Kapos LIVE
+3
Ashi Valkoinen
Kildar
Augur
7 posters
1 / 2 oldal
1 / 2 oldal • 1, 2
Kapos LIVE
Hello!
A cím nem a játék címe. Ez a LIVE még nagyon bizonytalan, hogy egyáltalán meg lesz e szervezve. A fontosabb dolog, hogy mivel első ilyen alkotás, szeretném a segítségeteket kérni, hogy a hibákat, vagy nehezen megvalósítható részeket segítsetek kiszűrni belőle. Akár meg lesz szervezve, akár nem szeretnék kis (elméleti) tapasztalathoz jutni ezen a téren. Köszönöm előre mindenkinek!
A játék szabályzata: http://docs.google.com/document/pub?id=1buxV_LT4suBrrwDvqK43Rgxm-H0D6R6rRXDnx_vClKQ
Ja, és még valami: kérnék a játék alapján valami hangzatos nevet adni neki, hogy ne csak így függjön a levegőben a kicsike. Ötletek? Mert sajna nekem nagyon nincs.
A cím nem a játék címe. Ez a LIVE még nagyon bizonytalan, hogy egyáltalán meg lesz e szervezve. A fontosabb dolog, hogy mivel első ilyen alkotás, szeretném a segítségeteket kérni, hogy a hibákat, vagy nehezen megvalósítható részeket segítsetek kiszűrni belőle. Akár meg lesz szervezve, akár nem szeretnék kis (elméleti) tapasztalathoz jutni ezen a téren. Köszönöm előre mindenkinek!
A játék szabályzata: http://docs.google.com/document/pub?id=1buxV_LT4suBrrwDvqK43Rgxm-H0D6R6rRXDnx_vClKQ
Ja, és még valami: kérnék a játék alapján valami hangzatos nevet adni neki, hogy ne csak így függjön a levegőben a kicsike. Ötletek? Mert sajna nekem nagyon nincs.
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Kapos LIVE
Üdv a fórumon!
Holnapra ígérem átnézem, most már komolyabb produktív munkához nincs agykapacitásom.
Arra kérnélek viszont, hogy:
1) egy gyors bemutatkozást kérlek ejts meg a csevegő -> offtopikban, a többség itt még nem tudja, ki vagy.
2) A nickedet az adatlapodon légyszíves módosítsd, errefelé nem szeretjük az indokolatlan számokat tartalmazó nickeket, próbálj olyat választani, amit ha élőben hallasz, hallgatnál rá - én tuti nem hallgatnék a "sanyinyolcvannyolc"-ra
Holnapra ígérem átnézem, most már komolyabb produktív munkához nincs agykapacitásom.
Arra kérnélek viszont, hogy:
1) egy gyors bemutatkozást kérlek ejts meg a csevegő -> offtopikban, a többség itt még nem tudja, ki vagy.
2) A nickedet az adatlapodon légyszíves módosítsd, errefelé nem szeretjük az indokolatlan számokat tartalmazó nickeket, próbálj olyat választani, amit ha élőben hallasz, hallgatnál rá - én tuti nem hallgatnék a "sanyinyolcvannyolc"-ra
Re: Kapos LIVE
A képzettségek részbe belepörgetve azt javaslom, gondold át, mit is akarsz, kiknek szerveznéd.
Ugyanis a vérthasználat/kétkezes harc ne legyen már képzettséghez kötve... kicsit viccesen hat, ha a 160 cm-es lánykának megvan a képzettsége, míg mondjuk egy kétajtós szekrénynek meg nem...
Gáncsolás képzettség? WTF? Bemondásra? Aúúú
Fosztogatás képzettség: két tárgyat vehetek el? Dejó...
Engem eléggé a "régi típusú" szabályrendszerekre emlékeztet, ahol mindent alaposan, gondosan rögzítünk, gyakran életszerűtlen helyzeteket teremtve. De hangúlyozom, nem tudom, kiknek szervezed a játékot, vannak, akik ilyen rendszerekben szeretnek játszani, én például nem, ezért is szólok, hogy nekem mi nem tetszik. De másnak ez tetszhet.
Tudom, ez nem volt túl produktív, meg faszság az önfényezés, de szerintem nézd meg előtte a 2009-es Cell-Live szabálykönyvét...
Ugyanis a vérthasználat/kétkezes harc ne legyen már képzettséghez kötve... kicsit viccesen hat, ha a 160 cm-es lánykának megvan a képzettsége, míg mondjuk egy kétajtós szekrénynek meg nem...
Gáncsolás képzettség? WTF? Bemondásra? Aúúú
Fosztogatás képzettség: két tárgyat vehetek el? Dejó...
Engem eléggé a "régi típusú" szabályrendszerekre emlékeztet, ahol mindent alaposan, gondosan rögzítünk, gyakran életszerűtlen helyzeteket teremtve. De hangúlyozom, nem tudom, kiknek szervezed a játékot, vannak, akik ilyen rendszerekben szeretnek játszani, én például nem, ezért is szólok, hogy nekem mi nem tetszik. De másnak ez tetszhet.
Tudom, ez nem volt túl produktív, meg faszság az önfényezés, de szerintem nézd meg előtte a 2009-es Cell-Live szabálykönyvét...
Re: Kapos LIVE
Most nincs igazán időm részletekbe menően foglalkozni a dolgokkal, de ami nagyon szembeszökő dolog:
+1 ÉP - 3 KAP.
Könnyűvért viselet - 4 KAP, hatása: +1 ÉP, _ha_ rajtad van a könnyű vérted.
Ezt a kis visszásságot jó lenne feloldani, mert kicsit ilyen _nemmondommelyik_ liveos utánérzése van annak, hogy aki igényesen megvalósít dolgokat és nem exploitolja a rendszert, annak játéktechnikai hátrányai lesznek.
