LarpHaTár
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kapos LIVE

+3
Ashi Valkoinen
Kildar
Augur
7 posters

1 / 2 oldal 1, 2  Next

Go down

Kapos LIVE Empty Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Kedd Május 04, 2010 11:06 pm

Hello!
A cím nem a játék címe. Ez a LIVE még nagyon bizonytalan, hogy egyáltalán meg lesz e szervezve. A fontosabb dolog, hogy mivel első ilyen alkotás, szeretném a segítségeteket kérni, hogy a hibákat, vagy nehezen megvalósítható részeket segítsetek kiszűrni belőle. Akár meg lesz szervezve, akár nem szeretnék kis (elméleti) tapasztalathoz jutni ezen a téren. Köszönöm előre mindenkinek!

A játék szabályzata: http://docs.google.com/document/pub?id=1buxV_LT4suBrrwDvqK43Rgxm-H0D6R6rRXDnx_vClKQ

Ja, és még valami: kérnék a játék alapján valami hangzatos nevet adni neki, hogy ne csak így függjön a levegőben a kicsike. Ötletek? Mert sajna nekem nagyon nincs.Smile

Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Kildar Kedd Május 04, 2010 11:11 pm

Üdv a fórumon!

Holnapra ígérem átnézem, most már komolyabb produktív munkához nincs agykapacitásom.
Arra kérnélek viszont, hogy:
1) egy gyors bemutatkozást kérlek ejts meg a csevegő -> offtopikban, a többség itt még nem tudja, ki vagy.
2) A nickedet az adatlapodon légyszíves módosítsd, errefelé nem szeretjük az indokolatlan számokat tartalmazó nickeket, próbálj olyat választani, amit ha élőben hallasz, hallgatnál rá - én tuti nem hallgatnék a "sanyinyolcvannyolc"-ra Smile
Kildar
Kildar
Diktátor
Diktátor

Hozzászólások száma : 2651
Age : 35
Tartózkodási hely : Celldömölk/Veszprém/Vonat/Erdő
Registration date : 2008. Feb. 25.

http://sites.google.com/site/demgardikronikak/

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Ashi Valkoinen Szer. Május 05, 2010 7:25 pm

A képzettségek részbe belepörgetve azt javaslom, gondold át, mit is akarsz, kiknek szerveznéd.

Ugyanis a vérthasználat/kétkezes harc ne legyen már képzettséghez kötve... kicsit viccesen hat, ha a 160 cm-es lánykának megvan a képzettsége, míg mondjuk egy kétajtós szekrénynek meg nem...

Gáncsolás képzettség? WTF? Bemondásra? Aúúú

Fosztogatás képzettség: két tárgyat vehetek el? Dejó...

Engem eléggé a "régi típusú" szabályrendszerekre emlékeztet, ahol mindent alaposan, gondosan rögzítünk, gyakran életszerűtlen helyzeteket teremtve. De hangúlyozom, nem tudom, kiknek szervezed a játékot, vannak, akik ilyen rendszerekben szeretnek játszani, én például nem, ezért is szólok, hogy nekem mi nem tetszik. De másnak ez tetszhet.

Tudom, ez nem volt túl produktív, meg faszság az önfényezés, de szerintem nézd meg előtte a 2009-es Cell-Live szabálykönyvét...
Ashi Valkoinen
Ashi Valkoinen

Hozzászólások száma : 2254
Age : 35
Tartózkodási hely : Gerecse, Tatabánya, vonat, Budapest
Registration date : 2008. Mar. 16.

http://ashi.web.elte.hu/

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Kildar Szer. Május 05, 2010 7:30 pm

Most nincs igazán időm részletekbe menően foglalkozni a dolgokkal, de ami nagyon szembeszökő dolog:

+1 ÉP - 3 KAP.
Könnyűvért viselet - 4 KAP, hatása: +1 ÉP, _ha_ rajtad van a könnyű vérted.

