Szabályrendszer
+11
Shivan
Lobster
Soloviel
Michael
Nedda
Keitel
Isair
Draug
Baharroth
Ishar
Kildar
15 posters
4 / 5 oldal
4 / 5 oldal • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Szabályrendszer
Ami szerintem fix:
Játékon belül bárki bármit hazudhat, és a hatáskártyára írtak alapján kell eljárni. Ez esetben mindenki tudni fogja, hogy csak annak lehet hatása, amin kártya van.
Nyomatékosan fel kell hívni a figyelmet arra, hogy csak a hatáskártyára nyomtatott hatás érvényesül, semmi más, bárki bármit mond. Amin nincs hatáskártya az nem bír hatással, nincs ilyen, hogy leesett, vagy nem volt elég papír. Ez esetben komponens híján a tárgy nem fog működni. A kézzel írt kiegészítések érvénytelenek. Előre meg kell határozni pár lehetséges hatást, ezekből bőven kell nyomtatni, a játék közben újakat kitalálni nem lehet (lásd nyaktörés, szirénázó ogár/láthatatlanná tévő maszk).
Ezen belül két választható opció:
-Csak szervezőileg ellenőrzött tárgyakon lehet hatáskártya. Ezzel korlátozzuk a játékosokat, a saját hozott tárgyaikra nem mondhatják, hogy gyógyital, vagy méreg, mert egyből látszik hogy nincs rajtuk kártya. Ezzel kizárjuk a blöff lehetőségét, ami egyes helyzetekben igencsak életszerű kényszer, más helyzetekben pedig a jó értelemben vett kuruzslás eszköze. Ez a korlátozás a játékon belül megmagyarázható azzal, hogy a varázstárgyaknak olyan kisugárzásuk van, amit mindenki megérez, ha a kezébe vesz egy ilyen tárgyat (esetleg távolról is érződik, ha látjuk a tárgyat, bár ez kissé erőltetetten hangzik) így közönséges tárgyról senki sem hiszi, hogy varázstárgy. Ennek a lehetőségnek az az előnye, hogy nincs lehetőség akkora kavarásra.
-Bárki elláthat tárgyakat előre nyomtatott "nem történik semmi" hatáskártyával. Használatkor így kiderül a csalás, a játékosoknak lehetőségük van blöffölni. A "nem történik semmi" kinyitáskor válik olvashatóvá, az előnyomtatás elkerülhetővé teszi a csalást. A kuruzslókat a játékon belül lehet felelősségre vonni, az őket ért atrocitások garantálját majd a jó mérték betartását.
Játékon belül bárki bármit hazudhat, és a hatáskártyára írtak alapján kell eljárni. Ez esetben mindenki tudni fogja, hogy csak annak lehet hatása, amin kártya van.
Nyomatékosan fel kell hívni a figyelmet arra, hogy csak a hatáskártyára nyomtatott hatás érvényesül, semmi más, bárki bármit mond. Amin nincs hatáskártya az nem bír hatással, nincs ilyen, hogy leesett, vagy nem volt elég papír. Ez esetben komponens híján a tárgy nem fog működni. A kézzel írt kiegészítések érvénytelenek. Előre meg kell határozni pár lehetséges hatást, ezekből bőven kell nyomtatni, a játék közben újakat kitalálni nem lehet (lásd nyaktörés, szirénázó ogár/láthatatlanná tévő maszk).
Ezen belül két választható opció:
-Csak szervezőileg ellenőrzött tárgyakon lehet hatáskártya. Ezzel korlátozzuk a játékosokat, a saját hozott tárgyaikra nem mondhatják, hogy gyógyital, vagy méreg, mert egyből látszik hogy nincs rajtuk kártya. Ezzel kizárjuk a blöff lehetőségét, ami egyes helyzetekben igencsak életszerű kényszer, más helyzetekben pedig a jó értelemben vett kuruzslás eszköze. Ez a korlátozás a játékon belül megmagyarázható azzal, hogy a varázstárgyaknak olyan kisugárzásuk van, amit mindenki megérez, ha a kezébe vesz egy ilyen tárgyat (esetleg távolról is érződik, ha látjuk a tárgyat, bár ez kissé erőltetetten hangzik) így közönséges tárgyról senki sem hiszi, hogy varázstárgy. Ennek a lehetőségnek az az előnye, hogy nincs lehetőség akkora kavarásra.
-Bárki elláthat tárgyakat előre nyomtatott "nem történik semmi" hatáskártyával. Használatkor így kiderül a csalás, a játékosoknak lehetőségük van blöffölni. A "nem történik semmi" kinyitáskor válik olvashatóvá, az előnyomtatás elkerülhetővé teszi a csalást. A kuruzslókat a játékon belül lehet felelősségre vonni, az őket ért atrocitások garantálját majd a jó mérték betartását.
