Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
+10
Kildar
Eglar
Sonir Norend
Lecram
Lobster
Skalle
Damien-Maelstrom
belzee
Ashi Valkoinen
Nirwastir
14 posters
1 / 3 oldal
1 / 3 oldal • 1, 2, 3
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Nem, de amíg a saját fajunkat sem tudjuk megjeleníteni (nem külsőre, hanem szokások, az eltérő vidékről származó karakterek eltérő jellemvonásai, beszédstílusa, mondásai, öltözködése (mert valljuk be, eddig a legnagyobb eredmény: barnában-szürkében tróger barbár és a jobb ruhában civilizált ember különbséget tudtuk kijátszani nagyobb méretben)), addig nem kellene goblinokkal próbálkozni ami az embertél még jobban eltér, mind külső megjelenítésben, mind a kultúra kijátszásában.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Ez azért tánna mert ezvan mert a kulturális és szokás rendszer ott kimerül hogy nézz utánna, Ez MÁGUS-LIVE, ez olyan mint a...
ehez képest mondjuk azér külhoni játékokon komplexebbben gondolkoznak---> faj vagy kaszt választással eldöntöd azt is mit vállalsz játszani...
OPP ember live kapcsán: szeretnék végre látni kijátszani egy embert LARP-on...
ehez képest mondjuk azér külhoni játékokon komplexebbben gondolkoznak---> faj vagy kaszt választással eldöntöd azt is mit vállalsz játszani...
OPP ember live kapcsán: szeretnék végre látni kijátszani egy embert LARP-on...
belzee- Hozzászólások száma : 301
Age : 50
Tartózkodási hely : InTrioPolis
Registration date : 2010. Jan. 28.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Egyébként én azt mondtam, mit várnék el egy goblin lájvtól, és nem azt, hogy ezt szerintem a közeljövőben meg is kéne rendezni. Nyilván ha szaracén lájvot, nomád lájvot, nemesi udvar-lájvot írtatok volna, akkor az lenne az elvárásom, hogy ezeket jelenítsék meg rendesen a résztvevők.
Egyébként szerintem cell-lájvon elég jól különbséget lehetett tenni a társadalmi rétegek között, gondolok itt a parasztos parasztokra, a kocsmáros kocsmárosra, a barbáros barbárokra, meg arra, hogy például az expedíción belül is lehetett látni hogy ki a vezér és ki a zsoldos.
Szerintem az emberek közötti kulturális és egyéb különbségek nem elég jó megjelenítése lájvon három dolgból fakad: tapasztalathiányból, empátiahiányból és abból, hogy nincs rendes tudástár, maximum a filmes klisék vagy a fantasy regények, ahol viszont nem feltétlen derül ki az összes jellemzője egy kasztnak/szerepkörnek, ráadásul ez könyvről könyvre és filmről filmre változik.
Például: A Brit-Szászon valami druida/énekmondó jellegű dolgot akartam volna játszani, és el is kezdtem utánanézni a dolgoknak, mégsem alakult ki a fejemben egy kép arról, hogy milyen lenne egy druida. Minden hely, ahol eddig druida koncepcióval találkoztam, máshogy jelenítette meg őket.
A másik az, hogy leírni egy kb. általános, mindenki számára elérhető útmutatót, fél-egy oldalas leírásokkal a szerepkörökhöz, jellemző kifejezésekkel, szófordulatokkal, szokásokkal, kevésbé egyértelmű dolgokkal, amik lárpon fgontos szerephez jutnak és olyan filmek/könyvek felsorolásával, ahol az adott származást/foglalkozást/társadalmi réteget "jól" jelenítik meg. A liveok szabálykönyvírói pedig az adott lájv világleírásában meghatározhatják az általános varázslókhoz képest milyen az övék.
A cél az lenne, hogy az emberek fejében meglegyen egy alapvető, elég tiszta elképzelés a varázslókról, a gyógyítókról, a földesurakról, a sámánokról és így tovább.
Így, ha valaki ilyet akar játszani, akkor
először megnézi az alapanyagot, hogy legyen egy alapvető dolog a fejében ,
másodszor pedig változtat dolgokat a karakter egyénisége és a körülmények szerint, itt kap fontos szerepet az empátia.
