FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
+2
Gem Kapocs
Kildar
6 posters
1 / 2 oldal
1 / 2 oldal • 1, 2
FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Elkészült a játék béta szabálykönyve és világleírása, az alábbi linkeken elérhető:
Szabálykönyv:
http://docs.google.com/View?id=dg8b4kkp_70c7vgb5f7
Világleírás
http://docs.google.com/Doc?docid=0Ac9gMHpRIrFDZGc4YjRra3BfNDZqNG56cHE1Nw&hl=hu
Ebben a topikban bármilyen ehhez kapcsolódó kérdés feltehető, jelentkezési lap február közepén-végén várható, addig is tessék agyalni hogy ki mit játszana, ne lastminute kelljen váltogatni a már leadott jelentkezést.
További játékadatok, várhatóan:
Időpont: 2010 Július 30- Augusztus 1
Helyszín: Császár / Szákszend, volt szovjet rakétatechnikai bázis
Részvételi díj: 1500 Ft
Keretlétszám: 60-70 fő
Szabálykönyv:
http://docs.google.com/View?id=dg8b4kkp_70c7vgb5f7
Világleírás
http://docs.google.com/Doc?docid=0Ac9gMHpRIrFDZGc4YjRra3BfNDZqNG56cHE1Nw&hl=hu
Ebben a topikban bármilyen ehhez kapcsolódó kérdés feltehető, jelentkezési lap február közepén-végén várható, addig is tessék agyalni hogy ki mit játszana, ne lastminute kelljen váltogatni a már leadott jelentkezést.
További játékadatok, várhatóan:
Időpont: 2010 Július 30- Augusztus 1
Helyszín: Császár / Szákszend, volt szovjet rakétatechnikai bázis
Részvételi díj: 1500 Ft
Keretlétszám: 60-70 fő
A hozzászólást Kildar összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Jún. 15, 2010 12:08 pm-kor.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Egyetlen dolog van a szabálykönyvben amivel nem értek eyget és szóvá is teszem:
"A közelharc kontaktszintjét igyekezzünk a lehetőségeink szerinti minimumon tartani - bármilyen pusztakezes közvetlen támadás (ütés, rúgás, könyöklés, térdelés, fejelés) szigorúan tilos, egyéb téren pedig minden a felek előzetes kölcsönös megegyezésén múlik. Közelharci fegyverrel lőfegyveres megtámadásánál kiemelt körültekintéssel járjunk el, és ne panaszkodjunk, ha emiatt közelről kapunk pár lövést. "
Szerintem ezt, és a pusztakezes harcot inkább át kellene fogalmazni, valahogy úgy, hogy ne kezdeményezzünk közelharcot ha a másik félról nem tudjuk egyértelműen hogy beleegyezik, illetve kerüljük a pusztakezes harcot amennyiben a másik fél nem egyezik bele (utóbbit csak azért említem mert Damien és Pangloss is küzdöttek tavaly pusztakézzel, ha úgy adódik a helyzet lehet hogy hasonlóan megteszem én is velük idén, kocsmai verekedés stb). Ha a közös megegyezés ezeket az általam leírtakat takarja akkor nem szóltame gy szót sem!
"A közelharc kontaktszintjét igyekezzünk a lehetőségeink szerinti minimumon tartani - bármilyen pusztakezes közvetlen támadás (ütés, rúgás, könyöklés, térdelés, fejelés) szigorúan tilos, egyéb téren pedig minden a felek előzetes kölcsönös megegyezésén múlik. Közelharci fegyverrel lőfegyveres megtámadásánál kiemelt körültekintéssel járjunk el, és ne panaszkodjunk, ha emiatt közelről kapunk pár lövést. "
Szerintem ezt, és a pusztakezes harcot inkább át kellene fogalmazni, valahogy úgy, hogy ne kezdeményezzünk közelharcot ha a másik félról nem tudjuk egyértelműen hogy beleegyezik, illetve kerüljük a pusztakezes harcot amennyiben a másik fél nem egyezik bele (utóbbit csak azért említem mert Damien és Pangloss is küzdöttek tavaly pusztakézzel, ha úgy adódik a helyzet lehet hogy hasonlóan megteszem én is velük idén, kocsmai verekedés stb). Ha a közös megegyezés ezeket az általam leírtakat takarja akkor nem szóltame gy szót sem!
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
A közelharcról egyszerűen:
- Ne veszélyeztess se embert se felszerelést.
- Ne támadj meg olyat akit nem ismersz és nem tudod mit várhatsz tőle.
- Ne verd le senkiről a védőszemüveget, de ne is építsd bele az arcába.
- Ne tedd tönkre senki felszerelését.
A közelharc szabályok ezen formában arra szolgálnak, hogy akik már összeszokottak és mindenáron szeretnének egymással "bunyózni" azt megtehessék, de SENKI mást ne vonhassanak bele egy ilyen tevékenységbe.
Ha egy nemlarpos embert "bunyóra hívsz" ő valószínűleg teljesen tapasztalatlan lesz a kontaktszintet illetően és ebből bajok lehetnek.
Itt jegyezném meg, hogy pl ÉN sem akarok részt venni közelharcban, és vszeg leszünk még páran mert erre a játékra olyan cuccok lesznek nálam és a zsebeimben, amelyek drágák és okozhatnak károkat személyben vagy a cuccomban ha bunyóba keveredek. Többek között az ilyen szituk elkerülését is szolgálják ezek a szabályok.
Mert az aki készül a közelharcra az nem rak a mellényzsebébe pl elektronikai eszközt, vagy nem hord a derekán franciakulcsot és csavarhúzókészletet.
- Ne veszélyeztess se embert se felszerelést.
- Ne támadj meg olyat akit nem ismersz és nem tudod mit várhatsz tőle.
- Ne verd le senkiről a védőszemüveget, de ne is építsd bele az arcába.
- Ne tedd tönkre senki felszerelését.
A közelharc szabályok ezen formában arra szolgálnak, hogy akik már összeszokottak és mindenáron szeretnének egymással "bunyózni" azt megtehessék, de SENKI mást ne vonhassanak bele egy ilyen tevékenységbe.
Ha egy nemlarpos embert "bunyóra hívsz" ő valószínűleg teljesen tapasztalatlan lesz a kontaktszintet illetően és ebből bajok lehetnek.
Itt jegyezném meg, hogy pl ÉN sem akarok részt venni közelharcban, és vszeg leszünk még páran mert erre a játékra olyan cuccok lesznek nálam és a zsebeimben, amelyek drágák és okozhatnak károkat személyben vagy a cuccomban ha bunyóba keveredek. Többek között az ilyen szituk elkerülését is szolgálják ezek a szabályok.
Mert az aki készül a közelharcra az nem rak a mellényzsebébe pl elektronikai eszközt, vagy nem hord a derekán franciakulcsot és csavarhúzókészletet.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Óóóóóó, dehogynem :gonosz:Lobster írta:
Mert az aki készül a közelharcra az nem ... nem hord a derekán franciakulcsot és csavarhúzókészletet.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Fogalmazásunkban térünk el de ezzel egyetértek, csak nekem a szabálykönyv jelen fogalmazásával nem teljesen ezt mondta. Így viszont tiszta és egyértelmű a dolog. (megj: én is fogok magamnál egy nagyrakásmindent tartani pl papagájfogó is ezek közé fog tartozni valószínűleg )
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Akkor kb értjük egymást...
Mindenesetre én nem szeretnék egy romos orosz laktanyában kivérezni a saját csavarhúzókészletemmel a lépemben Tehát előre szólok aki támadólag közelít felém én abba beleeresztem a tárat
Mindenesetre én nem szeretnék egy romos orosz laktanyában kivérezni a saját csavarhúzókészletemmel a lépemben Tehát előre szólok aki támadólag közelít felém én abba beleeresztem a tárat
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Kildar irdd át hogy Császár légyszíves!Kildar írta:Elkészült a játék béta szabálykönyve és világleírása, az alábbi linkeken elérhető:
Szabálykönyv:
http://docs.google.com/View?id=dg8b4kkp_70c7vgb5f7
Világleírás
http://docs.google.com/Doc?docid=0Ac9gMHpRIrFDZGc4YjRra3BfNDZqNG56cHE1Nw&hl=hu
Ebben a topikban bármilyen ehhez kapcsolódó kérdés feltehető, jelentkezési lap február közepén-végén várható, addig is tessék agyalni hogy ki mit játszana, ne lastminute kelljen váltogatni a már leadott jelentkezést.
További játékadatok, várhatóan:
Időpont: 2010 Július 30- Augusztus 1
Helyszín: Hatvan-nagygombos, laktanya.
Részvételi díj: 1500 Ft
Keretlétszám: 60-70 fő
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Fú tényleg, kösz. Mondjuk az aktuális az oldal, ott meg császár van
Szabálykönyv
Elolvastam a szabálykönyvet és felírtam pár dolgot, amit még érdemes lenne megbeszélni szerintem. Ezek a következők:
"Tiltott keresési (és ezáltal elrejtési) helynek számít övszinttől combközépig minden testfelület és a női mell. Ide csak az OUT holmijaidat rakd (pl sárga jelölés) és a nem lopható tárgyaidat. Kivételt képeznek a testre, ruházatra rögzíthető külső tárolók, övtáskától a molle tartókon át a hevederes rögzítési megoldásokig, ezek mind kutathatóak."
Jobb lenne az intim terület kifejezés. Például egy kisebb pisztoly szerintem zsebre tehető, vagy akár a játékpénz is (logikus). A zseb nem külső tároló, de a kutatása indokolt lehet, még akkor is, ha csak védett dolog van benne, mondjuk pisztoly, az fogolyejtésnél elvehető, de lehet benne nem védett játékpénzt is találni.
Leütés: letaglózás (eszméletvesztés és súlyos sérülés/halál) vagy nagy fájdalom miatt korlátozott mozgás, összegörnyedés eszméletvesztés nélkül. Erre nem kell szabály, leírtam a két verziót, amit szerintem érdemes eljátszani az "elalszik 2-3 percre" verzió helyett.
Lockpick: erre minek kell külön képzettség? Az Über live hangulatát idézi. Ezt vagy tudod vagy nem, de ha tudod ne kelljen jelképesen tanulni, vagy másról lemondani, hogy cserébe azt használhasd, amit alapból is tudsz.
Lakatnyitás: csak a finom módszer marad? Az előző játékban még a lakatot lehetett bántani, akár tönkretenni, még ha nem is élt vele senki, tiltani nem kellene. Aki egész nap erővágót cipel megérdemli ezt az előnyt. Ha meg egy zár lecsavarozható és van nálad pont jó igazi csavarhúzó, akkor hadd lehessen lecsavarozni.
Jármű: lesz vagy nem? Ha igen egy, szerintem jogos, félelmem van: az üvegen nem megy át a bb. A szélvédőn keresztül, ha az nincs kiverve, nem lehet lelőni a vezetőt, ami nem lenne egy szerencsés eset.
Épületben csak egyes lövés van. Miért? Egyetértek azzal, hogy ésszel kell lőni, de ha az erősség már megfelelően limitálva van akkor ez fölösleges dolog és egyben kitolás is. Nem az épület számít szerintem, hanem az, hogy közelről nem etikus indokoltnál hosszabb ideig sorozatot lőni valakire, csak a találatig (rövid sorozat).