Keitel- Hozzászólások száma : 437
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Szerintem felesleges, hogy csak nyomtatott lehet, és mindenképpen csak szervezőileg ellenőrzött cuccok, ezen kár vitatkozni. Hazudhatod, és a másik tudni fogja, de ha tényleg jól hihetően előadod és mégsem hiszi el, max. megjegyzed hogy szar játékos, de nem kell rajta kiakadni, és nem is kellene kavarni a kamutárgyakkal, mert mindíg borulás van belőle.
Shivan- Hozzászólások száma : 166
Age : 33
Tartózkodási hely : I dunno lol.
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Az ilyen kártyákkal nem értek egyet, ennyi erővel leülhetnénk Munchkinozni is, és akkor a hűsítő szoba a finom sörrel is ideális, és máris nem kell kimenni az erdőbe, szóval ebben nem látok sok kellemeset csak kavarodást.
Lehet szélsőségesen látom a dolgokat, de szerintem azt jól látom, hogy egyeseknek azért nem tetszik a zsebmetszés, mert nem tudnak semmit sem az ellen tenni, hogy kirabolják, tehát ezzel a javaslattal megfoszt másokat ezen szerepjátékos elemtől, és levédi magát ellene.
Ettől függetlenül meg kellene reformálni a képességet, csak nem kell kiszedni!
A falmászást már kitárgyaltuk, a vasakarat pedig szerintem egy jó megoldás az ellen, hogy ne legyen a varázsló annyira táp.
Az igazmondás/kígyónyelv esetében viszont egyetértek abban, hogy a karakter gondolkozzon és ne legyen ilyen a játékban.
Lehet szélsőségesen látom a dolgokat, de szerintem azt jól látom, hogy egyeseknek azért nem tetszik a zsebmetszés, mert nem tudnak semmit sem az ellen tenni, hogy kirabolják, tehát ezzel a javaslattal megfoszt másokat ezen szerepjátékos elemtől, és levédi magát ellene.
Ettől függetlenül meg kellene reformálni a képességet, csak nem kell kiszedni!
A falmászást már kitárgyaltuk, a vasakarat pedig szerintem egy jó megoldás az ellen, hogy ne legyen a varázsló annyira táp.
Az igazmondás/kígyónyelv esetében viszont egyetértek abban, hogy a karakter gondolkozzon és ne legyen ilyen a játékban.
Re: Szabályrendszer
Igazából nekem az a bajom a zsebmetszéssel, hogy tipikusan "nyertem" képesség, nem kell vele különösebben ügyesnek lenni. Kicsit a "figyelj, most érezd magad leütve" varázslatokhoz tudnám hasonlítani, persze ez nyilván túlzás.
Ishar- Hozzászólások száma : 330
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Na, tehát.
Most véglegesítem a varázslat-dolgokat, és a babonáknál van egy ilyen, hogy "Tündérszerencse". Ez egyfajta kvesztjutalom, ami ritka lesz, nem átadható, ilyesmi, ráadásul varázshasználók nem is kaphatnak, viszont aki szerencsejátéknál bedobja és elhasználja, elviheti az aktuális tétet. Keitellel erről elég sokat beszéltem, és arra jutottunk, hogy nem biztos, hogy rendeltetésszerűen lenne használva, és outos szarakodásokat szülhet. Szerintetek legyen ilyen, vagy sem?
Illetve, Isharral arról beszéltünk, hogy börtönök/ilyesmik elég aduászok a jelenlegi fogság rendszerben, ezért hogy a tolvajfélék is örülhessenek, bevihetnénk "zárnyitás" képességet, ami egy "tolvajszerszám" játéktárgy elhasználásával (fogyóeszköz) egyszer felülbírálhat ilyen "nem mehetsz át" dolgokat mittomén öt perc eljátszott birizgálással. Persze nem csak börtönökre működne, hanem bármilyen "bezárt" dologra. Várkapura nem mer az hülyén néz ki.
Értelmes indoklást kérek, a "szerintem legyen / szerintem ne legyen" nem indoklás, valamint csőben sült hülyeséget sem kérek így vacsorára.
Most véglegesítem a varázslat-dolgokat, és a babonáknál van egy ilyen, hogy "Tündérszerencse". Ez egyfajta kvesztjutalom, ami ritka lesz, nem átadható, ilyesmi, ráadásul varázshasználók nem is kaphatnak, viszont aki szerencsejátéknál bedobja és elhasználja, elviheti az aktuális tétet. Keitellel erről elég sokat beszéltem, és arra jutottunk, hogy nem biztos, hogy rendeltetésszerűen lenne használva, és outos szarakodásokat szülhet. Szerintetek legyen ilyen, vagy sem?
