Törvények, szokások, szervezetek
+3
Ashi Valkoinen
Kildar
MagicHorse
7 posters
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Demgardi Krónikák 2012: A Zagrozai Karnevál
2 / 2 oldal
2 / 2 oldal • 1, 2
Re: Törvények, szokások, szervezetek
"Mindazonáltal a herceg nem teljhatalmú, joga van ugyan a város nemeseinek - a nemesi státusz egyébként sokféleképp kiérdemelhető vagy megvásárolható - birtokokat adományozni és tőlük elvenni, ám mindezt óvatosan kell tennie, több nemesi családnak kedvezve mint amennyit megharagítva, hiszen az összefogó nemesek könnyűszerrel leválthatják a zsarnokoskodó herceget."
Szerintem ez elég jó világképi támpont. De tartok tőle, hogy nem minden nemes érti és él is ezen "erejével", vagy rosszabb esetben nem is olvasta a világleírást.
Egy kicsit azt érzem problémának, hogy a kialakult erőviszonyokon nincs oka senkinek komolyan változtatni, mivel egyszerűen túl kicsi az az élettér amit fel kell és lehet osztani, ráadásul a belőle származó "hatalom" és "vagyon" sem elég látványos, pláne a kockázat mellett.
Szerintem ez elég jó világképi támpont. De tartok tőle, hogy nem minden nemes érti és él is ezen "erejével", vagy rosszabb esetben nem is olvasta a világleírást.
Egy kicsit azt érzem problémának, hogy a kialakult erőviszonyokon nincs oka senkinek komolyan változtatni, mivel egyszerűen túl kicsi az az élettér amit fel kell és lehet osztani, ráadásul a belőle származó "hatalom" és "vagyon" sem elég látványos, pláne a kockázat mellett.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Törvények, szokások, szervezetek
Csatlakozom az előttem szólóhoz. De ezen szerintem igen nehéz változtatni. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne megpróbálni...Lobster írta:Egy kicsit azt érzem problémának, hogy a kialakult erőviszonyokon nincs oka senkinek komolyan változtatni, mivel egyszerűen túl kicsi az az élettér amit fel kell és lehet osztani, ráadásul a belőle származó "hatalom" és "vagyon" sem elég látványos, pláne a kockázat mellett.
Re: Törvények, szokások, szervezetek
Ha igény van rá elkezdhetek kidolgozni konkrét öltözködési kódexeket először országok, aztán esetleg területek szintjén is. Nyilván könnyebb lenne elkülöníteni ki nemes és ki nem, ha előbbiek tartanák magukat egy adott öltözködési rendszerhez, a ruhákat és az ékszereket is beleértve. Lehet még emellett konkrét iránymutatókat megadni, különbséget tenni született és vásárolt rang között stb. A játékban is meg lehet jeleníteni in game ezeket a dolgokat, akár úgy, hogy törvényszerűen meg van adva mi az amit egy nemes viselhet, és egy közember nem.Kildar írta:Az eredeti terv szerint a nemeseket az udvartartásuk, öltözékük és ékszerezettségük, valamint a viselt címerük és színeik (melyet udvartartásuk is visel) jelzik, ez olvasható volt a weboldalon is. Eleve ezt a követelményrendszert (kiemelten az udvartartási követelményt) azért vezettük be, hogy ne szaporodjanak el annyira a "bemondásra nemesek", azaz akik zéró pluszkészüléssel hozzácsapják a karakterükhöz hogy ja amúgy nemesek. Ezt az idei játékban nem lehetett olyan jól szűrni - egyrészt a játék karneváli jellege miatt, másrészt a sok késett jelentkező karakterlapján nagyon jól elrejtett "ja és amúgy nemesi származású" kitételeket amiket az időszűke miatt én se mindig vettem észre.
HA van erre igény akkor nekiállok, először nagyvonalakban összeállítva az egészet, aztán Kildarral egyeztetve, esetleg külső segítséget bevonva javítani/finomítani a dolgot. Ami biztos, hogy ha nekiállok akkor is a jövő nyári játékra lesz komolyabb, használhatóbb doksi belőle.