Ezek az észrevételeim, mennyire értetek egyet ezekkel?
"Tiltott keresési (és ezáltal elrejtési) helynek számít övszinttől combközépig minden testfelület és a női mell. Ide csak az OUT holmijaidat rakd (pl sárga jelölés) és a nem lopható tárgyaidat. Kivételt képeznek a testre, ruházatra rögzíthető külső tárolók, övtáskától a molle tartókon át a hevederes rögzítési megoldásokig, ezek mind kutathatóak."
Jobb lenne az intim terület kifejezés. Például egy kisebb pisztoly szerintem zsebre tehető, vagy akár a játékpénz is (logikus). A zseb nem külső tároló, de a kutatása indokolt lehet, még akkor is, ha csak védett dolog van benne, mondjuk pisztoly, az fogolyejtésnél elvehető, de lehet benne nem védett játékpénzt is találni.
Leütés: letaglózás (eszméletvesztés és súlyos sérülés/halál) vagy nagy fájdalom miatt korlátozott mozgás, összegörnyedés eszméletvesztés nélkül. Erre nem kell szabály, leírtam a két verziót, amit szerintem érdemes eljátszani az "elalszik 2-3 percre" verzió helyett.
Lockpick: erre minek kell külön képzettség? Az Über live hangulatát idézi. Ezt vagy tudod vagy nem, de ha tudod ne kelljen jelképesen tanulni, vagy másról lemondani, hogy cserébe azt használhasd, amit alapból is tudsz.
Lakatnyitás: csak a finom módszer marad? Az előző játékban még a lakatot lehetett bántani, akár tönkretenni, még ha nem is élt vele senki, tiltani nem kellene. Aki egész nap erővágót cipel megérdemli ezt az előnyt. Ha meg egy zár lecsavarozható és van nálad pont jó igazi csavarhúzó, akkor hadd lehessen lecsavarozni.
Jármű: lesz vagy nem? Ha igen egy, szerintem jogos, félelmem van: az üvegen nem megy át a bb. A szélvédőn keresztül, ha az nincs kiverve, nem lehet lelőni a vezetőt, ami nem lenne egy szerencsés eset.
Épületben csak egyes lövés van. Miért? Egyetértek azzal, hogy ésszel kell lőni, de ha az erősség már megfelelően limitálva van akkor ez fölösleges dolog és egyben kitolás is. Nem az épület számít szerintem, hanem az, hogy közelről nem etikus indokoltnál hosszabb ideig sorozatot lőni valakire, csak a találatig (rövid sorozat).
Ezek az észrevételeim, mennyire értetek egyet ezekkel?
Keitel- Hozzászólások száma : 437
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Ez egy új dolog, én még em így emlékszem legutóbbi olvasásból, szerintem legjobb lenne az ágyék (ebbe beletartozik a fenék is) illetve belső comb kutatásának tiltása. Meg persze a tárgyak ide való rejtésére ugyanez.
Leütésnél szerintem Kildarék is eszméletvesztést értenek az "elalszik" alatt
Lakatnyitásra én úgy emlékszem hogy a lakatot tartó szerkezetet nem lehet bántani, maga lakat levágása továbbra sem tabu, tehát az erővágó játszik.
Épületben egyeslövés szerintem azért jou, mert idegességében az ember hajlamosabb ráragadni a ravaszra, épületekben pedig ugye eleve kisebb távokkal dolgozunk. Ha kötelező az egyeslövés, akkor szerintem kisebb az esélye hogy véletlenül közeli hosszú sorozatokat osztogatunk. Persze az hogy közelről bárhol max 3-4 bogyós sorozatok etikusak, teljesen jogos.
Leütésnél szerintem Kildarék is eszméletvesztést értenek az "elalszik" alatt
Lakatnyitásra én úgy emlékszem hogy a lakatot tartó szerkezetet nem lehet bántani, maga lakat levágása továbbra sem tabu, tehát az erővágó játszik.
Épületben egyeslövés szerintem azért jou, mert idegességében az ember hajlamosabb ráragadni a ravaszra, épületekben pedig ugye eleve kisebb távokkal dolgozunk. Ha kötelező az egyeslövés, akkor szerintem kisebb az esélye hogy véletlenül közeli hosszú sorozatokat osztogatunk. Persze az hogy közelről bárhol max 3-4 bogyós sorozatok etikusak, teljesen jogos.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Ezeket a szabályokat azért vettük szigorúbbra, mert az elmúlt időkben több "motozós" airsoft játékon is voltunk, ahol rá kellett döbbenni, hogy a motozók erős hátrányban vannak a motozottakhoz képest (bármilyen abszurdumnak is tűnik) Egyszerűen a kisméretű játéktárgyak/BB/infók (némelyik elég értékes) olyan könnyen rejthetőek, hogy egy olyan reális motozással lehet csak előszedni ami nem fér bele bele a játék kereteibe (értsd alsóneműre vetkőztetés és tsai.) Mondjuk aki csak egy rövidgatyában jön játszani az valóban hátrányt szenved el, de mi bízunk benne, hogy idén ilyen nem leszKeitel írta:"Tiltott keresési (és ezáltal elrejtési) helynek számít övszinttől combközépig minden testfelület és a női mell...
Jobb lenne az intim terület kifejezés. Például egy kisebb pisztoly szerintem zsebre tehető, vagy akár a játékpénz is (logikus). A zseb nem külső tároló, de a kutatása indokolt lehet, még akkor is, ha csak védett dolog van benne, mondjuk pisztoly, az fogolyejtésnél elvehető, de lehet benne nem védett játékpénzt is találni.
Khmm... Azt mondod nem kell szabály majd leírsz rá KETTŐ kvázi "szabályt" a mostani egy helyett. Ráadásul sehol nem találom az általad említett "elalszik 2-3 percre" szabályt. Eddig nem láttam olyan érvet ami a jelen verzió megváltoztatását indokolja, ha van kérlek fejtsd ki.Keitel írta:Leütés: letaglózás (eszméletvesztés és súlyos sérülés/halál) vagy nagy fájdalom miatt korlátozott mozgás, összegörnyedés eszméletvesztés nélkül. Erre nem kell szabály, leírtam a két verziót, amit szerintem érdemes eljátszani az "elalszik 2-3 percre" verzió helyett.
Nem értek egyet a fenti érveléssel. Ennyi erővel akkor vagy tudsz kötözni vagy sem. Vagy tudsz szerelni, vagy sem. Vagy tudsz értékbecsülni vagy sem...stb. Mivel ez egy modellezett világ, úgy miképp a szerelés is csak néhány vezeték, IC, kondenzátor meg pár apróság és nem egy valódi komplex többszázmillió tranzisztoros rendszer, úgy a zárakat is csak sima egyszerű lakatok helyettesítik. Arról nem is beszélve, hogy hogy nem kell másról lemondani, hiszen a szerelés skill alá tartozik, tehát eleve már egy bütykölős karakter lehetsz általa. Azok akik meg nem találkoztak zárakkal és nem foglalkoztak a kinyitásukkal azok bizony nem értenek hozzá (nem is lenne logikus hogy honnét értene?)Keitel írta:Lockpick: erre minek kell külön képzettség? Az Über live hangulatát idézi. Ezt vagy tudod vagy nem, de ha tudod ne kelljen jelképesen tanulni, vagy másról lemondani, hogy cserébe azt használhasd, amit alapból is tudsz.
Igen és ezt ITT IS MEGERŐSÍTEM! NINCS LAKATRONGÁLÁS! Ez sajnos technikai okokra vezethető vissza. Döntenünk kellett, hogy vagy visszaveszünk egy kicsit a terveinkből, vagy a most sejthetőnél is sokkal nagyobbat bukunk. Mivel perpill mínusz 40-50k körül mozgok, ezért lemondtunk a sokféle és erősebb-gyengébb zárak/lakatok beszerzéséről. Ezáltal viszont vszeg elég könnyen amortizálhatóvá válnak a zármodellek, így értelmét vesztené az egész kérdéskör. Mert mit érsz egy olyan zárral amit egy bárhol talált kővel simán leversz? Mire jó az a lakat amit 3 mozdulattal kicsavarozol a kulcstartóddal?Keitel írta:Lakatnyitás: csak a finom módszer marad? Az előző játékban még a lakatot lehetett bántani, akár tönkretenni, még ha nem is élt vele senki, tiltani nem kellene. Aki egész nap erővágót cipel megérdemli ezt az előnyt. Ha meg egy zár lecsavarozható és van nálad pont jó igazi csavarhúzó, akkor hadd lehessen lecsavarozni.
Úgy gondoljuk nem vagyunk alkalmasak járművek kezelésére. Az airsoftos rutinosabb emberek némelyikére még rá mernék bízni egy ilyen kérdést, de a larper vonal zöméért nem vállalom a felelősséget. Ezen a pályán legalábbis biztosan nem, túl szűk, túl sok a beláthatatlan rész...stb. Ezért írtuk le a szabályokban hogy kikerülnek a kapcsolódó részek és csak akkor kerülnek vissza ha indokolt lesz (esetleg jövőre)Keitel írta:Jármű: lesz vagy nem? Ha igen egy, szerintem jogos, félelmem van: az üvegen nem megy át a bb. A szélvédőn keresztül, ha az nincs kiverve, nem lehet lelőni a vezetőt, ami nem lenne egy szerencsés eset.
Az erősség valóban nem indok. Főleg mert egy 300 FPS-es fegyverrel ugyanúgy kilősz egy fogat közelről mint az erősebbekkel. Az indok közelebb van Gem válaszához: mivel úgy véljük sokaknál kicsi az önkontroll illetve rutin ezért van helyette szabálykontroll. Így kevésbé fognak reflexből pofánsorozni amikor kilépsz valaki elé 1 méterre, lévén eleve egyeslövésre kell állítani a fegyverüket. És azért épületben mert tipikusan ott fordul elő hogy valaki úgy lép ki eléd hogy meglepjen, vagy meglepődjön. Kezdőkre tervezett szabály, és kezdőkből nem lesz hiány...Keitel írta:Épületben csak egyes lövés van. Miért? Egyetértek azzal, hogy ésszel kell lőni, de ha az erősség már megfelelően limitálva van akkor ez fölösleges dolog és egyben kitolás is. Nem az épület számít szerintem, hanem az, hogy közelről nem etikus indokoltnál hosszabb ideig sorozatot lőni valakire, csak a találatig (rövid sorozat).
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Úgy látom ideje lenne újra átolvasnom a szabályrendszert
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Igen, és ezt kb mindenkinek tudom ajánlani. Amióta elértük az 1.0-át azóta nem fog változni (legfeljebb hibajavítás fordulhat elő), de akik még ilyen 0.8-9 környékieket láttak érdemes ALAPOSAN átnyálazni a nüansznyi részletek miatt. Kicsit a sebzésrendszer is változott azóta, meg a pénzkérdések, skillek részletei...stb.Gem Kapocs írta:Úgy látom ideje lenne újra átolvasnom a szabályrendszert
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Sebzésrendszer miben változott? Már ötödször olvastam újra de még mindig nagyon úgy tűnik hogy ugyanaz maradt
Én egyedül ezt az értékbecslést tartom feleslegesnek, emellett nem is találok ilyet a képességek között.