Illetve, Isharral arról beszéltünk, hogy börtönök/ilyesmik elég aduászok a jelenlegi fogság rendszerben, ezért hogy a tolvajfélék is örülhessenek, bevihetnénk "zárnyitás" képességet, ami egy "tolvajszerszám" játéktárgy elhasználásával (fogyóeszköz) egyszer felülbírálhat ilyen "nem mehetsz át" dolgokat mittomén öt perc eljátszott birizgálással. Persze nem csak börtönökre működne, hanem bármilyen "bezárt" dologra. Várkapura nem mer az hülyén néz ki.
Értelmes indoklást kérek, a "szerintem legyen / szerintem ne legyen" nem indoklás, valamint csőben sült hülyeséget sem kérek így vacsorára.
Re: Szabályrendszer
Tündér szerencse: szerintem ne legyen, mert ezzel eléggé csökken a szerencsejáték népszerűsége, ami pedig nem lenne rossz ha műnködne.
Zárnyitás: Legyen, így értelmet nyer a láda is, mert nem az van hogy ami a ládában van az tulajdonképpen outban van, és a sátorban is lehetne, de nem is az, hogy egy kereskedő belepakolja a ládába a cuccokat, mer elmegy hugyozni, és mire visszaér, nem üres minden, csak egy-két ládát kinyitottak, mert nem kéne ugye hogy mindenkinél legyen 25 tolvajkulcs, csak néhány.
Zárnyitás: Legyen, így értelmet nyer a láda is, mert nem az van hogy ami a ládában van az tulajdonképpen outban van, és a sátorban is lehetne, de nem is az, hogy egy kereskedő belepakolja a ládába a cuccokat, mer elmegy hugyozni, és mire visszaér, nem üres minden, csak egy-két ládát kinyitottak, mert nem kéne ugye hogy mindenkinél legyen 25 tolvajkulcs, csak néhány.
Shivan- Hozzászólások száma : 166
Age : 33
Tartózkodási hely : I dunno lol.
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
ezért írta gondolo kildar azt, hogy fogyó eszköz...
Tündér szernencse: ne legyen mert cheat. Valaki éppen vesztésre áll és akkor bedobja. ez rontja a játék élményt...
Zárnyitás: legyen, mert akkor a tolvajoknak is lesz valami dolga... Mittom én quest, hogy hozza ki a kistársát, vagy a tolvajvezírt a börtönből az éj leple alatt stb....
Tündér szernencse: ne legyen mert cheat. Valaki éppen vesztésre áll és akkor bedobja. ez rontja a játék élményt...
Zárnyitás: legyen, mert akkor a tolvajoknak is lesz valami dolga... Mittom én quest, hogy hozza ki a kistársát, vagy a tolvajvezírt a börtönből az éj leple alatt stb....
Michael- Hozzászólások száma : 284
Age : 35
Tartózkodási hely : A körülményektől függ...
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Egyetértek az előttem szólókkal.
Tündérszerencse ne legyen, de zárnyitás igen, mellesleg ezutóbbinál megjegyzem, hogy örülök, hogy eljutottatok odáig, hogy önnön erőből felvetettetek egy olyat, amit már régóta kértem, hogy legyen.
Tündérszerencse ne legyen, de zárnyitás igen, mellesleg ezutóbbinál megjegyzem, hogy örülök, hogy eljutottatok odáig, hogy önnön erőből felvetettetek egy olyat, amit már régóta kértem, hogy legyen.
Re: Szabályrendszer
Én a lockpick tárgyat már többször javasoltam, csak képesség nélkül ellenvetés volt hogy táááápooos.
Ishar- Hozzászólások száma : 330
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
A öt perc körüli eljátszásokat szerintem ne hozzuk játékba. Öt perc elég hosszú idő ahhoz, hogy az emberek izgalmi álapotban rövidebben éljék meg. Amúgy sem szeretem a számolj el hatvanig megoldást, egyrészt mert hangosan rossz hatást kelt, másrészt ha az ember magában számol, akkor nem annyira az eljátszásra koncentrál.
Szerencsésebb lenne kihagyni ezeket az időkorlátokat, legalább nem lenne vita, mert ha vészhelyzetben akármihez még 12 másodperc kell, de a támadók már 10 másodperc múlva odaérnek, akkor a számoló pont nem a szabályos légzésre fog ügyelni.