+1 ÉP - 3 KAP.
Könnyűvért viselet - 4 KAP, hatása: +1 ÉP, _ha_ rajtad van a könnyű vérted.
Ezt a kis visszásságot jó lenne feloldani, mert kicsit ilyen _nemmondommelyik_ liveos utánérzése van annak, hogy aki igényesen megvalósít dolgokat és nem exploitolja a rendszert, annak játéktechnikai hátrányai lesznek.
Re: Kapos LIVE
Hm, ezek alapján jutott most eszembe alternatíva. Egész végig abból a szabályrendszerből indultam ki, amin részt vettem tavaly (egyébként az jó volt). Rájöttem mi hibázik az ötleteimben, mégpedig, hogy annyira hasonlót/jobbat/többlehetőségűbbet akartam alkotni, hogy beletörik a bicskám. Következő ötlet: a szabályrendszer nagy része marad. Képzettségek, fajok, hátterek (na jó, az talán marad) nincsenek. Lesznek kasztok, mégpedig a következők: Harcos (minden fegyver, nehéz vagy könnyűvért, pajzs), Barbár (egy kétkezes vagy két egykezes fegyver, hajítófegyverek, könnyűvért, harci düh), Zsivány (egykezes és távolsági fegyverek, könnyűvért, orvtámadás, Varázsló (az iskolákkal). Életereje mindenkinek 3, Barbárnak 4, nehézvért +3, könnyűvért +1... Ez a halálom komolyan mondom, tudom, hogy ilyen helyzetben legtöbbször az "egyszerű=jó", de néha elszalad velem a ló csöppet, mindent bele akarok zsúfolni.
Még valami: nagy vonalakban a történetről lenne kérdésem. Ragaszkodni kell a két csapathoz, vagy a következő ötlet kivitelezhető: a játékosok közül kiválasztunk 5-6 darabot, élükre rakunk egy kellően alattomos beépített embert, ők lesznek a banditák. Kapnak egy megkülönböztető jelzést is, hogy felismerjék egymást A többi játékos külön külön, a játéktér különböző pontjain kapcsolódik be a játékba. A banditák vadásszák a játékosokat. A játékosok kénytelenek kisebb-nagyobb csapatokba tömörülni. Azt a helyzetet kell csak megakadályozni, hogy ne egy nagy csapat JK legyen, hanem legalább 2 csapat. Így lehet a helyzetet még jobban keverni, ha a JK-k maguktól (esetleg kisebb kavarásra) a csapat ellen fordulnak, kiszakadnak, kissebb csapatok alakulnak, majd összeolvadnak. Vélemény?
Még valami: nagy vonalakban a történetről lenne kérdésem. Ragaszkodni kell a két csapathoz, vagy a következő ötlet kivitelezhető: a játékosok közül kiválasztunk 5-6 darabot, élükre rakunk egy kellően alattomos beépített embert, ők lesznek a banditák. Kapnak egy megkülönböztető jelzést is, hogy felismerjék egymást A többi játékos külön külön, a játéktér különböző pontjain kapcsolódik be a játékba. A banditák vadásszák a játékosokat. A játékosok kénytelenek kisebb-nagyobb csapatokba tömörülni. Azt a helyzetet kell csak megakadályozni, hogy ne egy nagy csapat JK legyen, hanem legalább 2 csapat. Így lehet a helyzetet még jobban keverni, ha a JK-k maguktól (esetleg kisebb kavarásra) a csapat ellen fordulnak, kiszakadnak, kissebb csapatok alakulnak, majd összeolvadnak. Vélemény?
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Kapos LIVE
Itt van a változtatott verzió. http://docs.google.com/document/pub?id=1JuI3sff2jtY9K25_f3361tD_WCl9IpNVq9ACixYWm1o
Szigórúan összecsapva. A fajok, a hátteriek, kasztok és varázslatok fejezetek elején van egy-egy sor dőlt betűvel szedve, ami hozzátok szól, a véleményetekre kíváncsi. A fajokon egyelőre fenn vagyok akadva, vinnének színt a játékba (szó szerint is), de lehet, hogy ez is a felesleges bonyolításba tartozik?
Hátterekből 2 van, így nincs értelmük, de ha lenne még hozzájuk 2-3, akkor már ez is maradhatna.
Kaszt 4 van, aminek értelmét találtam, de a tudatalattim kiált egy ötödikért.
A varázslatokról mi a véleményetek, arról még nem szóltatok. 30 kiló, maradhat?
Fejlődés. Kell a játékba, vagy sem?
Jó éjszakát!
ui: kasztoknál a harcos leírásában van egy elírás, hülye google-dok csinálta. "%%'10" helyett "30", csak nem engedte javítani, nekem meg már nincs kedvem küszködni vele.
Szigórúan összecsapva. A fajok, a hátteriek, kasztok és varázslatok fejezetek elején van egy-egy sor dőlt betűvel szedve, ami hozzátok szól, a véleményetekre kíváncsi. A fajokon egyelőre fenn vagyok akadva, vinnének színt a játékba (szó szerint is), de lehet, hogy ez is a felesleges bonyolításba tartozik?
Hátterekből 2 van, így nincs értelmük, de ha lenne még hozzájuk 2-3, akkor már ez is maradhatna.
Kaszt 4 van, aminek értelmét találtam, de a tudatalattim kiált egy ötödikért.
A varázslatokról mi a véleményetek, arról még nem szóltatok. 30 kiló, maradhat?
Fejlődés. Kell a játékba, vagy sem?
