Általános megbeszélés és információs téma
+11
Frájd
Gem Kapocs
Nirwastir
Lobster
Spectre
Dorten
Erthandes
Ashi Valkoinen
MagicHorse
Árnybíró
Kildar
15 posters
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Demgardi Krónikák 2012: A Zagrozai Karnevál
4 / 4 oldal
4 / 4 oldal • 1, 2, 3, 4
Re: Általános megbeszélés és információs téma
Mivel instant heal azért kevés van a játékban, 4-5 mellkasszúrás elég halálos és nagyjából másfél másodperc alatt végrehajtható.
Re: Általános megbeszélés és információs téma
Viszont van a játékban feltámasztás. Az pedig esélyes, hogy Zagroza tulképpeni vezetőjénél, az egyházak mindent elkövetnek azért hogy bevágódjanak nála. Sőt, igazából az sem lenne meglepő, ha eleve jó kapcsolatot ápolt volna a papokkal a herceg (bár nem tudom ez valójában így volt e).
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Általános megbeszélés és információs téma
Pontosan ezt én sem értem, ha már meghalt a herceg vagy 99%, hogy kivérzik, akkor már mindegy, hogy bevágódtunk-e nála, vagy sem, mert a hatalom vagy a gyilkosok kezébe kerül, ha pedig magányos akció volt, akkor a nemesek választanak új herceget. Mellesleg a feltámasztás is csak az élettel összeegyeztethető állapotban megmaradt testű karakterekre vonatkozik.Lobster írta:Viszont van a játékban feltámasztás. Az pedig esélyes, hogy Zagroza tulképpeni vezetőjénél, az egyházak mindent elkövetnek azért hogy bevágódjanak nála. Sőt, igazából az sem lenne meglepő, ha eleve jó kapcsolatot ápolt volna a papokkal a herceg (bár nem tudom ez valójában így volt e).
Re: Általános megbeszélés és információs téma
Ashi: azt mondtad "Általában halál tekintetében is elég következetesen játszom...".
Én úgy tapasztaltam, hogy te minden tekintetben igyekszel következetesen játszani, pont emiatt tartalak jó szerepjátékosnak. Az Iffar által említett példa arra ismét arra akar utalni, hogy az oldalak esélyei nem egyenlőek. Amire szeretnék kilyukadni (már ha Sonir nem túrná szét állandóan a vitákat ) az, hogy ez a "probléma" kinek és miért is probléma.
És itt kanyarodnék vissza ahhoz a felvetéshez, mely szerint a nem "DKveteránok" számára nem egyértelmű az, hogy mit kapnak a játékon. Ahogy a HH-nál sérelmeztük azt, hogy nem kapott támpontokat a kezdő, hogy tudja milyen jellegű játékra készüljön (és olyan karaktereket hozhasson amelyek mind neki mind a többieknek jó élményt adnak) úgy itt is kiderült, hogy a régiek tudják mi a dörgés, de az újak szemmel láthatóan nem. Amit lehet orvosolni ingame (lásd a kezdő gárdisták milyen jól érezték magukat, hogy megkapták azt a keretet amin belül mozoghattak) de azért volt aki fél nap után hazament a játékról, és nem fizikai rosszullét miatt, illetve persze megintcsak vannak akik nem erre számítottak.
Nézzük pl a feltámasztást: "Képes halálos sebek gyógyítására is, sőt, a varázslatot a szentélyében létrehozva friss halottat is képes meggyógyítani, amennyiben a halottat rögtön (OUT állapotba váltás előtt) elviszik a szentélyébe."
vs.
"Mellesleg a feltámasztás is csak az élettel összeegyeztethető állapotban megmaradt testű karakterekre vonatkozik."
Tehát az élettel összeegyeztethető állapotnak tekintjük azt, hogy olyan sebeink vannak amikbe konkrétan BELEHALTUNK? Értem én hogy arra akartál utalni, hogy egy brassóviá darabolt vagy cafatokra robbantott embert nem lehet feltámasztani (bár ilyen kitétel igazából nincs a varázslat leírásában, ami megint csak azt mutatja, hogy TE tudod, meg a rutinosabb játékosok, de egy kezdő elhiszi amit a szabályokban elolvas.)
Továbbra is osztom azt a véleményt, hogy a DK a lehetőségek játéka, de a kezdők/elsőDKsok számára nem elég támpontot ahhoz, hogy tudják mire számítsanak és mit lenne érdemes hozni. Lásd Hektor karakterelőtörténete. Lásd Iffar észrevételeit. Lásd hazament embert. Lásd több motiválatlan embert akik nem is igazán tudták mihez igazodjanak.