Az időkorlátos késleltetés szándéka részetekről az, hogy a képesség ne legyen rejtve könnyen alkalmazható, de a játékosok ezt valahogy mindig sajátosan oldják meg. Én nem igazán szerettem számolni, inkább valamivel tovább merengtem a fürkészett tárgyat tartva, és valahol inkább ez lenne a cél, mint a számolás.
A játékosok a hét-nyolc másodpercres AJÁNLOTT időt számolás nélkül is jobban képesek betartani.
A börtönt én nem tartom jó ötletnek, és a "zárral ellátott" ládát sem.
A börtönt azért nem, mert könnyen építhető, és nem meggyőző építmény. Ezen kívül a kapuhoz hasonlóan a játékosok sajátosan kezelik a nyitását. Szóval az adott falu lakossága mindenféle kulcs nélkül nyitja zárja, ami kitolás. Egyrészt nem lehet a kulcsot ellopni, másrészt a falu összes lakójának sem lenne erre lehetősége. A kapuval ugyan ez a helyzet. A falu tagjai kívülről nyitják a GONDOLATEREJÜKKEL más persze nem mehet be. Nos ez a probélmám.
A ládával meg az, hogy kulcs nélkül is összetöröm. De ezek ugye törhetetlen VAARÁÁZSládák.
Szerencsésebb lenne kihagyni ezeket az időkorlátokat, legalább nem lenne vita, mert ha vészhelyzetben akármihez még 12 másodperc kell, de a támadók már 10 másodperc múlva odaérnek, akkor a számoló pont nem a szabályos légzésre fog ügyelni.
Az időkorlátos késleltetés szándéka részetekről az, hogy a képesség ne legyen rejtve könnyen alkalmazható, de a játékosok ezt valahogy mindig sajátosan oldják meg. Én nem igazán szerettem számolni, inkább valamivel tovább merengtem a fürkészett tárgyat tartva, és valahol inkább ez lenne a cél, mint a számolás.
A játékosok a hét-nyolc másodpercres AJÁNLOTT időt számolás nélkül is jobban képesek betartani.
A börtönt én nem tartom jó ötletnek, és a "zárral ellátott" ládát sem.
A börtönt azért nem, mert könnyen építhető, és nem meggyőző építmény. Ezen kívül a kapuhoz hasonlóan a játékosok sajátosan kezelik a nyitását. Szóval az adott falu lakossága mindenféle kulcs nélkül nyitja zárja, ami kitolás. Egyrészt nem lehet a kulcsot ellopni, másrészt a falu összes lakójának sem lenne erre lehetősége. A kapuval ugyan ez a helyzet. A falu tagjai kívülről nyitják a GONDOLATEREJÜKKEL más persze nem mehet be. Nos ez a probélmám.
A ládával meg az, hogy kulcs nélkül is összetöröm. De ezek ugye törhetetlen VAARÁÁZSládák.
Keitel- Hozzászólások száma : 437
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Szerintem én össze tudnám törni az öcsémet lábbal annélkül, hogy nállam lenne bármi fegyver, de nem törhetem össze, mer varázsgyerek. Szerintem belefér az, hogy a városőrök ki tudják nyitni, és nem lesz belőle az, hogy te most mér engedted ki. Ha ellopják a kulcsot, akkor meg nem fogják tudni kinyitni, és becsukni, és abból van szopás. Lehet hogy primitív megoldás, de ez használható.
5 perc az nem azt jelenti hogy stopper mindíg legyen kéznél, hanem hogy kb annyi idő. Szóval hogy nem az van hogy megérinti a kaput, bedob egy fegyvert, és futhatnak el, amíg valaki arrébb hívta a városőrt. 5 perc az kb. mostanában úgy használják, mint a pillanatot.
5 perc az nem azt jelenti hogy stopper mindíg legyen kéznél, hanem hogy kb annyi idő. Szóval hogy nem az van hogy megérinti a kaput, bedob egy fegyvert, és futhatnak el, amíg valaki arrébb hívta a városőrt. 5 perc az kb. mostanában úgy használják, mint a pillanatot.
Shivan- Hozzászólások száma : 166
Age : 33
Tartózkodási hely : I dunno lol.
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Csak az a baj, hogy a városőrök nem kulcsot használnak a nyitásra, hanem a gondolatukkal oldják fel a mentális (fizikainak nem nevezhető) blokkot. Ezt a mentális blokkfeloldást meg minden falusi használja, mert nincs leszabályozva, és senki sem csinál egy legalább látszatkulcsot. Ugye a mentális blokkfeloldás más számára nem lopható, akit megölnek, annál pont nincs a képzeletbeli kulcs.