Jó éjszakát!
ui: kasztoknál a harcos leírásában van egy elírás, hülye google-dok csinálta. "%%'10" helyett "30", csak nem engedte javítani, nekem meg már nincs kedvem küszködni vele.
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Kapos LIVE
Első körben egy kis olvasnivaló a szabályrendszerkészítés "gyakorlati" kérdéseiről. A tartalmi témákba és a kérdésekre másik hszben reagálnék, hogy ne keveredjen...
Struktúra.
Első lényeges elem, hogy a rendszer legyen átlátható és minél logikusabban felépített. Erre többféle rendezőelv létezik, amiből kettő az ami egy LARP-nál fontos szerintünk.
Egyrészt a szabályok ismeretének fontossága, illetve azok érintettjeinek köre az, ami meghatározó egy rendszerben. Tehát a dokumentumban minél előrébb legyenek azok a szabályok amelyek mindenkire vonatkoznak, és csak hátrább azok, amelyek faj-kaszt...stb specifikusak. Ez persze nem igaz azokra a faji-kaszti hatásokra amelyeket másoknak is illik tudniuk.
Másik lényeges rendezőelv a tartalmi kapcsolhatóság. Érdemes a hasonló súlyú szabályrészeket tartalmilag egymás környékére rendezni, ami egyrészt a memorizálhatóságot, másrészt a későbbi visszakereshetőséget javítja, ha nem kell jobbra-balra 4-5 oldalakat lapozni ha keresek valamit a harcos kasztról pl.
További lényeges tényező, hogy már a kezdetektől tudnia kell a szervezőségnek, hogy pontosan kiknek is szánja a szabályrendszert, illetve hogy milyen kapcsolt tartalmat akar átadni a játékosoknak a szabályokon kívül. A túlságosan lecsupaszított szabályok nem feltétlenül vonzóak, ha új embereket akarunk megszólítani, de a hangulati elemekkel felduzzasztott sok "rizsát" tartalmazó rendszerek meg a régi játékosokat fárasztják. Az sem mindegy, hogy a táborozási-out szabályok milyen szinten vannak kifejtve és hol.
Érdemes kompromisszumot kötni, és a bevezetőben letudni a hangulati és out részt, míg a konkrét játéktechnikai részeket inkább lényegre törően megírni.
Összegezve a kérdést, a szerintünk célszerű sorrend valami ilyesmi:
Általános leíró információk mindenkinek: Ide olyan dolgokat érdemes írni amivel pozicionáljuk a játékunkat. Bevezető, hangulati leírás, információszerző helyek elérhetőségei (honlap, képtár...stb) mindezt lehetőleg max 1 oldalnyi terjedelemben. Ez az "ELSŐ OLDAL" ami tulajdonképpen arra szolgál hogy lehetőséget adjunk eldönteni a játékosnak, hogy érdekli e őt ez a játék.
Általános játékinfók: A tulajdonképpen szabályrendszert megelőző adatok, a jelentkezéstől kezdve, a feltételeken át az esemény főbb paraméterein keresztül (időtartam, helyszín, költségek...stb) egészen a felelősségi nyilatkozat elérhetőségéig. Ez a két szakasz jó ha belefér az első két oldalba.
Szabványok és elvárások amiket mindenkinek tudnia kell: Ide jönnek azok azok konkrétumok amik meghatározzák a játékbeli mozgásteret. IN-OUT kérdések, jelmezelvárások, látók/bírák/szervezők jogköre és felismerhetősége, biztonsági előírások, alkoholfogyasztás kérdése...stb.
Szabályok amiket mindenkinek tudnia kell: Azok a konkrét szabályok, amik mindenkit érintenek. Életerőrendszer, sebzésrendszer, általános jelölések, használható fegyverek/vértek és ezek hatásai, játéktárgyakra vonatkozó szabályok egyszóval, minden olyan szabály ami jó eséllyel egyaránt vonatkozik harcostól a papokon át egészen a tolvajokig. Elméletileg ez lenne a szabályrendszer egyszerűbbik és átláthatóbb része, egy nem táper emberke már ennek ismeretében jót tud játszani (lásd Kildar karakteréhez hasonlóan, aki gyakorlatilag a mentálpajzson kívül semmit nem "használt"). Mondanom sem kell az a jó, ha minél rövidebb és átláthatóbb eddig a rendszer.
Karakterekre vonatkozó szabályok: (kivéve varázslatok, azt érdemesebb a mágia részbe rakni). Ide érdemes olyan infókat pakolni amelyekkel a már játszani képes emberke kialakíthatja a saját karakterét. Kasztmegkötések, feltételek, előny-hátrányrendszer, képességek...stb. Érdemes minél kevesebb felé bontani az ilyen infókat, hogy egy adott kasztra vonatkozó minden főbb adat megtalálható legyen egy oldalon. Ezek a részek már lehetnek bővebben kifejtve, részletesen úgyis csak az fogja elolvasni akit érint vagy egyébként is akarja. Arra viszont érdemes figyelni, ha olyan képességeket és speckókat találunk ki ami a többi játékosra kihathat, akkor azt mindenképpen meg kell említeni a "Szabályok amiket mindenkinek tudnia kell" részben, különben ebből később gondok lehetnek. Pl. a tolvajlás mindenképpen ilyen, de mondjuk az ostromgép használata nem feltétlenül. Nos, eddigre már ott tartunk, hogy az egyszeri játékos azt is tudja, hogyan kell játszani, és már arról is van fogalma, hogy mivel jönne.