Szerintem az nem probléma, hogy nehéz megölni a herceget. Sőt, még az sem gond, hogy nyilvánvalóan nehezebb egy törvényenkívüli vagy puccsista "oldalnak" az aktuális hatalmon lévő, stabil uralkodót legyőznie/ölnie/váltania. Iffar észrevételei is azokból a különbségekből fakadnak többnyire, amely az általa elvárt és az itt domináló játékelemek közti különbségek indukáltak. Mint ahogy a HH-n sem azt kaptuk amit vártunk (eleve meglepő volt, hogy nem azt a stílust vitte tovább a játék mint előző nyáron) és emiatt a Brigata konfliktusba is került, hogy karaktert játsszon, vagy legyen jókisfiú, úgy itt is arra vezetném vissza az egymás meg nem értését, hogy nem voltak szinkronban az elvárások.
Ez nem egyedi jelenség, ez már a második olyan "gyümölcspálesz" játék ahol ezzel szembesülök, de egészen tegnap estig, amikor Kildarnak megmutattam a Realsimes igényfelmérést és eredményeit még én sem vettem észre a párhuzamot.
Tehát most már két olyan magas minőségű és egy adott célcsoport igényeit maximálisan szem előtt tartó játékot ismerek, ahol az ominózus "fél lépcső" távolság kialakult ami elválasztja a "rutinos" és "kezdő" játékosokat (itt nem a larpban hanem az adott játékstílusban értendőek a kategóriák).
ui: trollokat nem etetek itt tovább, már van vadetető, majd ott vitázok veled Sonir Itt érdemi párbeszédet szeretnék folytatni.
Én úgy tapasztaltam, hogy te minden tekintetben igyekszel következetesen játszani, pont emiatt tartalak jó szerepjátékosnak. Az Iffar által említett példa arra ismét arra akar utalni, hogy az oldalak esélyei nem egyenlőek. Amire szeretnék kilyukadni (már ha Sonir nem túrná szét állandóan a vitákat ) az, hogy ez a "probléma" kinek és miért is probléma.
És itt kanyarodnék vissza ahhoz a felvetéshez, mely szerint a nem "DKveteránok" számára nem egyértelmű az, hogy mit kapnak a játékon. Ahogy a HH-nál sérelmeztük azt, hogy nem kapott támpontokat a kezdő, hogy tudja milyen jellegű játékra készüljön (és olyan karaktereket hozhasson amelyek mind neki mind a többieknek jó élményt adnak) úgy itt is kiderült, hogy a régiek tudják mi a dörgés, de az újak szemmel láthatóan nem. Amit lehet orvosolni ingame (lásd a kezdő gárdisták milyen jól érezték magukat, hogy megkapták azt a keretet amin belül mozoghattak) de azért volt aki fél nap után hazament a játékról, és nem fizikai rosszullét miatt, illetve persze megintcsak vannak akik nem erre számítottak.
Nézzük pl a feltámasztást: "Képes halálos sebek gyógyítására is, sőt, a varázslatot a szentélyében létrehozva friss halottat is képes meggyógyítani, amennyiben a halottat rögtön (OUT állapotba váltás előtt) elviszik a szentélyébe."
vs.
"Mellesleg a feltámasztás is csak az élettel összeegyeztethető állapotban megmaradt testű karakterekre vonatkozik."
Tehát az élettel összeegyeztethető állapotnak tekintjük azt, hogy olyan sebeink vannak amikbe konkrétan BELEHALTUNK? Értem én hogy arra akartál utalni, hogy egy brassóviá darabolt vagy cafatokra robbantott embert nem lehet feltámasztani (bár ilyen kitétel igazából nincs a varázslat leírásában, ami megint csak azt mutatja, hogy TE tudod, meg a rutinosabb játékosok, de egy kezdő elhiszi amit a szabályokban elolvas.)
Továbbra is osztom azt a véleményt, hogy a DK a lehetőségek játéka, de a kezdők/elsőDKsok számára nem elég támpontot ahhoz, hogy tudják mire számítsanak és mit lenne érdemes hozni. Lásd Hektor karakterelőtörténete. Lásd Iffar észrevételeit. Lásd hazament embert. Lásd több motiválatlan embert akik nem is igazán tudták mihez igazodjanak.
Szerintem az nem probléma, hogy nehéz megölni a herceget. Sőt, még az sem gond, hogy nyilvánvalóan nehezebb egy törvényenkívüli vagy puccsista "oldalnak" az aktuális hatalmon lévő, stabil uralkodót legyőznie/ölnie/váltania. Iffar észrevételei is azokból a különbségekből fakadnak többnyire, amely az általa elvárt és az itt domináló játékelemek közti különbségek indukáltak. Mint ahogy a HH-n sem azt kaptuk amit vártunk (eleve meglepő volt, hogy nem azt a stílust vitte tovább a játék mint előző nyáron) és emiatt a Brigata konfliktusba is került, hogy karaktert játsszon, vagy legyen jókisfiú, úgy itt is arra vezetném vissza az egymás meg nem értését, hogy nem voltak szinkronban az elvárások.