Öt percig a nem létező zárral matatni nem jó. Bár a 7-8 másodperc erre talán mégis rövid, de ezzel megint az a baj, hogy faágakkal vagyok bezárva.
Öt percig a nem létező zárral matatni nem jó. Bár a 7-8 másodperc erre talán mégis rövid, de ezzel megint az a baj, hogy faágakkal vagyok bezárva.
Keitel- Hozzászólások száma : 437
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Azt is lehet, hogyha minden mágikus, akkor a kulcs és a börtön is némiképp az, tehát a kulccsal úgy nyitod a zárat, hogy nem odamész és akkor képzeljük el, hanem akinél ott a kulcs, az bármikor járhat-kelhet a kulcshoz tartozó ajtón keresztül, de más senki, így meg van magyarázva a gondolattal való kinyitás, persze a kulcsnak olyan helyen kell lennie az emberen, hogy az látszon, pl egy madzagon lóg az illető nyakában, így jól látható olyan számára, aki le akarja nyúlni, és ez hátrány, de előny, hogy ki-be járkálhat azon az 1 ajtón, más pedig nem. Igen lehet a börtönt így némiképp menekülttábornak tekinteni, de ha odaáll 2 őr az ajtó elé, és bárki kijön rajta leölik, akkor ennyit az okos ötletről, hogy a börtön menekülttábor legyen.
Amúgy pedig a 60-ig való számolás, vagy legalábbis egy kb. ilyen intervallum sokkal jobb az 5 percnél és a 7-8 másodpercnél.
Mert ezt számolás nélkül is meg tudja saccolni az ember.
Amúgy pedig a 60-ig való számolás, vagy legalábbis egy kb. ilyen intervallum sokkal jobb az 5 percnél és a 7-8 másodpercnél.
Mert ezt számolás nélkül is meg tudja saccolni az ember.
Re: Szabályrendszer
Keitel, nem tudjuk megcsinálni. Gecire nincs pénzünk rendes börtönt felépíteni, és nem összetett annyira, hogy az odatartozással kinyitott ajtókat ne nyissák ki, és 5 perc az lehet három perc, négy perc, két perc, sőtt szerintem nem lesz kínhalál senkinek, hogyha 1 perc lesz. 5 perc fogalma: Egy olyan idő ami nagyvonalakban 5 perc, de nem pontosan meghatározott idő, viszont kizárja az azonnalt, és az órák múlvát.
Kurvajó larpokat szerveznek norvégiában, ahol vas fegyverrel harcolnak, és tényleg elveszítik a szemüket, meg az ujjaikat, tényleg szétmegy az arcuk, és tényleg sánták lesznek a fél lábukra, ott lehet hogy van kulcs. Nekünk nincs rá lehetőségünk amíg mint mondtad te is, nincs rendes ketrec, ilyesmi.
Kurvajó larpokat szerveznek norvégiában, ahol vas fegyverrel harcolnak, és tényleg elveszítik a szemüket, meg az ujjaikat, tényleg szétmegy az arcuk, és tényleg sánták lesznek a fél lábukra, ott lehet hogy van kulcs. Nekünk nincs rá lehetőségünk amíg mint mondtad te is, nincs rendes ketrec, ilyesmi.
Shivan- Hozzászólások száma : 166
Age : 33
Tartózkodási hely : I dunno lol.
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Illetve még valami amit Homár vett észre, a dobótőr közelharci távolságban kibaszott tápos, ne adjuk meg hogy a kis dobófegyverek sebzése minden esetben maximum egy?
Re: Szabályrendszer
Ami jó még, hogy így nem lenne külön vértszabály a dobófegyverekre, mert az 1-es sebzést automatikusan megfogja a vért.
Lobster- Hozzászólások száma : 1221
Age : 46
Registration date : 2008. Feb. 28.
Re: Szabályrendszer
Igen, tavaly is volt ebből galiba, hogy dobótőrrel lehet e párbajozni, de így nem lenne gond, mert aki harcos, annak megfogja a vértje, aki meg dartanyant játszik az ugráljon.
Shivan- Hozzászólások száma : 166
Age : 33
Tartózkodási hely : I dunno lol.
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Az egy sebzés valamivel jobb a többinél, de nem ártana elmondani a játékosoknak, hogy ettől még meghalhatnak, ha úgy érzik, hogy ez életszerűbb. Kissebb számban azért előfurdulnak ilyen találatok is.
Kiegészítés:
Jólvan Shivan, leírom másképpen. Nem valódi börtönajtó kell, hanem az, hogy a börtön ajtaját csak kulccsal és zárnyitó készlettel lehessen kinyitni.