Ezt a kis visszásságot jó lenne feloldani, mert kicsit ilyen _nemmondommelyik_ liveos utánérzése van annak, hogy aki igényesen megvalósít dolgokat és nem exploitolja a rendszert, annak játéktechnikai hátrányai lesznek.
Kildar
Kildar
Diktátor
Diktátor

Hozzászólások száma : 2651
Age : 35
Tartózkodási hely : Celldömölk/Veszprém/Vonat/Erdő
Registration date : 2008. Feb. 25.

http://sites.google.com/site/demgardikronikak/

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Szer. Május 05, 2010 9:03 pm

Hm, ezek alapján jutott most eszembe alternatíva. Egész végig abból a szabályrendszerből indultam ki, amin részt vettem tavaly (egyébként az jó volt). Rájöttem mi hibázik az ötleteimben, mégpedig, hogy annyira hasonlót/jobbat/többlehetőségűbbet akartam alkotni, hogy beletörik a bicskám. Következő ötlet: a szabályrendszer nagy része marad. Képzettségek, fajok, hátterek (na jó, az talán marad) nincsenek. Lesznek kasztok, mégpedig a következők: Harcos (minden fegyver, nehéz vagy könnyűvért, pajzs), Barbár (egy kétkezes vagy két egykezes fegyver, hajítófegyverek, könnyűvért, harci düh), Zsivány (egykezes és távolsági fegyverek, könnyűvért, orvtámadás, Varázsló (az iskolákkal). Életereje mindenkinek 3, Barbárnak 4, nehézvért +3, könnyűvért +1... Ez a halálom komolyan mondom, tudom, hogy ilyen helyzetben legtöbbször az "egyszerű=jó", de néha elszalad velem a ló csöppet, mindent bele akarok zsúfolni.

Még valami: nagy vonalakban a történetről lenne kérdésem. Ragaszkodni kell a két csapathoz, vagy a következő ötlet kivitelezhető: a játékosok közül kiválasztunk 5-6 darabot, élükre rakunk egy kellően alattomos beépített embert, ők lesznek a banditák. Kapnak egy megkülönböztető jelzést is, hogy felismerjék egymást A többi játékos külön külön, a játéktér különböző pontjain kapcsolódik be a játékba. A banditák vadásszák a játékosokat. A játékosok kénytelenek kisebb-nagyobb csapatokba tömörülni. Azt a helyzetet kell csak megakadályozni, hogy ne egy nagy csapat JK legyen, hanem legalább 2 csapat. Így lehet a helyzetet még jobban keverni, ha a JK-k maguktól (esetleg kisebb kavarásra) a csapat ellen fordulnak, kiszakadnak, kissebb csapatok alakulnak, majd összeolvadnak. Vélemény?

Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Szer. Május 05, 2010 10:58 pm

Itt van a változtatott verzió. http://docs.google.com/document/pub?id=1JuI3sff2jtY9K25_f3361tD_WCl9IpNVq9ACixYWm1o
Szigórúan összecsapva. A fajok, a hátteriek, kasztok és varázslatok fejezetek elején van egy-egy sor dőlt betűvel szedve, ami hozzátok szól, a véleményetekre kíváncsi. A fajokon egyelőre fenn vagyok akadva, vinnének színt a játékba (szó szerint is), de lehet, hogy ez is a felesleges bonyolításba tartozik?
Hátterekből 2 van, így nincs értelmük, de ha lenne még hozzájuk 2-3, akkor már ez is maradhatna.
Kaszt 4 van, aminek értelmét találtam, de a tudatalattim kiált egy ötödikért.

A varázslatokról mi a véleményetek, arról még nem szóltatok. 30 kiló, maradhat?

Fejlődés. Kell a játékba, vagy sem?

Jó éjszakát!

ui: kasztoknál a harcos leírásában van egy elírás, hülye google-dok csinálta. "%%'10" helyett "30", csak nem engedte javítani, nekem meg már nincs kedvem küszködni vele.

Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Lobster Csüt. Május 06, 2010 5:05 am

Első körben egy kis olvasnivaló a szabályrendszerkészítés "gyakorlati" kérdéseiről. A tartalmi témákba és a kérdésekre másik hszben reagálnék, hogy ne keveredjen...

Struktúra.
Első lényeges elem, hogy a rendszer legyen átlátható és minél logikusabban felépített. Erre többféle rendezőelv létezik, amiből kettő az ami egy LARP-nál fontos szerintünk.
Egyrészt a szabályok ismeretének fontossága, illetve azok érintettjeinek köre az, ami meghatározó egy rendszerben. Tehát a dokumentumban minél előrébb legyenek azok a szabályok amelyek mindenkire vonatkoznak, és csak hátrább azok, amelyek faj-kaszt...stb specifikusak. Ez persze nem igaz azokra a faji-kaszti hatásokra amelyeket másoknak is illik tudniuk.
Másik lényeges rendezőelv a tartalmi kapcsolhatóság. Érdemes a hasonló súlyú szabályrészeket tartalmilag egymás környékére rendezni, ami egyrészt a memorizálhatóságot, másrészt a későbbi visszakereshetőséget javítja, ha nem kell jobbra-balra 4-5 oldalakat lapozni ha keresek valamit a harcos kasztról pl.
További lényeges tényező, hogy már a kezdetektől tudnia kell a szervezőségnek, hogy pontosan kiknek is szánja a szabályrendszert, illetve hogy milyen kapcsolt tartalmat akar átadni a játékosoknak a szabályokon kívül. A túlságosan lecsupaszított szabályok nem feltétlenül vonzóak, ha új embereket akarunk megszólítani, de a hangulati elemekkel felduzzasztott sok "rizsát" tartalmazó rendszerek meg a régi játékosokat fárasztják. Az sem mindegy, hogy a táborozási-out szabályok milyen szinten vannak kifejtve és hol.
Érdemes kompromisszumot kötni, és a bevezetőben letudni a hangulati és out részt, míg a konkrét játéktechnikai részeket inkább lényegre törően megírni.

Összegezve a kérdést, a szerintünk célszerű sorrend valami ilyesmi:

Általános leíró információk mindenkinek: Ide olyan dolgokat érdemes írni amivel pozicionáljuk a játékunkat. Bevezető, hangulati leírás, információszerző helyek elérhetőségei (honlap, képtár...stb) mindezt lehetőleg max 1 oldalnyi terjedelemben. Ez az "ELSŐ OLDAL" ami tulajdonképpen arra szolgál hogy lehetőséget adjunk eldönteni a játékosnak, hogy érdekli e őt ez a játék.

Általános játékinfók: A tulajdonképpen szabályrendszert megelőző adatok, a jelentkezéstől kezdve, a feltételeken át az esemény főbb paraméterein keresztül (időtartam, helyszín, költségek...stb) egészen a felelősségi nyilatkozat elérhetőségéig. Ez a két szakasz jó ha belefér az első két oldalba.

Szabványok és elvárások amiket mindenkinek tudnia kell: Ide jönnek azok azok konkrétumok amik meghatározzák a játékbeli mozgásteret. IN-OUT kérdések, jelmezelvárások, látók/bírák/szervezők jogköre és felismerhetősége, biztonsági előírások, alkoholfogyasztás kérdése...stb.

Szabályok amiket mindenkinek tudnia kell: Azok a konkrét szabályok, amik mindenkit érintenek. Életerőrendszer, sebzésrendszer, általános jelölések, használható fegyverek/vértek és ezek hatásai, játéktárgyakra vonatkozó szabályok egyszóval, minden olyan szabály ami jó eséllyel egyaránt vonatkozik harcostól a papokon át egészen a tolvajokig. Elméletileg ez lenne a szabályrendszer egyszerűbbik és átláthatóbb része, egy nem táper emberke már ennek ismeretében jót tud játszani (lásd Kildar karakteréhez hasonlóan, aki gyakorlatilag a mentálpajzson kívül semmit nem "használt"). Mondanom sem kell az a jó, ha minél rövidebb és átláthatóbb eddig a rendszer.