Én egyedül ezt az értékbecslést tartom feleslegesnek, emellett nem is találok ilyet a képességek között.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Az értékbecslés inkább előny mintsem valódi képzettség. Annyit tudunk róla írni hogy létezik, minden ami ennél több az már konkrétum lenne, amit viszont csak az előnnyel rendelkezők kapnak meg a játékon.Gem Kapocs írta:Sebzésrendszer miben változott? Már ötödször olvastam újra de még mindig nagyon úgy tűnik hogy ugyanaz maradt
Én egyedül ezt az értékbecslést tartom feleslegesnek, emellett nem is találok ilyet a képességek között.
A sebzésrendszernél pl teljesen kivágtuk a sérülések eljátszására írt példaoldalt a szabályból. Illetve egy kicsit egyszerűbb lett a gyógyulás-kezelés-stimpakhasználat rendszere, ami bár eddigi jellegét megőrizte de egy kicsit egyszerűsödött. Én is csak akkor látom a különbségeket ha összehasonlítom a régi verzióval, de biztosíthatlak VANNAK különbségek. És legalább te már biztosan tudni fogod ha 5x elolvastad
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Értékbecslés akkor ha jól veszem ki kb. ugyanaz mint tavaly.
Sebzésrendszeren azt észrevettem hogy egyszerűsödött, konkretizálódott és hogy eltűnt a példatáblázat (szerintem mondjuk azt vissza lehetne dobni, hasznos infókat tartalmazott), de lényegi változást ezek szerint nem azért nem találtam mert gyökér vagyok
Sebzésrendszeren azt észrevettem hogy egyszerűsödött, konkretizálódott és hogy eltűnt a példatáblázat (szerintem mondjuk azt vissza lehetne dobni, hasznos infókat tartalmazott), de lényegi változást ezek szerint nem azért nem találtam mert gyökér vagyok
Szabályok
Átírjátok a motozási tilalmat ágyékba, vagy akkor szabályszinten felejtsem is el azt, hogy zsebre merem tenni a játékpénzt?
Amit írtam az nem szabály, hanem tipp arra, hogy hogyan lehetne ezt eljátszani. A szokásos ugyanis az, hogy jelképes (ezáltal kicsi észrevehetetlen és emiatt kivédhetetlen) mozdulattal történik a leütés, ami mindig eszméletvesztés, soha sem "csak" összeroskadás, majd az illető 2-3 perc után (ezt csak úgy írtam, nem a szabálykönyvből van) úgy tér magához, mintha csak épp álmából ébredt volna, felrázzák vagy hasonló és kutya baja.
A lényeg, amit ezzel mondani akartam: oldalról kis jelképes mozdulatokkal ne üssük le a másikat, amire azt mondhatná, hogy "Ez mi? Ne hülyéskedj, most ezt így jó hogy nem védtem ki, de rendesen ilyen kis mozdulattal nem is értél volna el semmit, egy rendesen előadott mozdulatot meg LEHET, hogy észreveszek, de nekem erre nincs kedvem lefeküdni, mert így ebben a formában egy jelképpes kis szaron alapuló szivatás". Ha mégis ennek vagyunk az áldozatai, akkor elég csak összegörnyedni, ilyentől még nem biztos, hogy eszméletvesztést is el kell játszani. Ha kicsi a mozdulat legyen kicsi a hatás is. Ha valaki rendesen (eljátszva) leüt, az más.
Kiborulok ezen az érvelésen. A kötözéses példa is rossz, pont ez is az, amit vagy tudsz vagy nem, bár ebben a játékban nem annyira jellemző ennek a használata. Vagy tévedek és akkor lesz erre is egy skill?
Értékbecslés: vonalkódot mindenre. Minek? Ez szerintetek jó, hogy egy cetli segítségével (fejből úgysem megy) meghatározol egy árat, amit nem kapsz meg a pénzsóvár kereskedőtől, mert neki valójában SEMMI szüksége egy értéktelen és játéktechnikailag használhatatlan nyákra, így nem adja meg az általatok kitalált árat érte, nincs kényszer, nála van lőszer, neked az kell Te vagy kiszolgáltatva neki, nem fordítva.
A szerelés és a sebkötözés az, ami így tényleg hasznos. A zárnyitás nem. Megindoklom miért, ha alapból ezt nem tudom, mert mást választok helyette, én akkor is tudom ezt valójában, de nem használhatom, mert a SZABÁLY tiltja, és ez a legrosszabb dolog. Kezd visszatérni az Über live hangulata mind a szabályok, mind a szabálykönyv hossza miatt. Ehhez a mostanihoz már nem árt minden csapatnak egy ügyvéd. Az, hogy az elolvasáshoz rászánás kell, mondjuk Gemnek saját bevallása szerint, meg nekem is az már mond valamit.
Szerintem nem kellene ennyire ez a fűnyíró elv, inkább azt kellene megnézni, hogy valójában körülbelül hányan használnák ezt, úgysem lesznek sokan, de ha játék közben valakinek megmutatom ezt és eladok neki egy ilyen készletet, akkor mi van? Nem használhatja a tudását? Vagy akkor beírja a karakterlapjára hogy ZÁRNYITÁS és aláíratja veletek? Ilyen irányba megyünk? Egyre több jelképet visztek be, hogy attól majd színesebb lesz, de szerintem ide pont a lehető legkevesebb jelképes dolog kellene és ha ez nem megy, akkor talán jobb, ha nincs láda a játékban, mintha van kettő, amit vicc kinyitni (szétverem egy bottal) de nem lehet mert a SZABÁLY nem engedi.
Semmire, de akkor nem kell erőltetni, bár szerintem egy leláncolt lelakatolt doboz nem nyitható egy kővel. Ha lenne pár felajánlás, hogy Ő és Ő ad egy-egy lakatot örökbe, akkor talán lehetne zúzni legalább a lakatot és hiszem, hogy ebben az esetben is a többség a finom megoldással próbálkozik majd először, mert egy hajcsat és egy imbuszkulcs könnyebb mint egy elég nagy erővágó. Komolyan, tavaly kinél volt erővágó? Senkinél.
Ha idén nem lesz jármű, akkor egy gonddal kevesebb.
Cserébe akkor sem használhatod a sorozatlövést, amikor nagyon indokolt lenne és ezzel nyerhetnél meg egy tűzharcot, állóháborúnál. Remegő kezű 12 évesekre mintázzátok a szabályokat ugyan azt a fűnyíróelvet érzem, mint az Über live-nál. Előfordulhat, hogy épületen belül közelről fejbe lőnek, nem lehetetlen, de erre számítani kell a sorozatlövés tiltása ezen nem segít.
Egy csomó olyan szituációt tudok elképzelni, ahol viszont simán indokolt és szinte veszélytelen a sorozat épületen belül és ott akkor csak azért ne használjuk ezt a funkciót, mert egy teljesen más szituáció ellen kitalált SZABÁLY (sarokfordulás) tiltja ezt, de csak azért is, se akkor se most, nem és kész, fűnyíróelv? Ezzel van bajom, nem így kellene. Egyesek már túlélték ezt, cqb-ztek sorozattal, ellenem is, arcon is lőttek sarokfordulásból, nem garantálhatom, hogy itt nem lesz ilyen. Mégis túléltem, nem azon múlott a találat, hogy automatára volt állítva a fegyver, sőt csak egy golyót kaptam. Ezt sem tudom garantálni, de valamennyi veszélyt azért vállalni lehet.
Khmm... Azt mondod nem kell szabály majd leírsz rá KETTŐ kvázi "szabályt" a mostani egy helyett. Ráadásul sehol nem találom az általad említett "elalszik 2-3 percre" szabályt. Eddig nem láttam olyan érvet ami a jelen verzió megváltoztatását indokolja, ha van kérlek fejtsd ki.Keitel írta:Leütés: letaglózás (eszméletvesztés és súlyos sérülés/halál) vagy nagy fájdalom miatt korlátozott mozgás, összegörnyedés eszméletvesztés nélkül. Erre nem kell szabály, leírtam a két verziót, amit szerintem érdemes eljátszani az "elalszik 2-3 percre" verzió helyett.
Amit írtam az nem szabály, hanem tipp arra, hogy hogyan lehetne ezt eljátszani. A szokásos ugyanis az, hogy jelképes (ezáltal kicsi észrevehetetlen és emiatt kivédhetetlen) mozdulattal történik a leütés, ami mindig eszméletvesztés, soha sem "csak" összeroskadás, majd az illető 2-3 perc után (ezt csak úgy írtam, nem a szabálykönyvből van) úgy tér magához, mintha csak épp álmából ébredt volna, felrázzák vagy hasonló és kutya baja.
A lényeg, amit ezzel mondani akartam: oldalról kis jelképes mozdulatokkal ne üssük le a másikat, amire azt mondhatná, hogy "Ez mi? Ne hülyéskedj, most ezt így jó hogy nem védtem ki, de rendesen ilyen kis mozdulattal nem is értél volna el semmit, egy rendesen előadott mozdulatot meg LEHET, hogy észreveszek, de nekem erre nincs kedvem lefeküdni, mert így ebben a formában egy jelképpes kis szaron alapuló szivatás". Ha mégis ennek vagyunk az áldozatai, akkor elég csak összegörnyedni, ilyentől még nem biztos, hogy eszméletvesztést is el kell játszani. Ha kicsi a mozdulat legyen kicsi a hatás is. Ha valaki rendesen (eljátszva) leüt, az más.
Nem értek egyet a fenti érveléssel. Ennyi erővel akkor vagy tudsz kötözni vagy sem. Vagy tudsz szerelni, vagy sem. Vagy tudsz értékbecsülni vagy sem...stb. Mivel ez egy modellezett világ, úgy miképp a szerelés is csak néhány vezeték, IC, kondenzátor meg pár apróság és nem egy valódi komplex többszázmillió tranzisztoros rendszer, úgy a zárakat is csak sima egyszerű lakatok helyettesítik. Arról nem is beszélve, hogy hogy nem kell másról lemondani, hiszen a szerelés skill alá tartozik, tehát eleve már egy bütykölős karakter lehetsz általa. Azok akik meg nem találkoztak zárakkal és nem foglalkoztak a kinyitásukkal azok bizony nem értenek hozzá (nem is lenne logikus hogy honnét értene?)Keitel írta:Lockpick: erre minek kell külön képzettség? Az Über live hangulatát idézi. Ezt vagy tudod vagy nem, de ha tudod ne kelljen jelképesen tanulni, vagy másról lemondani, hogy cserébe azt használhasd, amit alapból is tudsz.
Kiborulok ezen az érvelésen. A kötözéses példa is rossz, pont ez is az, amit vagy tudsz vagy nem, bár ebben a játékban nem annyira jellemző ennek a használata. Vagy tévedek és akkor lesz erre is egy skill?
Értékbecslés: vonalkódot mindenre. Minek? Ez szerintetek jó, hogy egy cetli segítségével (fejből úgysem megy) meghatározol egy árat, amit nem kapsz meg a pénzsóvár kereskedőtől, mert neki valójában SEMMI szüksége egy értéktelen és játéktechnikailag használhatatlan nyákra, így nem adja meg az általatok kitalált árat érte, nincs kényszer, nála van lőszer, neked az kell Te vagy kiszolgáltatva neki, nem fordítva.