Erre azért van szükség, mert a játékosok tudat alatt is visszaélnek a börtön nyitásával és zárásával valahogy így teszik: mindenki szabadon nyitja-zárja a börtönt, akár a vezető utasítására, és a kulcskérdést letudják azzal, hogy "jó, akkor most nálam van a kulcs" vagy azzal, hogy "vedd úgy hogy most odaadtam a kulcsot" nézzünk meg egy képzeletbeli példát.
A börtönben van egy fogoly, a városiak elmennek, valaki ottmarad, nem adnak neki semmilyen utasítást. Ha őt időközben megölik akkor magával is elhiteti, és tényleg úgy is gondolja, hogy neki nem adtak kulcsot, így a foglyot nem tudják kiszabadítani. Tegyük fel, hogy mégsem jár arra senki. A fogoly valamilyen ígérettel ráveszi a kinti embert, hogy engedje ki. Mindegy, hogy mivel, lehet, hogy nem is ő kéri, a lényeg az, hogy a városi ki akarja engedni. Ez esetben magában eldönti, és tényleg el is hiszi, hogy neki jogosultsága, és képessége van a börtön kinyitásához.
Ez azért van, mert a szabályokban nincs pontosan meghatározva a börtön nyitása és zárása, és ezt a játékosok úgy intézik el, hogy ez a mi börtönünk, mi építettük, csak mit tudjuk kinyitni más nem. Képzeletbeli építménynél pedig, ha már van ilyen, szükség van pontos szabályokra, mert itt nincs lehetőség a valós fizikai próbálkozásokra.
Szerintem ezt úgy kellene megoldani, hogy a börtön ajtaját csak kulccsal, és zárnyitó készlettel lehessen kinyitni. A kulcsnak valóban meg kell jelennie, még akkor is, ha nem lesz hozzá igazi zár, hogy el lehessen lopni. A börtönhöz tartozó kulcsokból több is lehet, és egyértelműen jelölni kell rajtuk, hogy mit nyitnak, de nem úgy, hogy "ez a gorwenali börtön kulcsa" hanem egy faragott jellel, ami a hozzá tartozó ajtón is van.
Ez a többi kulcsra is vonatkozik, így nem tudod meg mit nyit ki a kulcs amikor megtalálod, de alkalmazáskor megtudod, hogy mihez jó, és mihez nem. A kulcs legyen fából, a jelölés legyen egy egyszerű geometriai ábra vagy hasonló.
A zárnyitás, és a valódi átadás kijátszása azért fontos, mert ha ezeket jelképesen intéznik a játékosok, akkor kihagynak olyan természetes "kényszerutakat" és mozdulatokat, amiket valaki megpróbálhatna kihasználni, de így nincs rá esélye, annak ellenére, hogy ezt nyilvánvalóan megpróbálhatná a valóságban.
Én egyébként másképp oldanám meg a börtönt: ásnék egy mély vermet, a tetejére fából összekötött rácsot tennék, ha azt valaki alulról eléri, és még fel is tolja, akkor megszökhet az illető. Ez persze talajfüggő.
Ezek az érveim, nem pedig káromkodások. Nem értem miért jössz nekem azzal, hogy Norvégiában kiverik egymás szemét, semmi közöm hozzájuk, nem küzdök szabadon fém fegyverekkel, ettől még lemodellezhető a börtön jobb szabályokkal is.
Kiegészítés:
Shivan írta:Keitel, nem tudjuk megcsinálni. Gecire nincs pénzünk rendes börtönt felépíteni, és nem összetett annyira, hogy az odatartozással kinyitott ajtókat ne nyissák ki, és 5 perc az lehet három perc, négy perc, két perc, sőtt szerintem nem lesz kínhalál senkinek, hogyha 1 perc lesz. 5 perc fogalma: Egy olyan idő ami nagyvonalakban 5 perc, de nem pontosan meghatározott idő, viszont kizárja az azonnalt, és az órák múlvát.
Kurvajó larpokat szerveznek norvégiában, ahol vas fegyverrel harcolnak, és tényleg elveszítik a szemüket, meg az ujjaikat, tényleg szétmegy az arcuk, és tényleg sánták lesznek a fél lábukra, ott lehet hogy van kulcs. Nekünk nincs rá lehetőségünk amíg mint mondtad te is, nincs rendes ketrec, ilyesmi.
Jólvan Shivan, leírom másképpen. Nem valódi börtönajtó kell, hanem az, hogy a börtön ajtaját csak kulccsal és zárnyitó készlettel lehessen kinyitni.