Káoszos szerveződéshez sem kell feltétlenül rejtett fórum meg faszbúk csoport, elég lenne valami, ami összeköti a káosz-hívőket, pl egy eldugott kis szentély a pálya valamelyik eldugottabb zugában (két nap dzsindzsázás alatt felfedeztem párat), ahova éjnek évadján eljárhatnának pl titokban. A világon nincs olyan hogy 3+ létszámú káoszhívő esetén ne fussanak össze már az első este. Igen, első körben simán adhat félreértésre és friendly fire-re okot, ezt meg már oldják meg ők.
Re: Törvények, szokások, szervezetek
És honnan fogják csak ők tudni már játék elején, hogy hol a találka? Think!Gem Kapocs írta:Káoszos szerveződéshez sem kell feltétlenül rejtett fórum meg faszbúk csoport, elég lenne valami, ami összeköti a káosz-hívőket, pl egy eldugott kis szentély a pálya valamelyik eldugottabb zugában (két nap dzsindzsázás alatt felfedeztem párat), ahova éjnek évadján eljárhatnának pl titokban. A világon nincs olyan hogy 3+ létszámú káoszhívő esetén ne fussanak össze már az első este. Igen, első körben simán adhat félreértésre és friendly fire-re okot, ezt meg már oldják meg ők.
Re: Törvények, szokások, szervezetek
Eleve nem talállkáról volt szó. A karakterdoksikban simán megosztható szervezőileg hogy valahol van egy szentély, kb erre meg erre, a központi játékterületen kívül.
Plusz a szentély csak hirtelen hasraütéses példa volt, nem ez az egyetlen lehetőség.
Plusz a szentély csak hirtelen hasraütéses példa volt, nem ez az egyetlen lehetőség.
Re: Törvények, szokások, szervezetek
Na ja. Bár ez megint a szervezőnek jelent több melót szerintem. Minden doksiba beirkálni, számon tartani, hogy egyáltalában kiébe kell ilyen info...
Azért javasoltam a rejtett topicot, mivel ott egyszer jelentkezik valaki, kap jogosultságot, aztán alapvetően intézik egymás közt. Messze nincs vele annyi folyamatos munka. Ha nem használják ki, az már a maguk sara, nem pedig a szervezőé.
Azért javasoltam a rejtett topicot, mivel ott egyszer jelentkezik valaki, kap jogosultságot, aztán alapvetően intézik egymás közt. Messze nincs vele annyi folyamatos munka. Ha nem használják ki, az már a maguk sara, nem pedig a szervezőé.
Re: Törvények, szokások, szervezetek
Szerintem a rejtett topik már egy kicsit túl nagy teret is ad a szervezkedéshez a káosz kultistáknak.
A plusz munkával sem feltétlenül értek egyet, a nevezési modulba szerintem betehető egy rubrika, amiben jelölhető hogy a játékos káoszhívőt hoz-e vagy sem, ez alapján egy pár szavas/mondatos kiegészítést a szükséges doksikba bedobni szerintem nem sokkal több munka mint minden érintettnek jogosultságot adni a rejtett topikhoz. Erről Kildar tud nyilatkozni, ötletelni meg lehet, maximum meg lesz aszondva rá hogy hülyeség és ez esetben el lesz vetve.
A plusz munkával sem feltétlenül értek egyet, a nevezési modulba szerintem betehető egy rubrika, amiben jelölhető hogy a játékos káoszhívőt hoz-e vagy sem, ez alapján egy pár szavas/mondatos kiegészítést a szükséges doksikba bedobni szerintem nem sokkal több munka mint minden érintettnek jogosultságot adni a rejtett topikhoz. Erről Kildar tud nyilatkozni, ötletelni meg lehet, maximum meg lesz aszondva rá hogy hülyeség és ez esetben el lesz vetve.
2 / 2 oldal • 1, 2
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Demgardi Krónikák 2012: A Zagrozai Karnevál
2 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.