A többi pedig már az illető improvizációs készségén múlik, itt jön be a tapasztalat, hiszen minél régebb óta csinálja, annál jobban fog menni neki.
Egyébként szerintem cell-lájvon elég jól különbséget lehetett tenni a társadalmi rétegek között, gondolok itt a parasztos parasztokra, a kocsmáros kocsmárosra, a barbáros barbárokra, meg arra, hogy például az expedíción belül is lehetett látni hogy ki a vezér és ki a zsoldos.
Szerintem az emberek közötti kulturális és egyéb különbségek nem elég jó megjelenítése lájvon három dolgból fakad: tapasztalathiányból, empátiahiányból és abból, hogy nincs rendes tudástár, maximum a filmes klisék vagy a fantasy regények, ahol viszont nem feltétlen derül ki az összes jellemzője egy kasztnak/szerepkörnek, ráadásul ez könyvről könyvre és filmről filmre változik.
Például: A Brit-Szászon valami druida/énekmondó jellegű dolgot akartam volna játszani, és el is kezdtem utánanézni a dolgoknak, mégsem alakult ki a fejemben egy kép arról, hogy milyen lenne egy druida. Minden hely, ahol eddig druida koncepcióval találkoztam, máshogy jelenítette meg őket.
A másik az, hogy leírni egy kb. általános, mindenki számára elérhető útmutatót, fél-egy oldalas leírásokkal a szerepkörökhöz, jellemző kifejezésekkel, szófordulatokkal, szokásokkal, kevésbé egyértelmű dolgokkal, amik lárpon fgontos szerephez jutnak és olyan filmek/könyvek felsorolásával, ahol az adott származást/foglalkozást/társadalmi réteget "jól" jelenítik meg. A liveok szabálykönyvírói pedig az adott lájv világleírásában meghatározhatják az általános varázslókhoz képest milyen az övék.
A cél az lenne, hogy az emberek fejében meglegyen egy alapvető, elég tiszta elképzelés a varázslókról, a gyógyítókról, a földesurakról, a sámánokról és így tovább.
Így, ha valaki ilyet akar játszani, akkor
először megnézi az alapanyagot, hogy legyen egy alapvető dolog a fejében ,
másodszor pedig változtat dolgokat a karakter egyénisége és a körülmények szerint, itt kap fontos szerepet az empátia.
A többi pedig már az illető improvizációs készségén múlik, itt jön be a tapasztalat, hiszen minél régebb óta csinálja, annál jobban fog menni neki.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Látszik, hogy nem voltál Cell-Liveon. Ott aztán volt minden a népekről, milyen hangzású nevek vannak, milyen öltözeteket hordanak, vérmérséklet, stb... a probléma az, hogy a játékos akkor sem néz utána, ha nem azt mondják, hogy "ez mágusos", hanem azt, hogy itt a világleírás, keresd ki a népedet és olvasd el azt a fél A4 oldalt. Tisztelet a kivételnek.Belzee írta:Ez azért tánna mert ezvan mert a kulturális és szokás rendszer ott kimerül hogy nézz utánna, Ez MÁGUS-LIVE, ez olyan mint a...
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Nirwastir írta:Egyébként szerintem cell-lájvon elég jól különbséget lehetett tenni a társadalmi rétegek között, gondolok itt a parasztos parasztokra, a kocsmáros kocsmárosra, a barbáros barbárokra, meg arra, hogy például az expedíción belül is lehetett látni hogy ki a vezér és ki a zsoldos.
Sőt, még a barbárokon belül is megfigyelhető volt számos különbség. (Most nagyon nagy kedvem lenne ezekbe részletesen is belemenni, mert hihetetlenül büszke vagyok az egész barbár táborra, a résztvevőkre és a megvalósításokra, de az már túl off.)
Ugyebár három törzs verődött ott össze, és mindegyik eltérő volt, és csak a hitük tartotta őket össze.
Tehát szvsz megoldható bármi. Mert lehetetlen nincs, csak tehetetlen.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Nirwastir írta:Egyébként szerintem cell-lájvon elég jól különbséget lehetett tenni a társadalmi rétegek között, gondolok itt a parasztos parasztokra, a kocsmáros kocsmárosra, a barbáros barbárokra, meg arra, hogy például az expedíción belül is lehetett látni hogy ki a vezér és ki a zsoldos.
