más fegyverét, cuccát, bármijét tönkretenni. Tört már általam nem egy fegyver, szakadt ruha is közelharcban, de sosem törekszem más munkájának a tönkretételére, volt szerencsém a barátnőmet eleget varrni látni, Andrist fegyvert készíteni, magamat pajzsot festeni, épületet építeni. Legtöbb megnyilvánulásom valóban egyszerű, mint a faék, általában azért, mert nem szoktam hatkilométeres körmondatokba rejteni a mondandóm. Aki ismer engem, az úgyis tudja, mikor, mit gondolok komolyan, aki nem, az megismerhet, vagy hallgathat azokra, akik már ismernek...
OFF: A "megnyerem a live-ot" egy elég régi mém a közösségünkön belül, nem azért írtam, mert valaha is meg akartam nyerni egy live-ot. De ha elolvastad a fórumot, akkor tudhatnád, mint ahogy azt is, hogy nem szokásom más fegyverét, cuccát, bármijét tönkretenni. Tört már általam nem egy fegyver, szakadt ruha is közelharcban, de sosem törekszem más munkájának a tönkretételére, volt szerencsém a barátnőmet eleget varrni látni, Andrist fegyvert készíteni, magamat pajzsot festeni, épületet építeni. Legtöbb megnyilvánulásom valóban egyszerű, mint a faék, általában azért, mert nem szoktam hatkilométeres körmondatokba rejteni a mondandóm. Aki ismer engem, az úgyis tudja, mikor, mit gondolok komolyan, aki nem, az megismerhet, vagy hallgathat azokra, akik már ismernek...
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Hogy kicsit ontopic is legyek, az elkövetkező hétvégéken tervbe vettem polis fegyverként egy német mintájú alabárd, egy landsknecht katzbalger, valamint néhány rondeltőr és kosaras cut-and-thrust sword legyártását, mindezt jó eséllyel dokumentálni is fogom. I'll keep you informed.
Re: Fegyverek - a virslitől a latexig
Kildar
Alabárd. Annak kiváncsi lennék a fej rögzítés-készítés folyamatára. Szóval tényleg jó lenne egy szép nagy dokumentáció
Én meg pont ma kezdtem bele a vágó-lándzsámba, ami eddig egész jól sikerült, aki jön Fagyott világra az majd találkozhat is vele.
Alabárd. Annak kiváncsi lennék a fej rögzítés-készítés folyamatára. Szóval tényleg jó lenne egy szép nagy dokumentáció
Én meg pont ma kezdtem bele a vágó-lándzsámba, ami eddig egész jól sikerült, aki jön Fagyott világra az majd találkozhat is vele.
Lorin- Hozzászólások száma : 238
Age : 33
Tartózkodási hely : Debrecen környéke
Registration date : 2010. Apr. 28.
17 / 29 oldal • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 23 ... 29
17 / 29 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.