A szerelés és a sebkötözés az, ami így tényleg hasznos. A zárnyitás nem. Megindoklom miért, ha alapból ezt nem tudom, mert mást választok helyette, én akkor is tudom ezt valójában, de nem használhatom, mert a SZABÁLY tiltja, és ez a legrosszabb dolog. Kezd visszatérni az Über live hangulata mind a szabályok, mind a szabálykönyv hossza miatt. Ehhez a mostanihoz már nem árt minden csapatnak egy ügyvéd. Az, hogy az elolvasáshoz rászánás kell, mondjuk Gemnek saját bevallása szerint, meg nekem is az már mond valamit.
Szerintem nem kellene ennyire ez a fűnyíró elv, inkább azt kellene megnézni, hogy valójában körülbelül hányan használnák ezt, úgysem lesznek sokan, de ha játék közben valakinek megmutatom ezt és eladok neki egy ilyen készletet, akkor mi van? Nem használhatja a tudását? Vagy akkor beírja a karakterlapjára hogy ZÁRNYITÁS és aláíratja veletek? Ilyen irányba megyünk? Egyre több jelképet visztek be, hogy attól majd színesebb lesz, de szerintem ide pont a lehető legkevesebb jelképes dolog kellene és ha ez nem megy, akkor talán jobb, ha nincs láda a játékban, mintha van kettő, amit vicc kinyitni (szétverem egy bottal) de nem lehet mert a SZABÁLY nem engedi.
Igen és ezt ITT IS MEGERŐSÍTEM! NINCS LAKATRONGÁLÁS! Ez sajnos technikai okokra vezethető vissza. Döntenünk kellett, hogy vagy visszaveszünk egy kicsit a terveinkből, vagy a most sejthetőnél is sokkal nagyobbat bukunk. Mivel perpill mínusz 40-50k körül mozgok, ezért lemondtunk a sokféle és erősebb-gyengébb zárak/lakatok beszerzéséről. Ezáltal viszont vszeg elég könnyen amortizálhatóvá válnak a zármodellek, így értelmét vesztené az egész kérdéskör. Mert mit érsz egy olyan zárral amit egy bárhol talált kővel simán leversz? Mire jó az a lakat amit 3 mozdulattal kicsavarozol a kulcstartóddal?Keitel írta:Lakatnyitás: csak a finom módszer marad? Az előző játékban még a lakatot lehetett bántani, akár tönkretenni, még ha nem is élt vele senki, tiltani nem kellene. Aki egész nap erővágót cipel megérdemli ezt az előnyt. Ha meg egy zár lecsavarozható és van nálad pont jó igazi csavarhúzó, akkor hadd lehessen lecsavarozni.
Semmire, de akkor nem kell erőltetni, bár szerintem egy leláncolt lelakatolt doboz nem nyitható egy kővel. Ha lenne pár felajánlás, hogy Ő és Ő ad egy-egy lakatot örökbe, akkor talán lehetne zúzni legalább a lakatot és hiszem, hogy ebben az esetben is a többség a finom megoldással próbálkozik majd először, mert egy hajcsat és egy imbuszkulcs könnyebb mint egy elég nagy erővágó. Komolyan, tavaly kinél volt erővágó? Senkinél.
Úgy gondoljuk nem vagyunk alkalmasak járművek kezelésére. Az airsoftos rutinosabb emberek némelyikére még rá mernék bízni egy ilyen kérdést, de a larper vonal zöméért nem vállalom a felelősséget. Ezen a pályán legalábbis biztosan nem, túl szűk, túl sok a beláthatatlan rész...stb. Ezért írtuk le a szabályokban hogy kikerülnek a kapcsolódó részek és csak akkor kerülnek vissza ha indokolt lesz (esetleg jövőre)Keitel írta:Jármű: lesz vagy nem? Ha igen egy, szerintem jogos, félelmem van: az üvegen nem megy át a bb. A szélvédőn keresztül, ha az nincs kiverve, nem lehet lelőni a vezetőt, ami nem lenne egy szerencsés eset.
Ha idén nem lesz jármű, akkor egy gonddal kevesebb.
Az erősség valóban nem indok. Főleg mert egy 300 FPS-es fegyverrel ugyanúgy kilősz egy fogat közelről mint az erősebbekkel. Az indok közelebb van Gem válaszához: mivel úgy véljük sokaknál kicsi az önkontroll illetve rutin ezért van helyette szabálykontroll. Így kevésbé fognak reflexből pofánsorozni amikor kilépsz valaki elé 1 méterre, lévén eleve egyeslövésre kell állítani a fegyverüket. És azért épületben mert tipikusan ott fordul elő hogy valaki úgy lép ki eléd hogy meglepjen, vagy meglepődjön. Kezdőkre tervezett szabály, és kezdőkből nem lesz hiány...[/quote]Keitel írta:Épületben csak egyes lövés van. Miért? Egyetértek azzal, hogy ésszel kell lőni, de ha az erősség már megfelelően limitálva van akkor ez fölösleges dolog és egyben kitolás is. Nem az épület számít szerintem, hanem az, hogy közelről nem etikus indokoltnál hosszabb ideig sorozatot lőni valakire, csak a találatig (rövid sorozat).
Cserébe akkor sem használhatod a sorozatlövést, amikor nagyon indokolt lenne és ezzel nyerhetnél meg egy tűzharcot, állóháborúnál. Remegő kezű 12 évesekre mintázzátok a szabályokat ugyan azt a fűnyíróelvet érzem, mint az Über live-nál. Előfordulhat, hogy épületen belül közelről fejbe lőnek, nem lehetetlen, de erre számítani kell a sorozatlövés tiltása ezen nem segít.
Egy csomó olyan szituációt tudok elképzelni, ahol viszont simán indokolt és szinte veszélytelen a sorozat épületen belül és ott akkor csak azért ne használjuk ezt a funkciót, mert egy teljesen más szituáció ellen kitalált SZABÁLY (sarokfordulás) tiltja ezt, de csak azért is, se akkor se most, nem és kész, fűnyíróelv? Ezzel van bajom, nem így kellene. Egyesek már túlélték ezt, cqb-ztek sorozattal, ellenem is, arcon is lőttek sarokfordulásból, nem garantálhatom, hogy itt nem lesz ilyen. Mégis túléltem, nem azon múlott a találat, hogy automatára volt állítva a fegyver, sőt csak egy golyót kaptam. Ezt sem tudom garantálni, de valamennyi veszélyt azért vállalni lehet.
Keitel- Hozzászólások száma : 437
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Keitel az cqbs része ez kell és kész nincs mit vitázni vele veszélyes kezdők lehetne, leveheti a szemüveget az idióta stb. Ugyanez a fedezék mögül kidugott fegyver nem látod hova lösz. Ez már szarrágás. Ennyi erővel hozok éles fegyvert oszt meglátjuk ki mennyire realba reagálja le. Látom mennyire vagy tapasztalt főleg cqb terén. Semennyire. Annyira véletlen dolog lehet itt hogy tényleg a sorozatlövés veszélyessé válik főleg kezdők miatt is. Én már löttem ki fogat úgy cqb alatt hogy cyma glokkal 4 méterről löttem át a srác gépi szövet és nem kötött balaklaváját úgy hogy az orrrán volt mert az eszetlen beugrott és gugolt elém és nem guggolva a lábára céloztam állómagasságban kb combközépre de hirtelen a feje lett ott. 220 fps .20g minusz egy fog. éz ez még csak a finomság.
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
Szabályok
Valószínű, hogy az lesz amit Te akarsz, de ezt nem Te döntöd el, mert nem vagy szervező. Leveheti a szemüveget az idióta? Ki az idióta? Szerintem ezzel nem lesz gond.
Keitel- Hozzászólások száma : 437
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Keitel,
az egy dolog, hogy jó szokásodhoz híven ismét belekötsz megint mindenbe.
Az viszont már egy másik dolog, hogy neked sikerült a tavalyi F:PP-n játékon durvulnod - annak ellenére, hogy ezen a játékon figyeltek oda leginkább arra, hogy ez ne történhessen meg - lűsd példaként Gübe, Soloviel és az én esetemet.
Ezek miatt (többek közt) támogatom, hogy egyes lövés legyen épületen belül - gázos pisztollyal kapni 4-5 golyót 2-3 méterről a gyomrodba nem kellemes, mint tapasztaltam tavaly. Egy is elég lett volna...
A leütésről - neked ezzel mindig problémád van. De ne aggódj, majd ha úgy kerülünk szituációba - téged ténylegesen le foglak ütni. Ez nem fenyegetés - gondolom így fair, ha tényleg nem lehet kibúvókat keresni...
Zárnyitás:
Faszalogsz. Ezt nem kell tovább ragozni.
Értékbecslés:
A kereskedőnek igenis lesz rá szüksége... és hogy miért? Ez nem a te dolgod. Inkább kussolj, és bízz a szervezőkben. (Egyszer végre, valahára...)
Posztom hangvétele azért ilyen, mert abban reménykedem, hogy ez átüti a kőburkot, ami az agyad körül van.
És bármikor vállalom élőben, az arcodba.
U.I.: Mielőtt válaszolsz, gondolkodj egy kicsit. Utána még egy kicsit. És utána egy picit többet. Próbálj meg nem csak magadra gondolni. Hanem az összképre...
Áh, ez úgysem fog menni neked.
Tisztelet nélkül,
Damien-Maelstrom
Akinek már kurvára elege van a faszalgásaidból.
az egy dolog, hogy jó szokásodhoz híven ismét belekötsz megint mindenbe.
Az viszont már egy másik dolog, hogy neked sikerült a tavalyi F:PP-n játékon durvulnod - annak ellenére, hogy ezen a játékon figyeltek oda leginkább arra, hogy ez ne történhessen meg - lűsd példaként Gübe, Soloviel és az én esetemet.
Ezek miatt (többek közt) támogatom, hogy egyes lövés legyen épületen belül - gázos pisztollyal kapni 4-5 golyót 2-3 méterről a gyomrodba nem kellemes, mint tapasztaltam tavaly. Egy is elég lett volna...
A leütésről - neked ezzel mindig problémád van. De ne aggódj, majd ha úgy kerülünk szituációba - téged ténylegesen le foglak ütni. Ez nem fenyegetés - gondolom így fair, ha tényleg nem lehet kibúvókat keresni...
Zárnyitás:
Faszalogsz. Ezt nem kell tovább ragozni.
Értékbecslés:
A kereskedőnek igenis lesz rá szüksége... és hogy miért? Ez nem a te dolgod. Inkább kussolj, és bízz a szervezőkben. (Egyszer végre, valahára...)
Posztom hangvétele azért ilyen, mert abban reménykedem, hogy ez átüti a kőburkot, ami az agyad körül van.
És bármikor vállalom élőben, az arcodba.
U.I.: Mielőtt válaszolsz, gondolkodj egy kicsit. Utána még egy kicsit. És utána egy picit többet. Próbálj meg nem csak magadra gondolni. Hanem az összképre...
Áh, ez úgysem fog menni neked.
Tisztelet nélkül,
Damien-Maelstrom
Akinek már kurvára elege van a faszalgásaidból.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Nesze neked megawalloftext.
Átírjátok a motozási tilalmat ágyékba, vagy akkor szabályszinten felejtsem is el azt, hogy zsebre merem tenni a játékpénzt?