Csak hogy tisztázzuk a fogalmakat; barbár nem társadalmi réteg
Igazából az lenne az ideális, hogyha a barbárok egyáltalán nem hívják magukat barbárnak, mert az egy meglehetősen negatív tartalmú kifejezés amit a náluk fejlettebb szinten lévő népek használnak megjelölésükre
Damien: Nekem azért a Celles barbárok túlságosan tarkabarkának tűntek ahhoz, hogy egy nép külön törzseinek tűnjenek. Szóval ha egy példát akarok hozni; Draugról nekem az észak-amerikai indiánok jutottak eszembe, rólad egyes afrikai népek (no offence) én pedig a germán vonalat próbáltam képviselni, holott ezek mind északról származnak. Szóval azért valamennyire a barbárokat egységesíteni kéne, mert ha azt nézzük akkor a kelták is egy nép, mert ugyanaz a vallásuk és nyelvük, ugyanakkor törzseik kinézetben többnyire hasonlítanak egymásra, persze azért vannak kisebb-nagyobb eltérések, de alapvetően nem lehet összekeverni őket egy szarmatával vagy arabbal
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
nem azt mondtam, hogy nincs jó példa hazai felhozatalban, mert ebben a Brit-Szász is elől jár, ha jól tudom(ezért szeretnék eljutni) sőt a Tru erre felé mozdul egységesen(nem csak azért lógok itt mert sok az időm)
de a játékleírások a lehetőségek és az igények ritkán találkoznak példamutatás nélkül...
Én is folyamatosan fejlesztem magam, Goblinból is, meg a "sötét varázsló" konceptemben is, de pl mostanában szimpatizálok a Törpe karakterrel is, bár ez elég sok felszerelést és fejlesztést kíván nálam mivel fizikális megjelenésem nem éppen erre hajaz
másrészt az azonos koncept tájegységenkénti változatait (egy helyben egy csapatra készült) tiszteletben érdemes tartani, és ekkor módosítani kicsit a világleíráson köv játékra(szinesítve a világképet)
de a játékleírások a lehetőségek és az igények ritkán találkoznak példamutatás nélkül...
Én is folyamatosan fejlesztem magam, Goblinból is, meg a "sötét varázsló" konceptemben is, de pl mostanában szimpatizálok a Törpe karakterrel is, bár ez elég sok felszerelést és fejlesztést kíván nálam mivel fizikális megjelenésem nem éppen erre hajaz
másrészt az azonos koncept tájegységenkénti változatait (egy helyben egy csapatra készült) tiszteletben érdemes tartani, és ekkor módosítani kicsit a világleíráson köv játékra(szinesítve a világképet)
belzee- Hozzászólások száma : 301
Age : 50
Tartózkodási hely : InTrioPolis
Registration date : 2010. Jan. 28.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Szétvágtam Goblin Live topikból, szerintem itt jobb helye lesz, az eszmecserét illetően pedig könnyen lehet, hogy majd több megszólalást produkál, mint a csak-goblin témakör. Természetesen itt is lehet, sőt, célszerű értekezni a goblinokról, a játékkal kapcsolatos szervezési dolgok pedig továbbra is mehetnek a Goblin Live topikba.
Brit-Szász ilyen formában biztosan nem lesz még egy ideig, sajnos egy ilyen kötöttségekkel bíró játékra (lásd Szabálykönyv és Világleírás, karakterkövetelmények) még (?) nincsen akkora érdeklődés, hogy meg lehessen rendezni. Ezért lett helyette áprilisban a Túlélő, amely jellegében hasonlít a Brit-Szász játékra, de jóval kötetlenebb, így többen is megtalálhatják a nekik illő karaktert.
Egyébként szerintem továbbra is az a fontos, hogy megtanuljunk embert játszani (és nagyon örülök, ha vannak olyanok, akik fejlesztik a szerepjátékosi készségeiket mint ahogy Offtopikban írtad).