Karakterekre vonatkozó szabályok: (kivéve varázslatok, azt érdemesebb a mágia részbe rakni). Ide érdemes olyan infókat pakolni amelyekkel a már játszani képes emberke kialakíthatja a saját karakterét. Kasztmegkötések, feltételek, előny-hátrányrendszer, képességek...stb. Érdemes minél kevesebb felé bontani az ilyen infókat, hogy egy adott kasztra vonatkozó minden főbb adat megtalálható legyen egy oldalon. Ezek a részek már lehetnek bővebben kifejtve, részletesen úgyis csak az fogja elolvasni akit érint vagy egyébként is akarja. Arra viszont érdemes figyelni, ha olyan képességeket és speckókat találunk ki ami a többi játékosra kihathat, akkor azt mindenképpen meg kell említeni a "Szabályok amiket mindenkinek tudnia kell" részben, különben ebből később gondok lehetnek. Pl. a tolvajlás mindenképpen ilyen, de mondjuk az ostromgép használata nem feltétlenül. Nos, eddigre már ott tartunk, hogy az egyszeri játékos azt is tudja, hogyan kell játszani, és már arról is van fogalma, hogy mivel jönne.

Karakterekre és lehetőségeikre vonatkozó kiegészítő szabályok:
Ilyenek pl a mágiarendszer működése, vagy azok a speciális szabályok amelyek "nagy dolgok" véghezviteléhez kellhetnek (rituálék, építkezések...stb). A konkrét varázslatokat is érdemes ide pakolni, bár mostanában célszerűbbnek találjuk a mágiarendszert egy külön IN hangulatú "könyvbe" elkészíteni úgy, hogy az adott kaszthoz tartozó varázslatokat lehetőleg egy blokkba/oldalra rakjuk. A varázshasználó játékosaink hálásak lesznek, ha megkönnyítjük a dolgukat a nyomtatás terén.

Extra játékoslehetőségek, specialitások: Ide jöhetnek a finomságok, az ostromtoronytól kezdve, a méregkészítésen át, egészen az ereklyékig. Ezek a mellékutak olyan hatásokat vagy lehetőségeket képviselnek, amelyek elkészítéséről nem kell feltétlenül tudniuk, hiszen a végeredmény hatásmechanizmusát már ismerik (pl méreg hogyan mérgez, katapult hogyan sebez) hiszen azt leírtuk az általánosabb részeknél.
Lobster
Lobster

Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Csüt. Május 06, 2010 5:53 am

Na megint tanultam valamit.
Itt vannak kissebb problémáim.
Bevezető, hangulati leírás, információszerző helyek elérhetőségei (honlap, képtár...stb) mindezt lehetőleg max 1 oldalnyi terjedelemben.

Ezekkel nem tudok még élni.
az esemény főbb paraméterein keresztül (időtartam, helyszín, költségek...stb)
Ez meg egy olyan dolog, hogy mivel még nagyon erősen feltételes módban van a játék, a helyszínt most fogjuk még csak lerendezni (ezen áll vagy bukik egyelőre az egész), így semmi pontosat nem lehet róluk írni. Se hogy, hol lesz, se hogy mikor, vagy meddig lehet jelentkezni.

A többi dologban elvi hiba mi van még (leszámítva a faj/háttér/kaszt stb.)? Ha már nem lesz több benne, akkor a fenti szempontokat figyelembe véve elkezdem majd rendszerezni a szabályokat.

Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Lobster Csüt. Május 06, 2010 6:11 am

Augur írta:Na megint tanultam valamit. Itt vannak kisebb problémáim.
Bevezető, hangulati leírás, információszerző helyek elérhetőségei (honlap, képtár...stb) mindezt lehetőleg max 1 oldalnyi terjedelemben.
Ezekkel nem tudok még élni.
Noproblemo, csak azért írtam bele ezt is, ha eljut oda a fejlesztés akkor már nem kelljen külön ezzel vacakolni. De pl egy fórumcímet már meg tudsz adni, ahol kérdezősködhetnek a játékról Smile Ezt itt Razz
Augur írta:A többi dologban elvi hiba mi van még (leszámítva a faj/háttér/kaszt stb.)? Ha már nem lesz több benne, akkor a fenti szempontokat figyelembe véve elkezdem majd rendszerezni a szabályokat.
Izé... hát nehéz ezt mondani, lévén nem látok rá pontosan mit akarsz kihozni a játékból. Igazából mielőtt a konkrét szabályok szintjén nekiesnénk a szétcincálásnak előbb megpróbálnék összedobni valami kérdéssort ami segít behatárolni a pontos célokat. Mert TE vszeg tudod mit szeretnél (vagy nem Wink) de mi kevésbé. Viszont bevallom, még nincs kész az a doksi amit erre a témára készíteni akartunk, így most csak ilyen ad-hoc módon kell összeraknom egy viszonylag használható "kínai portrét" a játékodról. Mert nyilván más célú játékokhoz más szemléletmód szükséges...
Ami valószínű, hogy egy 1. generációs játéknak kell lennie (már csak a beletanulás miatt is), esetleg kisebb 2. genes behatásokkal, ezért eleve ezen a vonalon kezdek gondolkodni. Ugyanakkor elég sok részletre rá szeretnék kérdezni, és igyekszem még a mai nap folyamára megcsinálni ezt a cuccot.
Ja, ha a játékevolúciós generációs kérdés érdekel, arról már van egy kis olvasnivalónk Smile http://docs.google.com/View?id=dg8b4kkp_107hn2x6vdf
Lobster
Lobster

Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Csüt. Május 06, 2010 8:50 am

Hasznos írás... Smile

Az egyik problémám, a harc. Én hagyományörző vagyok, az ismeretségi körömből sokan űznek valamilyen küzdósportot. Felőlünk a játék mehetne teljesen szabadvívásos módszerrel is (rendesen rá lehet fogni az ellenfél fegyverének markolatára, van rendes gáncs, lökés, fegyver kézből kicsavarása, pajzsal ütés). Olvastam, hogy néhány játékban ez teljesen elfogadott. Viszont lehet, hogy ez a "durva" harcrendszer esetleg elriasztana jelentkezőket... Pedig akkor még nem is ott tartunk, hogy sima fakardokkal, husángokkal csépeljük egymást.. Smile

De ha segít abban, hogy segíthessetek, egy két alapelv: elsősorban 16 vagy afölöttieket szeretnék a játékra, nem vérpistiket, hanem szerepjátékosokat, minél több lehetőséget akarok adni a játékosoknak, lehessen (és kelljen néhány helyzetben) harcolni, ármánykodni, szövetkezni stb. A szervezők adják meg az irányvonalat, a játékosok pedig vegyék át az irányítást. Alapvetően nem akarom két csapatra osztani a játékosokat, hanem a már emlegetett banditacsapatos módszerrel kihozni belőlük a túlélő ösztönt. Most hirtelen ennyi jutott eszembe..