- Létezett egy olyan opció is, amikor EGY konkértan kijelölt zseb/tárolóeszköz (max övtáska méret)...stb lehet az ún. OUT zseb ahol nem motozható out cuccokat tárolhatsz. Ezt kellett volna látható módon megjelölni, vagy motozás/kifosztás előtt szóban halkan jelezni hogy nem játszik. De röhögni fogsz, mert pont rád gondolva nem jutott eszembe ezt leírni, mert kb tudjuk mi lenne a reakciód a "nem reális" meg "hangulatromboló jelölés-out duma" miatt. De ha közösségi igény lenne rá, akkor megpróbálhatjuk... Csak akkor ne menjen a rinya, ha vki "outolva" megmondja hogy XY helyen NEM motozható.
Leütés: Amit írtam az nem szabály, hanem tipp arra, hogy hogyan lehetne ezt eljátszani.
- De amit bele kell írni a szabályokba ha azt akarjuk hogy mindenki tudja mi a "javasolt" eljátszás.
A szokásos ugyanis az, hogy jelképes (ezáltal kicsi észrevehetetlen és emiatt kivédhetetlen) mozdulattal történik a leütés, ami mindig eszméletvesztés, soha sem "csak" összeroskadás, majd az illető 2-3 perc után (ezt csak úgy írtam, nem a szabálykönyvből van) úgy tér magához, mintha csak épp álmából ébredt volna, felrázzák vagy hasonló és kutya baja.
- Az is szokásos, hogy a kardokkal valójában nem szúrunk át valakit sőt, még a BB sem kell hogy belefúródjon a testünkbe találat esetén. Osztán ha bekötözzük a sérüléseket még heg sem marad... Hihetetlen mik nincsenek
A lényeg, amit ezzel mondani akartam: oldalról kis jelképes mozdulatokkal ne üssük le a másikat...
- A lényeg az, hogy még véletlenül se tegyünk hirtelen és lendületes mozdulatokat a másik feje irányába. Főleg egy olyan esetben amikor nagy valószínűség szerint éppen meglepetésből ütnéd le, így ő nem számít rá. Lehet pont belemozdul a látványos leütésedbe de az is lehet csak épp az arcát fordítja bele.
Ha valaki rendesen (eljátszva) leüt, az más.
- És ezt elárulnád honnét kéne tudni? Ugyanis max érintheted (tehát az uccsó pillanatban visszafogod) az ő tarkóját, míg ő lehet, hogy háttal áll neked, tehát honnét kéne tudnia hogy mennyire volt "trú" a mozdulatod??? Legalábbis remélem a rendes eljátszás alatt nem azt érted hogy erőből tarkónbaszol valakit, mert akkor viszont inkább ne gyere játszani.
Kiborulok ezen az érvelésen. A kötözéses példa is rossz, pont ez is az, amit vagy tudsz vagy nem, bár ebben a játékban nem annyira jellemző ennek a használata. Vagy tévedek és akkor lesz erre is egy skill?
- Olvastad te a szabályokat?
Egyébként kötözés van, volt és lesz is (használtuk is a játékon) és idén is fogják páran.
Értékbecslés: vonalkódot mindenre. Minek? Ez szerintetek jó, hogy egy cetli segítségével (fejből úgysem megy) meghatározol egy árat, amit nem kapsz meg a pénzsóvár kereskedőtől, mert neki valójában SEMMI szüksége egy értéktelen és játéktechnikailag használhatatlan nyákra, így nem adja meg az általatok kitalált árat érte, nincs kényszer, nála van lőszer, neked az kell Te vagy kiszolgáltatva neki, nem fordítva.
- Látom más játékokon nagyon hozzászoktál ahhoz, hogy nem létezik a játéktéren kívüli világ, így nem is tudod elképzelni milyen az amikor egy kereskedő nem csak a pillanatnyi ines érdekeinek megfelelően köt üzleteket... Nem baj, majd beletanulsz apránként
Másrészt már megint azt hiszed hogy a kereskedőnél lesz lőszer, pedig már a kaliberes vitánál elmondtam: NINCS ilyen. A kereskedőnél max akkor lesz lőszer ha eladtok neki vagy szerez valahonnét. Ennyit a kiszolgáltatottságról.
A cetliknél meg a "vonalkód" egy olyan azonosító, ami a származását, az értékét és a játéktárgy mivoltát egyaránt jelzi az adott holminak. Történeti, szervezéstechnikai és outos értelme is van, nem csak annyi hogy mi szeretünk ragasztgatni.
Másrészt: az "általunk kitalált ár" igazából egy iránymutató, aminek megintcsak összetett szerepe van a játékban. Ami ebből a te szinteden megjelenik az annyi, hogy ha valaki tudja hogy értékes a holmi ami nála van akkor máshogy fogja kezelni, mintha 12egytucat cucc lenne. Ha valakinek van értékbecslése akkor az ilyen - bocs a példáért - Cápa típusú emberek nem tudják 3 ezüstért kidumálni belőle a 300 ezüstöt érő ereklyét. Másrészt nekünk a gazdasági rendszert is koherensen kell felépítenünk, amihez nagyon fontos hogy meg tudjuk állapítani a különféle termékek gyakoriságát és egymáshoz viszonyított értékarányát. Szerintem te sem láttál még jól működő larpos gazdasági rendszert, ahogy mi sem. De dolgozunk rajta, hogy minél jobbak legyünk.
A szerelés és a sebkötözés az, ami így tényleg hasznos.
- Idéznék egy játékostól: "A kötözéses példa is rossz, pont ez is az, amit vagy tudsz vagy nem" Ismerős?
A zárnyitás nem. Megindoklom miért, ha alapból ezt nem tudom, mert mást választok helyette, én akkor is tudom ezt valójában, de nem használhatom, mert a SZABÁLY tiltja, és ez a legrosszabb dolog.
- Ha mást választok az értékbecslés helyett én akkor is tudni fogom mi mennyit ér a játékban, mert szervező vagyok. Akkor a karakteremnek adjuk meg ingyen az értékbecslést? Sőt továbbmegyek: még a sztoriról is elég sokat tudok, nem is beszélve a szervezetek és egyének hátteréről. Szerintem simán megérdemlem hogy az OUT ismereimet IN is felhasználhassam ugye? Remélem ezt megbeszéltük.
Kezd visszatérni az Über live hangulata mind a szabályok, mind a szabálykönyv hossza miatt. Ehhez a mostanihoz már nem árt minden csapatnak egy ügyvéd.
- Akkor előbb a tények: tavaly volt ~24500 karakter a szabrendszer, idén meg: ~26000 (+opcionális faq). Mindezt úgy, hogy a larpereknek le kellett írnunk egy marék olyan szabályt ami az airsoftosoknak egyértelmű és vice versa.
Ezzel szemben a legrövidebb ÜL rendszer ~ 81000 a legrövidebb CJ szabály ~69000 karakter. Miről is beszélsz te??? Ha pedig ügyvéd kell hozzá akkor őszinte részvétem, komoly gondok lehetnek az értelmező képességeiddel...
Folytassuk a személyes résszel. A faszom tele van hogy állandóan az ÜberLivera hivatkozol. Semmi köze nincs ehhez a kérdéshez, az pedig konkrétan engem sért hogy olyan szar példaként hozod fel, mintha csak ott léteznének "hülye" skillek. Miért nem a Demgardi Krónikák zárnyitását és sebkötözés neadjisten favágó/földműves képzettségeit emlegeted? Azok talán nem "vagy tudom vagy nem" jellegűek? De tudod mit inkább erre ne válaszolj...
Szerintem nem kellene ennyire ez a fűnyíró elv, inkább azt kellene megnézni, hogy valójában körülbelül hányan használnák ezt, úgysem lesznek sokan...
- Akkor meg ne zavarjon az a kevés, akik nagyon élveznék a szerelés skillt. Ezt a játékot nem kizárólag Keitelnek szervezzük.
...ha játék közben valakinek megmutatom ezt és eladok neki egy ilyen készletet, akkor mi van? Nem használhatja a tudását? Vagy akkor beírja a karakterlapjára hogy ZÁRNYITÁS és aláíratja veletek? Ilyen irányba megyünk?
- Nem íratja alá, mert 5 perc, de még egy nap alatt SEM tanulhatja meg a képzettséget hozzá. Tehát jól láttad elsőre: NEM használhatja. Megismétlem: a lakatok MODELLEZNEK bonyolult zárszerkezeteket. Segítek: ez egy olyan párhuzam mint amikor a BB találat MODELLEZI az éles golyó találatot...stbstb.
Egyre több jelképet visztek be, hogy attól majd színesebb lesz, de szerintem ide pont a lehető legkevesebb jelképes dolog kellene és ha ez nem megy, akkor talán jobb, ha nincs láda a játékban, mintha van kettő, amit vicc kinyitni (szétverem egy bottal) de nem lehet mert a SZABÁLY nem engedi.
- Kimondtad a kulcsszót: szerinted. De amint megtámogatod a játékot egykét millával hidd el sokkal kevesebb jelképes dolog lesz, mert akkor tudunk hozni olyan ládát amit még csákánnyal sem fogsz kinyitni. De a kedvedért nem fogjuk kiherélni a világképhez szervesen tartozó lehetőségeket, csak mert nem lehet 100%-ig megjeleníteni.
Másrészt, csak egy egyszerű példa mert látom híján vagy a fantáziának: nyiss ki egy lelakatolt nitroglicerines ládát egy bottal... sok szerencsét.
H - Mert mit érsz egy olyan zárral amit egy bárhol talált kővel simán leversz? Mire jó az a lakat amit 3 mozdulattal kicsavarozol a kulcstartóddal?
K - Semmire, de akkor nem kell erőltetni, bár szerintem egy leláncolt lelakatolt doboz nem nyitható egy kővel.
- Kővel nem, csak bottal mi? Nagy különbség...
Ha lenne pár felajánlás, hogy Ő és Ő ad egy-egy lakatot örökbe, akkor talán lehetne zúzni legalább a lakatot és hiszem, hogy ebben az esetben is a többség a finom megoldással próbálkozik majd először, mert egy hajcsat és egy imbuszkulcs könnyebb mint egy elég nagy erővágó.
- Nem akartam ebbe belemenni nagyon, de elárulok egy titkot. Bármilyen lezárt holminknál szükségtelen az erővágó, mert könnyebb lenne a rögzítést kikezdeni mint magát a lakatot elvágni. A te megoldásoddal kb minden lakatot mindenki le tudna verni erővágó nélkül egykét perc alatt. Ezek a lehetőségeink és még így is esélyes hogy a FOPP-ok elég sok mínuszt hoznak a családi költségvetésre.
Komolyan, tavaly kinél volt erővágó? Senkinél.
- Komolyan tavaly hány lakatot láttál? Egyet? Kettőt? Idén meg lesz vagy tucatnyi, ha nem több.
H - Kezdőkre tervezett szabály, és kezdőkből nem lesz hiány...
K - Cserébe akkor sem használhatod a sorozatlövést, amikor nagyon indokolt lenne és ezzel nyerhetnél meg egy tűzharcot, állóháborúnál. Remegő kezű 12 évesekre mintázzátok a szabályokat ugyan azt a fűnyíróelvet érzem, mint az Über live-nál.
- Igazából mivel 16 év a korhatárt ezért inkább úgy fogalmaznék: "elsülős kezű Keitelekre mintázzuk a szabályokat" akik két méterről is beletolnak 3-4 golyót a másikba. A sorozatlövésről meg annyit: akinek egy szoba méretű távon sorozatlövésre van szüksége na AZ a kezdő.