Én pozitív példaként említeném a kultúra megjelenítésre:
Eglar Cell 4-es karakterét
Cell 5 barbár tábort (itt üzenném Skallénak, hogy a Demgard északi barbárjai nem egységesek és a barbár táboron belüli konfliktusok egyik mozgatórugója éppen ez volt)
Brit Prehistórián Eglar és Kildar karakterét
és Eglar R2-es crannoni karakterét.
Összességében egyébként Eglar nyújtotta a legváltozatosabb szerepeket azok közül, akiket ismerek, és ezeket jól is játszotta el. Szóval tőle pl. lehetne tanulni.
Brit-Szász ilyen formában biztosan nem lesz még egy ideig, sajnos egy ilyen kötöttségekkel bíró játékra (lásd Szabálykönyv és Világleírás, karakterkövetelmények) még (?) nincsen akkora érdeklődés, hogy meg lehessen rendezni. Ezért lett helyette áprilisban a Túlélő, amely jellegében hasonlít a Brit-Szász játékra, de jóval kötetlenebb, így többen is megtalálhatják a nekik illő karaktert.
Egyébként szerintem továbbra is az a fontos, hogy megtanuljunk embert játszani (és nagyon örülök, ha vannak olyanok, akik fejlesztik a szerepjátékosi készségeiket mint ahogy Offtopikban írtad).
Én pozitív példaként említeném a kultúra megjelenítésre:
Eglar Cell 4-es karakterét
Cell 5 barbár tábort (itt üzenném Skallénak, hogy a Demgard északi barbárjai nem egységesek és a barbár táboron belüli konfliktusok egyik mozgatórugója éppen ez volt)
Brit Prehistórián Eglar és Kildar karakterét
és Eglar R2-es crannoni karakterét.
Összességében egyébként Eglar nyújtotta a legváltozatosabb szerepeket azok közül, akiket ismerek, és ezeket jól is játszotta el. Szóval tőle pl. lehetne tanulni.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
A különböző kulturális különbségek megjelenítését néhol kissé túlzó elvárásnak érzem, legalább annyira, mint a változatos szerepekre való törekvést. Szerintem egy-egy teljesen hétköznapi emberke kijátszása pl sokkal nehezebb mint egy látványosan megjelenített "más kultúrkörből való"-t.
Egyébként tipikusan túl színesek a játékok, túl sok egyéni elképzelésnek adnak benne teret, túl sok különleges karakter jelenik meg, akik túl kevés ideig vannak együtt (általában 1-3 nap) hogy a hangsúlyos különbségeken kívül a finom részletek is megjelenjenek.
Ezért szoktam preferálni az olyan történeteket ahol 3-4-5 évig (esetleg évközben online vagy minijátékokkal átvezetve) zajlanak az események.
Minden más esetben azok lesznek a "jó játékosok" akik látványosan megvalósítják a karakterüket és nem azok akik hitelesen. Ezért is voltam kicsit elégedetlen magammal Demgardon, mert bár a Sográn tábor és karakterei nagyon komolyan ki voltak dolgozva és a háttérsztoriba beillesztve, hiába volt a dolog világhű ha pont emiatt mások számára nem sokminden jelent meg, a zárt közösség miatt.
És ezzel elérkeztünk ahhoz a ponthoz, hogy mit tartunk célnak szerepjátékosként. Azokat a karaktermegjelenítéseket amik látványosan megjelenítenek valamilyen társadalmi/faji...stb elemet és ezt jól kijátsszák, vagy inkább azt amikor hitelesen saját örömére játszik ki az ember valamit.
Mindkettőnek van előnye és hátránya, egyikkel "trúbb" vagy másikkal pedig színesebb izgalmasabb (ugyanakkor hiteltelenebb) környezetet varázsolsz a játékostársaidnak.
Szerintem...
Egyébként tipikusan túl színesek a játékok, túl sok egyéni elképzelésnek adnak benne teret, túl sok különleges karakter jelenik meg, akik túl kevés ideig vannak együtt (általában 1-3 nap) hogy a hangsúlyos különbségeken kívül a finom részletek is megjelenjenek.
Ezért szoktam preferálni az olyan történeteket ahol 3-4-5 évig (esetleg évközben online vagy minijátékokkal átvezetve) zajlanak az események.