Karakterekre és lehetőségeikre vonatkozó kiegészítő szabályok: Ilyenek pl a mágiarendszer működése, vagy azok a speciális szabályok amelyek "nagy dolgok" véghezviteléhez kellhetnek (rituálék, építkezések...stb). A konkrét varázslatokat is érdemes ide pakolni, bár mostanában célszerűbbnek találjuk a mágiarendszert egy külön IN hangulatú "könyvbe" elkészíteni úgy, hogy az adott kaszthoz tartozó varázslatokat lehetőleg egy blokkba/oldalra rakjuk. A varázshasználó játékosaink hálásak lesznek, ha megkönnyítjük a dolgukat a nyomtatás terén.
Extra játékoslehetőségek, specialitások: Ide jöhetnek a finomságok, az ostromtoronytól kezdve, a méregkészítésen át, egészen az ereklyékig. Ezek a mellékutak olyan hatásokat vagy lehetőségeket képviselnek, amelyek elkészítéséről nem kell feltétlenül tudniuk, hiszen a végeredmény hatásmechanizmusát már ismerik (pl méreg hogyan mérgez, katapult hogyan sebez) hiszen azt leírtuk az általánosabb részeknél.
Struktúra.
Első lényeges elem, hogy a rendszer legyen átlátható és minél logikusabban felépített. Erre többféle rendezőelv létezik, amiből kettő az ami egy LARP-nál fontos szerintünk.
Egyrészt a szabályok ismeretének fontossága, illetve azok érintettjeinek köre az, ami meghatározó egy rendszerben. Tehát a dokumentumban minél előrébb legyenek azok a szabályok amelyek mindenkire vonatkoznak, és csak hátrább azok, amelyek faj-kaszt...stb specifikusak. Ez persze nem igaz azokra a faji-kaszti hatásokra amelyeket másoknak is illik tudniuk.
Másik lényeges rendezőelv a tartalmi kapcsolhatóság. Érdemes a hasonló súlyú szabályrészeket tartalmilag egymás környékére rendezni, ami egyrészt a memorizálhatóságot, másrészt a későbbi visszakereshetőséget javítja, ha nem kell jobbra-balra 4-5 oldalakat lapozni ha keresek valamit a harcos kasztról pl.
További lényeges tényező, hogy már a kezdetektől tudnia kell a szervezőségnek, hogy pontosan kiknek is szánja a szabályrendszert, illetve hogy milyen kapcsolt tartalmat akar átadni a játékosoknak a szabályokon kívül. A túlságosan lecsupaszított szabályok nem feltétlenül vonzóak, ha új embereket akarunk megszólítani, de a hangulati elemekkel felduzzasztott sok "rizsát" tartalmazó rendszerek meg a régi játékosokat fárasztják. Az sem mindegy, hogy a táborozási-out szabályok milyen szinten vannak kifejtve és hol.
Érdemes kompromisszumot kötni, és a bevezetőben letudni a hangulati és out részt, míg a konkrét játéktechnikai részeket inkább lényegre törően megírni.
Összegezve a kérdést, a szerintünk célszerű sorrend valami ilyesmi:
Általános leíró információk mindenkinek: Ide olyan dolgokat érdemes írni amivel pozicionáljuk a játékunkat. Bevezető, hangulati leírás, információszerző helyek elérhetőségei (honlap, képtár...stb) mindezt lehetőleg max 1 oldalnyi terjedelemben. Ez az "ELSŐ OLDAL" ami tulajdonképpen arra szolgál hogy lehetőséget adjunk eldönteni a játékosnak, hogy érdekli e őt ez a játék.
Általános játékinfók: A tulajdonképpen szabályrendszert megelőző adatok, a jelentkezéstől kezdve, a feltételeken át az esemény főbb paraméterein keresztül (időtartam, helyszín, költségek...stb) egészen a felelősségi nyilatkozat elérhetőségéig. Ez a két szakasz jó ha belefér az első két oldalba.
Szabványok és elvárások amiket mindenkinek tudnia kell: Ide jönnek azok azok konkrétumok amik meghatározzák a játékbeli mozgásteret. IN-OUT kérdések, jelmezelvárások, látók/bírák/szervezők jogköre és felismerhetősége, biztonsági előírások, alkoholfogyasztás kérdése...stb.
Szabályok amiket mindenkinek tudnia kell: Azok a konkrét szabályok, amik mindenkit érintenek. Életerőrendszer, sebzésrendszer, általános jelölések, használható fegyverek/vértek és ezek hatásai, játéktárgyakra vonatkozó szabályok egyszóval, minden olyan szabály ami jó eséllyel egyaránt vonatkozik harcostól a papokon át egészen a tolvajokig. Elméletileg ez lenne a szabályrendszer egyszerűbbik és átláthatóbb része, egy nem táper emberke már ennek ismeretében jót tud játszani (lásd Kildar karakteréhez hasonlóan, aki gyakorlatilag a mentálpajzson kívül semmit nem "használt"). Mondanom sem kell az a jó, ha minél rövidebb és átláthatóbb eddig a rendszer.
Karakterekre vonatkozó szabályok: (kivéve varázslatok, azt érdemesebb a mágia részbe rakni). Ide érdemes olyan infókat pakolni amelyekkel a már játszani képes emberke kialakíthatja a saját karakterét. Kasztmegkötések, feltételek, előny-hátrányrendszer, képességek...stb. Érdemes minél kevesebb felé bontani az ilyen infókat, hogy egy adott kasztra vonatkozó minden főbb adat megtalálható legyen egy oldalon. Ezek a részek már lehetnek bővebben kifejtve, részletesen úgyis csak az fogja elolvasni akit érint vagy egyébként is akarja. Arra viszont érdemes figyelni, ha olyan képességeket és speckókat találunk ki ami a többi játékosra kihathat, akkor azt mindenképpen meg kell említeni a "Szabályok amiket mindenkinek tudnia kell" részben, különben ebből később gondok lehetnek. Pl. a tolvajlás mindenképpen ilyen, de mondjuk az ostromgép használata nem feltétlenül. Nos, eddigre már ott tartunk, hogy az egyszeri játékos azt is tudja, hogyan kell játszani, és már arról is van fogalma, hogy mivel jönne.