Előfordulhat, hogy épületen belül közelről fejbe lőnek, nem lehetetlen, de erre számítani kell a sorozatlövés tiltása ezen nem segít.
- A sorozatlövés tiltása abban segít, hogy kisebb a sérülésveszély. Vagy szerinted mindegy hogy 1 vagy 5-8 BB száll az orcádba 2 két méterről?
Egy csomó olyan szituációt tudok elképzelni, ahol viszont simán indokolt és szinte veszélytelen a sorozat épületen belül és ott akkor csak azért ne használjuk ezt a funkciót, mert egy teljesen más szituáció ellen kitalált SZABÁLY (sarokfordulás) tiltja ezt, de csak azért is, se akkor se most, nem és kész, fűnyíróelv?
- Egy csomó olyan szituációt el tudok képzelni ahol simán veszélytelen a háztetőkön mászkálni. MÉGIS TILOS. Fűnyíróelv?
Ezzel van bajom, nem így kellene. Egyesek már túlélték ezt, cqb-ztek sorozattal, ellenem is, arcon is lőttek sarokfordulásból, nem garantálhatom, hogy itt nem lesz ilyen. Mégis túléltem, nem azon múlott a találat, hogy automatára volt állítva a fegyver, sőt csak egy golyót kaptam. Ezt sem tudom garantálni, de valamennyi veszélyt azért vállalni lehet.
- Tessék mosolyogni: KÉP
Vajon miért van az, hogy sok éve airsoftozó, az egész szubkultúrában nevet szerzett szervezők játékain általában "A játékon a MASz van érvényben, épületen belül mindenkinek egyeslövéssel!" vagy "Épületen belül arcvédelem kötelező, de kültéren is erősen ajánlott" szabály él, illetve van ahol mindkettő. Ja és mielőtt az FPS témával jössz: ezeken a játékokon is max400 a limit épületben. De lehet, hogy ezek a buta emberek akik sacc 50-100 játékot SZERVEZTEK és sokkal többön voltak is, nem értenek az airsofthoz úgy mint te... Sajna valamiért mi mégis inkább rájuk hallgattunk.
A veszély vállalásra meg egyszerű a válaszom: a te játékodon annyit vállalsz szervezőként amennyit akarsz. Csak ne lepődj meg ha a játékosaid között sokunkat nem találod meg ilyen szabályok mellett.
Átírjátok a motozási tilalmat ágyékba, vagy akkor szabályszinten felejtsem is el azt, hogy zsebre merem tenni a játékpénzt?
- Létezett egy olyan opció is, amikor EGY konkértan kijelölt zseb/tárolóeszköz (max övtáska méret)...stb lehet az ún. OUT zseb ahol nem motozható out cuccokat tárolhatsz. Ezt kellett volna látható módon megjelölni, vagy motozás/kifosztás előtt szóban halkan jelezni hogy nem játszik. De röhögni fogsz, mert pont rád gondolva nem jutott eszembe ezt leírni, mert kb tudjuk mi lenne a reakciód a "nem reális" meg "hangulatromboló jelölés-out duma" miatt. De ha közösségi igény lenne rá, akkor megpróbálhatjuk... Csak akkor ne menjen a rinya, ha vki "outolva" megmondja hogy XY helyen NEM motozható.
Leütés: Amit írtam az nem szabály, hanem tipp arra, hogy hogyan lehetne ezt eljátszani.
- De amit bele kell írni a szabályokba ha azt akarjuk hogy mindenki tudja mi a "javasolt" eljátszás.
A szokásos ugyanis az, hogy jelképes (ezáltal kicsi észrevehetetlen és emiatt kivédhetetlen) mozdulattal történik a leütés, ami mindig eszméletvesztés, soha sem "csak" összeroskadás, majd az illető 2-3 perc után (ezt csak úgy írtam, nem a szabálykönyvből van) úgy tér magához, mintha csak épp álmából ébredt volna, felrázzák vagy hasonló és kutya baja.
- Az is szokásos, hogy a kardokkal valójában nem szúrunk át valakit sőt, még a BB sem kell hogy belefúródjon a testünkbe találat esetén. Osztán ha bekötözzük a sérüléseket még heg sem marad... Hihetetlen mik nincsenek
A lényeg, amit ezzel mondani akartam: oldalról kis jelképes mozdulatokkal ne üssük le a másikat...
- A lényeg az, hogy még véletlenül se tegyünk hirtelen és lendületes mozdulatokat a másik feje irányába. Főleg egy olyan esetben amikor nagy valószínűség szerint éppen meglepetésből ütnéd le, így ő nem számít rá. Lehet pont belemozdul a látványos leütésedbe de az is lehet csak épp az arcát fordítja bele.
Ha valaki rendesen (eljátszva) leüt, az más.
- És ezt elárulnád honnét kéne tudni? Ugyanis max érintheted (tehát az uccsó pillanatban visszafogod) az ő tarkóját, míg ő lehet, hogy háttal áll neked, tehát honnét kéne tudnia hogy mennyire volt "trú" a mozdulatod??? Legalábbis remélem a rendes eljátszás alatt nem azt érted hogy erőből tarkónbaszol valakit, mert akkor viszont inkább ne gyere játszani.
Kiborulok ezen az érvelésen. A kötözéses példa is rossz, pont ez is az, amit vagy tudsz vagy nem, bár ebben a játékban nem annyira jellemző ennek a használata. Vagy tévedek és akkor lesz erre is egy skill?
- Olvastad te a szabályokat?
- Kód:
"3.2.5. Gyógyulás...
Elsősegély / kötözés
Aki bír a kapcsolódó képzettségek valamelyikével, az képes a sérüléseket orvosilag ellátni a megfelelő kellékanyagok birtokában. Ennek a részletes szabályai az 5. fejezetben olvashatóak."
"5.1.2. Elsősegély / alapfokú orvosi ismeretek
* Alapesetben azok, akik rendelkeznek valamilyen orvosi vagy felcserképzéssel, képesek pár perc eljátszott, igényesen előadott és kellékezett (kötszerek) kötözéssel stabilizálni a legtöbb nem kritikus sérülést (lőtt végtagsebek, esetleg vágófegyveres találatok testen, de ennél komolyabb nem nagyon)."
Egyébként kötözés van, volt és lesz is (használtuk is a játékon) és idén is fogják páran.
Értékbecslés: vonalkódot mindenre. Minek? Ez szerintetek jó, hogy egy cetli segítségével (fejből úgysem megy) meghatározol egy árat, amit nem kapsz meg a pénzsóvár kereskedőtől, mert neki valójában SEMMI szüksége egy értéktelen és játéktechnikailag használhatatlan nyákra, így nem adja meg az általatok kitalált árat érte, nincs kényszer, nála van lőszer, neked az kell Te vagy kiszolgáltatva neki, nem fordítva.
- Látom más játékokon nagyon hozzászoktál ahhoz, hogy nem létezik a játéktéren kívüli világ, így nem is tudod elképzelni milyen az amikor egy kereskedő nem csak a pillanatnyi ines érdekeinek megfelelően köt üzleteket... Nem baj, majd beletanulsz apránként
Másrészt már megint azt hiszed hogy a kereskedőnél lesz lőszer, pedig már a kaliberes vitánál elmondtam: NINCS ilyen. A kereskedőnél max akkor lesz lőszer ha eladtok neki vagy szerez valahonnét. Ennyit a kiszolgáltatottságról.
A cetliknél meg a "vonalkód" egy olyan azonosító, ami a származását, az értékét és a játéktárgy mivoltát egyaránt jelzi az adott holminak. Történeti, szervezéstechnikai és outos értelme is van, nem csak annyi hogy mi szeretünk ragasztgatni.
Másrészt: az "általunk kitalált ár" igazából egy iránymutató, aminek megintcsak összetett szerepe van a játékban. Ami ebből a te szinteden megjelenik az annyi, hogy ha valaki tudja hogy értékes a holmi ami nála van akkor máshogy fogja kezelni, mintha 12egytucat cucc lenne. Ha valakinek van értékbecslése akkor az ilyen - bocs a példáért - Cápa típusú emberek nem tudják 3 ezüstért kidumálni belőle a 300 ezüstöt érő ereklyét. Másrészt nekünk a gazdasági rendszert is koherensen kell felépítenünk, amihez nagyon fontos hogy meg tudjuk állapítani a különféle termékek gyakoriságát és egymáshoz viszonyított értékarányát. Szerintem te sem láttál még jól működő larpos gazdasági rendszert, ahogy mi sem. De dolgozunk rajta, hogy minél jobbak legyünk.
A szerelés és a sebkötözés az, ami így tényleg hasznos.
- Idéznék egy játékostól: "A kötözéses példa is rossz, pont ez is az, amit vagy tudsz vagy nem" Ismerős?
A zárnyitás nem. Megindoklom miért, ha alapból ezt nem tudom, mert mást választok helyette, én akkor is tudom ezt valójában, de nem használhatom, mert a SZABÁLY tiltja, és ez a legrosszabb dolog.
- Ha mást választok az értékbecslés helyett én akkor is tudni fogom mi mennyit ér a játékban, mert szervező vagyok. Akkor a karakteremnek adjuk meg ingyen az értékbecslést? Sőt továbbmegyek: még a sztoriról is elég sokat tudok, nem is beszélve a szervezetek és egyének hátteréről. Szerintem simán megérdemlem hogy az OUT ismereimet IN is felhasználhassam ugye? Remélem ezt megbeszéltük.
Kezd visszatérni az Über live hangulata mind a szabályok, mind a szabálykönyv hossza miatt. Ehhez a mostanihoz már nem árt minden csapatnak egy ügyvéd.
- Akkor előbb a tények: tavaly volt ~24500 karakter a szabrendszer, idén meg: ~26000 (+opcionális faq). Mindezt úgy, hogy a larpereknek le kellett írnunk egy marék olyan szabályt ami az airsoftosoknak egyértelmű és vice versa.
Ezzel szemben a legrövidebb ÜL rendszer ~ 81000 a legrövidebb CJ szabály ~69000 karakter. Miről is beszélsz te??? Ha pedig ügyvéd kell hozzá akkor őszinte részvétem, komoly gondok lehetnek az értelmező képességeiddel...
Folytassuk a személyes résszel. A faszom tele van hogy állandóan az ÜberLivera hivatkozol. Semmi köze nincs ehhez a kérdéshez, az pedig konkrétan engem sért hogy olyan szar példaként hozod fel, mintha csak ott léteznének "hülye" skillek. Miért nem a Demgardi Krónikák zárnyitását és sebkötözés neadjisten favágó/földműves képzettségeit emlegeted? Azok talán nem "vagy tudom vagy nem" jellegűek? De tudod mit inkább erre ne válaszolj...
Szerintem nem kellene ennyire ez a fűnyíró elv, inkább azt kellene megnézni, hogy valójában körülbelül hányan használnák ezt, úgysem lesznek sokan...
- Akkor meg ne zavarjon az a kevés, akik nagyon élveznék a szerelés skillt. Ezt a játékot nem kizárólag Keitelnek szervezzük.
...ha játék közben valakinek megmutatom ezt és eladok neki egy ilyen készletet, akkor mi van? Nem használhatja a tudását? Vagy akkor beírja a karakterlapjára hogy ZÁRNYITÁS és aláíratja veletek? Ilyen irányba megyünk?