Minden más esetben azok lesznek a "jó játékosok" akik látványosan megvalósítják a karakterüket és nem azok akik hitelesen. Ezért is voltam kicsit elégedetlen magammal Demgardon, mert bár a Sográn tábor és karakterei nagyon komolyan ki voltak dolgozva és a háttérsztoriba beillesztve, hiába volt a dolog világhű ha pont emiatt mások számára nem sokminden jelent meg, a zárt közösség miatt.
És ezzel elérkeztünk ahhoz a ponthoz, hogy mit tartunk célnak szerepjátékosként. Azokat a karaktermegjelenítéseket amik látványosan megjelenítenek valamilyen társadalmi/faji...stb elemet és ezt jól kijátsszák, vagy inkább azt amikor hitelesen saját örömére játszik ki az ember valamit.
Mindkettőnek van előnye és hátránya, egyikkel "trúbb" vagy másikkal pedig színesebb izgalmasabb (ugyanakkor hiteltelenebb) környezetet varázsolsz a játékostársaidnak.
Szerintem...
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Lobster írta:esetleg évközben online vagy minijátékokkal átvezetve
Az eddig tapasztalat azt mutatja, hogy nem nagyon van igény online játékra... Skalléval anno akartunk indítani Rivergard világán játszódó online játékot, de van összesen 2 ember, aki játszana.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Önálló online játékra nem, de átvezető-sztorifolytató játékra azért akad. Persze az arányok alapján ez sem többségi igény, de a 270-ből 80 az már az emberek 30%-a sacc. Már a kezdő évben 80-ból 14 volt az arány ez később pedig fokozatosan nőtt a már említett egyharmados léptékig.Lecram írta:Az eddig tapasztalat azt mutatja, hogy nem nagyon van igény online játékra... Skalléval anno akartunk indítani Rivergard világán játszódó online játékot, de van összesen 2 ember, aki játszana.
(Az más kérdés, hogy kurva sok munka volt a dologgal, illetve jó ha az ember technikailag kipróbált felületet használ mert különben suxx)
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Ashi Valkoinen írta:(itt üzenném Skallénak, hogy a Demgard északi barbárjai nem egységesek és a barbár táboron belüli konfliktusok egyik mozgatórugója éppen ez volt)
Igen csak ilyen eltérő kinézetű alakoknál alapvetően nehéz elképzelni, hogy egy vallásúak vagy nyelvet beszélnek. Na mindegy, ez csak személyes vélemény, még mindig fényévekkel jobb volt mint a Fireball tömeglarp terepgatyás inges szemüveges paladinjai...
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Mondjuk a hiteles alakításban általában az is probléma hogy az nem feltétlenül akar 24 órában a "THE QUEST"-el foglalkoznia akkor nem feltétlenül van miről IC beszélnie, lévén az előtörténetek többnyire mindig csak a "THE QUEST" történéseire korlátozódnak, annak háttéranyagára.
Szal mondjuk ki lehetne próbálni egy olyat is hogy minden játékosnak regisztráláskor a kezébe nyomni egy kis jegyzetet amin van mittom 4-5 mondat amin tök átlagos pletykák és/vagy történések vannak amik úgy a világban történtek és nem feltétlenül a "THE QUEST"-hez csatlakoznak (és nem is feltétlenül kapcsolódnak a "THE side-QUEST"-hez) Szal amolyan játékszinesítőnek és kapaszkdónak jó lenne, ezeket már könnyebb tovább fűznie a játékosnak is.
Persze magától is kitalálhat dolgokat de ha néhány emberen kívül nem próbálkozik senki ilyennel akkor általában az előadott történeteknek nagyon csapda szaga szokott lenni
Szal mondjuk ki lehetne próbálni egy olyat is hogy minden játékosnak regisztráláskor a kezébe nyomni egy kis jegyzetet amin van mittom 4-5 mondat amin tök átlagos pletykák és/vagy történések vannak amik úgy a világban történtek és nem feltétlenül a "THE QUEST"-hez csatlakoznak (és nem is feltétlenül kapcsolódnak a "THE side-QUEST"-hez) Szal amolyan játékszinesítőnek és kapaszkdónak jó lenne, ezeket már könnyebb tovább fűznie a játékosnak is.