Karakterekre és lehetőségeikre vonatkozó kiegészítő szabályok: Ilyenek pl a mágiarendszer működése, vagy azok a speciális szabályok amelyek "nagy dolgok" véghezviteléhez kellhetnek (rituálék, építkezések...stb). A konkrét varázslatokat is érdemes ide pakolni, bár mostanában célszerűbbnek találjuk a mágiarendszert egy külön IN hangulatú "könyvbe" elkészíteni úgy, hogy az adott kaszthoz tartozó varázslatokat lehetőleg egy blokkba/oldalra rakjuk. A varázshasználó játékosaink hálásak lesznek, ha megkönnyítjük a dolgukat a nyomtatás terén.
Extra játékoslehetőségek, specialitások: Ide jöhetnek a finomságok, az ostromtoronytól kezdve, a méregkészítésen át, egészen az ereklyékig. Ezek a mellékutak olyan hatásokat vagy lehetőségeket képviselnek, amelyek elkészítéséről nem kell feltétlenül tudniuk, hiszen a végeredmény hatásmechanizmusát már ismerik (pl méreg hogyan mérgez, katapult hogyan sebez) hiszen azt leírtuk az általánosabb részeknél.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Kapos LIVE
Na megint tanultam valamit.
Itt vannak kissebb problémáim.
Ezekkel nem tudok még élni.
A többi dologban elvi hiba mi van még (leszámítva a faj/háttér/kaszt stb.)? Ha már nem lesz több benne, akkor a fenti szempontokat figyelembe véve elkezdem majd rendszerezni a szabályokat.
Itt vannak kissebb problémáim.
Bevezető, hangulati leírás, információszerző helyek elérhetőségei (honlap, képtár...stb) mindezt lehetőleg max 1 oldalnyi terjedelemben.
Ezekkel nem tudok még élni.
Ez meg egy olyan dolog, hogy mivel még nagyon erősen feltételes módban van a játék, a helyszínt most fogjuk még csak lerendezni (ezen áll vagy bukik egyelőre az egész), így semmi pontosat nem lehet róluk írni. Se hogy, hol lesz, se hogy mikor, vagy meddig lehet jelentkezni.az esemény főbb paraméterein keresztül (időtartam, helyszín, költségek...stb)
A többi dologban elvi hiba mi van még (leszámítva a faj/háttér/kaszt stb.)? Ha már nem lesz több benne, akkor a fenti szempontokat figyelembe véve elkezdem majd rendszerezni a szabályokat.
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Kapos LIVE
Noproblemo, csak azért írtam bele ezt is, ha eljut oda a fejlesztés akkor már nem kelljen külön ezzel vacakolni. De pl egy fórumcímet már meg tudsz adni, ahol kérdezősködhetnek a játékról Ezt ittAugur írta:Na megint tanultam valamit. Itt vannak kisebb problémáim.Ezekkel nem tudok még élni.Bevezető, hangulati leírás, információszerző helyek elérhetőségei (honlap, képtár...stb) mindezt lehetőleg max 1 oldalnyi terjedelemben.
Izé... hát nehéz ezt mondani, lévén nem látok rá pontosan mit akarsz kihozni a játékból. Igazából mielőtt a konkrét szabályok szintjén nekiesnénk a szétcincálásnak előbb megpróbálnék összedobni valami kérdéssort ami segít behatárolni a pontos célokat. Mert TE vszeg tudod mit szeretnél (vagy nem ) de mi kevésbé. Viszont bevallom, még nincs kész az a doksi amit erre a témára készíteni akartunk, így most csak ilyen ad-hoc módon kell összeraknom egy viszonylag használható "kínai portrét" a játékodról. Mert nyilván más célú játékokhoz más szemléletmód szükséges...Augur írta:A többi dologban elvi hiba mi van még (leszámítva a faj/háttér/kaszt stb.)? Ha már nem lesz több benne, akkor a fenti szempontokat figyelembe véve elkezdem majd rendszerezni a szabályokat.
Ami valószínű, hogy egy 1. generációs játéknak kell lennie (már csak a beletanulás miatt is), esetleg kisebb 2. genes behatásokkal, ezért eleve ezen a vonalon kezdek gondolkodni. Ugyanakkor elég sok részletre rá szeretnék kérdezni, és igyekszem még a mai nap folyamára megcsinálni ezt a cuccot.
Ja, ha a játékevolúciós generációs kérdés érdekel, arról már van egy kis olvasnivalónk http://docs.google.com/View?id=dg8b4kkp_107hn2x6vdf
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Kapos LIVE
Hasznos írás...
Az egyik problémám, a harc. Én hagyományörző vagyok, az ismeretségi körömből sokan űznek valamilyen küzdósportot. Felőlünk a játék mehetne teljesen szabadvívásos módszerrel is (rendesen rá lehet fogni az ellenfél fegyverének markolatára, van rendes gáncs, lökés, fegyver kézből kicsavarása, pajzsal ütés). Olvastam, hogy néhány játékban ez teljesen elfogadott. Viszont lehet, hogy ez a "durva" harcrendszer esetleg elriasztana jelentkezőket... Pedig akkor még nem is ott tartunk, hogy sima fakardokkal, husángokkal csépeljük egymást..