Erre azért van szükség, mert a játékosok tudat alatt is visszaélnek a börtön nyitásával és zárásával valahogy így teszik: mindenki szabadon nyitja-zárja a börtönt, akár a vezető utasítására, és a kulcskérdést letudják azzal, hogy "jó, akkor most nálam van a kulcs" vagy azzal, hogy "vedd úgy hogy most odaadtam a kulcsot" nézzünk meg egy képzeletbeli példát.
A börtönben van egy fogoly, a városiak elmennek, valaki ottmarad, nem adnak neki semmilyen utasítást. Ha őt időközben megölik akkor magával is elhiteti, és tényleg úgy is gondolja, hogy neki nem adtak kulcsot, így a foglyot nem tudják kiszabadítani. Tegyük fel, hogy mégsem jár arra senki. A fogoly valamilyen ígérettel ráveszi a kinti embert, hogy engedje ki. Mindegy, hogy mivel, lehet, hogy nem is ő kéri, a lényeg az, hogy a városi ki akarja engedni. Ez esetben magában eldönti, és tényleg el is hiszi, hogy neki jogosultsága, és képessége van a börtön kinyitásához.
Ez azért van, mert a szabályokban nincs pontosan meghatározva a börtön nyitása és zárása, és ezt a játékosok úgy intézik el, hogy ez a mi börtönünk, mi építettük, csak mit tudjuk kinyitni más nem. Képzeletbeli építménynél pedig, ha már van ilyen, szükség van pontos szabályokra, mert itt nincs lehetőség a valós fizikai próbálkozásokra.
Szerintem ezt úgy kellene megoldani, hogy a börtön ajtaját csak kulccsal, és zárnyitó készlettel lehessen kinyitni. A kulcsnak valóban meg kell jelennie, még akkor is, ha nem lesz hozzá igazi zár, hogy el lehessen lopni. A börtönhöz tartozó kulcsokból több is lehet, és egyértelműen jelölni kell rajtuk, hogy mit nyitnak, de nem úgy, hogy "ez a gorwenali börtön kulcsa" hanem egy faragott jellel, ami a hozzá tartozó ajtón is van.
Ez a többi kulcsra is vonatkozik, így nem tudod meg mit nyit ki a kulcs amikor megtalálod, de alkalmazáskor megtudod, hogy mihez jó, és mihez nem. A kulcs legyen fából, a jelölés legyen egy egyszerű geometriai ábra vagy hasonló.
A zárnyitás, és a valódi átadás kijátszása azért fontos, mert ha ezeket jelképesen intéznik a játékosok, akkor kihagynak olyan természetes "kényszerutakat" és mozdulatokat, amiket valaki megpróbálhatna kihasználni, de így nincs rá esélye, annak ellenére, hogy ezt nyilvánvalóan megpróbálhatná a valóságban.
Én egyébként másképp oldanám meg a börtönt: ásnék egy mély vermet, a tetejére fából összekötött rácsot tennék, ha azt valaki alulról eléri, és még fel is tolja, akkor megszökhet az illető. Ez persze talajfüggő.
Ezek az érveim, nem pedig káromkodások. Nem értem miért jössz nekem azzal, hogy Norvégiában kiverik egymás szemét, semmi közöm hozzájuk, nem küzdök szabadon fém fegyverekkel, ettől még lemodellezhető a börtön jobb szabályokkal is.
Keitel- Hozzászólások száma : 437
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Jó, de akkor te ásol minden településnek három méteres gödröt. Mi a falkával ástunk egy ilyet, ideális körülmények között, öt emberrel napokig tartott csak ez az egy gödör. Ja és utána te magyarázod el az erdésznek, mit keres egy kibaszott verem ott ahol játszottunk. Vagy persze felőlem akár vissza is temetheted, ez esetben jobban jársz ha nem viszed messzire a kiásott földet játék előtt, viszont így kicsit bután fog festeni egész játék során egy kurva nagy halom föld a börtön mellett.
Egészen mostanáig minden játékon kiválóan működött, hogy a börtön belülről nem, kívülről akárki számára nyitható. Erre való az őrség.
Keitel, az a probléma, hogy az ötleteid alapvetően nem lennének rosszak, de az elképzeléseid és a reális lehetőségek között egy világ van.
Egészen mostanáig minden játékon kiválóan működött, hogy a börtön belülről nem, kívülről akárki számára nyitható. Erre való az őrség.
Keitel, az a probléma, hogy az ötleteid alapvetően nem lennének rosszak, de az elképzeléseid és a reális lehetőségek között egy világ van.
Ishar- Hozzászólások száma : 330
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Keitel ötlete egyedül attól függ, hogy az erdész mit mondana a dologra, illetve hogy kik, mikor szeretnék az ötletet megvalósítani. Ha az erdészt megkérdezi valaki erről, és nem ellenzi, én leszek az első, aki megy Keitelnek ásózni.