Persze magától is kitalálhat dolgokat de ha néhány emberen kívül nem próbálkozik senki ilyennel akkor általában az előadott történeteknek nagyon csapda szaga szokott lenni
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Nem azért, de szerintem az utóbbi kb. 8 larp amin voltam, azok közül egyik sem "THE QUEST" orientált, hanem karakter orientált játék volt. Kár hogy azok közül téged egyiken sem láttalak...
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Hmm... hát a Celles karakterem első nekifutásra 25ezer karakteres elősztorival indult, amiből összvissz 1 azaz egy bekezdés kapcsolódott a játék eseményeihez...
Az más kérdés, hogy az események láncolata révén én kerültem akkor a szektás vonal "élére" annak ellenére, hogy teljesen más irányból keveredtem bele a szószba. Mindezt úgy, hogy az időm jelentős részében a karakterem csak a saját és a társa életét próbálta egyengetni függetlenül a sztorivonaltól...
Ilyen szinten nem volt gond a játékkal, sőt a Demgardi játékokon nagyon faszák voltak a 'The QUEST'-en kívüli események. Viszont itt is még érződött, hogy a karakterjáték hitelessége többször alárendelődött annak az enyhe outos elvárásnak ami részben szabályrendszeri részben pedig technikai dolgokból fakadt. (pl varázslatok használata, vagy a csúnyazombizós bukta...stb)
Ha reálisan játszottuk volna ki a tábort, akkor kb a 3. órára több embert öltünk volna meg mint ahánnyal kezet fogtunk, illetve a játék 5. órájára inben elhagytuk volna a helyszínt.
Ez a nagyobb gond szerintem a karakterkijátszásokban, hiszen kötve van hogy játék és azt szeretnénk végigjátszani úgy hogy közben nem kúrjuk el mások élményét.
Az más kérdés, hogy az események láncolata révén én kerültem akkor a szektás vonal "élére" annak ellenére, hogy teljesen más irányból keveredtem bele a szószba. Mindezt úgy, hogy az időm jelentős részében a karakterem csak a saját és a társa életét próbálta egyengetni függetlenül a sztorivonaltól...
Ilyen szinten nem volt gond a játékkal, sőt a Demgardi játékokon nagyon faszák voltak a 'The QUEST'-en kívüli események. Viszont itt is még érződött, hogy a karakterjáték hitelessége többször alárendelődött annak az enyhe outos elvárásnak ami részben szabályrendszeri részben pedig technikai dolgokból fakadt. (pl varázslatok használata, vagy a csúnyazombizós bukta...stb)
Ha reálisan játszottuk volna ki a tábort, akkor kb a 3. órára több embert öltünk volna meg mint ahánnyal kezet fogtunk, illetve a játék 5. órájára inben elhagytuk volna a helyszínt.
Ez a nagyobb gond szerintem a karakterkijátszásokban, hiszen kötve van hogy játék és azt szeretnénk végigjátszani úgy hogy közben nem kúrjuk el mások élményét.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Lobster írta:
Ez a nagyobb gond szerintem a karakterkijátszásokban, hiszen kötve van hogy játék és azt szeretnénk végigjátszani úgy hogy közben nem kúrjuk el mások élményét.
Milyen szép is volna ha lemenne egy elf csapat egy larpra és az egész három napot végig ülnék a táborukban hogy "majd pár száz év alatt ez is elrendeződik ahogy minden más, minek szóljunk bele?"
Skalle: "THE QUEST" alatt azt értem ami a fő eseményszál, azaz ami körül az események forognak, vagy amiről az előtörténet szól (már ha van előtörténete a játéknak)
Homár: nem baj az ha van előtörténete a játékékosnak de ahogy rámutattál nagy eséllyel nem fog konkrétan az ottani eseményekhez kapcsolódni az. Szal én ez alatt a 4-5 mondatos kis "súgó" alatt olyanokat értek amik nem létfontosságú infók de mégis lehet róla beszélni, mittom "III. Józsi király szerint nem lesz faalapú tüzelő áremelés"
Ezek olyan dolgok amikről lehet akár a tábortűz mellett beszélni amikor épp nincs más dolga az embernek, mert valljuk be az outolás leggyakrabban ilyen helyzetekben jönnek be.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Sonir Norend írta:
Milyen szép is volna ha lemenne egy elf csapat egy larpra és az egész három napot végig ülnék a táborukban hogy "majd pár száz év alatt ez is elrendeződik ahogy minden más, minek szóljunk bele?"