De ha segít abban, hogy segíthessetek, egy két alapelv: elsősorban 16 vagy afölöttieket szeretnék a játékra, nem vérpistiket, hanem szerepjátékosokat, minél több lehetőséget akarok adni a játékosoknak, lehessen (és kelljen néhány helyzetben) harcolni, ármánykodni, szövetkezni stb. A szervezők adják meg az irányvonalat, a játékosok pedig vegyék át az irányítást. Alapvetően nem akarom két csapatra osztani a játékosokat, hanem a már emlegetett banditacsapatos módszerrel kihozni belőlük a túlélő ösztönt. Most hirtelen ennyi jutott eszembe..
Kösz az eddigieket!
Az egyik problémám, a harc. Én hagyományörző vagyok, az ismeretségi körömből sokan űznek valamilyen küzdósportot. Felőlünk a játék mehetne teljesen szabadvívásos módszerrel is (rendesen rá lehet fogni az ellenfél fegyverének markolatára, van rendes gáncs, lökés, fegyver kézből kicsavarása, pajzsal ütés). Olvastam, hogy néhány játékban ez teljesen elfogadott. Viszont lehet, hogy ez a "durva" harcrendszer esetleg elriasztana jelentkezőket... Pedig akkor még nem is ott tartunk, hogy sima fakardokkal, husángokkal csépeljük egymást..
De ha segít abban, hogy segíthessetek, egy két alapelv: elsősorban 16 vagy afölöttieket szeretnék a játékra, nem vérpistiket, hanem szerepjátékosokat, minél több lehetőséget akarok adni a játékosoknak, lehessen (és kelljen néhány helyzetben) harcolni, ármánykodni, szövetkezni stb. A szervezők adják meg az irányvonalat, a játékosok pedig vegyék át az irányítást. Alapvetően nem akarom két csapatra osztani a játékosokat, hanem a már emlegetett banditacsapatos módszerrel kihozni belőlük a túlélő ösztönt. Most hirtelen ennyi jutott eszembe..
Kösz az eddigieket!
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Kapos LIVE
Harc téren azt hiszem, jó helyre jutottál, tekintve hogy a többség itt ugyan nem vallja magát hagyományőrzőnek, de műveli és igyekszik elsajátítani a nyugati harcművészetek némelyikét
Az úgymond "durva" harcrendszer két problémát tud maga után vonni:
- Óvatosabb embereket "elriasztaná", ez valamilyen szinten kis létszámú játékokon megoldható "kontaktszintek" alkalmazásával - mindenki tudja, hogy kivel lehet egymást három méterre eldobálni, és kire kell vigyázni. Nagyobb létszám (~30+) esetén még mi is csak agyalunk, hogy lehetne ezt jól megoldani.
- A nagyobb probléma, hogy téves önértékelésű embereket (gyk "én bírom a keményebbet") is behozna, velük a fő probléma, hogy a zavaróan nagy arcméretük mellé ön- és közveszélyesek, mivel nem ismerik fel a határt a kontaktos és a veszélyes harcmodor között. Erre a résztvevők szűrése a megoldás, amire sok helyen csúnyán néznek, de a szervezőnek szerintem szíve joga, kit enged a saját rendezvényén játszani.
Két csapat vs banditázás téma:
Semmiképp sem kell ragaszkodni a két, egyértelműen ellenséges csapathoz, sőt. Egy jó LARP szerintem pont arról szól, hogy minél kevesebb (ingame, nem szabályszinten) egyértelmű helyzet van, amiben a játékosok sok döntési lehetőséggel navigálhatnak. Persze van az a fajta játék is, ahol a szabályok miatt nem egyértelműek a helyzetek, de az inkább a rossz szabályalkotás mint a jó játék
Visszakanyarodva a fő témához, ez a banditázósdi akkor jó, ha a banditázás előre egyeztetett az érintettekkel, tapasztaltunk már pár helyen ilyen "random csapatbaosztást" és gondolom nem kell részleteznem, hogy mennyire nem menő.
Az úgymond "durva" harcrendszer két problémát tud maga után vonni:
- Óvatosabb embereket "elriasztaná", ez valamilyen szinten kis létszámú játékokon megoldható "kontaktszintek" alkalmazásával - mindenki tudja, hogy kivel lehet egymást három méterre eldobálni, és kire kell vigyázni. Nagyobb létszám (~30+) esetén még mi is csak agyalunk, hogy lehetne ezt jól megoldani.
- A nagyobb probléma, hogy téves önértékelésű embereket (gyk "én bírom a keményebbet") is behozna, velük a fő probléma, hogy a zavaróan nagy arcméretük mellé ön- és közveszélyesek, mivel nem ismerik fel a határt a kontaktos és a veszélyes harcmodor között. Erre a résztvevők szűrése a megoldás, amire sok helyen csúnyán néznek, de a szervezőnek szerintem szíve joga, kit enged a saját rendezvényén játszani.
Két csapat vs banditázás téma:
Semmiképp sem kell ragaszkodni a két, egyértelműen ellenséges csapathoz, sőt. Egy jó LARP szerintem pont arról szól, hogy minél kevesebb (ingame, nem szabályszinten) egyértelmű helyzet van, amiben a játékosok sok döntési lehetőséggel navigálhatnak. Persze van az a fajta játék is, ahol a szabályok miatt nem egyértelműek a helyzetek, de az inkább a rossz szabályalkotás mint a jó játék
Visszakanyarodva a fő témához, ez a banditázósdi akkor jó, ha a banditázás előre egyeztetett az érintettekkel, tapasztaltunk már pár helyen ilyen "random csapatbaosztást" és gondolom nem kell részleteznem, hogy mennyire nem menő.
Re: Kapos LIVE
Értem.