Ez nem egyedi jelenség, ez már a második olyan "gyümölcspálesz" játék ahol ezzel szembesülök, de egészen tegnap estig, amikor Kildarnak megmutattam a Realsimes igényfelmérést és eredményeit még én sem vettem észre a párhuzamot.
Tehát most már két olyan magas minőségű és egy adott célcsoport igényeit maximálisan szem előtt tartó játékot ismerek, ahol az ominózus "fél lépcső" távolság kialakult ami elválasztja a "rutinos" és "kezdő" játékosokat (itt nem a larpban hanem az adott játékstílusban értendőek a kategóriák).
ui: trollokat nem etetek itt tovább, már van vadetető, majd ott vitázok veled Sonir Itt érdemi párbeszédet szeretnék folytatni.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Általános megbeszélés és információs téma
Élettel összeegyeztethető seb pl 8-10 szúrás a bordakosár környékén. Élettel nem összeegyeztethető állapot ha levágták/robbantották a fejedet és nincs meg/cafatokban van. Még utóbbi esetben is összeegyeztethető az élettel a dolog ha a cafatokat összeszeded
Valahogy nekem korábbi szerepjátékos tapasztalatból is adódik (hiába nem vagyok veterán DK-s, max veterán larpos) hogy valakit csak akkor tudsz feltámasztani ha minden létfontosságú része megvan egy helyen.
Valahogy nekem korábbi szerepjátékos tapasztalatból is adódik (hiába nem vagyok veterán DK-s, max veterán larpos) hogy valakit csak akkor tudsz feltámasztani ha minden létfontosságú része megvan egy helyen.
Re: Általános megbeszélés és információs téma
Gem: ne kezdjünk el azon vitázni mit is az élettel összeegyeztethetetlen sérülés, olvastam már elégszer a hivatalos definíciókat.
"Halál egyértelmű jelei:
- élettel összeegyeztethetetlen sérülések, (fej levált a törzsről, kettévágott törzs...)"
Válasszuk azonban külön a dolgokat: Egyrészt a játékon belül is nehéz megvalósítani, hogy a herceget felkockázzák, kivágják a szívét, felrobbantsák a fejét...stb. Továbbra sem mondom, hogy lehetetlen, csak azt hogy határozottan nehezebb mint lelőni, ledöfni, megmérgezni...stb. És már azokat sem könnyű.
Ami azonban a mondanivalóm lényege, és ismét hangsúlyozom, hogy ne megint esettanulmánynak fogd fel:
Nincs leírva hogy NE működne a feltámasztás ha "élettel összeegyeztethetetlen sérülés" van. Ez megint egy olyan dolog ami "tapasztalatodból adódik" mint mondottad. EZT nem is kérdőjelezte meg senki. De a nem DKrutinos ember elolvassa hogy "van feltámasztás, ha elég gyorsak". Oszt ennyi infója van. Pont.
Így jogos az a hitük, hogy ha le is ölik, jó eséllyel akkor sem lesznek sikeresek, mert feltámasztják. Független attól, hogy pl Ashi jó arc és nem élne ezzel a lehetőséggel, vagy hogy (a szabályokon leírtakon kívül) azért mi tudjuk hogy nem mindenből lehet visszahozni.
"Halál egyértelmű jelei:
- élettel összeegyeztethetetlen sérülések, (fej levált a törzsről, kettévágott törzs...)"
Válasszuk azonban külön a dolgokat: Egyrészt a játékon belül is nehéz megvalósítani, hogy a herceget felkockázzák, kivágják a szívét, felrobbantsák a fejét...stb. Továbbra sem mondom, hogy lehetetlen, csak azt hogy határozottan nehezebb mint lelőni, ledöfni, megmérgezni...stb. És már azokat sem könnyű.
Ami azonban a mondanivalóm lényege, és ismét hangsúlyozom, hogy ne megint esettanulmánynak fogd fel:
Nincs leírva hogy NE működne a feltámasztás ha "élettel összeegyeztethetetlen sérülés" van. Ez megint egy olyan dolog ami "tapasztalatodból adódik" mint mondottad. EZT nem is kérdőjelezte meg senki. De a nem DKrutinos ember elolvassa hogy "van feltámasztás, ha elég gyorsak". Oszt ennyi infója van. Pont.