Ezért vannak az egyéni questek, amiből Kildar pl. nem keveset gyártott. Szóval az elf sem biztos, hogy nyugodtan ül, ha feltűnik Yxxx Ztttt, aki meggyilkolta az unokatestvérét.
Meg egyébként szerintem ezt azzal is ki lehetne küszöbölni, ha lenne olyan lárp, ami eleve pl. egy fesztivállal, lovagi tornával/valamilyen versennyel, hatalmas vallási ünnepséggel vagy más, látszólag békés de mégis érdekes, ingergazdag dologgal indul (ez egyébként jó lehetőséget adna egy csomó nem harcos karakternek az érdekessé válásra, gondolok itt zenészekre, bárdokra, mutatványosokra, akikből túl kevés van lárpokon. Pedig tavaly is milyen jót zenéltünk, és akkor sem egy borzalmasan nehéz dolog ha nem készülsz rá 2 hónapot előre.)
Sonir Norend írta:
Homár: nem baj az ha van előtörténete a játékékosnak de ahogy rámutattál nagy eséllyel nem fog konkrétan az ottani eseményekhez kapcsolódni az. Szal én ez alatt a 4-5 mondatos kis "súgó" alatt olyanokat értek amik nem létfontosságú infók de mégis lehet róla beszélni, mittom "III. Józsi király szerint nem lesz faalapú tüzelő áremelés"
Ezek olyan dolgok amikről lehet akár a tábortűz mellett beszélni amikor épp nincs más dolga az embernek, mert valljuk be az outolás leggyakrabban ilyen helyzetekben jönnek be.
Ezt pedig teljes mértékben támogatom. Sőt. Főzzünk többet In Character. Tanuljunk hangszeren játszani többet In Character. Írjunk több dalt In Character. Ezekből mind volt már, és mind jó és emlékezetes dolog volt.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Nirwastir írta:Ezért vannak az egyéni questek, amiből Kildar pl. nem keveset gyártott. Szóval az elf sem biztos, hogy nyugodtan ül, ha feltűnik Yxxx Ztttt, aki meggyilkolta az unokatestvérét.
Ez sem törvényszerű. Ha teszem azt az unokatestvér gyűlölt ellensége volt, vagy nem is ismerte az unokatestvérét, akkor valószínűleg megőrzi nyugalmát. Szóval előtörténet függő.
Skalle- Hozzászólások száma : 366
Age : 35
Tartózkodási hely : Komárom
Registration date : 2008. Mar. 01.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Példát akartam adni az egyéni questre. Az azért magától értetődő, hogy a szervezők az egyéni questeket a karakterek előtörténetének függvényében írják meg.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
de miért ölné meg unokatestvére gyilkosát ha a gyilkos csak egy elf és ő maga amúgy is az élet szentségét tiszteli meg hasonló hippi dolgok. Száz év múlva úgy is meghal a gyilkos magától jó eséllyel, kivéve persze ha a gyilkos is hosszú életű, de az már más kérdés
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
JAJ nekem a lavináért!...
a klasszikus QWEST és a háttértörténetből adódó Küldetés(Elhivatottság) elkülönülése jelentene megoldást sztem
--> ha a játékosok akár csak egy kidolgozott kultúrát megjelenítve de az abban rejlő egyéniségeket kezdenék kibontakoztatni..., én személy szerint a harci LARP csatamező/ostrom voltát is kétlem hogy jó buli, bár látványos érzés benne lenni, de kívülről elég "uncsi" sokadjára pedig...(no jó, nem szapulom a gyakást tovább)
ami érdekelne az az, hogy kire mit lehet rábízni és a feladattal KI MIT TUD ELÉRNI ?--> elő tudja e adni a társadalomban elfoglalt helyét egy szatócs, egy jós vagy pap szerepét vagy csak leírja elősztoriba a énvagyokaKIRÁLY monodrámát és kiderül hogy egy kis pöc, s...
tud e örülni annak hogy ő a SÉF és főznie kell...másokra!