Re: Szabályrendszer
Nos igen, ahogy Ishar is mondta, egészen jó ötletek, csak vannak vele problémák. Szerintem az ötleteiddel egy igencsak valósághű játékot tudnánk létrehozni Keitel, csak a probléma, hogy rettentő időigényes műveletek, és hiába csinál az ember xy óvintézkedést, ha az adott játékbeli funkciót nem lehet egyszerűen megoldani, vagy nincs az adott elem mellett egy olyan, aki betartatja a szabályt, akkor a játékos nagyívben tojik rá, így a lehető legegyszerűbb megoldást kell megtalálni, amit gyorsan össze is lehet hozni.
A gödör egész jó ötlet, erre egy alternatíva, hogy talált farönkből építed ki úgy a börtönt, hogy nincs ajtaja, hanem egy kötéllétra van rajta, aminek az egyik oldala mindig kint lóg, a másik oldala pedig akkor kerül belülre, amikor valakit ki kell szedni belőle. Szerintem kevés olyan ember van, aki egy olyan helyről ki tud jönni, persze a farönköket úgy kell lefaragni, és beállítani, hogyha van kiálló rész rajta, akkor azt vagy leszedi az ember vagy kívülre helyezi. Emellett ott van azért a 2 személyből álló őrség is, mert pl valaki valami folytán kijött, azt leölik (önvédelem).
A zár formáján és a lockpicken gondolkodom, mert tuti meg lehet oldani úgy is, hogy a képességnek legyen értelme, de le is lehessen az adott cuccot zárni. Legfeljebb kissé ortodox megoldás lesz, dehát akkor úgy legyen.
Áh! Shivan gyorsabban ás kézzel és késsel, mint te ásóval Ashi (gyakorlat teszi a mestert)!
A gödör egész jó ötlet, erre egy alternatíva, hogy talált farönkből építed ki úgy a börtönt, hogy nincs ajtaja, hanem egy kötéllétra van rajta, aminek az egyik oldala mindig kint lóg, a másik oldala pedig akkor kerül belülre, amikor valakit ki kell szedni belőle. Szerintem kevés olyan ember van, aki egy olyan helyről ki tud jönni, persze a farönköket úgy kell lefaragni, és beállítani, hogyha van kiálló rész rajta, akkor azt vagy leszedi az ember vagy kívülre helyezi. Emellett ott van azért a 2 személyből álló őrség is, mert pl valaki valami folytán kijött, azt leölik (önvédelem).
A zár formáján és a lockpicken gondolkodom, mert tuti meg lehet oldani úgy is, hogy a képességnek legyen értelme, de le is lehessen az adott cuccot zárni. Legfeljebb kissé ortodox megoldás lesz, dehát akkor úgy legyen.
Áh! Shivan gyorsabban ás kézzel és késsel, mint te ásóval Ashi (gyakorlat teszi a mestert)!
Re: Szabályrendszer
Szerintem egyszerű megoldás a lol lakat....
szerintem reális mert régóta használ az emberiség zárat és lakatot, és ka kulcsok sem lennének egyszerűen azonosíthatóak
van egy traktor lakatom és hasonlókat tudok szerezni... mindegyikhez, 2-3 kulcsal, és lehet hozzá máslotatni... szal szerintem megoldható
szerintem reális mert régóta használ az emberiség zárat és lakatot, és ka kulcsok sem lennének egyszerűen azonosíthatóak
van egy traktor lakatom és hasonlókat tudok szerezni... mindegyikhez, 2-3 kulcsal, és lehet hozzá máslotatni... szal szerintem megoldható
Michael- Hozzászólások száma : 284
Age : 35
Tartózkodási hely : A körülményektől függ...
Registration date : 2008. Feb. 25.
Re: Szabályrendszer
Egy átlag egyszerű lakat kulccsal bárhol 300-500 ft. Szerintem nem nagy teher. És biztos van olyan ami megfelelne a körülményeknek. Emellett ha még nem említettem volna, még mindig van 28 tonna fa egy raktárunkban ami a szemétbe menne, amiből a fogadó és a templom mellett szerintem még egy börtönre is kitelne. De ha nem, akkor se kell fogadóra meg templomra fát szerezni. Szóval szerintem lesz esély rá.
PG- Hozzászólások száma : 330
Registration date : 2008. Mar. 26.
Re: Szabályrendszer
milyen fa?
Michael- Hozzászólások száma : 284
Age : 35
Tartózkodási hely : A körülményektől függ...
Registration date : 2008. Feb. 25.
4 / 5 oldal • 1, 2, 3, 4, 5
4 / 5 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.