Kösz az eddigieket! Smile

Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Kildar Csüt. Május 06, 2010 9:19 am

Harc téren azt hiszem, jó helyre jutottál, tekintve hogy a többség itt ugyan nem vallja magát hagyományőrzőnek, de műveli és igyekszik elsajátítani a nyugati harcművészetek némelyikét Smile

Az úgymond "durva" harcrendszer két problémát tud maga után vonni:
- Óvatosabb embereket "elriasztaná", ez valamilyen szinten kis létszámú játékokon megoldható "kontaktszintek" alkalmazásával - mindenki tudja, hogy kivel lehet egymást három méterre eldobálni, és kire kell vigyázni. Nagyobb létszám (~30+) esetén még mi is csak agyalunk, hogy lehetne ezt jól megoldani.
- A nagyobb probléma, hogy téves önértékelésű embereket (gyk "én bírom a keményebbet") is behozna, velük a fő probléma, hogy a zavaróan nagy arcméretük mellé ön- és közveszélyesek, mivel nem ismerik fel a határt a kontaktos és a veszélyes harcmodor között. Erre a résztvevők szűrése a megoldás, amire sok helyen csúnyán néznek, de a szervezőnek szerintem szíve joga, kit enged a saját rendezvényén játszani.

Két csapat vs banditázás téma:
Semmiképp sem kell ragaszkodni a két, egyértelműen ellenséges csapathoz, sőt. Egy jó LARP szerintem pont arról szól, hogy minél kevesebb (ingame, nem szabályszinten) egyértelmű helyzet van, amiben a játékosok sok döntési lehetőséggel navigálhatnak. Persze van az a fajta játék is, ahol a szabályok miatt nem egyértelműek a helyzetek, de az inkább a rossz szabályalkotás mint a jó játék Razz
Visszakanyarodva a fő témához, ez a banditázósdi akkor jó, ha a banditázás előre egyeztetett az érintettekkel, tapasztaltunk már pár helyen ilyen "random csapatbaosztást" és gondolom nem kell részleteznem, hogy mennyire nem menő.
Kildar
Kildar
Diktátor
Diktátor

Hozzászólások száma : 2651
Age : 35
Tartózkodási hely : Celldömölk/Veszprém/Vonat/Erdő
Registration date : 2008. Feb. 25.

http://sites.google.com/site/demgardikronikak/

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Csüt. Május 06, 2010 10:15 am

Értem. Smile
A másik dolog, amit még lehagytam az előző kommentemből: ha tudnám, hogy az összes résztvevő többé kevésbé becsületes lesz, akkor nem foglalkoznék életerővel, hanem ha csak karcolgatják egymást, az nem számít, de a komoly, egyértelmű találatokat ki kell játszani. Gondolom tudjátok mit értek ez alatt, de leírom: ha egy támadás súlyos sebet okozna a valóságban, akkor azt a testrészt lassabban lehet használni, ergo vágott lábbal nem lehet futni, kézzel meg még védekezni is bajos. ha egy támadás a valóságban levágná a testrészt, akkor meg abszolút használhatatlanná válik, kéznél nem lehet tárgyat tartani benne, lábnál pedig bicegni kell, ha mindkét lábat szétvágták akkor meg feküdni, térdelni... Egy nagyobb test találat pedig azonnali haldoklás állapotba vezet, pár perc múlva (hacsak ki nem végzik, vagy meg nem mentik) halál... Hátulról indított támadás, ha sikerül kardgombbal vagy keresztvassal, netalán ököllel az ellenfél tarkóját megérinteni (nem lendületből, de a "meghúztam a pihét a tarkódon" nem érvényes) az leütésnek számít. stb.

Lobster kérésére kiírtam a profilomra az MSN címemet, ott könnyebben lehet eszmét cserélni.

Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Kildar Csüt. Május 06, 2010 10:25 am

Megjegyzem, amit imént vázoltál, az pont az, amit mi "bizalmi harcrendszer" címszóval már egy ideje művelünk a szűrt társaságú játékainkon Wink
Kildar
Kildar
Diktátor
Diktátor

Hozzászólások száma : 2651
Age : 35
Tartózkodási hely : Celldömölk/Veszprém/Vonat/Erdő
Registration date : 2008. Feb. 25.

http://sites.google.com/site/demgardikronikak/

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Csüt. Május 06, 2010 10:34 am

Ja, könnyű akkor, ha van hozzá egy összeszokott baráti társaság, akik hozzászoktak már... Smile De én például nem vagyok benne biztos, hogy akár itt az én kis baráti társaságomban (egy-két kivétellel) eltűrnének olyanokat, hogy "Bazze, ez betalált!" - "Nem is, alig súrolt! És az előbb levágtam a karod, szóval nem is használhattad volna!" - "Dehogy vágtad le, beleakadtál a ruhába!" stb... Mert hajlamosak az ilyenekre (ezt most egyelőre csak sima asztali szerep meg társasok alapján mondom Smile És nem lehúzni akarom őket a szemetekben...)
És akkor ezek után ismeretlenekkel hogyan lehetne megoldani a bizalmi játékot? Smile

Egy kérdés: fej és ágyéktalálatot mivel büntetitek (ha büntetitek) ilyen harcmodor mellett? Én, ha nem súlyos, akkor az áldozat halála mellett a támadót is halottnak kiáltanám ki... Azért figyeljünk hová csapunk. Nálatok hogy zajlik? Egyáltalán mit büntettek még?

Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Ashi Valkoinen Csüt. Május 06, 2010 11:24 am

Szerintem valamikor, amikor van idő, tartsunk egy hadijátékot vagy kisebb larpot, ahol lesz ez a társaság meg a Tiéd, aztán majd megszokják a bizalmit.
Ashi Valkoinen
Ashi Valkoinen

Hozzászólások száma : 2254
Age : 35
Tartózkodási hely : Gerecse, Tatabánya, vonat, Budapest
Registration date : 2008. Mar. 16.

http://ashi.web.elte.hu/

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Csüt. Május 06, 2010 11:27 am

Részemről rendben van. A többiek nevében egyelőre nem szólok, de ők is élnek-halnak már egy ilyen lehetőségért, ha nem lesz más dolguk szerintem jönnek.

Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Lobster Csüt. Május 06, 2010 11:28 am

Először egy lehetséges válasz:
"- Fej és/vagy ágyéktalálat esetén fair viselkedést várunk el az érintett felektől. A gyengébbek kedvéért, ez tipikusan azt jelenti, hogy ha a sérült jelzi hogy folytatható akkor megy minden tovább, de ha a sérült inkább kiáll, akkor aki eltalálta vele együtt kiáll és próbál segíteni ha szükséges. Ez után egyikük sem áll vissza (kivéve a szabályok szerinti lehetőségekkel élve)."

Ebben a formában még nem a végleges megfogalmazás, de az elv nálunk (Caelumi Játék) ez lesz majd.

Bizalmi harcrendszer vs "ismeretlenek" kérdésre két megoldást látok egyelőre.
1 - nem lesz bizalmi harcrendszer
2 - a játék előtt/alatt egykét rutinos emberke tart egy kis oktatást/bemutatót az elvártakról és menet közben is ha úgy alakul "bíróként" viselkedik.

Az 1-es megoldás az elterjedtebb Smile a 2-es megoldás pedig emberigényes és rossz társaság esetén vitákat szülhet. Ha azonban a későbbiekben erre a csapatra akarnál alapozni akkor érdemes eképp elkezdeni a "kiképzésüket"
Lobster
Lobster

Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Kildar Csüt. Május 06, 2010 11:31 am

Ashi Valkoinen írta:Szerintem valamikor, amikor van idő, tartsunk egy hadijátékot vagy kisebb larpot, ahol lesz ez a társaság meg a Tiéd, aztán majd megszokják a bizalmit.