a városi őr mihaszna/szőröző/korrupt/nemtörődöm/szigorú/tekintélyt tud e parancsolni vagy elfut a veszély láttán(erősítésért)
a klasszikus QWEST és a háttértörténetből adódó Küldetés(Elhivatottság) elkülönülése jelentene megoldást sztem
--> ha a játékosok akár csak egy kidolgozott kultúrát megjelenítve de az abban rejlő egyéniségeket kezdenék kibontakoztatni..., én személy szerint a harci LARP csatamező/ostrom voltát is kétlem hogy jó buli, bár látványos érzés benne lenni, de kívülről elég "uncsi" sokadjára pedig...(no jó, nem szapulom a gyakást tovább)
ami érdekelne az az, hogy kire mit lehet rábízni és a feladattal KI MIT TUD ELÉRNI ?--> elő tudja e adni a társadalomban elfoglalt helyét egy szatócs, egy jós vagy pap szerepét vagy csak leírja elősztoriba a énvagyokaKIRÁLY monodrámát és kiderül hogy egy kis pöc, s...
tud e örülni annak hogy ő a SÉF és főznie kell...másokra!
a városi őr mihaszna/szőröző/korrupt/nemtörődöm/szigorú/tekintélyt tud e parancsolni vagy elfut a veszély láttán(erősítésért)
belzee- Hozzászólások száma : 301
Age : 50
Tartózkodási hely : InTrioPolis
Registration date : 2010. Jan. 28.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Hát, Gorwenal városőreire anno ez hatványozottan igaz volt. :DBelzee írta:/korrupt/
Amúgy igen, a legnagyobb probléma továbbra is a non-action játékidők kitöltése - játékkal. Mert a tűz körül ülni, OUT beszélgetni, még ha a játékról is, mindig könnyebb és kísértőbb, mint IN-ben lenni akkor is, amikor nincs különösebb történés - vagy éppen egyedül van az ember. Ehhez pedig bizony a fejekben is fejlődni kell.
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Jahm, de ha nincs egy kidolgozott háttérvilág (ami nem csak abból áll hogy összedobunk egy rakat évszámot meg nevet) akkor ugye többet kéne gondolkodni hozzá.
szal pesze anélkül is lehet, csak az emberek nem csinálják mint látható.
És valsz még azzal se lenne sokkal nagyobb változás... De ha azt nézzük hogy mittom 10 óra alatt összeszülhetnek a szervezők akár a budin is (nem egyszerre hanem sok alkalommal összesen) valami érdekesebb irományokat a játék ideje előtt egy hónappal akkor akár már költséghatékonynak is lehetne nevezni
szal pesze anélkül is lehet, csak az emberek nem csinálják mint látható.
És valsz még azzal se lenne sokkal nagyobb változás... De ha azt nézzük hogy mittom 10 óra alatt összeszülhetnek a szervezők akár a budin is (nem egyszerre hanem sok alkalommal összesen) valami érdekesebb irományokat a játék ideje előtt egy hónappal akkor akár már költséghatékonynak is lehetne nevezni
Re: Világalkotás - kultúrák, szokások vitakör
Ha megnézed mondjuk a mi játékaink többségét, a háttérinfók elég részletesek és jóval hamarabb kikerülnek, mint a játék időpontja.
Amúgy a Fireball LARP-ból egy elemet vennék át, ez pedig a játékról szóló, saját, játékos által készített irományok gyártása (mint az Eglar-féle karakternapló, bár franc sem tudja, hogy az például lett-e publikálva végül). Ezek általában hangulatosak és sokszor segítenek megérteni az előző játék történéseit, nem utolsósorban, aki ilyesmik olvasására adja a fejét, még kedvet is kaphat a játékhoz, és karakterjátékra is láthat példát.
Amúgy a Fireball LARP-ból egy elemet vennék át, ez pedig a játékról szóló, saját, játékos által készített irományok gyártása (mint az Eglar-féle karakternapló, bár franc sem tudja, hogy az például lett-e publikálva végül). Ezek általában hangulatosak és sokszor segítenek megérteni az előző játék történéseit, nem utolsósorban, aki ilyesmik olvasására adja a fejét, még kedvet is kaphat a játékhoz, és karakterjátékra is láthat példát.
1 / 3 oldal • 1, 2, 3
1 / 3 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.