A másik dolog, amit még lehagytam az előző kommentemből: ha tudnám, hogy az összes résztvevő többé kevésbé becsületes lesz, akkor nem foglalkoznék életerővel, hanem ha csak karcolgatják egymást, az nem számít, de a komoly, egyértelmű találatokat ki kell játszani. Gondolom tudjátok mit értek ez alatt, de leírom: ha egy támadás súlyos sebet okozna a valóságban, akkor azt a testrészt lassabban lehet használni, ergo vágott lábbal nem lehet futni, kézzel meg még védekezni is bajos. ha egy támadás a valóságban levágná a testrészt, akkor meg abszolút használhatatlanná válik, kéznél nem lehet tárgyat tartani benne, lábnál pedig bicegni kell, ha mindkét lábat szétvágták akkor meg feküdni, térdelni... Egy nagyobb test találat pedig azonnali haldoklás állapotba vezet, pár perc múlva (hacsak ki nem végzik, vagy meg nem mentik) halál... Hátulról indított támadás, ha sikerül kardgombbal vagy keresztvassal, netalán ököllel az ellenfél tarkóját megérinteni (nem lendületből, de a "meghúztam a pihét a tarkódon" nem érvényes) az leütésnek számít. stb.
Lobster kérésére kiírtam a profilomra az MSN címemet, ott könnyebben lehet eszmét cserélni.
A másik dolog, amit még lehagytam az előző kommentemből: ha tudnám, hogy az összes résztvevő többé kevésbé becsületes lesz, akkor nem foglalkoznék életerővel, hanem ha csak karcolgatják egymást, az nem számít, de a komoly, egyértelmű találatokat ki kell játszani. Gondolom tudjátok mit értek ez alatt, de leírom: ha egy támadás súlyos sebet okozna a valóságban, akkor azt a testrészt lassabban lehet használni, ergo vágott lábbal nem lehet futni, kézzel meg még védekezni is bajos. ha egy támadás a valóságban levágná a testrészt, akkor meg abszolút használhatatlanná válik, kéznél nem lehet tárgyat tartani benne, lábnál pedig bicegni kell, ha mindkét lábat szétvágták akkor meg feküdni, térdelni... Egy nagyobb test találat pedig azonnali haldoklás állapotba vezet, pár perc múlva (hacsak ki nem végzik, vagy meg nem mentik) halál... Hátulról indított támadás, ha sikerül kardgombbal vagy keresztvassal, netalán ököllel az ellenfél tarkóját megérinteni (nem lendületből, de a "meghúztam a pihét a tarkódon" nem érvényes) az leütésnek számít. stb.
Lobster kérésére kiírtam a profilomra az MSN címemet, ott könnyebben lehet eszmét cserélni.
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Kapos LIVE
Megjegyzem, amit imént vázoltál, az pont az, amit mi "bizalmi harcrendszer" címszóval már egy ideje művelünk a szűrt társaságú játékainkon
Re: Kapos LIVE
Ja, könnyű akkor, ha van hozzá egy összeszokott baráti társaság, akik hozzászoktak már... De én például nem vagyok benne biztos, hogy akár itt az én kis baráti társaságomban (egy-két kivétellel) eltűrnének olyanokat, hogy "Bazze, ez betalált!" - "Nem is, alig súrolt! És az előbb levágtam a karod, szóval nem is használhattad volna!" - "Dehogy vágtad le, beleakadtál a ruhába!" stb... Mert hajlamosak az ilyenekre (ezt most egyelőre csak sima asztali szerep meg társasok alapján mondom És nem lehúzni akarom őket a szemetekben...)
És akkor ezek után ismeretlenekkel hogyan lehetne megoldani a bizalmi játékot?
Egy kérdés: fej és ágyéktalálatot mivel büntetitek (ha büntetitek) ilyen harcmodor mellett? Én, ha nem súlyos, akkor az áldozat halála mellett a támadót is halottnak kiáltanám ki... Azért figyeljünk hová csapunk. Nálatok hogy zajlik? Egyáltalán mit büntettek még?
És akkor ezek után ismeretlenekkel hogyan lehetne megoldani a bizalmi játékot?
Egy kérdés: fej és ágyéktalálatot mivel büntetitek (ha büntetitek) ilyen harcmodor mellett? Én, ha nem súlyos, akkor az áldozat halála mellett a támadót is halottnak kiáltanám ki... Azért figyeljünk hová csapunk. Nálatok hogy zajlik? Egyáltalán mit büntettek még?
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Kapos LIVE
Szerintem valamikor, amikor van idő, tartsunk egy hadijátékot vagy kisebb larpot, ahol lesz ez a társaság meg a Tiéd, aztán majd megszokják a bizalmit.
Re: Kapos LIVE
Részemről rendben van. A többiek nevében egyelőre nem szólok, de ők is élnek-halnak már egy ilyen lehetőségért, ha nem lesz más dolguk szerintem jönnek.
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Kapos LIVE
Először egy lehetséges válasz:
"- Fej és/vagy ágyéktalálat esetén fair viselkedést várunk el az érintett felektől. A gyengébbek kedvéért, ez tipikusan azt jelenti, hogy ha a sérült jelzi hogy folytatható akkor megy minden tovább, de ha a sérült inkább kiáll, akkor aki eltalálta vele együtt kiáll és próbál segíteni ha szükséges. Ez után egyikük sem áll vissza (kivéve a szabályok szerinti lehetőségekkel élve)."
Ebben a formában még nem a végleges megfogalmazás, de az elv nálunk (Caelumi Játék) ez lesz majd.
Bizalmi harcrendszer vs "ismeretlenek" kérdésre két megoldást látok egyelőre.
1 - nem lesz bizalmi harcrendszer
2 - a játék előtt/alatt egykét rutinos emberke tart egy kis oktatást/bemutatót az elvártakról és menet közben is ha úgy alakul "bíróként" viselkedik.