- Nem íratja alá, mert 5 perc, de még egy nap alatt SEM tanulhatja meg a képzettséget hozzá. Tehát jól láttad elsőre: NEM használhatja. Megismétlem: a lakatok MODELLEZNEK bonyolult zárszerkezeteket. Segítek: ez egy olyan párhuzam mint amikor a BB találat MODELLEZI az éles golyó találatot...stbstb.
Egyre több jelképet visztek be, hogy attól majd színesebb lesz, de szerintem ide pont a lehető legkevesebb jelképes dolog kellene és ha ez nem megy, akkor talán jobb, ha nincs láda a játékban, mintha van kettő, amit vicc kinyitni (szétverem egy bottal) de nem lehet mert a SZABÁLY nem engedi.
- Kimondtad a kulcsszót: szerinted. De amint megtámogatod a játékot egykét millával hidd el sokkal kevesebb jelképes dolog lesz, mert akkor tudunk hozni olyan ládát amit még csákánnyal sem fogsz kinyitni. De a kedvedért nem fogjuk kiherélni a világképhez szervesen tartozó lehetőségeket, csak mert nem lehet 100%-ig megjeleníteni.
Másrészt, csak egy egyszerű példa mert látom híján vagy a fantáziának: nyiss ki egy lelakatolt nitroglicerines ládát egy bottal... sok szerencsét.
H - Mert mit érsz egy olyan zárral amit egy bárhol talált kővel simán leversz? Mire jó az a lakat amit 3 mozdulattal kicsavarozol a kulcstartóddal?
K - Semmire, de akkor nem kell erőltetni, bár szerintem egy leláncolt lelakatolt doboz nem nyitható egy kővel.
- Kővel nem, csak bottal mi? Nagy különbség...
Ha lenne pár felajánlás, hogy Ő és Ő ad egy-egy lakatot örökbe, akkor talán lehetne zúzni legalább a lakatot és hiszem, hogy ebben az esetben is a többség a finom megoldással próbálkozik majd először, mert egy hajcsat és egy imbuszkulcs könnyebb mint egy elég nagy erővágó.
- Nem akartam ebbe belemenni nagyon, de elárulok egy titkot. Bármilyen lezárt holminknál szükségtelen az erővágó, mert könnyebb lenne a rögzítést kikezdeni mint magát a lakatot elvágni. A te megoldásoddal kb minden lakatot mindenki le tudna verni erővágó nélkül egykét perc alatt. Ezek a lehetőségeink és még így is esélyes hogy a FOPP-ok elég sok mínuszt hoznak a családi költségvetésre.
Komolyan, tavaly kinél volt erővágó? Senkinél.
- Komolyan tavaly hány lakatot láttál? Egyet? Kettőt? Idén meg lesz vagy tucatnyi, ha nem több.
H - Kezdőkre tervezett szabály, és kezdőkből nem lesz hiány...
K - Cserébe akkor sem használhatod a sorozatlövést, amikor nagyon indokolt lenne és ezzel nyerhetnél meg egy tűzharcot, állóháborúnál. Remegő kezű 12 évesekre mintázzátok a szabályokat ugyan azt a fűnyíróelvet érzem, mint az Über live-nál.
- Igazából mivel 16 év a korhatárt ezért inkább úgy fogalmaznék: "elsülős kezű Keitelekre mintázzuk a szabályokat" akik két méterről is beletolnak 3-4 golyót a másikba. A sorozatlövésről meg annyit: akinek egy szoba méretű távon sorozatlövésre van szüksége na AZ a kezdő.
Előfordulhat, hogy épületen belül közelről fejbe lőnek, nem lehetetlen, de erre számítani kell a sorozatlövés tiltása ezen nem segít.
- A sorozatlövés tiltása abban segít, hogy kisebb a sérülésveszély. Vagy szerinted mindegy hogy 1 vagy 5-8 BB száll az orcádba 2 két méterről?
Egy csomó olyan szituációt tudok elképzelni, ahol viszont simán indokolt és szinte veszélytelen a sorozat épületen belül és ott akkor csak azért ne használjuk ezt a funkciót, mert egy teljesen más szituáció ellen kitalált SZABÁLY (sarokfordulás) tiltja ezt, de csak azért is, se akkor se most, nem és kész, fűnyíróelv?
- Egy csomó olyan szituációt el tudok képzelni ahol simán veszélytelen a háztetőkön mászkálni. MÉGIS TILOS. Fűnyíróelv?
Ezzel van bajom, nem így kellene. Egyesek már túlélték ezt, cqb-ztek sorozattal, ellenem is, arcon is lőttek sarokfordulásból, nem garantálhatom, hogy itt nem lesz ilyen. Mégis túléltem, nem azon múlott a találat, hogy automatára volt állítva a fegyver, sőt csak egy golyót kaptam. Ezt sem tudom garantálni, de valamennyi veszélyt azért vállalni lehet.
- Tessék mosolyogni: KÉP
Vajon miért van az, hogy sok éve airsoftozó, az egész szubkultúrában nevet szerzett szervezők játékain általában "A játékon a MASz van érvényben, épületen belül mindenkinek egyeslövéssel!" vagy "Épületen belül arcvédelem kötelező, de kültéren is erősen ajánlott" szabály él, illetve van ahol mindkettő. Ja és mielőtt az FPS témával jössz: ezeken a játékokon is max400 a limit épületben. De lehet, hogy ezek a buta emberek akik sacc 50-100 játékot SZERVEZTEK és sokkal többön voltak is, nem értenek az airsofthoz úgy mint te... Sajna valamiért mi mégis inkább rájuk hallgattunk.
A veszély vállalásra meg egyszerű a válaszom: a te játékodon annyit vállalsz szervezőként amennyit akarsz. Csak ne lepődj meg ha a játékosaid között sokunkat nem találod meg ilyen szabályok mellett.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Ehhez hozzátenném hogy engem is Gemet is arconcsürte rendesen amikor lerohantak minket a bunker tetején, rajtam sisak volt egy pattant alá gellerben, m3 gázmaszk volt rajtam annak előtte egy kis bizbaszát nem érdekes de Gemet 2 arcon találta kb 2 méterről se. Gázos fegyverrel. Úgyhogy igenis ne pampogj ezzel. Élethűt akarsz? Menj katonának és húzzál ki középkeletre, de inkább Irakba de főleg Afganisztánba és akkor trú lezs csak nem larp. De úgy látom akkor te bevállalod ezeket, azt is hogy leüthessen más puskatussal ETC.Damien-Maelstrom írta:Keitel,
az egy dolog, hogy jó szokásodhoz híven ismét belekötsz megint mindenbe.
Az viszont már egy másik dolog, hogy neked sikerült a tavalyi F:PP-n játékon durvulnod - annak ellenére, hogy ezen a játékon figyeltek oda leginkább arra, hogy ez ne történhessen meg - lűsd példaként Gübe, Soloviel és az én esetemet.
Magitor- Hozzászólások száma : 815
Age : 38
Tartózkodási hely : Debrecen, műhely, műhely.
Registration date : 2009. Jun. 23.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Övtáska, szütyő, hátizsák stb?Keitel írta:Átírjátok a motozási tilalmat ágyékba, vagy akkor szabályszinten felejtsem is el azt, hogy zsebre merem tenni a játékpénzt?
Érdeklődj Solnál, tavaly szépen le lett taglózva. Az hogy a leütést és következményeit hogyan játszuk el, nem szabály kérdés. Valaki vagy kivitelezi igényesen, vagy nem. Hiába hozol rá szabályt.Keitel írta:Amit írtam az nem szabály, hanem tipp arra, hogy hogyan lehetne ezt eljátszani. A szokásos ugyanis az, hogy jelképes (ezáltal kicsi észrevehetetlen és emiatt kivédhetetlen) mozdulattal történik a leütés, ami mindig eszméletvesztés, soha sem "csak" összeroskadás, majd az illető 2-3 perc után (ezt csak úgy írtam, nem a szabálykönyvből van) úgy tér magához, mintha csak épp álmából ébredt volna, felrázzák vagy hasonló és kutya baja.
A lényeg, amit ezzel mondani akartam: oldalról kis jelképes mozdulatokkal ne üssük le a másikat, amire azt mondhatná, hogy "Ez mi? Ne hülyéskedj, most ezt így jó hogy nem védtem ki, de rendesen ilyen kis mozdulattal nem is értél volna el semmit, egy rendesen előadott mozdulatot meg LEHET, hogy észreveszek, de nekem erre nincs kedvem lefeküdni, mert így ebben a formában egy jelképpes kis szaron alapuló szivatás". Ha mégis ennek vagyunk az áldozatai, akkor elég csak összegörnyedni, ilyentől még nem biztos, hogy eszméletvesztést is el kell játszani. Ha kicsi a mozdulat legyen kicsi a hatás is. Ha valaki rendesen (eljátszva) leüt, az más.
A tavalyi rendszer értelmét sem láttad ezek szerint. Különböző helyekről érkezett emberek különböző tárgyakat ismernek fel, minek következtében különböző helyeken máshogy is értékelik a dolgokat. Egyszerű példával élve, egy energiacella Gterben arányosan kisebb értéket képvisel (hiszen töltenek és exportálnak is belőlük) mint mondjuk bajtemetésben, ahol se pénz, és lehetőség is kevés a beszerzésére. Épp ezért egy Gteri nem fog akkora értéket tulajdonítani az energiacellának mint a kívülről érkezettek.Keitel írta:Értékbecslés: vonalkódot mindenre. Minek? Ez szerintetek jó, hogy egy cetli segítségével (fejből úgysem megy) meghatározol egy árat, amit nem kapsz meg a pénzsóvár kereskedőtől, mert neki valójában SEMMI szüksége egy értéktelen és játéktechnikailag használhatatlan nyákra, így nem adja meg az általatok kitalált árat érte, nincs kényszer, nála van lőszer, neked az kell Te vagy kiszolgáltatva neki, nem fordítva.
Szerintem érthetőek a szabályok. A sebzéseknek azért kellett sokszor nekifutnom mert azt hittem Homár hsz-e után hogy drasztikus különbségeket kellene keresnem a továbbiakhoz képest. A szabályrendszert meg azért kellett újraolvasnom mert a 0.99 verziót olvastam utoljára, abban pedig nem úgy volt leírva egykét dolog ahogy a vitaindító hszedben szerepelt (lsd pl zárak rongálhatósága).Keitel írta:Ehhez a mostanihoz már nem árt minden csapatnak egy ügyvéd. Az, hogy az elolvasáshoz rászánás kell, mondjuk Gemnek saját bevallása szerint, meg nekem is az már mond valamit.
Én élveztem volna, adott volna egy plusz hangulati elemet. Járművek kilőhetősége pedig úgy emlékszem korrektül le volt írva amíg úgy volt hogy lesz kocsi a játékban.Keitel írta:Ha idén nem lesz jármű, akkor egy gonddal kevesebb.
Viszont ahogy Homár is írta, nem mindegy hogy 5-6 golyót kapsz fejre vagy egyet.Keitel írta:Cserébe akkor sem használhatod a sorozatlövést, amikor nagyon indokolt lenne és ezzel nyerhetnél meg egy tűzharcot, állóháborúnál. Remegő kezű 12 évesekre mintázzátok a szabályokat ugyan azt a fűnyíróelvet érzem, mint az Über live-nál. Előfordulhat, hogy épületen belül közelről fejbe lőnek, nem lehetetlen, de erre számítani kell a sorozatlövés tiltása ezen nem segít.