Így jogos az a hitük, hogy ha le is ölik, jó eséllyel akkor sem lesznek sikeresek, mert feltámasztják. Független attól, hogy pl Ashi jó arc és nem élne ezzel a lehetőséggel, vagy hogy (a szabályokon leírtakon kívül) azért mi tudjuk hogy nem mindenből lehet visszahozni.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Általános megbeszélés és információs téma
Ha rémlik én is leírtam: Egy káosz-kultistának/konspirátornak csak azért nem érte meg a játékon (se ezen és nagy valószínűséggel a korábbiakon/elkövetkezőkön sem) élni a kínálkozó igen jó lehetőségekkel akár a herceg, akár a nemesek megölésére, mert senki és semmi nem biztosítja hogy az említettek a támadástól végső halált halnak.Lobster írta:De a nem DKrutinos ember elolvassa hogy "van feltámasztás, ha elég gyorsak". Oszt ennyi infója van. Pont.
Így jogos az a hitük, hogy ha le is ölik, jó eséllyel akkor sem lesznek sikeresek, mert feltámasztják. Független attól, hogy pl Ashi jó arc és nem élne ezzel a lehetőséggel, vagy hogy (a szabályokon leírtakon kívül) azért mi tudjuk hogy nem mindenből lehet visszahozni.
Fejlerobbantásra tervezek készíteni eszközt (persze nevezett tevékenységre szigorúan in-game lesz alkalmas) aztán meglátjuk összejön-e és Kildar beengedi.e
Re: Általános megbeszélés és információs téma
Oksa akkor ebben egyetértünk.
Hogy ne kelljen megint újra előrángatni minden egyes alkalommal és szabályértelmezési témává tenni ez a topikot összefoglalnám az eddigi állításaim:
- Jogosnak találom azt az észrevételt, hogy a "hatalmi" és "ellenzéki" oldal lehetőségei nem azonosak.
- Nem tartom azonban problémának a szervezői egyensúlyozás hiányát, mivel ez egy tervezetten ilyen játék.
- A probléma legtöbb esetben abból fakadt, hogy az "ilyen játék" nem mindenkinek jelentette ugyanazt.
- A szervezők tudtommal már dolgoznak azon hogy több támpontot adjanak a kezdőknek is, illetve az eddig felmerült és pontosításra szoruló dolgokat javítsák.
Aloha!
Hogy ne kelljen megint újra előrángatni minden egyes alkalommal és szabályértelmezési témává tenni ez a topikot összefoglalnám az eddigi állításaim:
- Jogosnak találom azt az észrevételt, hogy a "hatalmi" és "ellenzéki" oldal lehetőségei nem azonosak.
- Nem tartom azonban problémának a szervezői egyensúlyozás hiányát, mivel ez egy tervezetten ilyen játék.
- A probléma legtöbb esetben abból fakadt, hogy az "ilyen játék" nem mindenkinek jelentette ugyanazt.
- A szervezők tudtommal már dolgoznak azon hogy több támpontot adjanak a kezdőknek is, illetve az eddig felmerült és pontosításra szoruló dolgokat javítsák.
Aloha!
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Általános megbeszélés és információs téma
Sokat nem akarok beledumálni mert annyira még nem látom át a dolgot de mind kezdő (egyik városőr) tényleg jól jött a keret hogy tudtuk kb mi a szerepünk, mit várnak el, ha épp nem találtuk fel magunkat kaptunk valami ugráltatást vagy noszogatást, még ha nem is volt más mint hogy kaptunk kimenőt kocsmázni vagy épp a szolgálólányok megsajnáltak minket és hoztak inni. Én támogatnám hogy máskor is legyen ilyen "instant" gyakorlatialg előre kidolgozott karakter amit könnyű komolyabb felkészülés nélkül is kezelni. Persze lehet ez csak nekem mint kezdő volt ennyire jó és másnak nem hiányzik, de ha már előjött hogy aki csak a neten olvas az hátrányból indulhat úgy gondoltam megemlítem. Mivel Ashit ismertem ha ő épp káoszos lett volna akkor ott lettem volna valami fegyverforgató mellette, ez csak a véletlen volt hogy erre az oldalra kerültem.
SirWalter- Hozzászólások száma : 2
Age : 33
Tartózkodási hely : árok partja
Registration date : 2008. Dec. 07.
Re: Általános megbeszélés és információs téma
Mindig vannak ilyen típusú szerepek, erre szolgálnak a sztereotípnak nevezett karakterek. Nem kell az előtörténet és a háttér aprólékos kidolgozásával szöttyögni, hanem bejelölöd az archetipikus karaktert és mész városőrnek, martalócnak, akárminek Hogy az adott bagázs vezetője mennyire tartja kézben a dolgokat és foglalja le az ilyen karaktereket az már csak rajta múlik, kívülről úgy látszott hogy Ashiék nagyon jól kezelték a dolgot.
4 / 4 oldal • 1, 2, 3, 4
LarpHaTár :: Élőszerepjátékok alfórumai :: Lezajlott rendezvények archívuma :: Demgardi Krónikák 2012: A Zagrozai Karnevál
4 / 4 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.