Az 1-es megoldás az elterjedtebb a 2-es megoldás pedig emberigényes és rossz társaság esetén vitákat szülhet. Ha azonban a későbbiekben erre a csapatra akarnál alapozni akkor érdemes eképp elkezdeni a "kiképzésüket"
"- Fej és/vagy ágyéktalálat esetén fair viselkedést várunk el az érintett felektől. A gyengébbek kedvéért, ez tipikusan azt jelenti, hogy ha a sérült jelzi hogy folytatható akkor megy minden tovább, de ha a sérült inkább kiáll, akkor aki eltalálta vele együtt kiáll és próbál segíteni ha szükséges. Ez után egyikük sem áll vissza (kivéve a szabályok szerinti lehetőségekkel élve)."
Ebben a formában még nem a végleges megfogalmazás, de az elv nálunk (Caelumi Játék) ez lesz majd.
Bizalmi harcrendszer vs "ismeretlenek" kérdésre két megoldást látok egyelőre.
1 - nem lesz bizalmi harcrendszer
2 - a játék előtt/alatt egykét rutinos emberke tart egy kis oktatást/bemutatót az elvártakról és menet közben is ha úgy alakul "bíróként" viselkedik.
Az 1-es megoldás az elterjedtebb a 2-es megoldás pedig emberigényes és rossz társaság esetén vitákat szülhet. Ha azonban a későbbiekben erre a csapatra akarnál alapozni akkor érdemes eképp elkezdeni a "kiképzésüket"
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Kapos LIVE
Ashi Valkoinen írta:Szerintem valamikor, amikor van idő, tartsunk egy hadijátékot vagy kisebb larpot, ahol lesz ez a társaság meg a Tiéd, aztán majd megszokják a bizalmit.
Rég volt már úgyis gyakorlójáték, szóval ez nem hülye ötlet. Amúgy is épp tegnap vetettem fel Homárnak egy "Combat workshop" ötletét. Nyitok is neki témát.
Re: Kapos LIVE
Sziasztok!
Rengeteget változtattam a szabályokon Lobster útmutatásával, úgy gondolom, hogy megosztom itt is, lehet véleményezni (ha pár helyen értelmetlenségekbe ütköztök, kérlek külön jelezzétek, annyi változáson ment át, hogy lehet, hogy az előző változatokból benne maradtak szavak, hibák).
Jelen álláspont szerint szeretném ismerősi körrel és olyanokkal lebonyolítani a játékot, akik normálisan tudnak játszani a bizalmi harcrendszerrel, így erre alapoztam...
Hopp, link majdnem lemaradt: http://docs.google.com/document/pub?id=1D2Hcbemf__IPeIiRH6dpgiuyhhjCRbLTj3RqRVinuKo
Rengeteget változtattam a szabályokon Lobster útmutatásával, úgy gondolom, hogy megosztom itt is, lehet véleményezni (ha pár helyen értelmetlenségekbe ütköztök, kérlek külön jelezzétek, annyi változáson ment át, hogy lehet, hogy az előző változatokból benne maradtak szavak, hibák).
Jelen álláspont szerint szeretném ismerősi körrel és olyanokkal lebonyolítani a játékot, akik normálisan tudnak játszani a bizalmi harcrendszerrel, így erre alapoztam...
Hopp, link majdnem lemaradt: http://docs.google.com/document/pub?id=1D2Hcbemf__IPeIiRH6dpgiuyhhjCRbLTj3RqRVinuKo
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Kapos LIVE
Leghamarabb csütörtök estére ígérem hogy átnézem és részletesen véleményezem, addig is van olyan 500 előadásfóliányi tananyagom holnapra, meg 520 oldal tanulnivalóm csütörtök reggelre.
Ja, és nem tudok hozzáférni a linkhez, biztos publikáltad?
Ja, és nem tudok hozzáférni a linkhez, biztos publikáltad?
Re: Kapos LIVE
Igen... Megosztás az interneten.. Mindjárt ránézek. Most sem működik?
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Kapos LIVE
Nem, biztos megnyomtad a dokumentum közzététele gombot?
De ha egyszerűen biztosra akarsz menni, használd a "link kérése a megosztáshoz" opciót.
De ha egyszerűen biztosra akarsz menni, használd a "link kérése a megosztáshoz" opciót.
Re: Kapos LIVE
http://docs.google.com/document/edit?id=1D2Hcbemf__IPeIiRH6dpgiuyhhjCRbLTj3RqRVinuKo&hl=hu Ez link kérése megosztőáshoz-al van
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
Re: Kapos LIVE
Kösz, így jó. Első átfutásra egyvalamin ragadt meg a szemem nagyon, a többi tényleg majd csütörtökön jön:
"Nehéz vért: Minden fémből készült, vagy fémszerű anyagból készült vértezet. Állhat több részből. A jól elkészített, szabályos teljesvértben nem lehet futni, maximum kocogni (vagy a súlya, vagy a kialakítása miatt)."
Már elnézést, de ez mi? Mármint, egy jó teljesvért nyilván nem húsz deka, de azt hogy szabályszinten ne lehessen benne futni, azt kicsit meredeknek érzem.
"Nehéz vért: Minden fémből készült, vagy fémszerű anyagból készült vértezet. Állhat több részből. A jól elkészített, szabályos teljesvértben nem lehet futni, maximum kocogni (vagy a súlya, vagy a kialakítása miatt)."
Már elnézést, de ez mi? Mármint, egy jó teljesvért nyilván nem húsz deka, de azt hogy szabályszinten ne lehessen benne futni, azt kicsit meredeknek érzem.
Re: Kapos LIVE
Na, elírás: fém vért vagy teljes vértezet akart lenni...
Augur- Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.
1 / 2 oldal • 1, 2
1 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.