Pont ezaz, hogy nem tudod garantálni. Egy ölvés még elmegy, tény hogy túl lehet élni. Viszont ha véletlenül kapnék egy sorozatot fejre, lehet hogy elborult aggyal hajítanám ki a másikat az épület legközelebbi ablakán. Feltehetőleg Softaires játékok döntő többségén nem véletlenül érvényes hogy épületben és 10mes körzetében egyeslövés. Szintén osztom Homár véleményét, nálunk némileg tapasztaltabb emberek is e-mellett a megoldás mellett döntöttek.Keitel írta:Egy csomó olyan szituációt tudok elképzelni, ahol viszont simán indokolt és szinte veszélytelen a sorozat épületen belül és ott akkor csak azért ne használjuk ezt a funkciót, mert egy teljesen más szituáció ellen kitalált SZABÁLY (sarokfordulás) tiltja ezt, de csak azért is, se akkor se most, nem és kész, fűnyíróelv? Ezzel van bajom, nem így kellene. Egyesek már túlélték ezt, cqb-ztek sorozattal, ellenem is, arcon is lőttek sarokfordulásból, nem garantálhatom, hogy itt nem lesz ilyen. Mégis túléltem, nem azon múlott a találat, hogy automatára volt állítva a fegyver, sőt csak egy golyót kaptam. Ezt sem tudom garantálni, de valamennyi veszélyt azért vállalni lehet.
Re: FallOut Projekt Prijot 2010: Béta szabálykönyv és világleírás
Így egy nappal egy beadandóm beadási határideje előtt lenne jobb dolgom is, de azért legalább az értékbecslős dolgot lereagálom, mert így talán az a leggázabb része Keitel hozzászólásainak. Naszóval.
Ha a valóságban meglátsz egy tárgyat, mondjuk egy laptopot, akkor nagyjából tudod, hogy forintban mennyit érne. Ha már sok ilyet láttál, és tudod hogy általában melyik típust mennyiért adják (azaz van értékbecslésed), akor ennél is pontosabban meg tudod becsülni az értékét a típusa alapján. Ugyanígy valószínűleg egy sokat látott posztnukleáris figura is meg tudja mondani valamiről (pl az állapota, látszólagos bonyolultsága, felhasznált anyagok, vagy éppen működése alapján), hogy az nagyjából mennyit érhet olyan váltóban, amit egy bizonyos helyen biztosan vízre és kajára váltanak. Mivel neked magadnak valószínűleg nincs meg a tudásod a 22. századi technológia felismerésére, ezért lesz a tárgyon egy körömnyi matrica, amiről ha tudod a kapcsolódó kód értelmezését, tudni fogod, hogy az általad alakított karakter számára mennyire tűnik értékesnek (és nem mellékesen, a matrica meglétéből láthatod azt is, hogy nem valakinek a személyes tárgyát lopod el). Mindezt úgy találod meg, ha a tárgyat alaposabban megnézed - akár csak a karaktered is tenné.
És itt hangsúlyoznám ki ismét, hogy a játék teljes világa nem ér véget a játékidő végén vagy a terep kerítéseinél. Ezért "játsszuk el" azt, hogy a játékpénznek értéke van, ezért próbáltak pl. Homárék tavaly vér- és szövetmintákat szerezni - nem azért, mert ők voltak a gonoszok, hanem mert egy játéktéren kívüli érdek ezt akarta tőlük.
Ezek után szerintem érthető, ha azt is eljátssza a kereskedő - tavaly, például - hogy szüksége van a nyákokra - az mindegy, milyen okból, de volt karakterbeni indok is, ismerhetnél annyira hogy nálam nem jellemzőek a "mer ez a sztori" indokú cselekedetek - vagy éppen nem veri fel az egekbe a BB árát csak mert a kupakkal ő maga nem tud mit kezdeni a játék közben.
És igen, nem mellékes előnye hogy ha tudod hogy van nálad hat dolog aminek darabja nagyjából tíz kupakot érhet, nem fogsz bedőlni ha valaki - mondjuk Cápa - odajön hozzád és közli hogy egy kupakért megveszi tőled az összeset mert az nem ér semmit és örülj hogy megszabadít tőle.
Ha a valóságban meglátsz egy tárgyat, mondjuk egy laptopot, akkor nagyjából tudod, hogy forintban mennyit érne. Ha már sok ilyet láttál, és tudod hogy általában melyik típust mennyiért adják (azaz van értékbecslésed), akor ennél is pontosabban meg tudod becsülni az értékét a típusa alapján. Ugyanígy valószínűleg egy sokat látott posztnukleáris figura is meg tudja mondani valamiről (pl az állapota, látszólagos bonyolultsága, felhasznált anyagok, vagy éppen működése alapján), hogy az nagyjából mennyit érhet olyan váltóban, amit egy bizonyos helyen biztosan vízre és kajára váltanak. Mivel neked magadnak valószínűleg nincs meg a tudásod a 22. századi technológia felismerésére, ezért lesz a tárgyon egy körömnyi matrica, amiről ha tudod a kapcsolódó kód értelmezését, tudni fogod, hogy az általad alakított karakter számára mennyire tűnik értékesnek (és nem mellékesen, a matrica meglétéből láthatod azt is, hogy nem valakinek a személyes tárgyát lopod el). Mindezt úgy találod meg, ha a tárgyat alaposabban megnézed - akár csak a karaktered is tenné.
És itt hangsúlyoznám ki ismét, hogy a játék teljes világa nem ér véget a játékidő végén vagy a terep kerítéseinél. Ezért "játsszuk el" azt, hogy a játékpénznek értéke van, ezért próbáltak pl. Homárék tavaly vér- és szövetmintákat szerezni - nem azért, mert ők voltak a gonoszok, hanem mert egy játéktéren kívüli érdek ezt akarta tőlük.
Ezek után szerintem érthető, ha azt is eljátssza a kereskedő - tavaly, például - hogy szüksége van a nyákokra - az mindegy, milyen okból, de volt karakterbeni indok is, ismerhetnél annyira hogy nálam nem jellemzőek a "mer ez a sztori" indokú cselekedetek - vagy éppen nem veri fel az egekbe a BB árát csak mert a kupakkal ő maga nem tud mit kezdeni a játék közben.
És igen, nem mellékes előnye hogy ha tudod hogy van nálad hat dolog aminek darabja nagyjából tíz kupakot érhet, nem fogsz bedőlni ha valaki - mondjuk Cápa - odajön hozzád és közli hogy egy kupakért megveszi tőled az összeset mert az nem ér semmit és örülj hogy megszabadít tőle.
Szabályok
Jogos, tényleg nem kellemes, de azt elfelejted, Soloviel is és Te is úgy ítéltétek meg, hogy ezek a sérülések még gyógyíthatóak, miközben én azt hittem, hogy eleget lőttem ahhoz, hogy azt már ne lehessen túlélni. Ha elég egy golyó, akkor ne éld túl, nektek sikerült 4-5 golyó után is. Igaz valamelyikőtöket, talán pont téged, valami nagyon szuper autodock-al rakták helyre, de nem hiszem, hogy mindkettőtöket.Damien-Maelstrom írta:lűsd példaként Gübe, Soloviel és az én esetemet.
Ezek miatt (többek közt) támogatom, hogy egyes lövés legyen épületen belül - gázos pisztollyal kapni 4-5 golyót 2-3 méterről a gyomrodba nem kellemes, mint tapasztaltam tavaly. Egy is elég lett volna...
Damien-Maelstrom írta:A leütésről - neked ezzel mindig problémád van. De ne aggódj, majd ha úgy kerülünk szituációba - téged ténylegesen le foglak ütni. Ez nem fenyegetés - gondolom így fair, ha tényleg nem lehet kibúvókat keresni...
Keitel írta:Ha javaslok valamit, hogy így vagy úgy jobb lenne akkor mindig hasonló hőbörgő megjegyzést kapok, hogy "jól van akkor majd jól arcon lőlek sorozattal, vagy akkor téged tényleg leütlek teljes erőből, ha neked az kell, hö!"
Ha hátulról megérintenek nekem jó, ott úgysem láthatott volna egyik áldozat sem semmit. Ha oldalról a válladra teszi valaki a kezét/puskatusát, az rosszul esik. Ha az áldozat láthatja az leütést, akkor annak visszafogottan, de legyen egy szépen kivitelezett mozdulata. Egyszóval üssél le szépen, ne izomból. Nem tudom Solovielt ki hogyan ütötte le, erről nem hallottam.Lobster írta:- És ezt elárulnád honnét kéne tudni? Ugyanis max érintheted (tehát az uccsó pillanatban visszafogod) az ő tarkóját, míg ő lehet, hogy háttal áll neked, tehát honnét kéne tudnia hogy mennyire volt "trú" a mozdulatod??? Legalábbis remélem a rendes eljátszás alatt nem azt érted hogy erőből tarkónbaszol valakit, mert akkor viszont inkább ne gyere játszani.
Félreértettem. A kötözés alatt emberek megkötözésére gondoltam (pl. FES) nem a sebkötözésre. A szövegkörnyezet alapján így is értelmesnek tűnt a mondat. Amikor a kötözésről írtam szintén erre gondoltam nem az elsősegélyre/sebkötözésre.Lobster írta:"5.1.2. Elsősegély / alapfokú orvosi ismeretek
* Alapesetben azok, akik rendelkeznek valamilyen orvosi vagy felcserképzéssel, képesek pár perc eljátszott, igényesen előadott és kellékezett (kötszerek) kötözéssel stabilizálni a legtöbb nem kritikus sérülést (lőtt végtagsebek, esetleg vágófegyveres találatok testen, de ennél komolyabb nem nagyon)."[/code]
- Mint láthatod VAN rá skill. És érdekelne Keitel, te vajon akarnád e a valóságban, hogy olyan valaki kötözze be az átlőtt karod aki nem tanult elsősegélyt (nem utolsósorban még iskolába sem járt, nem olvasott eü-anatómia-biológia könyveket, életében nem látott még steril holmit..stb)?
Egyébként kötözés van, volt és lesz is (használtuk is a játékon) és idén is fogják páran.
A szerelés és a sebkötözés az, ami így tényleg hasznos.
- Idéznék egy játékostól: "A kötözéses példa is rossz, pont ez is az, amit vagy tudsz vagy nem" Ismerős?
Out rejtés/zseb: ezt valahogy úgy képzeltem el, hogy játékidő alatt nincs a játékosnál különösebb személyes dolog, például mobil vagy pénztárca, tehát nincs szükség ilyenre. Belátom viszont, hogy sokak nem válnak meg ettől a két említett dologtól, de az nem olyan nagy baj, ha ezeket megtalálja valaki náluk, úgysem veszi el.
A vita további részét feladom, megint rájöttem, hogy nem megy a diplomatikus írás. Magyarul nem rinyálok, hogy legyen már így, elmondom a véleményem, ha lesz még mivel kapcsolatban, de elfogadom, hogy marad minden, ahogy van.
Keitel- Hozzászólások száma : 437
Registration date : 2008. Feb. 25.
1 / 2 oldal • 1, 2
1 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.