Rég volt már úgyis gyakorlójáték, szóval ez nem hülye ötlet. Amúgy is épp tegnap vetettem fel Homárnak egy "Combat workshop" ötletét. Nyitok is neki témát.
Kildar
Kildar
Diktátor
Diktátor

Hozzászólások száma : 2651
Age : 35
Tartózkodási hely : Celldömölk/Veszprém/Vonat/Erdő
Registration date : 2008. Feb. 25.

http://sites.google.com/site/demgardikronikak/

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Hétf. Május 10, 2010 3:36 pm

Sziasztok!
Rengeteget változtattam a szabályokon Lobster útmutatásával, úgy gondolom, hogy megosztom itt is, lehet véleményezni (ha pár helyen értelmetlenségekbe ütköztök, kérlek külön jelezzétek, annyi változáson ment át, hogy lehet, hogy az előző változatokból benne maradtak szavak, hibák).
Jelen álláspont szerint szeretném ismerősi körrel és olyanokkal lebonyolítani a játékot, akik normálisan tudnak játszani a bizalmi harcrendszerrel, így erre alapoztam...

Hopp, link majdnem lemaradt: http://docs.google.com/document/pub?id=1D2Hcbemf__IPeIiRH6dpgiuyhhjCRbLTj3RqRVinuKo

Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Kildar Hétf. Május 10, 2010 3:40 pm

Leghamarabb csütörtök estére ígérem hogy átnézem és részletesen véleményezem, addig is van olyan 500 előadásfóliányi tananyagom holnapra, meg 520 oldal tanulnivalóm csütörtök reggelre.

Ja, és nem tudok hozzáférni a linkhez, biztos publikáltad?
Kildar
Kildar
Diktátor
Diktátor

Hozzászólások száma : 2651
Age : 35
Tartózkodási hely : Celldömölk/Veszprém/Vonat/Erdő
Registration date : 2008. Feb. 25.

http://sites.google.com/site/demgardikronikak/

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Hétf. Május 10, 2010 3:43 pm

Igen... Megosztás az interneten.. Mindjárt ránézek. Most sem működik?

Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Kildar Hétf. Május 10, 2010 3:48 pm

Nem, biztos megnyomtad a dokumentum közzététele gombot?

De ha egyszerűen biztosra akarsz menni, használd a "link kérése a megosztáshoz" opciót.
Kildar
Kildar
Diktátor
Diktátor

Hozzászólások száma : 2651
Age : 35
Tartózkodási hely : Celldömölk/Veszprém/Vonat/Erdő
Registration date : 2008. Feb. 25.

http://sites.google.com/site/demgardikronikak/

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Hétf. Május 10, 2010 3:54 pm


Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Kildar Hétf. Május 10, 2010 4:03 pm

Kösz, így jó. Első átfutásra egyvalamin ragadt meg a szemem nagyon, a többi tényleg majd csütörtökön jön:

"Nehéz vért: Minden fémből készült, vagy fémszerű anyagból készült vértezet. Állhat több részből. A jól elkészített, szabályos teljesvértben nem lehet futni, maximum kocogni (vagy a súlya, vagy a kialakítása miatt)."

Már elnézést, de ez mi? Very Happy Mármint, egy jó teljesvért nyilván nem húsz deka, de azt hogy szabályszinten ne lehessen benne futni, azt kicsit meredeknek érzem.
Kildar
Kildar
Diktátor
Diktátor

Hozzászólások száma : 2651
Age : 35
Tartózkodási hely : Celldömölk/Veszprém/Vonat/Erdő
Registration date : 2008. Feb. 25.

http://sites.google.com/site/demgardikronikak/

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Augur Hétf. Május 10, 2010 4:05 pm

Na, elírás: fém vért vagy teljes vértezet akart lenni... Smile

Augur

Hozzászólások száma : 77
Age : 32
Tartózkodási hely : Kaposvár
Registration date : 2010. May. 04.

Vissza az elejére Go down

Kapos LIVE Empty Re: Kapos LIVE

Témanyitás by Ajánlott tartalom


Ajánlott tartalom


Vissza az elejére Go down

1 / 2 oldal 1, 2  Next

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.